het leed dat vakantiehuisje aanbieden heet

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Dorith
Berichten: 316
Geregistreerd: 10-03-09
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 19:12

IHN schreef:
Dorith, wat raar. Ik krijg steeds van booking.com het standaard antwoord dat ze niks kunnen doen. Hier staat zelfs dat ik als verhuurder niks MAG doen.


Heel apart! Kan ik niet echt inkomen want bij een hotel kan je ook gewoon kosten verhalen op de gasten als ze iets breken of stelen. Ik zou het gewoon proberen omdat deze link ook zegt dat jij het als property zelf moet indienen, zie je ergens een knopje of formulier? Geen idee hoe oud deze link is verder maar misschien hiermee ook je rechten aangeven bij Booking klachtenservice? Je hebt genoeg bewijs dacht ik zo, met het feit dat vorige gasten niks kapot hebben gemeld?

“The feelings we have about slavery today are the feelings people will have about our treatment of animals used in entertainment — circuses, rodeos, theme parks, etc. — tomorrow.”
– Phillip Robinson


IHN
Berichten: 2332
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Re: het leed dat vakantiehuisje aanbieden heet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-23 19:21

Hoi Dorith,

ik heb net gebeld met booking.com en ze sturen me een mail. Dan kan ik foto's sturen en gaan ze erachteraan. Sterker nog: de vorige gast heeft voetbal gekeken op de tv. Die was echt niet kapot, hoor. En deze gasten hebben het gemeld vrij snel naar aankomst.En tv stond op exact dezelfde plek..die hebben het zeker niet gedaan. Zijn ontzettend beleefd, dus dat hadden ze gezegd.

IHN
Berichten: 2332
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Re: het leed dat vakantiehuisje aanbieden heet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-23 19:29

pfff...de mensen die donderdag zouden komen belden net. Ik vroeg of ze mijn mail gelezen hadden mbt de dieren. Jaja, heb ik gelezen. En de natuur. Daarom komen we juist. Geen probleem. Dat geeft weer moed. Ze komen om 11 12 uur. Eigenlijke check in is 15 uur, maar de mensen die er nu zijn zijn morgen weg, dus tijd zat om de boel weer op orde te maken. En dit voelt weer fijn. Gewoon overleggen, met respect voor elkaar. Ik zou eerst donderdag weg zijn, en deze man gaf aan wanneer ik er dan weer was. Het voelde alsof hij het wat bezwaarlijk vond zomaar aan te komen dus ik bood hem aan om dan woensdag al te komen en deze nacht gratis te verblijven. Maar goed. Nu kan hij dus gewoon donderdag komen.

pmarena

Berichten: 48058
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: het leed dat vakantiehuisje aanbieden heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 20:11

Erg lief +:)+

Wij hebben ook wel dat mensen zeiden van je hoeft niet al om 10 uur weg te zijn hoor, doe maar rustig aan, we gaan toch niet voor 12 uur schoonmaken. Super fijn altijd zulke dingen +:)+

IHN
Berichten: 2332
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Re: het leed dat vakantiehuisje aanbieden heet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-23 20:59

klopt Pmarena, mensrn mogen sws eerder komen. Alleen als het huisje nog niet schoon is moeten ze zich ff op het erf vermaken. En idd uitchecken net zo. Als er dezelfde dag geen mensen komen nogen ze van mij zelfs tot s avonds blijven.

IHN
Berichten: 2332
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Re: het leed dat vakantiehuisje aanbieden heet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-23 21:00

ik ben. u trouwens wandelroutes aan het uitprinten. nooit geweten dat er zoveel waren :)

Getup

Berichten: 8257
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 23:00

IHN schreef:
ik ben. u trouwens wandelroutes aan het uitprinten. nooit geweten dat er zoveel waren :)



Al bij een toeristen bureau gevraagd? Misschien hebben ze gratis folders of boekjes met wandelroutes :D

Hopelijk krijg je nog n fatsoenlijke reactie van booking.com

IHN
Berichten: 2332
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Re: het leed dat vakantiehuisje aanbieden heet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-23 07:53

Getup, daar print ik ze uit. :). De brochures die ze hebben, heb ik aangevraagd. Wandelingen zijn te downloaden met qr op telefoon. Maar ik vind het zelf erg prettig om op de bank gewoon te kunnen bladeren naar bezigheden en vermoed dat meer mensen dat wel hebben. Dus map samengesteld.
booking heeft zelfs de beloofde mail nog niet gestuurd. Wat een pet organisatie is dat, zeg

pmarena

Berichten: 48058
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 08:59

Ja dat bladeren op de bank is wel fijn :)

