Rare mensen op marktplaats deel 9!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Tancreda4

Berichten: 24015
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 13:02

Tja, dat zou ik ook aangeven. Dat je er van af wilt, er een mate van onzekerheid in zijn berichten zit, en de andere ongezien alles wilt komen halen, en dat je daar voor kiest. Excuses eventueel, succes met je zoektocht en klaar. Ik zou hetzelfde als jij hebben gedaan.

Ik heb een half IBC vat te koop staan. Wil er iig 20 voor hebben. Dus iemand deed een bod van 30, mooi natuurlijk! Krijg ik bericht 'kan je hem voor 50 ook komen brengen'. Even gekeken, enkele reis 2:15 uur en 206 kilometer. Hahahaha, of ik dan voor 20 extra 'm even kom brengen. Ik ben gekke henkie niet, alleen benzine kosten zijn al veel meer dan dat, laat staan mijn tijd die ik er dan in zou steken (als ik er uberhaupt op in zou gaan, maar ik heb wel wat beters te doen).

Toch bijzonder hoe weinig inzicht mensen in bepaalde kosten e.d. hebben. En dan heb je ook nog kans dat, als je het WEL gaat doen, je bij een adres komt dat nep is :=
Anywayz, ik heb gewoon netjes gereageerd dat de afstand & tijd niet opwegen tegen de kosten, en dat ze beter in de buurt wat kan zoeken.


DuoPenotti

Berichten: 29337
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 13:06

haha, ja en dan sta je daar en is er niemand...


Heb ik ook aangegeven. hij zei ook nog was toch de eerste.

Nee deze man heeft ook al gisteren gereageerd.
En gaf nu aan ze allemaal (ongezien) te willen.

Sorry dat ik dan niet ga wachten op iemand die vanavond probeert langs te komen.
Te veel ervaringen gehad in het verleden van mensen die dan niets meer laten weten.

Gisteren nog 3 mensen meer gereageerd en daar hoor ik dan ook niets meer van.
Dat is het nadeel van marktplaats.
Sorry



is toch wel netjes?

Life is what happens to you while you’re busy making other plans

pantarhei

Berichten: 9063
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 14:41

Gister wat op mp gezet, iemand reageert met wel acceptabel bod. Kom je halen? Nee heb al iets anders gevonden …. Reageer dan niet

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 22:36

Even een vraagje, als je wat te koop ziet op MP, meerdere dingen, zeg eens poortgrepen. Verkoper heeft er meer dan 1 te koop. En de vraag komt wat zeg eens 15 zouden kosten. Verwacht je dan, als de verkoper je een bedrag noemt, het direct incl de verzendkosten zijn??

Ik geloof dat ik vanmiddag echt blond werd. Iemand vroeg me dus wat 15 poortgrepen kosten. Ik prijs gegeven, krijg terug ja dan wil ik er wel 16. Dus 1 poortgreep meer dan waarvoor de prijs in eerste instantie werd gevraagd. Dus ik geef aan dan kost het dat en dat met verzendkosten. Krijg ik toch echt een bericht, 15 kosten dat en 16 zijn ineens 9 euro duurder? Ja als je wilt dat ik ze verzend wel ja. Er is nergens gevraagd voor een prijs incl. verzendkosten. :o? ligt het aan mij?

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.

Tancreda4

Berichten: 24015
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 22:53

Zulke misverstanden heb je al snel. Ik noem om die reden altijd expliciet excl verzendkosten erbij.

Ergens logisch dst 't zonder is, als ze 't komen halen was 't gewoon dat bedrag geweest.

DuoPenotti

Berichten: 29337
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 22:58

Ik vind het ook zonder verzendkosten.

Maar idd soms moet je overdreven duidelijk zijn.

Life is what happens to you while you’re busy making other plans

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 08:15

Ik zeg er dan altijd ook duidelijk bij dat dit de prijs exclusief verzendkosten zijn of niet.
Zijn ook mensen die er iets opzetten met de vraagprijs inclusief verzenden al meegerekend.

_Lorette_

Berichten: 12072
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 09:00

Standaard zonder verzendkosten, inderdaad vanwege de mogelijkheid dat het opgehaald wordt.

