Vervelende buurvrouw. Advies gevraagd!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Merexa

Berichten: 1164
Geregistreerd: 08-10-16
Woonplaats: Dorpie in Grunn

Vervelende buurvrouw. Advies gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-22 22:54

Hallo allemaal!

Zoals de titel al zegt heb ik het niet heel erg mee zitten wat buren betreft. Dit topic open ik om het van mij af te schrijven, maar ook om advies te ontvangen. Al meerdere tips heb ik online op websites gevonden en opgevolgd, maar helaas heeft dit niet het gewenste resultaat opgeleverd en blijft ze mij dwars zitten. Het is een aardige lap tekst :o maar wel omschrijf ik wat er gebeurd is (hoe onbenullig het ook lijkt) en hoe ik daar mee om ben gegaan.

Aan de ene kant heb ik buren (man en vrouw met een 13jarige zoon) waar ik het heel goed mee kan vinden. Aan de andere kant heb ik een buurvrouw (ergens in de 50+) alleen wonen. Wel is haar vriend er bijna elke dag, maar woont niet bij haar in. Zij woont in het laatste huis in de rij van vrijstaande woningen. Elke woning heeft er een paar meter aan tuin naast, dus we zitten niet aan elkaar maar wonen wel vrij dicht op elkaar. De eerste bewoners van ons huis die het in 2003 hebben laten bouwen (rond die tijd zijn de buren ook gaan bouwen) hebben een stuk grond (+/- 1,3 h.a.) achter het huis er bij aan gekocht. Hier lopen nu mijn paard en 2 shetlanders samen met een paard van iemand uit het dorp. Het land (+stallen en paddock) loopt voor een deel achter de huizen van de buren langs. Van de buren aan de ene kant heb ik nooit klachten, de buurvrouw in het laatste huis heeft 'overal' last van. Wel wil ik hierbij vermelden dat voor ons nog een gezin heeft gewoond met een man die echt niet vriendelijk was en ook echt voor overlast zorgde. Ze hadden pauwen die niet op eigen erf bleven en lawaai maakten, de man verbrandde van alles in een vuurton achter het huis en ging s'avonds laat (na 10uur)nog regelmatig grasmaaien. Deze zijn na 2,5 jaar vertrokken, hebben ook nog voor veel gedoe bij de overdracht gezorgd en nu woon ik hier met een buurvrouw met een 'trauma'. De andere buren vonden hem gewoon een kl**tzak waar niet mee te communiceren viel :')
De zeurbuurvrouw in kwestie vind het al vervelend als ik bijvoorbeeld mijn gras ga maaien wanneer ze buiten is. Dit is heel vaak zo met mooi weer omdat ze niet (veel) werkt en ik ga niet grasmaaien wanneer het regent..

Maar om even vanaf het begin te beginnen:
Toen ik hier kwam wonen heb ik stallen in de overkapping (die er al jaren stond voor wij hier kwamen) laten bouwen en een zandpaddock aan laten leggen waar de paarden rond de wintermaanden lopen als het weiland te nat is. Ik zit namelijk op een mengsel van klei en veen; een ramp met paardenhoeven, maar wel ontzettend vruchtbaar grond. :P
Het contact was goed, alles is in overleg gedaan, ze kreeg paardenmest voor de moestuin en haalde altijd goedkoop verse scharreleitjes. Ook heb ik haar kant van onze gedeelde sloot zonder kosten mee laten uitbaggeren/maaien etc.

Het begon dus met het grasmaaien. Ik heb een grasveldje met appelbomen dat ik met de zitmaaier maai. Ze vind hem veel herrie maken (welke niet?) en wilde dat ik ging maaien in overleg met haar over WhatsApp. Dit zag ik niet zitten, want soms doe ik het even tussen alle bezigheden door en ik ben in een half uurtje klaar. Ook maai ik echt niet elke week en vind het niet meer dan normaal om dit soort bezigheden in het buitengebied uit te voeren. Dit vond ze niet leuk, maar heb haar daar niet meer over gehoord. Wel heb ik haar soms boos zien kijken als ik bezig ben, maar zie haar ook niet altijd als ze in de tuin is en hou er wel rekening mee als ze bezoek heeft.

Ook toen ik een keer een middagje met de hogedrukreiniger bezig was begon ze tegen 5uur middags te klagen. Toen ben ik gestopt en de volgende dag weer bezig gegaan, maar zat dus wel weer opnieuw van top tot teen onder de prut.

