Sigaretten verstuurd met post haha

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Charaz

Berichten: 24286
Geregistreerd: 12-04-02

Sigaretten verstuurd met post haha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-04 15:27

bron: www.nu.nl

AMSTERDAM - TPG Post en de douane op Schiphol-Oost onderscheppen in toenemende mate sigaretten uit de internationale post. Vooral door de recente accijnsverhogingen op tabak in Nederland is bestellen in het buitenland, via internet populair geworden. Veel pakjes komen echter nooit aan, aldus Trouw. Volgens een woordvoerder van de douane is de belangstelling voor goedkope sigaretten van onder meer Zwitserse internetbedrijfjes 'dit jaar enorm toegenomen'.

Die goedkope sigaretten worden aangeprezen, omdat bij invoer van kleine hoeveelheden geen accijns zou moeten worden betaald. "Dat geldt echter alleen voor twee pakjes die een particulier aan een andere particulier stuurt. Komen de sigaretten van een bedrijf, dan geldt die vrijstelling niet", zegt de woordvoerder.

In de eerste twee maanden van dit jaar heeft de douane in samenwerking met TPG al 45 duizend sigaretten in de post onderschept. Aangezien maximaal twee of drie pakjes per envelop worden verstuurd, betreft dit een hoop zendingen.

De douane noemt dit echter een druppel op een gloeiende plaat, omdat bij drie acties in januari en februari in vrachtauto's bij de grens en in de haven van Vlissingen al 7,8 miljoen illegale sigaretten en 65 duizend kilo tabak werden ontdekt

Jeetje is stoppen niet makkelijker???

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 15:44

tja... as je verslaafd bent....

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 16:00

klagenoten van mij bestellen het ook wel eens via internet. Als je hoort wat die aan roken uitgeven, echt niet normaal.

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 17:56

Carolien007 schreef:
klagenoten van mij bestellen het ook wel eens via internet. Als je hoort wat die aan roken uitgeven, echt niet normaal.



Kun je beter een paard kopen Haha!

Soraya

Berichten: 6875
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 19:07

Koop ik geen sigaretten dan gaat mn geld wel op aan andere onzindingen die ik niet nodig heb.
Ik kan niet wachten tot ik weer naar spanje ga. Zelf neem ik een slof mee in het vliegtuig en geef er 2 aan mn ouders die een paar dagen later terugkomen met de auto en caravan.
Sjah... het is niet alleen omdat het hier verdorie bijna een euro omhoog gaat maar ook omdat de Spaanse sigaretten veeeeel lekkerder zijn Lachen

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 20:07

hmm dus ze worden door TPG en de douane onderschept zeg je?
En dan? Roken ze ze zelf lekker op zeker? haha

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 20:22

Stoppen met roken makkelijker? Je hebt sinds kort ook busreisjes naar Luxemburg, om daar sigaretten te kopen...

Ik denk dat ik toch maar eens aan de rokerij ga... Scheve mond

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 21:13

Citaat:
Jeetje is stoppen niet makkelijker???


jij rookt zeker niet? Haha!