Het opscheptopic. Waar ben jij goed in?

Moderators: Firelight, Muiz, NadjaNadja, Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly

Laurora

Het opscheptopic. Waar ben jij goed in?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-24 14:28

De dagen worden weer korter, de winterdip staat bij veel mensen voor de deur, dus ik dacht: tijd voor een positieve noot! *\o/*

Kom lekker opscheppen over jezelf!
Kan jij geweldig tekenen, bloemschikken of hout bewerken?
Of kan niemand jouw lasagne evenaren, kan je belachelijk goed fileparkeren of iedereen aan het lachen maken? Heb jij de groenste vingers van de straat, haal je altijd de hoogste punten op jouw dressuurproef of kun je ontzettend goed acteren?
Of heb je gewoon een heel lieve en aardige persoonlijkheid?
Ik wil het allemaal weten!
Geen schroom! Opscheppen is heel erg goed voor je zelfvertrouwen!
Foto's van je skill(s) zijn driedubbel leuk!

Ik begin.
Ik ben goed in DIY projecten.
Als ik iets nieuws nodig heb (of als ik het niet nodig heb maar wel wil :Y) ) denk ik 9 van de 10 keer: "hmmm dat kan ik vast zelf!"
Of het nou een terrarium, een leren handschoen voor het zwaardvechten, een boomloze zadelpad, hooinet, zwaardschede, dice trays of een kartonnen kattenkasteel is.
Het leuke is dat dit me vaak bakken met geld scheelt :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Demeter asked him to make the most beautiful animal that the world had ever seen. So, in an effort to impress her, Poseidon created the first horse
~~~
Diervriendelijk wespenadvies nodig? Stuur mij een pb!
~~~

PotjeMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 14:38

Ik kan een, vind ik zelf, goede zachte fluffy cake bakken :D
Hier thuis, 6p, is 'ie binnen een paar uur echt wel op.

Veel hobby's hebben en creatief zijn, dus ik kan best wat dingen zelf maken of repareren. Bijvoorbeeld: een ringetje vervangen van de armband van m'n moeder ofzo. Ook eens een kettinkjes houder gemaakt van houten stokjes. En daarbij past ook wel; oplossingsgericht kunnen denken bij bepaalde dingen of situaties.

Zal zo even kijken of ik een foto kan plaatsen.
Vind het toch wel lastig, ik weet vooral dingen die beter kunnen i.p.v dat ik er goed in ben :')

Edit: foto's erin gezet
Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door PotjeMayo op 29-10-24 14:43, in het totaal 2 keer bewerkt

"One day, you will be old enough to start reading fairytales again." ~C.S. Lewis

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-24 14:41

Oeh, ben gek op goede fluffy cake! Bakken ben ik helaas geen ster in :Y) (mn moeder gelukkig wel!)

Herkenbaar trouwens hoor, ik ben super perfectionistisch, maar daarom moet je er juist over opscheppen! Wat voor jou net-niet is, is voor mij misschien wel weer iets wat ik júist zou willen kunnen!
Laatst bijgewerkt door Laurora op 29-10-24 14:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Demeter asked him to make the most beautiful animal that the world had ever seen. So, in an effort to impress her, Poseidon created the first horse
~~~
~~~

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 14:42

Wat een leuk topic zeg! En wat maak je leuke dingen.

Waar ik goed in ben.
Buiten de box denken. En dat op verschillende vlakken. Zo kan ik een prachtige hoed maken van badsponsen, of kom ik met ideeën die anderen niet bedenken. Heel leuk om zo'n brein te hebben :D Daardoor ben ik ook best wel oplossingsgericht ingesteld.

Zingen. Ik durf wel te zeggend dat ik aardig kan zingen. Ik heb vooral een heel hoog bereik en ik heb een krachtige stem.

Als wij nou veranderen dan hoeft het klimaat dat niet te doen. Loesje

PotjeMayo

Re: Het opscheptopic. Waar ben jij goed in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 14:44

Wat tof dat je dat kan maken Laurora! Erg mooi.
En handig om dat te kunnen Earth. Als je een foto er van hebt; deel hem zeker!

"One day, you will be old enough to start reading fairytales again." ~C.S. Lewis

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 14:52

Afbeelding

Ik moest volume creëren op een makkelijke manier. Dus toen kwam ik op dit idee. Sponsen uit elkaar halen, spuitbus zwart erover, in stukken knippen en grofweg een soort rozetten van naaien en op de hoed plaatsen. :D
Ik heb deze hoed en nog een aantal hoeden gepimpt voor de muziektheater voorstelling van Titanic :D

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 14:59

@Laurora: nu ben ik vooral super benieuwd welk beest er in je terrarium leeft :D Mooi gemaakt!

Meer pyrografie zien? : https://www.facebook.com/de-Vuurboom-10 ... _todo_tour

"Op jou wachten? Geen sprake van. Ik heb altijd al voor je uit moeten lopen om je de weg te wijzen." - Nachtogen

PotjeMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 15:02

Wat leuk gedaan zeg van die hoed! Ik dacht wel eerst aan van die vierkante gele sponzen, was heel benieuwd hoe je dat tot een hoed maakt. :')
Dit is een stuk logischer en heel tof!

