gebroken bovenarm

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
karon

Berichten: 121
Geregistreerd: 15-09-03
Woonplaats: Eindhoven

gebroken bovenarm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-04 09:41

Hallo
Wie heeft er zijn bovenarm gebroken gehad?
Ik zoek informatie over de behandeling en hoe lang het duurde dat alles weer genezen was.
Groetjes.


obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 09:47

Ik heb m gebroken gehad..Ik ben 2 maanden uit de running geweest..
Ik moest eerst een paar weken gewoon zitten en niks doen en daarna heb ik een soort van gipsenband gekregen die er om moest..maar die zat met klittenband vast dus die kon ik er zo weer vanaf halen met douchen enzo...

Iig ben je dr mooi klaar mee als j m gebroken hebt.. Sterkte..

keep calm, I'm engaged!!! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 09:52

Ik heb een breuk net boven de elleboog, en eentje net onder de elleboog (tegelijk dus he) gehad.
Is met pinnen bij elkaar gezet. Daarna verband eromheen. De pinnen hebben er ik geloof iets van 8 weken ingezeten en toen werden ze eruit getrokken. Daarna nog 2 maanden fysio gehad voordat m'n elleboog het weer normaal deed.

karon

Berichten: 121
Geregistreerd: 15-09-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-04 10:28

Ik zit nu 3 weken met gips om de onderarm omdat de stukken bot naast elkaar geschoven waren. Door het gewicht van het gips zijn de botdelen weer onder elkaar gekomen (staan nu half onder elkaar maar mag zo vastgroeien). Moet nog ruim een week met dit gips blijven zitten en dan krijg ik een brace voor 2 maanden. Dan kan ik weer gaan liggen, moet nu altijd recht op blijven omdat de kans bestaat dat de bothelften weer naast elkaar schieten. Gelukkig worden de paarden goed verzorgt door dochter en man.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 10:30

O jasses dat is niet leuk zeg. Ik hoop dat je er niet te idioot veel pijn aan hebt...

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 10:30

O minder joh.. Brace dat was het woord wat ik zocht..
Ik heb ook een week of 4/5 zittend moeten slapen..Zelfs met de brace durfde ik neit echt te gaan liggen..Dat is later pas gekomen...

Heel veel sterkte ermee hoor!!

keep calm, I'm engaged!!! <3

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 11:00

Zittend slapen?
Dat lijkt me echt een ramp/
Nou sterkte ermee.

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.

Freckles
Berichten: 613
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 11:06

Ik heb mijn bovenarm gebroken gehad op een vervelende plek waar hij niet gezet kon worden ongeveer 10centimeter vanaf de schouder.
Duurde meer dan een half jaar voor het iets aan elkaar begon te groeien
heb driekwart jaar therapie er voor gehad maar hij is nu na drie jaar nog niet goed elke dag pijn en er kan niets aan gedaan worden.
Heb bijna een jaar half zittend geslapen

karon

Berichten: 121
Geregistreerd: 15-09-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-04 12:12

Bij mij is het ook ongeveer 10 cm van de schouder. Ik moet elke week foto's maken in het ziekenhuis en tot nu toe is nog geen nieuw botweefsel gekomen. Maar als ik loop hoorde ik de bothelften langs elkaar knarsen (heel eng) maar de laatste paar dagen niet meer dus ik hoop dat het toch snel aan elkaar groeit. Ik slik ook homeopatische pilletjes die er voor zorgen dat je lichaam beter kalk op neemt.
Ik hoop dat ik meer geluk heb als Freckles, sterkte er mee.

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 16:32

Ik heb m'n bovenarm gebroken gehad net onder de schouder... Onder narcose hebben ze de arm moeten zetten (de 2 botstukjes staken over elkaar).
Ik geloof dat ik zo een 3 maanden in de gips heb gezeten... Moest slapen op m'n rug (slecht slapen dus, want ik val heel moeilijk in slaap als ik op m'n rug lig) en nadat ik uit het gips was heb ik nog een heel tijdje voorzichtig aan moeten doen.

Ik heb er nu absoluut geen last meer van, je ziet alleen op de plaats van de breuk dat m'n arm klein beetje scheef staat (ik zie het omdat ik net de plaats weet en er ook op let als ik ernaar kijk) en bij weersveranderingen is het wat gevoelig.

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

lizzytje
Berichten: 273
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 17:16

mijn opa is een keer gevallen en heeft toen ook z'n beovenarm gebroken, hij was al ziek dus hij heeft zn arm nooit meer kunnen gerbuiken Verdrietig

karon

Berichten: 121
Geregistreerd: 15-09-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-04 17:20

Hoi Natalie
Hadden ze je bovenarm in het gips gezet? In het ziekenhuis zeiden ze tegen mij dat het niet kon. Alleen gips onderarm zodat die heel zwaar is en dan zakt het bot weer op zijn plaats. Mag ook niet gaan liggen maar moet rechtrop slapen.

