wat is de beste plek in een vliegtuig?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 01:08

Ik zit het liefst voor de vleugel. Scheelt toch weer met het geluid (ligt ook aan het vliegtuigtype, waar de motor zit) En dan het liefst bij het gangpad.

Je suis Charlie.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 01:52

Over welk type vliegtuig hebben we het hier??

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 09:47

Het maakt mij zelf niet uit waar ik zit, ik zit overal wel goed.
Maar mijn vriend is erg lang dus die wil altijd graag bij een nooduitgang zitten voor de been ruimte, die plaats krijgen we dan ook meestal we hebben dan gewoon geluk denk ik.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 10:22

Ik heb de vorige keer op de beste plek in het vliegtuig gezeten!
In het midden bij de uitgang met 2 meter beenruimte! OK dan!

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 11:47

Heb geen idee en het lijkt me ook supereng om te vliegen hahaha
Ben al bang in een kermisatractie hahah( ligt eraan wat voor een hoor haha)

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 11:58

Op een lange vlucht zit ik altijd het liefste aan het raam.
Daar kan ik dan beter slapen Knipoog

Voor een korte vlucht van een paar uurtjes maakt het me eigenlijk niet zo uit. Wanneer je bij de deur zit heb je inderdaad wel meer ruimte dus dat is ook altijd wel prettig (ook als je niet zo groot bent Knipoog )

ankiexxx

Berichten: 3166
Geregistreerd: 26-10-02
Woonplaats: .~*hasselt*~.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 13:38

de meeste vliegtuigen zijn boeiing 737 ( of was het 747?:P)
ik zit het liefste achteraan, want stel dat je krasht dan heb je daar de meeste overlevingskansen.
(oeps , sorry Schijnheilig)

*I am seeing in me now the things you swore you saw yourself*

Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 15:34

ik zit het liefst in het midden van het vliegtuig, en dan vooraan in zo'n compartiment zegmaar, aan het raam. dan heb je uitzicht, beenruimte (ik heb beetje erg lange benen dus Knipoog) en je zit stabiel Lachen

gemske

Berichten: 3546
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Dwingeloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 18:21

Vaak is het zo dat helemaal achterin minder stoelen op een rijtje staan, omdat het vliegtuig daar al naar de staart toebuigt. Als ik mocht kiezen (en ik ging alleen) ging ik dan daar zitten, wel aan het raam. Heb je weer minder kans op een dikke amerikaan naast je.

Pineapple
A thing of beauty is a joy forever (Keats)

germie

Berichten: 25881
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 19:21

Geen idee, nog nooit gevlogen, maar ik denk voor mij bij een gangpad of een uitgang. Heb nogal lange benen.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 19:26

Voor de vleugel aan het raam, voor het mooiste uitzicht en minder herrie, en aan het raam slaapt beter

Aan het gang pad als je af en toe wil kunnen lopen (kun je vaak achter uit een groter raam kijken)

Bij de nooduitgang als je meer beenruimte wil hebben en als eerst buiten wil zijn...
Maar helemaal achterin is veiliger Knipoog

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

EstherSi

Berichten: 942
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Sint Pancras

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 19:32

ik zit het liefst een paar stoelen voor de vleugel,
heb je mooi uitzicht en niet zoveel last van de motor..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 21:22

In de business class Haha!

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 22:03

first class (baas boven baas) Haha!

sunshine

Berichten: 12055
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 23:14

Haha ik denk als dat ding naar beneden gaat dat niemand het overleeft Tong uitsteken
Maar denk dat het fijnste is bij het raam....

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 09:45

Voorin, als je veel last hebt van turbulentie, daar voel je het minst, dus absoluut geschikt voor mensen met vliegangst Plus dat je op rij 1 zowiezo wat extra beenruimte heb, alleen mag je daar tijdens de vlucht geen handbagage hebben staan!

Nooduitgangstoelen wil nog niet altijd zeggen dat je de meeste beenruimte hebt.......op rij 1 aan het gangpad vleigrichting links hebje de meeste beenruimte Haha!

Boven de vleugels zit je precies in het midden maarja dan zitje ook in een 737-700 3n 737-800 op de kerosinetank Haha!

Achterin is lekker voor de mensen die van de achtbaan houden, zodra er namelijk tubulentie is of een ietwat hardere landing dan voel je daar het meest.

Overigens is er vooraan en achteraan ook weer een minpuntje: de toiletten zijn daar ook en ook de babyplankjes Haha! dus als je het niet erg vind om continu mensen en baby's naast je te hebben staan en in vaak een ietwat minder fris ruikenden area te zitten dan zit je daar goed *LOL*

Wat betreft het neerstorten.......... Als je een noodlanding op water moet maken kan je beter niet achterin zitten, op water mogen nooit de achterste deuren in het vliegtuig geopend worden dus zal je met een evacuatie altijd naar voren of naar het midden moeten......Dus wat betreft het veiligst achterin zitten, dat hangt maar net van de situatie af Knipoog

Kotom overal is wel wat over te zeggen, ik denk dat je gewoon moet kijken naar je eigen situatie. Als je een beetje vliegangst hebt en je houd niet van turbulentie dan zou ik zover mogelijk naar voren gaan zitten, krijg je ook als eerste je koffie Knipoog

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 11:00

Mijn favo plekjes in het vliegtuig:

- zeer zeker aan het raam.
- bij de (nood)uitgang ivm beenruimte
- nog veel beter dan nooduitgang is direct achter de deur (voorin). Je hebt dan eerst twee stoelen en daarna drie stoelen. De stoel aan het raampje van de eerste rij met drie stoelen is perfect. Je kunt zo opstaan, omdat je geen stoel voor je hebt, je kunt je benen strekken en ook belangrijk, je bent als een van de eerste uit het vliegtuig. Dat is heel belangrijk als naar een land gaat waar je nog een visum moet kopen. Er is namelijk niks zo vervelend als een half uur (of nog langer) in de rij staan om zo'n ding te kopen.