Alternatieve vervoersmiddelen voor in de winter

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Ladygiroc

Berichten: 5062
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 17:27

Ik heb al jaren een auto en een scooter. Auto pak ik als het regent of sneeuwt, als ik naar verweggiestan moet of met de trailer wegga. Voor de overige dagen pak ik de scooter.

insta Fenna.Ivy
Fenna ZZ+2
Ivy

[b]† Spekkie


capopjekop

Berichten: 30612
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Alternatieve vervoersmiddelen voor in de winter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 17:37

Mijn pa had op die veiling de 2 fietsen en 3 accu's voor 150 euro. Moet je net geluk mee hebben. Reviseren van een accu kan vanaf 250 euro en is afhankelijk van hoe ver je met een accu wil kunnen fietsen. De zwaarste variant kostte ons 350 euro. Dus op zich moet het wel kunnen voor dat budget. Je moet alleen goed zoeken en mss een beetje geluk hebben

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 17:48

Polly schreef:
Elektrische fiets maar ik zou zo'n ding alleen tweedehands bij een fietsenzaak halen desnoods met een nieuwe accu erbij.


Dit!!

Had het erover met mn moeder. Haar fiets was gejat en ze wilde een e-bike. Fietsenwinkel had deze met heel weinig km's staan. Beurt gehad, garantie en zat geen krasje op. Was dus al niet nieuw toen zij hem kocht, maar kon hem wel gelijk meenemen.

Suzanne F.

Berichten: 48947
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 17:49

Ik heb een benzine scooter maar die loopt echt enorm zuinig. Haalt echt de 1 op 35-40 wel. En een vol tankje kost 15 euro hooguit. Ik pak hem best vaak. Maarrrrr het is koud op de scooter, vergis je niet. Maar dat zal op een elektrische fiets ook wel zijn denk ik.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

daantjuhhh

Berichten: 26789
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Alternatieve vervoersmiddelen voor in de winter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 18:05

Elektrische fiets 2de hands moet je wel echt mee oppassen.
Mijn moeder heeft er eentje een paar jaar nu.
De fabriek is overgenomen en nu worden er geen onderdelen voor haar fiets meer gemaakt.
Als haar fiets kapot is en er is een nieuw onderdeel nodig dan heeft ze dus pech.

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

Schuur_

Berichten: 4831
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Alternatieve vervoersmiddelen voor in de winter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 18:14

Kan je geen Citroen Ami leasen? Droog, warm, elektrisch. Of een Twizzy maar die zijn niet zo warm

Detectie, nosebedience (vanaf midden januari), (puppy)jachttraining of gewoon fun met je hond in Limburg?

melding@dogsonpoint.be!

Gitana

Berichten: 2705
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-22 19:51

Interessant assie! dankjewel dat wist ik allemaal nog niet :)


Duss een elektrische fiets klinkt als een goed idee maar ik ben bang dat ik dan een flutfiets koop die zomaar stuk is. En ik lees nu ook al jullie reacties over elektrische fietsen die dat wel een beetje bevestigen.. :D wat een drama soms met die dingen..
Bij Swapfiets kan je wel een elektrische fiets huren voor 60 euro per maand zag ik, ideaal maar wel aan de prijs vind ik..

Een spartamet klinkt misschien nog wel als de beste optie. Ik zou hem zelf kunnen fixen, maar zijn dus vaak ook snel stuk en dat is wel vervelend..

daantjuhhh schreef:
Je hebt wel hele goedkope 25km scootertjes
Daar zou ik voor gaan.
Die zijn straks allemaal met helm plicht (op sommige plaatsen is dat nu al verplicht)
Dus zijn veel mensen die er dan vanaf willen.

Dit is idd ook een goeie! dankje ik ga het bekijken :) zo'n tomos lijkt me ook wel heel leuk

Suzanne F. schreef:
Ik heb een benzine scooter maar die loopt echt enorm zuinig. Haalt echt de 1 op 35-40 wel. En een vol tankje kost 15 euro hooguit. Ik pak hem best vaak. Maarrrrr het is koud op de scooter, vergis je niet. Maar dat zal op een elektrische fiets ook wel zijn denk ik.

Dat klinkt ook goed :))

snorkel1986

Berichten: 2984
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: Alternatieve vervoersmiddelen voor in de winter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 20:23

Ga langs de fietsten maker in de buurt
En kijk of hij een 2e hands met garantie heeft

Twan 26-11-2013
Luuk 17-8-2015

De sint kwam met de stoomtrein ozosnel na Nederland waar malle pietje kado tjes strooit langs elke kant

ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 20:26

Schuur_ schreef:
Kan je geen Citroen Ami leasen? Droog, warm, elektrisch. Of een Twizzy maar die zijn niet zo warm

Ik zou voor een Eend gaan; eentje van 50+ jaar oud. Geen MRB, geen APK, geen milieu-gezeik en zuinig.
Beetje handige Harry bouwt er standverwarming in, heb je het ook niet koud en veel zuiniger dan een Eend ga je niks vinden, ook die moderne overdekte rolschaatsen doen het niet beter.....

Als het iets meer mag kosten, is dit ook een optie: https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/ren ... 1960-blauw

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23368
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Alternatieve vervoersmiddelen voor in de winter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 21:24

Ik ben over mijn elektrische fiets overigens heel tevreden hoor, heb hem nu ruim 3 jaar en hij doet het nog perfect. Maar nieuw gekocht (wel model van het jaar ervoor, lekker belangrijk) dus weet ook wat ermee gebeurd is. Bij vorst de accu altijd binnen etc

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 21:35

Vraagje, hoe doe je het nu met je werk?
Rijd je met de auto en dan eerst naar huis, dan naar paard? Hoeveel kilometers kan je besparen als je van je werk direct naar je paard gaat ?

