Wat vinden jullie ,is mijn boosheid terecht?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 15:36

Ik vind dat sommige mensen hier wel erg kort door de bocht reageren Scheve mond ... Alsof Binky's dochter alleen maar alles fout doet en de leraar zowieso 100% goed zit: het lijkt me toch wel wat genuanceerder dan dat. De leraar heeft volkomen gelijk om een leerling te straffen als die iets doet wat niet mag, maar dat meisje heeft vast óók wel een reden gehad om overstuur te raken. (in mijn ervaring raken de meesten ook niet echt overstuur als ze terecht gestraft worden en wéten waarom).

Over het wel of niet thuis laten komen van een kind met zo'n verhaal...Ook al lijkt het misschien een gigantisch overdreven reactie, het kind is, zoals Binky als zei, *nu* 11 en reageert dus als een 11-jarige. Bovendien is het voor een kind psychologisch ontzettend belangrijk dat z'n ouders zijn/haar emoties serieus nemen. In ieder geval serieus genoeg om je even tot rust te laten komen en de kans te geven om jouw verhaal te vertellen.

Nou goed...ik ken de situatie verder natuurlijk ook niet precies, maar ik denk dat boos zijn op die leraar weinig nut heeft: hij heeft waarschijnlijk gedaan wat hem het beste lijkt. Ik kan me voorstellen dat Binky het wel erg vervelend vind hoe het is gegaan omdat het compleet indruist tegen wat ze haar kinderen probeert te leren, maar ja, je kan als leraar het inderdaad nooit alle ouders naar de zin maken...

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 15:51

Je dochter had op moeten letten. De leraar had het niet hard op moeten voorlezen.

Naar mijn idee ben je terecht boos op de leraar, maar mag je ook een beetje boos zijn op je dochter.

Het is natuurlijk wel de bedoeling dat je oplet in de klas.
Begrijpelijk dat de leraar het briefje afpakt.

Bij ons op de basisschool ging dat veel anders.
Briefje werd afgepakt en niet eens gelezen door de leraar maar de la in.
Na school kon je het dan op halen en als het goed was had hij er dan nog niet ingekeken.

Straffen op het moment dat je niet oplet door het briefje af te pakken.
Maar áán de andere kant zich niet bemoeien met het prive leven van de kinders.

Dát zouden meer mensen moeten doen!
Ook als elfjarige heb je recht op je prive leven.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 15:52

Maar die privedingen hoef je dan niet onder schooltijd te regelen. Er blijven buiten die 5 uurtjes in de klas nog 19 uurtjes over om dat te regelen.

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 16:06

Ik geef eerlijk gezegd de leeraar gelijk, HIJ staat daar les te geven, en dan is het niet de bedoeling dat kinderen briefjes-zitten te praten enz
dat hij dat briefje voorlas is mischien een beetje flauw maar het is wel een goede straf, wat moest hij anders doen? het briefje wegggooien en klaar? zodat ze het volgende keer nog een keer doen.
nee hoor nu doen ze het tenminste niet meer.

)bedoel het niet banketstaaf of zo hoor, maar zo denk ik er gewoon over)

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 16:19

Eliane schreef:
Ik vind dat sommige mensen hier wel erg kort door de bocht reageren Scheve mond ... Alsof Binky's dochter alleen maar alles fout doet en de leraar zowieso 100% goed zit:
..

zo stellen wij dat helemaal niet! En wij zeggen in principe niets verkeerds over binky's dochter. Het kan een hele goeie meid zijn, maar ze heeft een actie gedaan en is er op afgerekend door de leraar.
Feit is dat leraren het helemaal niet gemakkelijk hebben op scholen en zich veel moeten laten welgevallen. Ze genieten geen respect meer en staan vaak met de rug tegen de muur, en tegelijkertijd moeten ze de leerlingen iets bijbrengen. Dat is het enige wat ik ermee wil aangeven en ik denk dat dit voor de rest ook geldt.

We willen niet de dochter van Binky veroordelen, wij brengen hooguit begrip op voor de actie van de leraar, dat is alles.

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 16:30

Ik bedoelde ook helemaal niet dat iedereen het helemaal zo stelt... Alleen kwam wat *sommigen* zeiden op mij een beetje ongenuanceerd over, alsof er geen mogelijkheid was dat die leraar misschien ook niet helemaal juist had gehandelt....

Jammer genoeg is het inderdaad zo dat leraren het tegenwoordig erg moeilijk hebben, en ik denk ook niet dat Binky echt boos zou moeten zijn op die leraar. Ik wou het alleen iets meer van 2 kanten brengen Lachen

Citaat:
wij brengen hooguit begrip op voor de actie van de leraar, dat is alles

Dat is ook prima Lachen Dat heb ik ook wel, alleen wou ik even laten merken dat er ook prima begrip op te brengen is voor Binky's standpunt (want dat had ik nog niet echt gezien...)

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 16:32

De kant van Binky's dochter had ze zelf al belicht. Wij probeerden daarom de kant van de leraar te belichten.

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 16:36

En ik wou het alleen even van 2 kanten tegelijkertijd belichten Knipoog Met daarbij mijn eigen mening dat sommigen een beetje ongenuanceerd reageerden op een manier die een beetje overkwam alsof Binky helemaal fout zat...

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 16:38

Ze vroeg namelijk of haar boosheid terecht was, maar er zaten ook een hoop reacties bij die haar eigen acties (dochter wel thuis laten komen, etc) compleet veroordeelden zonder de situatie verder te kennen...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 16:41

Aan ongenuanceerde reacties maakt IEDEREEN zich wel eens ooit schuldig hoor. ik heb jou trouwens nog nooit eerder gezien op bokt.

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 16:50

Rustig maar Lachen Het was van mij ook *totaal niet* aanvallend bedoeld! (sorry als het zo overkwam), maar ik wou ook gewoon even mijn mening plaatsen (net zoals iedereen dat mag doen). Het is ook geen wereldramp als je een ongenuanceerde reactie plaatst, maar dan mag ik het toch ook wel een beetje kort door de bocht vinden? En als jij dat niet vindt, dan hebben we een verschillende mening, maar dat is toch ook prima?

Citaat:
ik heb jou trouwens nog nooit eerder gezien op bokt.

dat kan Haha! Er zittten namelijk 15000 leden ofzo? Nou ja, ik post namelijk heel erg weinig, maar ik zit sinds Augustus op Bokt en lees wel heel erg veel (ben er elke dag wel even). Errug transparante user dus Knipoog