Ik heb gisteren niks gezien vanwege de bewolking, maar vanavond zijn er dus zelfs nog betere kansen!!
https://www.ad.nl/binnenland/noorderlic ... ZFxzbQ4zE8
Het wordt spannend want er is vanavond wel bewolking verwacht, dus in hoeverre we het gaan zien wordt wel een uitdaging.
TIP: Het is fotografisch altijd beter te zien dan met het blote oog. Twijfel je dus of het er is, zet dan de sluitertijd van je camera aan en laat je verrassen

Kijkrichting is het noorden. Zorg ervoor dat je zo min mogelijk lichtvervuiling hebt. Ga dus niet ten zuiden van een grote stad staan, dan is de kans groot dat je niks ziet. Goede plekken zijn bijvoorbeeld het strand, de hele kustlijn noord, de hele dijkweg van Flevoland, en het hele noorddeel van Friesland en Groningen. Uiteraard de beste plek zijn de Waddeneilanden, maar daar komen is wel een uitdaging in de avond

En laat je niet verleiden door lichtvervuiling, want sommige mensen denken dat dat het noorderlicht is

Spannend, ik heb zin in vanavond. Ik zal proberen jullie hier op de hoogte te houden. Ik ben geen absolute kenner hoor, maar ik vind het wel heel gaaf