Ik heb voor mezelf berekend dat ik daar veel meer mee kan besparen omdat afstand werk-paarden korter is dan afstand werk-huis en ook van huis-paarden.
Dus kleding voor bij het paard gewoon mee in de auto. Omkleden op werk of op stal. (al rij en ben ik bezig in de wei ook vaak met gewoon een jeans en t-shirt die ik ook op werk aan had).

Is dit geen optie...dan denk ik dat (elektrische) fiets nog steeds het beste is. Verbaasd me wel dat je bij slecht weer er bijna dubbel zo lang over rijdt. Heb jaren met de fiets gedaan (ouders hebben geen auto, ik had toen nog geen rijbewijs) en met slecht weer en veel wind tegen hoogstens 10 min verschil in rijtijd. Mijn gemiddelde snelheid is wel 20km/u met een mountainbike... Ik kan niet fietsen met een gewone damesfiets :+

Leef en laat leven.

callippo

Berichten: 3193
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Re: Alternatieve vervoersmiddelen voor in de winter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 21:53

Qua comfort vind ik de fiets veel beter dan een brommer/scooter in de winter. Je begint bij beide koud, maar op de fiets warm je op, op een brommer raak je verkleumd...

Ik heb een oude Sparta Pharos van Marktplaats voor een paar tientjes, accu laten reviseren (nieuwe cellen erin) Voor €200 heb ik een goed werkende e-bike. Hij kan 35-40km op een volle accu, dat is mij meer dan voldoende.

13 april 2024 De grote voorjaarseditie van EquiDay
met 3 showringen vol paardvriendelijke demonstraties, 150+ stands, veel lezingen en workshops.

Anoniem

Re: Alternatieve vervoersmiddelen voor in de winter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 23:47

Ik zou adviseren het eerst met een elektrische fiets te proberen als je dat besluit. Het was mijn plan namelijk ook, maar ik was veel meer tijd kwijt en ik redde het niet qua energie om en heen en weer te fietsen, en de verzorging plus een aantal kms te wandelen, en dan nog te werken.. Dus dat was voor mij de reden om toch van mijn beslissing terug te komen helaas.
Verder is het op een scooter idd wel koud. Ik heb daarvoor naast mijn -20 winterjas en skibroek ook elektrisch verwarmde handschoenen _/-\o_

Gitana

Berichten: 2705
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-22 06:04

Art_Ificious schreef:
Vraagje, hoe doe je het nu met je werk?
Rijd je met de auto en dan eerst naar huis, dan naar paard? Hoeveel kilometers kan je besparen als je van je werk direct naar je paard gaat ?

Ik heb voor mezelf berekend dat ik daar veel meer mee kan besparen omdat afstand werk-paarden korter is dan afstand werk-huis en ook van huis-paarden.
Dus kleding voor bij het paard gewoon mee in de auto. Omkleden op werk of op stal. (al rij en ben ik bezig in de wei ook vaak met gewoon een jeans en t-shirt die ik ook op werk aan had).

Is dit geen optie...dan denk ik dat (elektrische) fiets nog steeds het beste is. Verbaasd me wel dat je bij slecht weer er bijna dubbel zo lang over rijdt. Heb jaren met de fiets gedaan (ouders hebben geen auto, ik had toen nog geen rijbewijs) en met slecht weer en veel wind tegen hoogstens 10 min verschil in rijtijd. Mijn gemiddelde snelheid is wel 20km/u met een mountainbike... Ik kan niet fietsen met een gewone damesfiets :+


oeh wat een goed idee zeg! ik had hier nog helemaal niet aan gedacht.
ik heb het even bekeken en als ik via stal naar huis rijdt, dan wordt het weliswaar een andere route, maar dan is het maar 700 meter langer :D
ik werk 2 of 3 dagen per week op kantoor en 2 of 3 dagen per week thuis, in de winter zal dit wel weer meer thuiswerken worden, maar het scheelt toch al aardig dan :)) in het weekend heb ik meer tijd, dus dan is de fiets niet zo'n probleem.

ik denk dat ik dit idee maar ga invoeren dan :o!!

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 06:17

Zo'n elektrische step werd in beslag genomen bij vriend. Je mag er niet mee op de openbare weg en hij werd twee keer gepakt. (Mannen en hun speeltjes }:0 ) Duur grapje.

Ik vind de elektrische fiets fijn voor alles tot 10 km.
Daarna pak ik de scooter/auto.

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 19:15

Als je toch iets elektrisch neemt… opladen op stal. Scheelt je elek thuis O:)

Z1+10 :D
Bit-& bridlefitter, instructrice, sport- en shiatsumassage voor paarden.

Rex_Rolfo

Berichten: 5364
Geregistreerd: 27-07-13

Re: Alternatieve vervoersmiddelen voor in de winter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 19:36

En als je nog ergens een paard in opfok hebt, neem op stal de brokken mee. Scheelt weer voer bij de opfok :oo

Janneke2

Berichten: 22647
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 19:50

Ik rijd al zo'n vijftien jaar met de e-bike plm tien kilometer heen en 10 kilometer terug naar stal.

Ik vind het heerlijk.

En met goede fietstassen, spanbanden etc kun je de gekste dingen meeslepen.

Zoek je tijdwinst, is een speedpedelec ook nog een optie.

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 19:51



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AnnetteFlame, Bielsje, Century, Coentjuh, ComscoreBot, dioni, Eefje_Sammy, Froukje, Goldwynn, Heide83, IASCrawler, Iccc, joyce83, karin30, kusjemariska, Mirjam79, mmajar, Peelie, Sabine, SemrushBot, tanec_meisje, Ufurio4e, wonanda, zonneglans en 103 bezoekers