Ik woon in België dus groen is allemaal gas geven en midden op het kruispunt stil staan en alles blokkeren (echt fantastische uitvinding)

Maar sinds ik dit kleine bakkie rij merk ik dat ik hem vaak even net ergens tussen kan proppen. Bijvoorbeeld verkeerslicht, alles op groen - al het verkeer dat naar links wil staat al iets naar links. Als ik dan naar rechts wil en er is een fietspad kan er net aan langs. Scheelt weer een stoplicht wachten op niks.
Even naar de glasbak, maar de brug staat open. Ik pas precies over het fietspad om er naartoe te rijden zolang er geen Amerikaanse auto’s staan (en er geen fietsers zijn natuurlijk).
Zo zijn er zo veel situaties en dat zorgt ervoor dat ik me af vraag of de hoeveelheid grote auto’s de files misschien erger maken. Je neemt immers meer ruimte in, ruimte waar met dezelfde 100 auto’s die half zo klein zijn misschien al 10 auto’s afgeslagen waren. Maar maakt dat echt verschil? Qua km lengte ja. Maar ik bedoel met name qua doorstroom van het verkeer.
Hopelijk snappen jullie wat ik bedoel

Iemand geleerd die mij dit kan uitleggen?