I'm begging you to come and pull me out the fire
Come and save me like you did when we were young
Please come bring me up from my lowest, take me higher
Can you see me through the ashes and the smoke?

sasja0705
Berichten: 1959
Geregistreerd: 03-08-10

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 10:10

Ik vermeld meestal in de advertentie dat er verzendkosten bij kunnen komen.
En als niet dan op zijn laatst in de conversatie.
Wat mij wel opvalt, als ik bij de Duitse EBK een advertentie heb, reageren bijna alle ook meteen met de vraag naar de verzendkosten.
Zal wel aan liggen, dat Duitsland n heel stuk groter is en vrij normaal dat er verstuurd wordt

kiki1976

Berichten: 16846
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 11:03

Ik zet de verzendkosten er altijd apart bij in de advertentie, en ook MP geeft het zelf aan (het bedrag) en dan nog gaan mensen vragen wat de verzendkosten zijn of dat het incl is.

Vandaag weer een lading op MP gezet, ben benieuwd

Volg Bo en haar verwachte veulentje [KS-MK] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is

JustMe8484
Berichten: 1947
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 15:44

Ik vraag vaak wat iemand incl verzenden wil hebben. Of bied incl verzenden.Omdat ik gewoon graag het totaal plaatje wil weten. En het hangt ook af van de maatschappij en gewicht bv wat ik niet altijd in kan schatten. Wil dan niet voor verrassingen komen te staan...en heb vaak ook een max bedrag in gedachten wat ik kwijt wil zijn voor verzenden erbij...

Ik was nu opzoek naar reddingsvesten, voor dagje giethoorn, verhuur maatschappij gaf aan niet altijd genoeg te hebben en met kleine kinderen neem ik dat risico liever niet. Heb nu voor 5 euro per stuk 2 vesten en wordt vandaag nog verzonden.
In een half uurtje geregeld. Super fijn.

Lieszje
Berichten: 7179
Geregistreerd: 13-10-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 21:29

Ik had een vervelende via Facebook.
Iemand bood vlinderstruiken aan waaronder één aparte soort. Gisteravond gereageerd voor twee van de aparte soort. Hij zei dat hij even moest kijken en of ik hem wilde appen. Maar zat een paar keer dat hij ook andere kleuren had en heb meerdere keren aangegeven dat we hier geen interesse in hadden.

Vandaag geappt en diegene zou na werk kijken om 17:30. Daarvoor weer over de andere kleuren. Begon nogal irritant te worden (en opdringerig) :+
Hij had er nog één dus gezegd dat we die graag wilde.
Hij vroeg wanneer dus ik vroeg of het vanavond kon en gaf aan hoelaat eventueel. Gezegd dat ik wel even moest kijken voor contant geld.
Hij zei alleen dat ik met een tikkie kon betalen verder niet.

Daarna hoorde ik niks meer dus wachtte gewoon even af en zag dat hij alweer een nieuwe advertentie op Facebook had geplaatst waar de desbetreffende kleur gewoon nog bij stond.

Krijg ik een kwartier voor tijd of ik nu eerder kwam of niet want hij was boodschappen aan het doen.
Dus ik stuurde terug dat het nogal lastig ging zonder adres en bevestiging van de tijd. En dat het nu niet meer ging lukken.

Kreeg gelijk meerdere berichten dat hij het druk op werk had (terwijl hij thuis was en al doorgegeven had dat er nog één had). En op een nogal nare manier dat ik er zelf om had moeten vragen. En wanneer het dan kon. Was er nogal klaar mee en had al zo'n vermoeden als ik het helemaal zou afzeggen dat er nog een berichten storm aan zou komen.

Dus ik heb hem op WhatsApp geblokkeerd en op Facebook. Even vergeten dat hij nog kon smsen en ging daar dus verder :')

Uiteindelijk gestuurd dat ik er na zijn laatste berichten wel klaar mee was en hem een fijne avond gewenst.

Kreeg een steeds vreemder gevoel bij deze man.

StalNollie

Berichten: 9105
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 22:56

Maar heb je zelf ook niet om een adres gevraagd dan ?

Lieszje
Berichten: 7179
Geregistreerd: 13-10-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 23:40

Nee, maar had ook nog geen bevestiging gekregen of het nou goed was :')
Had nog gereageerd op het bericht over het tikkie en daar kreeg ik ook niks op. Ben toen maar gaan eten en mijn dingen gaan doen.

