Rare mensen op marktplaats deel 9!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pillow
Berichten: 7798
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 00:34

Crista schreef:
Heb al een dag of 4 geleden gereageerd ergens op maar m'n bericht is nog steeds niet gelezen!

Baal er echt van, want wil het graaaaag hebben!

Staat er geen telefoon nummer bij. Ik heb ook wel vaak dat er gewoon niet gereageerd wordt, en als er dan ook geen nr bij staat kun je niks. Ik doe dan vaak maar weer een berichtje, van en toen? Of een antwoord zou fijn zijn. Vaak komt er dan wel een reactie.

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 09:32

Ja maar meestal draait het toch niet uit op een koop als mensen slecht of nauwelijks reageren is mijn ervaring.

Heb er nu ook 1, bericht gestuurd met 2 vragen, na 2 dagen een antwoord op 1 vraag. Dus wederom de andere vraag gesteld, nu alweer 2 dagen geen antwoord, laat maar hoor.
Als je weet dat je een reactie hebt dan check je toch even iets vaker je mp?

Yom
Berichten: 3785
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 10:22

Ik heb op 2 januari gereageerd op een advertentie en kreeg die dag antwoord. Nog wat gevraagd waar ik 15 januari pas antwoord op kreeg
Nog wat over en weer gevraagd en laatste vraag over de verz k vanuit België sinds de 17e geen reactie meer
Ik haak af, als het na betalen ook zo lang duurt is het niet leuk meer

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 10:31

Ik vind dat zo slecht reageren ook geen vertrouwen schept.

pillow
Berichten: 7798
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 11:30

Afgelopen week ook ergens op gereageerd , met "wat is de lengte?". Direct antwoord. "Ik zal zo even meten". 4 dagen later ik maar weer, "dat zo duurt nog al" Terug "oh ja vergeten ik ga het zo doen". Weer 3 dagen later heb gestuurd van "laat maar" Krijg ik als antwoord. "Ik heb het zo druk gehad". Maar nog geen lengte. Nou hou het dan maar.
Ik vind het sowieso een ergernis dat men niet even de moeite neemt om afmetingen of maat of leeftijd bijvoorbeeld gelijk in de advertentie te zetten. Scheelt toch een hoop vragen.

DuoPenotti

Berichten: 29454
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 11:33

Ik ben ook al 5 dagen aan het wachten op een maat...zet die er gewoon bij.
Maar voor mij is dat ook klaar als die dadelijk wel reageert. Je moet maar zien wanneer het dan eens op de post gaat.
Maar wel de advertentie al een keer verlengd.... tja hoe kan dat toch....

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 14:24

Ik heb nu ook maar gereageerd dat ik er vanaf zie door haar trage reactie elke keer.
En dat het geen vertrouwen voor mij geeft voor een eventuele afhandeling.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 16:22

Kennelijk ben ik een raar mens op Marktplaats. Mijn 100% onschuldige advertentie voor legpuzzels is door Marktplaats verwijderd omdat iemand gemeld zou hebben dat deze in strijd met de regels is.
Huh?

:')

En voor mij dus geen enkele kans om te vragen waarom, of om überhaupt te kunnen reageren. Raar.

Nou ja, heb maar een nieuwe geplaatst :D

MarjanB

Berichten: 16441
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 16:41

Mijn marktplaats aankoop :D gisteren opgehaald, man vroeg 300 en heb 200 betaald leek mij goede deal :D heb er wel 3 weken contact over gehad want eerst kwam er bij mij wat tussen en toen ging hij op vakantie maar t is gelukt

Afbeelding
Afbeelding

nevica

Berichten: 1001
Geregistreerd: 21-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 17:55

Herkennen jullie dat je zit te wachten op iemand die iets op komt halen, 5 minuten over de afgesproken tijd denk je nog 'kan gebeuren'. Die gedachte verandert langzaam in 'dit persoon had volgens mij nooit de intentie om te komen'. Ik word hier zo moe van. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 19:15

Dees schreef:
Kennelijk ben ik een raar mens op Marktplaats. Mijn 100% onschuldige advertentie voor legpuzzels is door Marktplaats verwijderd omdat iemand gemeld zou hebben dat deze in strijd met de regels is.
Huh?

:')

En voor mij dus geen enkele kans om te vragen waarom, of om überhaupt te kunnen reageren. Raar.

Nou ja, heb maar een nieuwe geplaatst :D


Misschien in de verkeerde rubriek geplaatst?

Tamara

Berichten: 10444
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 20:49

Ik moet zeggen dat ik af en toe ook wel advertenties meld. Ik heb veel zoekopdrachten uit staan voor bepaalde merken exclusievere kinderkleding. Dan plaatsen mensen advertenties met'Shirtje H&M' met ook nog merknaam X, Y en Z erbij, waardoor die ook in mijn zoekresultaten komen, terwijl ik dus niet geïnteresseerd ben in H&M. Dat je in je advertentie een overzicht zet van alle merken vind ik nog tot daar aan toe, maar dit vind ik echt irritant. En mag dus ook niet, dus die meld ik wel.

Merlen

Berichten: 1594
Geregistreerd: 24-03-13

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 01:56

Heeft er iemand ervaring met Catawiki als zijnde koper?