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-24 15:04

Fantastisch Earth! Echt heel goed gelukt!

@solleke_noah
Luipaardgekko Iskierka <3
Afbeelding

~~~
~~~

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 15:06

@Laurora: wat een schatje <3

Ik ben vrij goed in pyrografie (branden op hout) vind ik. Natuurlijk veel ruimte voor verbetering, maar ik maak best mooie dingen met beperkt materiaal :D

Afbeelding

"Op jou wachten? Geen sprake van. Ik heb altijd al voor je uit moeten lopen om je de weg te wijzen." - Nachtogen

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 15:10

Wauw heel mooi <3

Oh ja, ik vind trouwens opscheppen niet helemaal het goede woord. Ik vind namelijk dat je best trots mag zijn op dingen die je goed kunt, dat is geen opscheppen maar gezond zelfvertrouwen. :)
Laatst bijgewerkt door Earth op 29-10-24 15:11, in het totaal 1 keer bewerkt

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 15:10

Ik ben goed in mensen (terug) vinden in concertzalen en festivals :')
Mag daarom ook meestal wel drinken halen :Y)

Zou niet weten waar ik anders goed in ben :+

Just Wibbly Wobbly Timey Wimey It

[KS-MK] 2 Welsh Mountain veulens verwacht 2024

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-24 15:17

@earth misschien is het inderdaad niet helemaal de juiste benaming, opscheppen heeft een beetje een negatieve intonatie.
Maar mijn therapeut vroeg me dit laatst, nadenken over alles waar ik goed in ben en daar dan over opscheppen tegen haar (haar woorden)
Nadat ik over mijn schroom heen was werd ik er erg positief van, ik dacht dat vast meer mensen deze invalshoek konden gebruiken :D

~~~
~~~

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 15:19

Heel leuk om te lezen!

Ik ben heel goed in haken en breien van moeilijke patronen. Engelengeduld {:}

Voorbeeldje van toen ‘ie nog niet af was. Mijn plaid van 2x2m :+: Inmiddels uiteraard wel af!
Afbeelding

Verder ben ik ook heel goed in diergedrag aflezen. Al van heel jong af aan. Daar heb ik ook mijn opleiding in afgerond. Gaat gewoon heel intuïtief :j

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-24 15:39

Wow desty :wow:
Wat super gaaf! Je hebt wel een halve hemel aan engelengeduld nodig om zoiets te maken!

~~~
~~~

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 15:44

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 15:48

Wat een creativiteit komt hier voorbij, ik vind het altijd erg knap als mensen creatief zo van alles kunnen maken. Dat kan ik dus niet.

Tja waar ik goed in ben..volgens anderen, in lesgeven en ik ben redelijk handig in het paarden trainen, oplossingsgericht denken en verbanden leggen. Maar er zijn uiteraard nog zat verbeterpunten.

Heb verder niet zulke bijzondere gaves. :D

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 15:49

Ik ben goed in opvoeden.

_chou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 15:50

Nieuwe studies uitzoeken om vervolgens een jaar te doen :')

Voor de positiviteit: ik ben mentaal heel sterk na tegenslagen en kan altijd overal het positieve van in zien.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 15:58

Wat een vette dingen komen hier voorbij zeg! *\o/*

Ik vind dat ik ontzettend goed ben in onhandig zijn en ook uitblink in het uit elkaar en ook weer in elkaar zetten van dingen :))

Maar even zonder gekkigheid, ook al meen ik het wel, ik vind dat ik wel redelijk goed kan fotograferen, maar eerlijk, ik zie zoveel prachtige foto’s hier op bokt voorbij komen, waar ik echt van geniet <3

Oudere foto maar geniet er nog steeds van

Afbeelding

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 16:16

Ik ben goed in het onthouden van dromen. Niet dat ik er iets aan heb, maar ik ben er wel heullll goed in.

Dressuurzadel gezocht:
MSFC Professional / Ideal Roella of Suzannah
Zitmaat 17,5 inch | Boommaat wide/wide+

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 16:39

Wat een goede skills komen er langs!
Desty, wat een prachtige plaid!
Solleke, kan je ook zelf goed tekenen of gebruik je afbeeldingen van andere om te pyrograferen?
Rien, daar zijn je kinderen vast (achteraf? _O- ) blij mee

Ik kan best goed beeldhouwen:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En ik ben een ster met freubelwerk zolang het met karton, permanent marker, en ducttape is :')
Afbeelding

Afbeelding

Lijsken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 16:44

Ik kan goed luisteren :)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 16:54

Ik kan goed tekenen. Al doe ik het eigenlijk niet meer.

Afbeelding

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 16:54

Indy_Mouse_9 schreef:
Solleke, kan je ook zelf goed tekenen of gebruik je afbeeldingen van andere om te pyrograferen?

Ik kan best goed beeldhouwen:

Knap dat beeldhouwen, dat is zoiets typisch dat ik zelf graag eens wil doen, maar sowieso véél moeilijker is dan het lijkt :D

Ik pyrografeer uit de losse pols, dus meteen op het hout. Heel soms zet ik een paar schetslijntjes met potlood maar ik werk makkelijker los dan echt een plaatje overnemen.