Maar heb een beetje het idee dat hij berichten door elkaar is gaan halen met andere mensen want ik heb nooit gezegd dat ik eerder kwam. Het bericht wat hij stuurde of ik eerder kwam (omdat hij boodschappen aan het doen was) was niet erg vriendelijk. En toen begon ik eerlijk gezegd al te twijfelen. Al had ik zelf ook wel op de tijd moeten letten hoor om eerder te vragen hoe en wat.
Maar al was dat bericht normaal geweest was ik gewoon in de auto gesprongen en die kant op te gaan. Maar begon door de hele situatie te twijfelen. En ben nu niet altijd in de stemming om dan maar gewoon te gaan, dan ga ik liever een andere keer. Toen ik aangaf dat het niet meer ging lukken vanavond was hij niet bepaald vriendelijk en was ik er klaar mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 10:59

Ik ben op zoek naar een zwembad trap, 3 in de buurt, 2 hadden er geen maat bij staan.
Dus 2 mensen de vraag gesteld wat de vp en hoogte van de trap is, nummer 3 gevraagd naar de vp.
1 reactie terug met alleen 15, weet nog geen hoogte.
Andere 2 gelezen maar krijg geen reactie.
Wil je nou verkopen of niet dan?

Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 14:26

Sommige mensen lijken niet te willen verkopen inderdaad. Nou, dan niet!

Xyris

Berichten: 9447
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 15:10

Ik vermoed dat dat mensen zijn die de boel al hebben verkocht maar nog niet offline hebben gehaald. Gebeurt mij ook wel eens, vooral bij dingen met veel animo.

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Laurora
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 2638
Geregistreerd: 19-07-14

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 17:57

Ik had vandaag een leuke!
Ik zat al een tijdje te twijfelen om een body protector aan te schaffen maar was nog niet echt in actie overgegaan.
Mijn staleigenaresse wist dit en stuurde me een mp advertentie van een gratis body protector door.
Meteen achteraan gemaild, vrijwel meteen een berichtje terug met adres en binnen een halfuur stond ik met een nagelnieuwe Harry Hall flex in mn handen :D
Nog gevraagd of de adverteerder er echt niks voor hoefde te hebben, maar nee, als ik er blij mee was dan gunde ze me het.
Hij zit echt als gegoten en ik ben er super blij mee!

Demeter asked him to make the most beautiful animal that the world had ever seen. So, in an effort to impress her, Poseidon created the first horse
~~~

DubbelFun

Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 18:44

Zo, dát is mooi mazzel hebben :)

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 18:51

Deze week had ik weer echt iets typisch…

Een meneer die de taal niet heel goed beheerst wilde iets van mij kopen, maar omdat we de deal in het weekend sloten duurde het twee dagen voordat het aankwam. Track en trace was al bekend en stond ook in dat het dinsdag zou komen… krijg ik op maandag ineens een recensie toegeschreven van twee sterren met als feedback ‘product niet ontvangen’…

Ik vragen waarom hij dat deed. Kreeg ik terug: ‘sorry, was voor een andere’

Lekker dan… :+ hij heeft het product inmiddels wel ontvangen. Maar de recensie blijft staan := .

Viral Horses /3 : Instagram - Tiktok - YouTube

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 20:13

Xyris schreef:
Ik vermoed dat dat mensen zijn die de boel al hebben verkocht maar nog niet offline hebben gehaald. Gebeurt mij ook wel eens, vooral bij dingen met veel animo.

Ja dat kan, maar waarom dan niet de advertentie gelijk verwijderen of een berichtje terug sturen?
Alle 3 de advertenties staan er nog steeds op en berichten zijn gelezen.

DubbelFun

Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 09:18

Daar erger ik me ook regelmatig aan.

Hier zou vanavond ook iemand iets gratis moeten komen afhalen, nadat er idd door tig mensen was gereageerd op 'is het er nog'...en dan niet meer horen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 13:27

Die is ook heel irritant, kan je dan gewoon automatisch aanklikken, maar zo stom, ga er vanuit dat het er gewoon nog is als de advertentie er nog op staat en niet op gereserveerd toch.
Hopelijk komt diegene vanavond.

Ik heb zojuist een zwembad trap op kunnen halen, werd al snel gereageerd, een half uur na mijn eerste berichtje had ik hem al opgehaald en thuis :)
Overigens niet bij 1 van de 3 anderen die nog steeds niet hebben gereageerd.

hagelslag
Berichten: 8990
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 13:41

Iemand die een zelf een advertentie heeft om een scheermachine te zoeken.
Maar op mijn advertentie waar ik een scheermachine aanbied 30 euro minder bied dan in de advertentie waarin ze zegt dat ze een scheermachine zoekt.

Als ik het zo goed uitgelegd heb _O-

DuoPenotti

Berichten: 29337
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 13:42

Maar misschien vind ze die van jou om een reden minder waard?
Leeftijd oid?

Life is what happens to you while you’re busy making other plans


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, GrapeshotBot, OmgiliBot en 140 bezoekers