Duhelo

Berichten: 28500
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 17:23

hoe doe je dat dan?
in een leunstoel of iets dergelijks?
veel beterschap!

EstherSi

Berichten: 942
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Sint Pancras

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 17:30

oeh, dat is niet zo lekker! kom je zo nog wel voldoende aan je nachtrust? lijkt mij toch erg ongemakkelijk slapen!
ik heb zelf alleen m'n elleboog gebroken, maar dat kon gewoon in het gips en na 6 weken was het weer klaar.
veel sterkte ermee!

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 17:34

Ik ben ingegipst geweest over m'n boven- en onderarm... Vanaf m'n schouder tot m'n hand ingegipst (duim ook nog in het gips) en m'n arm hing in een hoek van 90° zeg maar.. en dan in een mitella...

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 17:51

Toen ik 15 was heb ik ook mijn bovenarm gebroken, net onder het schoudergewricht. (van paard gevallen Schijnheilig ). Ik kreeg eerst ook een gipsblok van een paar kilo onder mijn elleboog om de boel uit elkaar te trekken, dit was echter toen veel te zwaar voor mij (ik was toen nog zo'n iel meissie). Ik ben toen opgenomen in het ziekenhuis en heb 5 weken plat op mijn rug moeten liggen in de tracties: pen in mijn elleboog en daar hing een blok van een paar kilo aan. Nadat ik na 5 weken eindelijk weer overeind mocht, zakte ik spontaan door mijn benen, totaal geen kracht meer in mijn lijf. Al met al heb ik zeker een 1/2 jaar niet kunnen rijden.

Sterkte dus !!!!!

Who can say
where the road goes
where the day flows
- only time

karon

Berichten: 121
Geregistreerd: 15-09-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-04 09:06

Bedankt allemaal voor jullie reaktie. Slapen lukt inderdaad niet erg goed. Met veel kussens in mijn rug zodat ik bijna rechtop zit 'lig'ik in bed. Maar het ergste vind ik dat ik de paarden niet kan verzorgen. Durf niet goed in de buurt van de paarden te komen want een duwtje tegen mijn arm en het bot schiet weer van zijn plaats. Maar goed het had veel erger kunnen zijn dus nog een paar maanden door bijten en dan komt alles weer goed. Groetjes.

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 09:33

Ik heb 4 jaar geleden mijn bovenarm gebroken toen ik van een pony viel tegen het hek. Vlak onder mijn groeischrijf dus volgens de dokter zou het eer 'snel' genezen. Ik kreeg er 2 ijzeren pennen in. De dag na de operatie mocht ik gelijk weer naar huis. Thuis moest ik de wondjes onder de douche schoonmaken en er moest daarna een gaasje of verbandje overheen (weet ik niet meer precies). Ik moest met mijn arm in een mitella (zo'n dikke bang die alleen om je pols en nek zit). Ik heb toen 2 weken zo'n beetje dag en nacht op bed gelegen en tv gekeken, ik wist alle reclames uit mijn hoofd en de progamma's die op tv kwam ook. 's nachts slapen ging idd moeilijk en ik kreeg voorderest op een dag wat Z-pillenn voor de pijn.
Het was de bedoeling dat de pennen er 3 weken in zouden zitten maar na 2 weken gingen ze ontsteken en ging mijn huid erover heen groeien. Dus toen zijn we naar het ziekenhuis gegaan en kon ik kiezen of ze er toen uitgingen of dat hij het zou ontsmetten. Ik heb toen voor gekozen om ze er gelijk uit te laten halen omdat ik er dan maar vanaf was en ik mezelf anders vet zenuwachtig zit te maken de dagen van te voren als ik het later doe. Ze hebben toen een pleister opgeplakt als 'verdoving' alleen hielp het niks! (volgende keer wil ik onder narcose) ze hebben toen die pennen eruit getrokken. En dat deed echt super veel pijn. Ik heb het hele ziekenhuis bij elkaar geschreeuwd Scheve mond . Je voelde ze zo in je bot zitten enzo echt een naar gevoel. Daarna ging het heel snel met de genezing. Ik kreeg oefeningen mee voor mijn arm, alleen lukte ze nooit. En van de een op andere dag werd ik wakker en deed mijn arm het gewoon weer Lachen Ik heb toen geloof ik 6 weken niet gesport en daarna gewoon weer beetje rustig aan opgebouwd maar heb voorderest nooit echt veel last van mijn arm gehad, 1 keer toen ik handstand op de kast moest doen zakte ik erdoor heen (maar dat was denk ik ook omdat ik bang was dat dat zou gebeuren).
Nu is het weer helemaal goed, ik heb alleen 2 lelijke littekens, maar daar valt mee te leven..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amandavd, ComscoreBot, Eefsel2109, evita2, flooooo, Foreverkliek, GoogleAdsense, jadeken, Kloesje, Lanoca, LisaVH96, Marcella, Mariett, Nightingale, Paloedie, RenskeFrea, Symke, Vjestagirl, winnetou4502, xColorCross, xSCWx, xSimonee en 72 bezoekers