Crime Scene Investigation

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Diplodocus

Berichten: 160
Geregistreerd: 24-10-03
Woonplaats: borssele

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 22:43

Ik ga er ook echt voor zitten
Samen met m'n moeder lekker een avondje hangen voor de buis. Ik mis het geen enkele week en kijk op dinsdags ook altijd Haha!
Hetzelfde heb ik met Law and Order,dat kijken m'n moeder en ik ook 2 x per week Lachen

Groetjes Knipoog

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 22:46

Mijn maag draaide er idd lichtelijk van rond, maar ik ga zeker de volgende aflevering weer kijken. Ik vond het eigenlijk een ijzersterk verhaal en zeker op een stuk waarheid gebaseerd!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 23:17

Ah Es, daar gaat je maag toch niet van ronddraaien??? Bij mij iig niet Tong uitsteken

Maar zie al uit naar de volgende aflevering, morgen maar even opnemen, moet naar een vergadering..

mel_kreeft

Berichten: 755
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Warwick University (en in de vakanties in Sassenheim)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 23:37

weet iemand of er ook een website voor CSI bestaat??? lijkt mij wel leuk om te bekijken Haha!

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 23:58


Vora

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 23:59

Het is de beste misdaadserie die er gemaakt is. Ik vindt het werkelijk super interessant. Als je deze aflevering ranzig vond, heb je dan al eens een aflevering gezien met dat park waar ze kijken hoe lijken vergaan onder verschillende omstandigheden?
Het gaat werkelijk zo. Ze worden zelfs op de set begeleid door echte crime scene investigators en laten zien welke technische snufjes op dit moment gebruikt worden. Dichter bij de werkelijkheid als deze serie komt er geen één.

Tralala

Berichten: 1145
Geregistreerd: 06-02-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 00:18

Vora schreef:
Het is de beste misdaadserie die er gemaakt is. Ik vindt het werkelijk super interessant. Als je deze aflevering ranzig vond, heb je dan al eens een aflevering gezien met dat park waar ze kijken hoe lijken vergaan onder verschillende omstandigheden?
Het gaat werkelijk zo. Ze worden zelfs op de set begeleid door echte crime scene investigators en laten zien welke technische snufjes op dit moment gebruikt worden. Dichter bij de werkelijkheid als deze serie komt er geen één.


Hier ben ik het helemaal mee eens! Het is zo ongeveer de enige écht goede misdaadserie!
Het is echt mijn favo programma, vanaf volgende week gelukkig weer nieuwe afleveringen op vrijdag!
Die met die lijken die vergaan is idd ook leuk Knipoog
Ik heb tot nu toe geen enkele aflevering gemist, het is nu nog de enige serie waar ik voor thuisblijf, en ik neem hem op als ik echt weg moet!

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 11:32

Je hebt ook een pc spel hiervan.
Die is ook super leuk om te doen.

Novelle
Berichten: 999
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 12:02

Kais schreef:
SCI Miami vind ik veel minder leuk Scheve mond


Vind Miami veel leuker,
kijkt die andere nog niet zo heel lang, maar die man vind ik wel grappig, die rode man, ben effen zijn naam kwijt

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 15:53

Charlotte schreef:
Haha, gelukkig ben ik niet de enige Knipoog Toch vind ik het allemaal een beetje sterker dan de verhalen van de Cock. Het verschil tussen Amerikanen en nuchtere Hollanders zullen we maar zeggen.
Trouwens, mijn vriend en ik waren het wel over eens, dat je er op zich wel iets van opsteekt. Ze proberen best wel technische aspecten naar voren te laten komen.
( Die anorexia - kots - nabootsing bijvoorbeeld.. daar ging ik bijna letterlijk zelf van over mijn nek )
Oh ja en haar agenda! Dat geheimschrift ontcijferen.. Toen dacht ik wel van 'yeah right'



Dan moet je dit stukje even lezen, geschreven door iemand van een Amerikaanse fotografiesite Lachen

quote:A couple of weeks ago I happened to see an episode of a TV show called "CSI Miami" that perpetuates into the digital age one of television and movie screenwriters' more asinine conventions.

