Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar
lique68 schreef:Als het bedrijf de factuur per email heeft verstuurd, kunnen ze de oorspronkelijke mail met factuur toch opnieuw kunnen mailen als bewijs lijkt mij. Bij ons is dat wel zo. Incasso bureau moet, volgens de wet, in de aanmaning een termijn van 2 weken geven om zonder extra kosten te kunnen betalen. Hebben ze dat wel gedaan?
Sky_As schreef:gewoon aangeven dat je facturen per post wilt hebben omdat hun mail niet aankomt, en anders kijken of je met een ander bedrijf zaken kunt doen?
(ik snap hun ook wel, wij hebben ook klanten die onze mails niet krijgen, maar dat is niet onze schuld, want wij kunnen namelijk zien dat de mail verstuurd is, ik vergelijk een mailbox altijd met een brievenbus, en als de brievenbus dichtgeplakt zit, dan heb ik de brief dus wel verstuurd, maar kan hij alsnog niet bezorgd worden, blijft wel erg lastig overigens)
DuoPenotti schreef:Wij hebben van een auto garage ook een rekening niet gekregen. Dus uiteraard ook niet betaald. Vond hij vreemd want we betaalde al jaren netjes.
Gelukkig was hij zo netjes even te bellen hoe en wat. Ipv incasso er op te gooien. Bleek het wel mooi bij hem in het systeem fout te gaan. En hij Kwam er toen ook achter dat dit bij meerdere zo was.
Bij jou zou ik dus idd ook aangeven per post te willen ontvangen.
En als het moeilijk blijft betalen en vertrekken.
Dani schreef:Hier staat alles uitgelegd: https://www.consuwijzer.nl/rekeningen-e ... -het-klopt
Zij moeten bewijs leveren en de originele factuur kunnen laten zien. Je moet ook minimaal 1 herinnering krijgen met 14 dagen tijd om te betalen zonder incassokosten. En ze moeten kunnen aantonen dat die is verzonden.
Sky_As schreef:(ik snap hun ook wel, wij hebben ook klanten die onze mails niet krijgen, maar dat is niet onze schuld, want wij kunnen namelijk zien dat de mail verstuurd is, ik vergelijk een mailbox altijd met een brievenbus, en als de brievenbus dichtgeplakt zit, dan heb ik de brief dus wel verstuurd, maar kan hij alsnog niet bezorgd worden, blijft wel erg lastig overigens)
Sky_As schreef:maar wat wil je nu dan?
dan is dus de optie de factuur gewoon betalen, en het voortaan in de gaten te houden en anders zelf te bellen dat je geen factuur gehad hebt?
andere opties zijn er dan toch niet?
Tenzij je er heel veel moeite in wilt steken, dan kan het weleens helpen flink te zeuren dat het toch echt hun fout is......
KSHancox schreef:Sky_As schreef:(ik snap hun ook wel, wij hebben ook klanten die onze mails niet krijgen, maar dat is niet onze schuld, want wij kunnen namelijk zien dat de mail verstuurd is, ik vergelijk een mailbox altijd met een brievenbus, en als de brievenbus dichtgeplakt zit, dan heb ik de brief dus wel verstuurd, maar kan hij alsnog niet bezorgd worden, blijft wel erg lastig overigens)
Ik wil je er voor de zekerheid wel op wijzen dat er vanuit de verzender meer mis kan gaan dan in eerste instantie zichtbaar is en dat niet elk bedrijf dat netjes afvangt voor extra pogingen.
Als IT'er helaas ervaring met meerdere scenario's waarbij e-mails die verzonden lijken zijn in de applicatie, maar dat niet zijn. Ik zou dus niet zo snel de brievenbus de schuld geven. Het bedrijf dat de postbezorging doet is ook niet altijd foutloos.
Met name als e-mails normaal wel aankomen van dat bedrijf.
Sky_As schreef:nee begrijp ik, maar dan is je enige optie zeuren bij het bedrijf tot ze de fout herstellen?
En het de volgende keer eerder zelf in de gaten houden?
Moonlight17 schreef:Ik zou de telefoon op pakken.
Bedrijf bellen waar je de dienst af neemt en vragen of ze je nu per direct een kopie van de factuur willen sturen. Niet ophangen totdat je wat binnen hebt. Checken of het klopt met eerdere facturen. Nogmaals je e-mailadres en adres met ze controleren. Factuur dan aan hun betalen en niet aan het incasso bureau. Waarna ik het incassobureau zou mededelen dat je het geld hebt overgemaakt aan hun klant.
Moonlight17 schreef:Ik zou de telefoon op pakken.
Bedrijf bellen waar je de dienst af neemt en vragen of ze je nu per direct een kopie van de factuur willen sturen. Niet ophangen totdat je wat binnen hebt. Checken of het klopt met eerdere facturen. Nogmaals je e-mailadres en adres met ze controleren. Factuur dan aan hun betalen en niet aan het incasso bureau. Waarna ik het incassobureau zou mededelen dat je het geld hebt overgemaakt aan hun klant.