Zelf ben ik ook altijd wel heul erg blij als de mensen van het huisje bij de info van het huisje meteen er veel informatie bij zetten, van op 5 km een bakker, op 15 km een zwembad met zus-en-zo, fietsenverhuur / restaurant / parken en parkjes voor vermaak in de omgeving. (plus link naar de bijbehorende websites)

Gewoon een fijn overzicht van dingen waar mensen naartoe zouden kunnen.
Ik vind dat zelf altijd zo'n uitzoekwerk en veel dingen mis je dan nog die ook wel leuk zouden zijn geweest. Een leuk speelbos of blote voeten pad of maïsdoolhof of leuk ijstentje ofzo :P

Bij jou denk ik vooral van oeh leuk een zwembad voor die kleine om te oefenen en plezier te hebben, als aanvulling op de neverending zwemles. Dat is trouwens voor mensen met een kleine beurs en jonge kinderen ook wel erg leuk als kinders dan veel kunnen oefenen met zwemmen :)

IHN
Berichten: 2332
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Re: het leed dat vakantiehuisje aanbieden heet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-23 09:22

Pmarena, dank voor de tips. Dat ga ik ook uitwerken. Vind dat ook ontzettend leuk om te doen. Vroeger op school vond ik het al zo leuk om dingen uit te zoeken en te ordenen in een verslag. Ik overweeg ook nog om een klein zwembadje erbij te zetten. heb nu natuurlijk alleen de grote waar kleintjes niet in kunnen staan. klein badje vd action maakt het wel af. Ontzettend bedankt trouwens aan iedereen voor het meedenken en meemopperen. Erg fijn! En dan nog de mensen die alkemaal interesse getoond hebben of zelfs al geboekt. Ik plaatste het als klaagtopic, maar heb helemaal een positief gevoel door jullie gekregen :)

pmarena

Berichten: 48058
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 09:42

Graag gedaan, en fijn dat er toch nog een positief gevoel uit voort is gekomen +:)+

Ik denk eigenlijk dat het voor kleine kinderen niet zoveel uitmaakt hoor, die worden er natuurlijk gewoon met zwembandjes in gegooid zodat ze lekker rond kunnen spetteren :)

Voor de echte piepkleintjes in de categorie baby en peuter is zo'n speelding misschien wel leuker dan een zwembadje, van 2 randjes hoog die je kan vullen met water, en dat er dan sproeiers en een opblaasbaar glijbaantje enzo op zitten. Zou je bij niet lekker weer ook nog kunnen gebruiken en dan een ballenbad van kunnen maken denk ik :)

Hebben ze ook bij de Action:
https://www.action.com/nl-nl/p/intex-speelparadijs-/

Met zoiets is het echte baby / peuter vakantiegevoel toch wel compleet *\o/*

Nadeel vind ik wel dat al die opblaasdingen altijd zo snel stuk gaan....

IHN
Berichten: 2332
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Re: het leed dat vakantiehuisje aanbieden heet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-23 10:45

ow, die is leuk, Pmarena!!!

pmarena

Berichten: 48058
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: het leed dat vakantiehuisje aanbieden heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 11:19

Ja echt superleuk! Ik kocht dezelfde een paar jaar geleden voor onze jongen toen hij nog piep was.
Had me rot gezocht naar het allerleukste model in dit soort dingen. Paar jaar later lag precies dezelfde toen ook ineens bij de Action en daar zie ik hem nu al meerdere jaren weer terugkomen zo tegen de zomer :+

Ik had helaas bij de eerste keer oppompen meteen het glijbaantje opgeblazen dus dat is wel balen.
Materiaal is wel stevig maar ik dacht dat er nog wel wat lucht bij kon, ik bekeek hem een beetje verkeerd. Dus gratis tip als je deze zou kopen: niet te bizar op willen pompen ;)

Spekkie01

Berichten: 663
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: In de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 11:48

Ohhh wat een drama mensen zijn er ook. Ik ga regelmatig met een vriendin saampjes met onze paarden op pad en het valt niet mee om iets leuks en betaalbaars te vinden. Maar als we ergens zijn proberen we altijd het zo schoon mogelijk achter te laten en zelf de paardenklusjes te doen.

Als je ergens bent wat leuk is wil je toch graag dat je de volgende keer weer welkom bent. Ik was er al helemaal ziek van dat ons favoriete plekje er mee stopte. Ik kan me er dan ook niks bij voorstellen dat andere mensen zo verschrikkelijk aso zijn. Maar idd toch waarschijnlijk een ander soort publiek.