Of course, as with most TV shows, realism isn't this one's strong suit. The "star" of the show is a redheaded guy who evidently has exactly one mode in his acting repertoire — that of a sardonic, condescending poseur who spends an inordinate amount of time dramatically donning and removing sunglasses. (Perhaps Ray-Ban is a show sponsor?) The character he plays seems to have a limitless departmental budget and no supervisors whatsoever. Although putatively a "CSI," or crime scene investigator, he seems also to be a detective and a squad lieutenant, a one-man crime-fighting force with near-despotic powers over the citizenry. And wouldn't it be nice if once in a while these actors would act as if it weren't a foregone conclusion that they're on their way to solving the crime? But never mind that.

In the episode I saw, a paparazzi is found killed and his film stolen. Various plot twists progress until the film is recovered, at which point Our Hero sees something everybody else has missed — what looks like two shadowy figures in the dark window of a distant mansion.

Right away, I know what's coming. We're going to be treated to yet another iteration of that hoary old Hollywood myth about photographs, and are soon to hear some version of the immortal line, "Can you enhance that?" (It used to be "can you blow that up some more?" but times have changed...well, at least a little.)

Sure enough, the feckless dramaturge later shows us a technician clattering away at the keyboard of a laptop, by which time we are able to see that the shadowy figures in the distant window, though still barely resolved, may be up to no good. "That's about as good as I can get it...in analog," says the technician.

"What about...digital?" Asks the redheaded crime-fighter, portentously.

Oh, puh-LEEEEZ. You'll recall that in a recent, tragic real-life crime, an innocent young girl, walking home, was accosted by a grown man and led off to her death, and the abduction was captured on a surveillance videotape. No less an institution than NASA was called in on that real-life investigation and asked to "enhance" the surveillance tape. They weren't able to, of course.

What, don't they watch television?

Cameras cannot resolve more detail than they have captured. Yet this same plot device has been part of the screenwriter's bin of tricks for decades, because, evidently, screenwriters only read other screenplays. Note to screenwriters: CUT IT OUT. It's dumb. It doesn't work that way. (And note to makers of surveillance cameras: your cameras need better resolution.)

As a curmudgeonly aside, has it occurred to anyone else that TV routinely portrays just exactly the kind of police departments that a democratic society doesn't want? Week in, week out, we watch them break procedural rules, brutalize suspects, and violate peoples' civil rights right and left. These little plot liberties are always righteous, excused by the fact that the omniscient viewer knows they're justified, but if, say, Andy Sippowitz (of "NYPD Blue") is representative of real detectives, then this society is about two hops and a half-step from unbounded Nazism. Harrumph. Glad I got that off my chest.

Anyway, at the denouement of the "CSI Miami" episode, the shadowy figures in the distant window have become a recognizable woman being shot in the head by a recognizable man, whom our one-man Justice League convicts using an 8x10 of a scar on the suspect's hand, if you can believe that, in what must have been something like a 4,000X enlargement.

I don't know — maybe that dead paparazzi used a Canon DSLR from the future, you think?

Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-04 16:23

Geweldig stukje, toch weer een beetje mijn mening onderbouwd Lachen

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 16:50

Charlotte schreef:
Geweldig stukje, toch weer een beetje mijn mening onderbouwd Lachen


Precies, maar toch...hoe onwaarschijnlijk sommige dingen ook overkomen, het blíjft lekkere televisie! Tong uitsteken

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 18:32

Ik kijk ook geregeld CSI, maar die van afgelopen zaterdag ik niet gezien.
Zat toen vrolijk te bokken Tong uitsteken

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 20:26

vanavond weer csi miami... ik zit voor de buis!

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 20:54

Cool dat ga ik ook weer eens kijken Haha! (vergeet iedere keer wanneer dat nou komt Schijnheilig
De 'gewone' CSI volg ik wel bijna elke week Haha!

Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 21:08

oohhh Crime S.I is echt zooo prachtig!!!
Ik kijk het echt trouw elke zaterdag en als ik uitga neem ik het op Haha!
ik vind ze zoooo gaaf
echt hoe crisom dat toch elke x weer uitvind en hoe ze alles zoeken enzo..
echt vind het prachtig

die van laatst achjaa beetje vies maar Lachen ik vond wel leuk om ten zien Schijnheilig
Maar ik vond hem uhm 3 weken geleden gewoon eng Tong uitsteken
heb ik nooit maar nou vond ik hem echt eng met die stalker van nick in dat huis brr....

Maar ik vind het echt een goede serie

die andere kijk ik niet zo vaak, ach je moet er ff in zitten he

Blackje
Berichten: 7118
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: In de wolken..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 21:58

Pasha schreef:
Maar ik vond hem uhm 3 weken geleden gewoon eng Tong uitsteken
heb ik nooit maar nou vond ik hem echt eng met die stalker van nick in dat huis brr....


jah dat was echt super eng! Dat hij bij dat meisje gewoon in huis woonde en in die kast zat! aaah zat mooi met ene kussen op mn schoot dat ik dan snel voor mn ogen kon houden (ben wat dat betreft echt een schijterd Haha! )
Mara was verder wel een goede aflevering!

Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 22:09

jaaa inderdaad die was echt spannend.. mijn hart ging tekeer Tong uitsteken
maar hij was wel erg goed!!

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 23:31

Ik kijk elke week csi miami.

Voorheen keek ik nooit csi totdat ik dus die dag uit het zh kwam en de eerste afl. van i miami op tv kwam.
Dus nu kijk ik iedere week trouw.

Soms kan ik me wel eens ergeren aan die blonde muts. En wat ik ook niet snap is dat ze altijd met losse haren op het moord terrein zijn.

Horatio is wel okay man met een grote auto (:~) en klein hartje. Haha!

Ach en goor.... ik heb dus die docu gezien over de Body Farm , dat is echt en goor. Scheve mond

Vora

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 23:59

Citaat:
ik heb dus die docu gezien over de Body Farm , dat is echt en goor.

Yep, er bestaat inderdaad een body farm. Dat bedoel ik dus, alles wat er gebeurt in CSI kan in het echt ook. Hoe onwaarschijnlijk het ook lijkt.
Ik ben normaal gesproken ook niet zo'n held met "enge" films, maar ik heb met CSI geen problemen. Het is allemaal zo facinerend en boeiend dat ik niets wil missen door met mijn hoofd achter een kussen te gaan zitten Haha!

Spikers

Berichten: 2205
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Way up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 11:55

Ik kijk ook altijd naar CSI Las Vegas en CSI Miami, de Las Vegas versie vind ik wat beter maar daar zijn de laatste weken alleen maar herhalingen van maar ik kijk ze toch weer. Vanaf zaterdag komen er nieuwe afleveringen van CSI Las Vegas maar de dinsdag Miami versie is bij ons nou in gevaar omdat Everwood er ook weer voor is en ik kan niet kiezen.

eefke

Berichten: 864
Geregistreerd: 03-09-03
Woonplaats: Kessel-Eik (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 13:07

jaah die rat aah dat was echt vies..
ik kijk dat af en toe als ik niet uit ga Tong uitsteken
zaterdag moest ik oppassen dus na idols blijft rtl4 er ook op Haha!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 21:08

Keek het vroeger erg vaak. Maar geef toch de voorkeur aan Star Trek, en dan bij voorkeur de Original Series. Met Spock, Bones en Kirk Haha!

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 22:10

Star Trek kijk ik ook OK dan!

Vooral nu Enterprise Haha!

Even een correctie wat betreft Horatio. Ik bedoelde dus eigenlijk dat ie gewoon medeleven heeft bij de slachtoffers. Haha! Dus geen klein hartje Tong uitsteken [/quote]

Dyyy

Berichten: 5360
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Geleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 22:37

Ja idd! Die rat was zo vies! Zoiets is normaal nooit in CSI! Maar ik verheug me wel al op de nieuwe afleveringen!