buurman ff gesproken

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-01 16:24

Heb net ff met mijn buurman staan praten. Aangezien hij ook het een en ander aan beesten heeft (2 paarden, 3 schapen, 2 geiten, een varken, 2 honden en wat kippen) Kan je het onderwerp al raden. MKZ dus.
Ik vroeg aan hem wat hij nu zou doen als het hier uit zou breken. Tja, voor zijn eigen beesten ligt ie niet zo wakker van. Hij zegt zelf, ok, ik ben dan 6 beesten kwijt, maar de overbuurman (ongeveer 200 schapen) wordt compleet geruineerd.
Tja, ik ga niet echt goed overweg met mijn buren, maar deze stelling vond ik toch knap van hem


Marijke

Berichten: 516
Geregistreerd: 16-02-01
Woonplaats: Bommelerwaard (Gld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 16:37

Hé Stef, heb niet meer gehoord of je nog wou komen morgen, maar het lijkt me misschien niet zo verstandig met al die MKZ toestanden.

Het is tenminste te hopen dat de meeste boeren hun beestenboel MKZ-vrij kunnen houden en laten we daar allemaal proberen ons steentje aan bij te dragen..!!!

We spreken nog wel een andere keer af. Kan nou toch ook niks met Minne doen, dus dat heeft ook geen zin. Tot horens, groetjes Marijke

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 16:42

Ja ik vind het ook verschrikkelijk voor die boeren. Die kunnen hun levenswerk opgeven. En ze zijn er niet eens voor verzekerd! Dan mopperen wij al dat wij met paard het erf niet afmogen, maar als je het goed bekijkt, boffen wij nog! Mijn broer is politieagent, en moet de komende dagen in Zuidlaren controleren op veevervoer. Hij is bang dat als het hier daadwerkelijk in Drenthe ook losbreekt dat we niet meet de stad uitmogen, en als dorpelingen het dorp verlaten. Dat zou dus inhouden dat ik niet meer naar mijn paard toe zou mogen. Dan baal ik wel! De man bij wie mijn paard staat is vandaag voer gaan hamsteren. Dat kan ikjullie ook aanraden. Voer mag niet meer worden vervoerd, dus aals de winkels/groothandels leeg zijn, is het gedaan!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie