Burenruzie topic nummer zoveel

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
different1
Berichten: 3634
Geregistreerd: 12-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-23 08:04

Het was een aantal weken opvallend stil en rustig, 1x een kwartier hadden muziek maar verder helemaal niks.
Helaas was het vanmorgen om 7u weer raak, m'n moeder kreeg de volle lading toen ze een sigaretje stond te roken in de tuin.
Het ging nu over gebonk op de muren 's nachts, we waren poedersuiker en tokkies en we zouden wel weer zien wat er gaat gebeuren, en als hij het wil zouden we morgen nog moeten verhuizen...

Melding bij de politie is gemaakt, straks de buurtbemiddeling maar bellen.

Koper

Berichten: 30260
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 08:29

En staat hij dat 's ochtends vroeg dan naar je moeder te roepen? Wat vindt de buurt daarvan? Of zijn dat allemaal mensen die bij voorbeeld bang voor ze zijn en daarom aan hun kant staan?

different1
Berichten: 3634
Geregistreerd: 12-10-10

Re: Burenruzie topic nummer zoveel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-23 08:38

Ja, om 7u vanmorgen... over de schutting van de achtertuin.
Geen idee wat de buurt daar van vind, aan hun andere kant woont een vrouw alleen.
Ik wil straks wel even met onze andere buren in gesprek, die ook al akkefietjes hebben gehad met onze buurman, of zij ook overlast van ons ervaren, maar wij hebben echt geen idee waar hij het over heeft.

LWDaisy

Berichten: 4774
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Re: Burenruzie topic nummer zoveel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 08:15

Ik zou eerder met de lastige buurman in gesprek proberen gaan TS.

Ga naar de bakker, haal wat koffiekoeken, en bel daar aan. Stel je vriendelijk op, vraag of jullie met een kop koffie even de zaken met elkaar kunnen bespreken, en de problemen die jullie met elkaar hebben wilt oplossen.

Vanuit zijn oogpunt is er bij jou altijd iemand thuis - "kan die dan niet even onkruid uittrekken?"
Ik bedoel niét dat jouw moeder op handen en knieën door de tuin moet kruipen, ben je gek, maar het zou zo maar eens kunnen dat de buurman zo redeneert. Als je met hem in gesprek zou gaan, zou je kunnen aangeven dat dit fysiek niet mogelijk is - ik zeg maar wat.

Wij hebben zelf jarenlang heel nare buren gehad. Buurtbemiddeling weigerde om nog langs te komen als het over hen ging - ook bij hun vorige buren, ze waren daar vrij berucht zegmaar.
Staan schreeuwen over de schutting heen, autobanden lek gestoken, als het vroor emmers water voor onze auto's gieten, satéstokjes in onze tuin gooien (wij hebben een hond, die hadden zij ook, onmensen), ... Je wilt het gewoon niet weten. Hoe vaak ik naar huis gereden ben omdat mijn mama huilend belde - hoe vaak haar zoon naar huis gereden is omdat zijn moeder vanalles verzon. Uiteindelijk stonden hij en ik dan tegen elkaar te schreeuwen.
En dan weten dat wij vroeger samen op stap gingen, met de gezinnen gingen zwemmen ed.

Het waren echt heel nare mensen. Zij was heel de dag thuis, en deed niets liever dan loeren naar wat wij deden. Als we onder de veranda zaten, stuurde ze haar dochter op het dak van hun tuinhuis zodat die bij ons in de veranda kon kijken. Zaten we achteraan op het terras, werd de dochter op de veranda gestuurd.
Diezelfde dochter "zou mij pakken" volgens buurvrouw :') Ik vond het kind altijd al gelijkenissen hebben met een bulldog, maar jeetje, wat een niveau hahaha.

Anyway - uiteindelijk zijn beide partijen verhuisd. Ze zijn nog jarenlang met de hond voorbij ons nieuwe huis komen komen wandelen, ook al woonden ze ondertussen een dorp verderop :')

Ik en mijn vriend wonen in een vrij rustige wijk, doodlopend, op een steegje voor voetgangers/fietsers naar de andere wijk na. Wij wonen tegen dat steegje aan - daar hoor je soms echt wel geleuter van de buren, zo duidelijk alsof ze mee in de woonkamer staan. We laten het zo, maar serieus, loop dòòr haha.
Verder hebben wij vaak zowat de enige tuin waar al eens onkruid staat - maar de rest van de wijk is grotendeels op pensioen, wij werken beide fulltime, dus niet zeuren. Dat doen ze ook niet hoor, maar wij hebben soms wel het gevoel dat men denkt dat ons huis onbewoond is haha. Het motiveert om de grasmaaier uit het tuinhuis te halen :') Maar wanneer het òns uitkomt, we hebben het nl. echt heel druk, en niemand heeft zich te moeien met onze agenda.
Qua hagen - het zijn onze hagen. Coniferen van ruim 3m hoog. Ook tegen het steegje. Ja, die laten we wel onderhouden, daar hoeft niemand last van te ondervinden. We hebben nog nooit meegemaakt dat iemand kwam klagen.


Ga het gesprek aan met die mensen, TS. Betrek er geen andere buren bij, maar er geen wij vs zij van. Daar schiet je echt niets mee op. Jouw puber zal opwegen tegen de motor die op zondag brult.
Dat doen motors, ik weet dat ze luidruchtig kunnen zijn (mijn vader heeft ook zo'n hele luide), maar pubers ook haha.
Praat ook met dat mens dat niet van je kliko kan afblijven - "hoi, wij zetten hem graag weer binnen, dan staat hij van de eerste keer goed. Bedankt voor de moeite, maar dat doen we zelf wel hoor!"

Rennie89
Berichten: 37248
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Burenruzie topic nummer zoveel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 00:53

Jeetje TS klinkt echt als drama om het drama maken. Ik woon in een portiekwoning, helemaal onderaan. Draai nachtdiensten en vroege ochtenddiensten dus buren zullen mij ongetwijfeld wel horen als ik kom of vertrek of op gekke tijden tv kijk. Maar dat zijn leef geluiden…. Ik kan ook niet gaan klagen als ik nachtdiensten draai dat de bovenburen al 2 weken non stop aan het boren zijn overdag… ik kan niet slapen daardoor maar het is geoorloofd “overlast”… het is geven en nemen,.. was wel flink kapot door die verbouwing en blij dat het nu klaar is :+ kon wel janken van vermoeidheid pfff… maar het is wat het is. Ik heb echt top buren, nooit klachten gekregen of gegeven en iedereen is vriendelijk.

Maar ik heb het ook anders meegemaakt :+ ik woonde vroeger in een benedenwoning met tuin, werkte veel en door mijn onregelmatige diensten en vele uren (gemiddeld 50 uur per week met diensten van 4:00 beginnen tot 13:30 etc) en ik kon mijn tuintje niet bijhouden… had toen ook een buur die begon te dreigen… ja sorry, dat u met uw pensioenleeftijd de tijd heeft om gek te worden van wat onkruid wat steekt door de schutting is heel vervelend maar ik heb geen tijd om zo vaak die tuin bij te houden :) had ook last van een buurman met brandalarm als wekker die hij nooit uitzetten waardoor ik niet meer kon slapen (ging 6:30 en als ik nacht dienst had ging ik dan juist slapen)… dat ding bleef uren afgaan… werd echt gillend gek daar… zo blij dat ik daar weg ben :o

Ik wens je veel succes en hopelijk gaan de buren ooit inzien dat zij op deze manier niks zullen bereiken.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Burenruzie topic nummer zoveel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 06:16

Toch komt het geen tijd hebben me ook wel een beetje als excuus over vaak.
Als jij 50 uur werkt en 8 uur per dag slaapt heb je nog 62 uur in de week over. :D
Ik roep ook vaak dat ik geen tijd heb. Maar de tijd die ik thuis andere dingen doe zou ik ook voor bv de tuin kunnen gebruiken. Het blijft een keuze.

Rintah

Berichten: 2921
Geregistreerd: 28-05-07
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 07:02

Needje schreef:
Toch komt het geen tijd hebben me ook wel een beetje als excuus over vaak.
Als jij 50 uur werkt en 8 uur per dag slaapt heb je nog 62 uur in de week over. :D
Ik roep ook vaak dat ik geen tijd heb. Maar de tijd die ik thuis andere dingen doe zou ik ook voor bv de tuin kunnen gebruiken. Het blijft een keuze.

1 uur/dag voor opstaan/klaarmaken voor bed
1 uur/dag voor eten maken en opeten
0,5 uur/dag voor huishoudelijke taken

2,5+7 =17,5 uur/week
44,5 uur over/week.
En dan hebben we het nog niet gehad over boodschappen, reistijd en evt andere verplichtingen :+

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 07:19

En? Het blijft een keuze wat je met je vrije uurtjes doet.
Zolang mensen thuis voor de tv kunnen zitten, een boekje lezen of kunnen Bokken is er dus ook tijd om de tuin te doen.
Dat je daar geen zin in hebt is wat anders.

Overigens boeit het mij verder geen reet wat de buren wel of niet met hun tuin doen.
Als er iets door de schutting komt waar ik me aan erger trek ik het er gewoon uit :D

Yavanna

Berichten: 2637
Geregistreerd: 11-12-03

Re: Burenruzie topic nummer zoveel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 07:29

Hahahaha, ik heb het hele topic doorgelezen en de reacties van sommige :') En hoe sommigen ook hun mening weer proberen door te duwen.
TS geeft toch aan dat zij zich niet druk maakt, want leven en laten leven. Maar als mijn buurman zonder reden mijn moeder uit zou schelden en zou dreigen, sowieso zoals ze zich opstellen, zou ik dat ook niet accepteren en dit melden bij buurtbemiddeling.
God, wat benik dan blij geen buren te hebben dan alleen mijn vriend en de vogels en eendjes..

LWDaisy

Berichten: 4774
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 07:30

Needje schreef:
Toch komt het geen tijd hebben me ook wel een beetje als excuus over vaak.
Als jij 50 uur werkt en 8 uur per dag slaapt heb je nog 62 uur in de week over. :D
Ik roep ook vaak dat ik geen tijd heb. Maar de tijd die ik thuis andere dingen doe zou ik ook voor bv de tuin kunnen gebruiken. Het blijft een keuze.


Mwa, ik snap het wel hoor. Die 62 uur die je nog over hebt - je moet ook opstaan, wakker worden, naar en van je werk geraken. Boodschappen doen, koken, het huis schoonmaken, de was & de plas, Zorgen voor de minder gezonde moeder, de puber die het blijkbaar niet makkelijk heeft. De meeste mensen hebben ook hier en daar sociale verplichtingen. Die 62 uur zijn verspreid over een week, verdeeld over 7 dagen. Je wilt ook eens even ontspannen, rustig douchen of een bad nemen, een uurtje tv kijken, relaxen. En als je nog niet heel lang verhuisd bent, kan ik me voorstellen dat er binnenshuis ook nog wel één en ander te doen is, en dat dat voorrang krijgt op "buiten". Als ik thuis kom na 17u, heb ik ook nog maar weinig energie over - en veel te doen in/rond het huis. En dan heb ik ook nog geen boodschappen gedaan, als ik dat "nog even snel" na mijn werk wil doen ben ik pas om 18u thuis. Koken, opruimen, de was, de katten, douchen, .. Ik mag al blij zijn dat ik dan nog een uurtje tv kan kijken zonder meteen in slaap te vallen haha. En je moet ook op tijd je bed in, want je moet de volgende dag ook weer gewoon gaan werken.

Maar - ik snap jouw opmerking ook. Met een uurtje werken in de tuin kan je al best veel bereiken. Even met de grasmaaier en de kantenmaaier doen al wonderen. Dat kan ook perfect in het weekend, ik heb er na mijn werkdag ook niet echt zin in.

Het is alleen l*llig als dat "op commando" van de buurman "moet", dan zou mijn zin ook meteen over zijn haha. Ik zie hier ook mensen in de wijk die heel de dag thuis zijn en dagelijks hun voortuin staan af te stoffen - daar heb ik echt geen tijd voor. En daar wil ik ook geen commentaar over. Het is hier zeker geen jungle, maar ja, wij hebben soms ook wel onkruid staan. Als de buren geen onkruid hebben staan valt dat eens zo hard op natuurlijk.

Als ik moet kiezen tussen een schoon huis of een afgemaaide tuin, kies ik voor mijn huis. Daar leef ik in.
Maar ik probeer dan in het weekend wel tijd te vinden/maken voor de tuin.
Wij onderhouden die pas sinds vorig jaar echt, en pas sinds dit jaar is het echt léuk: hagen zijn geschoren, boom is uitgedaan, tuinmeubels zijn opgefrist, dakgoten zijn schoongemaakt, de berg zand die we hadden liggen is weg, de zijborder ligt er voor het eerst netjes bij, .. Eens je er aan begonnen bent, is het makkelijker bij te houden. Nu de tuin er eindelijk netjes bij ligt, wil ik kippen. Wat doe ik mezelf weer aan haha.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Burenruzie topic nummer zoveel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 07:41

Ik zou er ook niet op ingaan als mijn buren gaan vertellen wat ik moet doen.
Dat is idd aan mij. :D
Mijn voortuin is ook niet de meest bijgehouden tuin hoor.
Daar kom ik zelden dus ik concentreer me op achter.
Maar ik kan mijn ontplofte voortuin in een klein uurtje weer helemaal netjes hebben na maanden niets doen.
Laat staan als je het bij zou houden. Dan is het minuten werk.
Ik doe echter ook liever andere dingen met mijn vrije tijd.
Maar dat zegt dus niet dat ik er geen tijd voor heb. :D

Het zou eigenlijk gewoon onder het huishouden moeten vallen.
Maar daar heb ik ook een hekel aan. :')

LWDaisy

Berichten: 4774
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 07:42

Needje schreef:
Ik zou er ook niet op ingaan als mijn buren gaan vertellen wat ik moet doen.
Dat is idd aan mij. :D
Mijn voortuin is ook niet de meest bijgehouden tuin hoor.
Daar kom ik zelden dus ik concentreer me op achter.
Maar ik kan mijn ontplofte voortuin in een klein uurtje weer helemaal netjes hebben na maanden niets doen.
Laat staan als je het bij zou houden. Dan is het minuten werk.
Ik doe echter ook liever andere dingen met mijn vrije tijd.
Maar dat zegt dus niet dat ik er geen tijd voor heb. :D

Het zou eigenlijk gewoon onder het huishouden moeten vallen.
Maar daar heb ik ook een hekel aan. :')


Ik denk er hetzelfde over: ik focus me op de achtertuin, want daar zit ik haha.
Maar idd: in een klein uurtje is die voortuin ook weer op orde. Ik heb meer werk aan de oprit en het onkruid dat daar tussen de stenen door komt kruipen :')

Rennie89
Berichten: 37248
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 08:37

Needje schreef:
Toch komt het geen tijd hebben me ook wel een beetje als excuus over vaak.
Als jij 50 uur werkt en 8 uur per dag slaapt heb je nog 62 uur in de week over. :D
Ik roep ook vaak dat ik geen tijd heb. Maar de tijd die ik thuis andere dingen doe zou ik ook voor bv de tuin kunnen gebruiken. Het blijft een keuze.


Weet niet of je op mijn bericht zo reageerde maar mocht het wel zo zijn;
50 uur werken op kantoortijden en 50 uur werken met onregelmatige uren is een wereld van verschil. Je bent helemaal naar de klote en gaat echt niet als jij die nacht om 2:00 opgestaan bent om om 4:30 uur te beginnen tot 14:30 gewerkt en file terug naar huis, nog een huishouden moeten doen, koken evt en dan nog energie overhouden voor een tuin omdat een ander daar “last” van heeft? Onregelmatige ploegendiensten vreten energie en als je dan een keer vrij bent is het vooral bijkomen en huishoudelijke plichten en boodschappen etc doen en evt andere sociale verplichtingen. Ik probeerde elke paar maanden Eff wat bij te werken aan de tuin maar in de zomer gaat een tuin aardig hard en moeilijk bij te houden.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Burenruzie topic nummer zoveel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 08:58

Zoals ik al zei, het zou eigenlijk een onderdeel moeten zijn van je huishouden. Het hoort bij je huis.
En ik zeg ook dat ik er zelf ook vaak geen zin in heb. ;) :D Dus het is niet dat ik je niet begrijp, ik zeg alleen dat het een keuze is om er geen tijd voor te maken.
(overigens draai ik ook twee ploegen en sport ik elke dag, moet ik m'n huis doen en boodschappen enz.)
Maak jij zelf nooit gebruik van je tuin?

MarliesV

Berichten: 15181
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 09:10

different1 schreef:
Ja, om 7u vanmorgen... over de schutting van de achtertuin.
Geen idee wat de buurt daar van vind, aan hun andere kant woont een vrouw alleen.
Ik wil straks wel even met onze andere buren in gesprek, die ook al akkefietjes hebben gehad met onze buurman, of zij ook overlast van ons ervaren, maar wij hebben echt geen idee waar hij het over heeft.


Hoe gaat het nu en hoe is het akkefietje afgelopen met het geschreeuw tegen je moeder?

Brainless

Berichten: 29724
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 09:49

Needje schreef:
Zoals ik al zei, het zou eigenlijk een onderdeel moeten zijn van je huishouden. Het hoort bij je huis.

Hoezo? Als ik een verwilderde tuin mooi vind (of het interesseert mij geen biet).. het is mijn tuin, mijn eigen plekje en daar heeft niemand wat van de vinden.

Een onderdeel van je huishouden hahahahaha echt niet :+

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Burenruzie topic nummer zoveel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 09:54

Dat geldt toch überhaupt voor je hele huis? Of jij dat bijhoudt of niet?! Reageer niet zo op je tenen getrapt joh. :')

Achterom
Berichten: 23028
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Burenruzie topic nummer zoveel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 09:56

Geen tijd = geen prioriteit. Niks mis mee dat je andere keuzes maakt, maar kom op zeg...

Brainless

Berichten: 29724
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 10:00

Needje schreef:
Dat geldt toch überhaupt voor je hele huis? Of jij dat bijhoudt of niet?! Reageer niet zo op je tenen getrapt joh. :')

Ehhh JOH? Ik ben a: een meisje, b: geen bekende van je en c: ook geen 16 meer.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Burenruzie topic nummer zoveel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 10:04

Eh ok. Bedankt voor de extra info. :')

zonnebloem18

Berichten: 24835
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 10:06

Achterom schreef:
Geen tijd = geen prioriteit. Niks mis mee dat je andere keuzes maakt, maar kom op zeg...

Niet mee eens. Niet iedereen heeft dezelfde hoeveelheid energie. Ken je de lepeltjes theorie?

Ik heb buiten werk om nog best wel wat tijd over, maar ik kies er voor om mijn gezin en (geestelijke) gezondheid meer prioriteit te geven dan de tuin.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 10:13

Maar nu zeg je zelf toch ook dat je er geen prioriteit aan geeft?...
Geen energie hebben is niet hetzelfde aan geen tijd hebben.
Maar denk dat deze discussie nu wel gedaan is.
Als je een koopwoning hebt is het gewoon aan jezelf of je je tuin laat ontploffen of niet.
Daar hebben de buren dan idd niets over te zeggen.
Ik huur en mijn woningstichting heeft contractueel vastgelegd dat de tuinen in bijgehouden moeten worden dus als bij mij de buren gaan klagen word ik wel degelijk op m'n vingers getikt. En zal ik wel tijd moeten maken (of zin in dit geval :D )

Ik weet niet of TS huurt of gekocht heeft, maar bij huur zou ik wel het contract even checken dan om evt gezeik te voorkomen.

Brainless

Berichten: 29724
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 10:20

Needje schreef:
Ik weet niet of TS huurt of gekocht heeft, maar bij huur zou ik wel het contract even checken dan om evt gezeik te voorkomen.

TS heeft al aangegeven dat ze huren en ze de klacht over onkruid (ze zijn geweest) ongegrond vinden.
Dus of TS wel of geen zin/tijd enz. heeft is niet relevant, de verhuurder vind het geen probleem.
Citaat:
De woningstichting is bij ons geweest wegens klachten over, jawel, het onkruid :j
Echter was de klacht ongegrond

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 10:43

Oh ja! Dat had ik idd wel gelezen bedenk ik me nu. |o Thnx.

TS Wb het gezeik van de buurman om 7 uur.
Heb je dit gemeld bij de woningstichting?

different1
Berichten: 3634
Geregistreerd: 12-10-10

Re: Burenruzie topic nummer zoveel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-23 13:34

Goh, een berg nieuwe reacties, fijn.

Het is nu weer even rustig, we hebben zowel buurtbemiddeling als politie op de hoogte gesteld van de dreigementen.
Wel houd ik telkens m'n hart vast als ik bij hun weer gesmijt met de deuren hoor :(
Een gesprek met een bakkie koffie is geen optie, ze doen voor ons de deur niet open :+
En eerlijk, zo agressief als hij uit de hoek komt telkens, geeft ons weinig motivatie om een gesprek aan te gaan...