Beginners-auto

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 10:52

Ik heb ook sinds anderhalve maand een autootje, een 4x4 Haha! Ik heb een Suzuki Samurai Carbio De Luxe. Erg vet wagentje, mag alleen geen trailer trekken. Maar boeio, ik heb niet eens een trailer Haha!
Zijn niet zo duur en oersterk. Ik rijd er veel mee in het terrein en daar zijn ze perfect voor! Comfortabel op de weg zijn ze niet, vooral drempels moet je niet met een te hoge snelheid nemen, maar ze zijn wel vet en je hebt er veel bekijks mee Lachen
Ik ben echt mega blij met mijn autootje!!!!
Ik pb je wel even een foto Lachen

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 11:29

De Renault Clio is een super toetoetje Knipoog

Goed mag graag in de Crysler Voyager van mijn baas rijden en ik kwijl bij de Outlander van Mitsubitshie jam jam

Maar om eerlijk te zijn, zijn 2 auto's mijn favorieten de renault clio en de auto van mijn vriend maar die is een beetje erg groot Knipoog

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 12:06

Eerlijk gezegd zou ik eerst eens beginnen met een kleiner autootje, ervaring krijg je pas als je rijbewijs hebt. Je kunt nu wel gaan fantaseren over een jeepie met een trailer erachter, maar daar zou ik toch zeker minimaal een half jaar mee wachten. Mijn eerste auto was een 8 jarige Suzuki Swift GS, lekker wendbaar, zuinig en redelijk goedkoop in onderhoud.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 12:43

flair schreef:
Ik ben juist niet voor een klein koekblik als je net je rijbewijs hebt.
Ik heb ondervonden dat een flinke kreukelzone heel veel uitmaakt, als ik mijn autoongeluk destijds in een klein autootje had gehad denk ik niet dat ik dit nog had kunnen typen (ik reed btw zelf niet)

Ik heb dus zelf bewust voor een middelmaatje gekozen als eerste auto

Een jeep vind ik wel weer verstandig, die kunnen wat hebben! Denk ook aan je veiligheid en niet alleen aan de kosten...


De wat oudere auto's kunnen ook heel wat hebben hoor... Mijn blik-op-wielen, Opel Corsa, heeft een aardige kreukelzone... En zo heb ik nog wat auto's voorbij zien komen met een aardig hoog veiligheidsgehalte.

Daarbij... Ik heb mijn Corsa een aantal keren een muurtje laten kussen, om maar niet te spreken van stoeprandjes meenemen, verkeerd schakelen zodat zowel de motor als de koppelingsplaat een oplawaai krijgen, etc. Dat wil je echt niet meemaken bij een dure/grote auto hoor...

Spookie

Berichten: 935
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Loenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 13:18

Citaat:
Daarbij... Ik heb mijn Corsa een aantal keren een muurtje laten kussen, om maar niet te spreken van stoeprandjes meenemen, verkeerd schakelen zodat zowel de motor als de koppelingsplaat een oplawaai krijgen, etc. Dat wil je echt niet meemaken bij een dure/grote auto hoor...




Haha, zeker weten! Die ouwetjes zijn technisch trouwens vaak erg sterk! En ik weet ondertussen hoe het is om een kras te rijden op een splinternieuwe auto. Kun je beter een autootje nemen waar al wat deukjes inzitten, dan erger je je er ook niet zo aan! Haha!
En dan te bedenken dat ik er al dik 250.000 op heb zitten... Bloos!

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 17:59

Pervinco"]
Phia, als ik het goed tel heb je al 15 auto's versleten? Ziek

[quote="PhiaBink schreef:
Met je eerste auto leer je rijden en ervaring op doen. Na 100.000 km kan je zeggen dat je kan auto rijden of niet.


Helemaal mee eens Dat is wat de ANWB ook zegt: pas na 100.000 km, of na 7 jaar, kun je rijden...
[/quote]

Versleten heb ik ze niet, de meeste zijn wel bijna versleten gekocht Cool. Dat krijg je als je man in de auto zit, dan wisselt het autopark wel eens.
Hij is nu al een jaar of 6 uit de auto's, dus nu rij ik nog steeds in die oude net door de APK heen auto's. De Cuore komt er dit jaar niet door heen, dus ben ik weer op zoek naar een bakkie van een jaar of tig oud waar ik nog een jaartje of zo in kan tuffen.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 18:01

Ik heb nog wel een Corsa in de aanbieding Bloos

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-04 23:42

Moet eerst mn rijbewijs nog halen Pervinco Knipoog
Ik hoef er niet direct een trailer achter, moet uiteraard eerst ervaring op doen, maar dan heb ik tegen de tijd dat ik daar wel klaar voor ben een toetoet die niet bang is voor een trailer Cool

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 01:19

Pervinco schreef:
Ik heb nog wel een Corsa in de aanbieding Bloos


We denken dat hij de APK niet door komt. Eerst natuurlijk proberen Schijnheilig Niet geschoten is altijd mis Haha! . We hebben dan weer een jaartje winst.