My horse is like whipped cream on a pie, sweet and irresistible

IHN
Berichten: 2332
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-23 12:26

Spekkie01 schreef:
Ohhh wat een drama mensen zijn er ook. Ik ga regelmatig met een vriendin saampjes met onze paarden op pad en het valt niet mee om iets leuks en betaalbaars te vinden. Maar als we ergens zijn proberen we altijd het zo schoon mogelijk achter te laten en zelf de paardenklusjes te doen.

Als je ergens bent wat leuk is wil je toch graag dat je de volgende keer weer welkom bent. Ik was er al helemaal ziek van dat ons favoriete plekje er mee stopte. Ik kan me er dan ook niks bij voorstellen dat andere mensen zo verschrikkelijk aso zijn. Maar idd toch waarschijnlijk een ander soort publiek.


hier ook welkom, hoor. Spekkie. Heb alleen geen stallen ("inloopstal voor mijn eigen). mss ook iets om nog eens te maken. En idd. ik laat het ook altijd schoon achter.
overigens:ik heb vanochtend de 1e leuke klanten via booking uitgezwaaid. Ze zijn er dus toch! Tsjechen kwamen hier 2 dagen werken. Aarfig, netjes en vrorgen if ze volgend jaar weer mochten komen. Ze vroegen ook of ik honden binnen wilde houden, maar toen ze weggingen kreeg mij. ouwe lobbes zelfs een aai over zijn koppie.

Sky_As

Berichten: 4696
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: het leed dat vakantiehuisje aanbieden heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 13:35

goed om te horen.
Al blijf ik het wel bizar vinden dat mensen ergens vragen om de honden binnen te houden....misschien dat toch nog eens goed in de voorwaarden zetten.
Dat je honden hebt (die uiteraard vriendelijk zijn tegen vreemden), en dat die los over het terrein lopen en dat je ze niet op gaat sluiten.

https://www.mbcfotografie.nl
Memory by Cindy, paardenfotografie, dierenfotografie, portret- en zwangerschapsfotografie
Volg op Instagram Barrie_de_pony
https://www.instagram.com/barrie_de_pony/?hl=nl

pmarena

Berichten: 48058
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: het leed dat vakantiehuisje aanbieden heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 14:39

Ja ik zou dat ook echt opvallend bovenaan in je omschrijving zetten: wij hebben loslopende honden / katten / vul in en roken op dit gehele terrein is niet toegestaan ivm. astma en brandgevaar dus gelieve niet te reserveren als u dat niet prettig vindt" of zoiets.

Spekkie01

Berichten: 663
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: In de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 15:24

IHN schreef:
Spekkie01 schreef:
Ohhh wat een drama mensen zijn er ook. Ik ga regelmatig met een vriendin saampjes met onze paarden op pad en het valt niet mee om iets leuks en betaalbaars te vinden. Maar als we ergens zijn proberen we altijd het zo schoon mogelijk achter te laten en zelf de paardenklusjes te doen.

Als je ergens bent wat leuk is wil je toch graag dat je de volgende keer weer welkom bent. Ik was er al helemaal ziek van dat ons favoriete plekje er mee stopte. Ik kan me er dan ook niks bij voorstellen dat andere mensen zo verschrikkelijk aso zijn. Maar idd toch waarschijnlijk een ander soort publiek.


hier ook welkom, hoor. Spekkie. Heb alleen geen stallen ("inloopstal voor mijn eigen). mss ook iets om nog eens te maken. En idd. ik laat het ook altijd schoon achter.
overigens:ik heb vanochtend de 1e leuke klanten via booking uitgezwaaid. Ze zijn er dus toch! Tsjechen kwamen hier 2 dagen werken. Aarfig, netjes en vrorgen if ze volgend jaar weer mochten komen. Ze vroegen ook of ik honden binnen wilde houden, maar toen ze weggingen kreeg mij. ouwe lobbes zelfs een aai over zijn koppie.


Hmmmm als je wel een paddock over hebt of een stuk weiland zou je dat ook kunnen aanbieden voor paarden liefhebbers. Die van ons staan van juni tot september 24/7 buiten en op ons laatste plekje was ook geen stal aanwezig. Dat is misschien makkelijker te realiseren dan stallen. Als er goede uitrij mogelijkheden zijn en je duidelijk aangeeft aan gasten wat je verwacht voor de zorg voor hun eigen paarden kan dat ook nog een bron van extra gasten zijn. Bijvoorbeeld op 1 stal werden we verzocht de mest uit de paddock/weiland te ruimen en zelf hun krachtvoer mee te nemen en te voeren. Zoiets is geen enkel probleem, mits van te voren de verwachtingen duidelijk zijn.op ons laatste plekje hoefden we niks, maar we zijn zo goed getraind dat we het evengoed deden :D :o

My horse is like whipped cream on a pie, sweet and irresistible

IHN
Berichten: 2332
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Re: het leed dat vakantiehuisje aanbieden heet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-23 15:48

stukje weiland is natuurlijk zo afgezet. En ik zou dan idd zeggen dat de werkzaamheden zelf gedaan moeten worden. En bij gebruik hooi/voer daarvoor een bijdrage vragen. En een klein bedrag per verblijf voor huur van het stukje grond (20 euro ofzo per week). Maar twijfel alleen over uitrij mogelijkheden. t is overal landelijk, heerlijk brede zandpaden, maar voor bos moet je wel een paar km rijden eerst. En over een viaduct of onder viaduct door. inden sommige paarden ook best spannend en daar is wel het mooiste gebied

Sky_As

Berichten: 4696
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: het leed dat vakantiehuisje aanbieden heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 15:53

Vreemde paarden op je terrein moet je natuurlijk wel willen (i.v.m. overbrengen ziektes, wat te doen met een paard die heel je grasveld overhoop rent of omheining sloopt, wormbesmettingen etc.).....

Het is natuurlijk heel mooi idee, maar niet iedereen gaat even netjes met je spullen om of is even secuur op de gezondheid van zijn paard.
(en ik weet niet hoe het in Duitsland zit met gezondheidscertificaten/buitenrij labels etc?)

Ik zou het wel nog even goed overdenken dat je er wel meer plezier uit haalt, dan extra kopzorgen :)
(je lijkt me namelijk iemand waar makkelijk misbruik van gemaakt wordt met al je goedheid)

https://www.mbcfotografie.nl
Memory by Cindy, paardenfotografie, dierenfotografie, portret- en zwangerschapsfotografie
Volg op Instagram Barrie_de_pony
https://www.instagram.com/barrie_de_pony/?hl=nl

ista
Berichten: 1130
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 12:14

Nou IHN, ik heb je site gedeeld met mijn collega schoolmaatschappelijk werkers op de basisschool (voor ruim 180 basisscholen, dus je krijgt misschien een druk seizoen ;) ). Vaak ken je op iedere school wel één of meerdere gezinnen die niet in de mogelijkheid zijn om dure vakantie te bekostigen.

Dus misschien word je binnenkort wel benaderd door mensen die via het schoolmaatschappelijk werk in Den Haag getipt zijn ;)

(Heb ik gedaan, aangezien je op je site vermeld dat mensen die weinig financiële middelen tot hun beschikking hebben contact op kunnen nemen). En ik hoop dat mensen genoeg fatsoen in hun donder hebben dat ze er geen misbruik van maken!

IHN
Berichten: 2332
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Re: het leed dat vakantiehuisje aanbieden heet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-23 12:36

Ista, wauw, wat gaaf!! Dankjewel!!!

pmarena

Berichten: 48058
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 12:47

Wat leuk ista! Ik hoop wel dat je niet alleen de link hebt gedeeld maar ook wel even erbij gezegd hebt dat ze de link alleen doorgeven aan fatsoenlijke mensen....? Als ze al weten dat er een beetje een aso tokkie-gezin tussen zit, dat ze die dan netjes bij TS weg houden :(:) Ook ten gunste van de mensen die wèl gewoon netjes zijn zodat TS niet het bijltje er bij neergooit zeg maar.

IHN
Berichten: 2332
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Re: het leed dat vakantiehuisje aanbieden heet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-23 13:21

pmarena, wat lief.
denk dat het wel meevalt, hoor. Meeste maatschappelijk werkers die ik ken houden daar qel wat rekening mee. En ik pik tokkies er ook vrij gauw tussenuit. Ik. oet alleen wat harder worden in nee zeggen en niet altijd iedereen een kans willen geven terwijl het al. iet goed voelt. Maar dat is dan ook ern leerproces.

ista
Berichten: 1130
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: het leed dat vakantiehuisje aanbieden heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 09:03

Pmarena, ja heb ik doorgegeven hoor!

En ook aangegeven dat er veel dieren, loslopende honden zijn, niet roken en op tijd rust op het erf! :j


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _kimm, Amanda_T, Amazonbot, colette40, DeEenhoorn, Kaatastrof, KarinW86, roosjenat, SuperSuup, ttranch en 181 bezoekers