trouwen? oh jee!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

trouwen? oh jee!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-04 09:35

hoi,

mijn vriend en ik wonen al een tijdje samen, ik wou nooit trouwen, mijn vriend wel, niet om de dag zelf, maar om het idee dat ik dan zijn vrouw ben Lachen
Nou ja, we zaten al te twijfelen over een samenlevingscontract, maar nee dan toch maar trouwen. 6-6-'06 leek me wel een leuke datum (6 is "ons" getal), so far so good.
Weet al wel dat ik met paard en wagen naar het gemeentehuis wil, en weet daar ook wel iemand voor.
Maar nu zaten we verder te denken. We willen er niet een groots spectakel van maken, dus geen neven en nichten die ik amper meer ken, geen diner, mijn vriend wil liever niet officieel in pak en ik ben ook niet echt een witte jurken-type (als je alleen al ziet hoe duur die krengen zijn
Maar ja hoe dan wel? mijn vader en mijn tantes zullen zowiezo geshoqueerd zijn dat we niet officieel gekleed zijn, net zoals mijn collegas enzo.
we zaten te denken aan een receptie of een bbq bij ons thuis na afloop, maar ik denk dat dat dan toch nooit goed is: receptie-we willen geen zuippartij, dus geen whiskey en buitelandse likeuren, krijg je daar weer gezeur over, of een bbq thuis: heb je weer van die figuren van: oh nu worden mijn nieuwe schoenen vies, en je hebt onkruid in je tuin (de meeste van mijn tantes zijn nog nooit bij mij thuis geweest)
Verder ga ik veel met één nichtje om, die zou ik wel willen uitnodigen, maar dan zullen de andere tantes weer beledigd zijn dat ze hun kroost niet mee mochten nemen.
zucht............ Verdrietig
Maar wat wel te doen? en hoe bekostig je het allemaal?
ik bedoel zo'n receptie/bbq/ringen/kleding/etc. dan zit je zo op een paar duizend euro.....
ik weet wel dat het onze dag moet worden, maar ik krijg al de kriebels als ik er aan denk, het liefst trouw ik stiekem met alleen naaste familie erbij, en dan samen uit eten.
hoe hebben jullie het gedaan/hoe betaalt/hoe geregeld/wie uitgenodigd/welke kleding.....?

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-04 09:35

Gelukkig is het nog lang niet zover want ik zie er als een berg tegen op

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 09:38

Leuk dat jullie trouwplannen hebben
Het is nog ver weg. Neem gewoon de tijd ervoor. Er schieten je vanzelf wel ideeen te binnen denk ik.
Je zal altijd het probleem hebben van "Waarom mag die wel komen en ik niet?" of "Als die komt, kom ik niet". Ik denk dat je daar niet onderuit kan komen helaas.
En verder moeten jullie de dag inrichten zoals jullie dat willen. Het is ten slotte jullie dag toch?!

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 09:48

Dat heb ik dus ook, trouwen hoeft niet perse van mij al is het alleen al dat het zo verschrikkelijk duur is, en om er voor te sparen dat vertik ik gewoon.
Voor dat geld kan je ook zoveel andere leuke dingen doen.
Maar buiten dat allemaal hoeft het voor mij voorlopig nog niet, maar mocht het ooit toch gebeuren hebben mijn vriend en ik afgesproken dan we met een heel klein gezelschap in het buitenland trouwen, (ik weet het dat is ook duur maar we hebben zo ons adresjes in verschillende landen)

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 10:10

Er is en centraal trouw topic! Maar van harte gefeliciteerd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 10:36

Ik zou zeggen, heb schijt aan de rest, want het is jullie speciale dag, die voor jullie perfect moet zijn. Maar iig van harte, en veel plezier en succes met alle voorbereidingen Lachen

Alja

Berichten: 25588
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 10:53

idd neem eens een kijkje in het trouwtopic:D

ga zelf over 6 weken trouwne en heb er erg veel zin in

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 10:59

Ga op vakantie naar Vegas en kom getrouwt terug... kom op zeg, het is JULLIE dag en die mag je inrichten zoals je zelf wilt...

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 12:21

Leuk hoor Lachen

Hoe jij het doet is helemaal aan jullie.
Het is jullie dag, dus je moet het doen zoals jullie dat willen.
Er zullen altijd mensen zijn die het ergens niet mee eens zijn. Dat mag. Maar het is ene feest van jullie tweetjes en jullie zijn dus de dirigent van je eigen feest.

Hoe het veel bokkers al aangepakt hebben kun je lezen in : [AM] [centraal]Het grote trouwtopic!

Daar staat een hoop verhalen in. Knipoog
Ik kan het je echt aan raden om eens er uitgebreid voor te gaan zitten en het te lezen. Soms zul je echt dubbel liggen van het lachen Knipoog

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 14:15

Niet vervelend bedoeld,maar het is jouw feestje en dus neem jij de beslissingen (nou ja, samen met je vriend dan) Mensen die zich niet kunnen aanpassen aan jouw beslissingen en die ooknniet weten te respecteren, hebben pecht gehad. Daar moet jij je niks van aantrekken. Dat is hun probleem en niet het jouwe. Ik weet dat dat makkelijker klinkt dan dat het is, maar de wereld zat een stuk eenvoudiger in elkaar als mensen eens zouden leren om de beslissingen van andere mensen te respecteren. Veel succes met het organiseren en maak er tzt een leuke dag van.