Rennie89
Berichten: 37248
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 04:31

Merlen schreef:
Heeft er iemand ervaring met Catawiki als zijnde koper?

Toevallig was ik daar ook vandaag aan het kijken, ben benieuwd naar ervaringen!

Schuur_

Berichten: 4878
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 08:49

Ja veel leuke dingen. Het is een veiling dus er komen wel altijd nog kosten bij. Ik heb er al heel leuke (vintage) tassen op gekocht. Alle spullen kan je ook zeker van zijn dat ze echt zijn en in de staat waarin het vermeld wordt

Bootsiebob

Berichten: 5543
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 13:17

Ik heb ervaring met Catawiki. Een aantal keren ging alles goed.
En in de overige gevallen werd het probleem opgelost, Carawiki bemiddelt dan tussen koper en verkoper.

Zo kreeg ik een keer een gedeelte van mijn geld terug omdat een sieraad minder karaat bleek te zijn dan geadverteerd.
En een keer kocht ik een schilderij uit Polen en bleek dat ik veel te veel verzendkosten betaald had (het bedrag in de advertentie).
De verkoopster beweerde dat ze mij wegens Corona en een zojuist overleden echtgenoot niet kon terugbetalen. Toen heb ik van Catawiki een waardebon gekregen met het verschil.
Of het verhaal waar was, laat ik in het midden. Ik vond het wel netjes opgelost.

Hou inderdaad rekening met bijkomende veilingkosten. En winnen op de veiling = kopen.

dierenfan
Berichten: 9613
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 20:23

Zo leuk dit...een bericht op marktplaats 'ik zie uw advertentie dat u een tuig te koop heeft omdat uw paard eruit gegroeid is. Ik heb hetzelfde tuig een maat groter en mijn paard is overleden. Heeft u interesse?'
Inmiddels al heel wat informatie verder en lijkt echt wel wat te zijn. Zou echt een wederom toffe ervaring zijn via marktplaats.

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 21:21

Hier gereageerd op een artikel, stond voor 7,50 aangeboden. Ik bied 10 euro incl verzending (kan met brievenbuspost, vermeld ik erbij). Krijg ik terug dat verkoper vanaf 15 euro aan verzending doet. Toch wel onhandig, ze heeft verder niks te koop dat ik wil hebben en het aangeboden product zou ik wel graag kopen. Heb het nu over laten gaan, maar misschien denk ik er nog even over na….

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 21:33

Sting schreef:
Hier gereageerd op een artikel, stond voor 7,50 aangeboden. Ik bied 10 euro incl verzending (kan met brievenbuspost, vermeld ik erbij). Krijg ik terug dat verkoper vanaf 15 euro aan verzending doet. Toch wel onhandig, ze heeft verder niks te koop dat ik wil hebben en het aangeboden product zou ik wel graag kopen. Heb het nu over laten gaan, maar misschien denk ik er nog even over na….


Maar dan is haar prijs toch hoger geworden? Verzenden is dan €4,15. Dus oorspronkelijke prijs +verzenden is dan €11,65.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-23 22:08

Appeltje_1 schreef:
Sting schreef:
Hier gereageerd op een artikel, stond voor 7,50 aangeboden. Ik bied 10 euro incl verzending (kan met brievenbuspost, vermeld ik erbij). Krijg ik terug dat verkoper vanaf 15 euro aan verzending doet. Toch wel onhandig, ze heeft verder niks te koop dat ik wil hebben en het aangeboden product zou ik wel graag kopen. Heb het nu over laten gaan, maar misschien denk ik er nog even over na….


Maar dan is haar prijs toch hoger geworden? Verzenden is dan €4,15. Dus oorspronkelijke prijs +verzenden is dan €11,65.


Nee, ik denk dat deze verkoper bedoelt dat ze pas vanaf €15 waarde voor het item aan verzending doet, dus dat ze voor een item van €7,50 of zelfs €11,65 niet naar een PostNL punt gaat om het te verzenden.

Sommige mensen wonen nou eenmaal niet dichtbij een verzend punt, dus ik snap dat wel, aan de andere kant, je moet toch wel 1x per week boodschappen doen, doorgaans is daar bijna altijd wel een verzend punt in de buurt. Als de koper weet dat het dan pas op X dag verzonden gaat worden kan dat prima zijn.

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 22:48

Ah zo, ja dat kan idd.

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 05:34

Is jij hem stelt klopt het Daphara. Zou het geen probleem vinden om even te wachten op het artikel, snap haar punt ook wel, je blijft bezig, maar vind het toch jammer.

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 09:40

Zijn tegenwoordig ook heel wat mensen die hun boodschappen laten bezorgen

pillow
Berichten: 7798
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 10:54

kiki1976 schreef:
Zijn tegenwoordig ook heel wat mensen die hun boodschappen laten bezorgen

Maar dat terzijde.

Exitium

Berichten: 7142
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 11:06

Niet terzijde. Kiki doelt op de opmerking van Daphara hier iets boven dat mensen wekelijks in de supermarkt komen en dan wel een pakketje kunnen verzenden zonder er extra voor te hoeven reizen. Ik ben zelf het afgelopen jaar twee keer in een supermarkt geweest, en beide keren niet voor de (wekelijkse) boodschappen.