Bijna 2 jaar geleden kocht ik mijn eerste paardentrailer. Ik woon aan een doodlopende weg en deze komt uit bij het hek naar mijn wei/erf. De trailer kan ik lastig op eigen erf kwijt, helemaal als ik mijn auto er voor laat staan en heb hem in overleg met de gemeente in het doodlopende stuk staan, op de openbare weg. Mijn buurvrouw kon de trailer zien vanuit een stoel aan de eettafel en stoorde zich daar aan. Echter was het dus wel ironisch dat ze er een hele hoge heg had staan en alleen te bovenkant kon zien, maar goed.. Ik zet hem nu elke keer zo dicht mogelijk bij het hek uit het zicht na overleg over een plek met haar, waar ze zich er zo min mogelijk aan kon storen. Echter kan ik mijn paard daar dus niet in laden. Als ik, bijna niet vaker dan 2x in de week en soms zelfs niet in een maand tijd, op pad ga met mijn paard, zet ik hem dus iets naar voren, op de plek waar hij weer in haar zicht staat. Dit is vaak niet langer dan een kwartier omdat ik dan alleen mijn paard nog moet borstelen en vervolgens op laad. In het begin was mijn paard daar nog niet zo heel makkelijk mee en kwam mijn buurvrouw een keer op een zonnige dinsdagmiddag na 10 minuten naar buiten. Ze probeerde te slapen en werd wakker van het lawaai (geklepper van hoeven op de laadklep). Ik zei op buitenrit te willen en legde uit dat mijn paard nog moest leren de trailer gelijk op te gaan en dat ik het door moest zetten. Ze vroeg of ik het ergens anders kon doen. Toen gaf ik aan het een vreemd verzoek te vinden en ook echt direct door moest zetten. Toen vroeg ze hoe lang het ging duren. Met veel geduld zei ik dat ik dat nog niet wist, maar tot ze er op stond in ieder geval.. De buurvrouw ging wat zuur naar binnen en na 5 minuten stond mijn paard gelukkig op de trailer.
Nu is het echter zo dat, als hij soms letterlijk net 10 minuten in haar zicht staat, ze een foto in WhatsApp stuurt met; Zou je hem weer op de afgesproken plek willen plaatsen?
Tijdens het overleg over de standplaats van de trailer bijna 2 jaar terug heb ik mijn zegje tegen haar gedaan over alles. Ik zei dat ik vond dat ze aan het miepen was en dat geluiden zoals grasmaaien er bij hoorde in het buitengebied (bijna iedereen heeft een (zit)maaier, een heggenschaar, een hogedrukreiniger etc.) en dat ik niet eens kinderen heb die de hele tijd buiten spelen en gieren, geen hond die veel blaft en nooit harde muziek draai of tuinfeestjes geef.. Ze was een beetje flabbergasted, ging er eerst nog wat tegen in, maar uiteindelijk leek het wel een beetje door te dringen.
Maar het zeuren kwam weer en ik bleef geduldig antwoorden.. Toen ik vorige maand een keer verkleumd en natgeregend thuis kwam dook ik onder de douche na mijn paard in de wei te hebben gezet. Toen had ik mijn trailer nog niet gekeerd en dacht dat de buurvrouw weg was. Na een uurtje kreeg ik een Appje van de zeurbuurvrouw, die ik overigens pas een halfuurtje later las; ''De paarden staan al een poos achter in het land en de trailer voor het raam. Zou je hem weer op de afgesproken plek willen plaatsen?'' en heb toen geantwoord met; ''Jemig (naam buurvrouw), hou even op. Ik kwam thuis, had mijn paard net in het land gezet, toen er even wat tussen kwam. Ik was misschien net 2 uur terug. Ik vind het erg vervelend dat je elke keer begint, soms ook als hij er net 10 minuten staat, met een foto er bij, als hij niet snel genoeg weer op de afgesproken plek staat. Ik laat hem er niet expres staan en ik zet hem er ook niet zonder reden neer, maar om mijn paard even op en af te laden. Ik doe het echt niet om je te narren en weet ook heus wel dat hij daar staat.'' waarop ze antwoordde; ''Beste (mijn naam). Ik vind het erg vervelend dat je weer zo’n toon aanslaat. Ik heb het er met de buurt over gehad. Iedereen adviseert me er iets van te zeggen zodra je de trailer op een ongewenste plaats neer hebt gezet. Bovendien vinden ze dat je zelf genoeg ruimte hebt op je eigen terrein om de trailer te plaatsen. gedraag je als een goede buur.''
Daar heb ik niet op geantwoord. Mensen (de buurt) die ze benoemt is de overbuurman die onpartijdig probeert te blijven en ik ook mijn kant van het verhaal heb gedeeld toen hij er over begon. Sindsdien heb ik haar er ook niet meer over gehoord en ik zet de trailer nu ook elke keer iets verder weg om van het gezeur af te zijn. Afgelopen Zaterdag kwam ze weer poeslief vragen of ik nog wat eitjes te koop had en deze heeft ze ook gekregen.

Afgelopen weken lag de straat er uit en het stond al in de planning om de zandpaddock iets groter te maken en er 10x23 meter bij aan te doen. Nu is hij iets van 25x23 meter. De paarden staan hier als het land niet begaanbaar is, wat afgelopen winter/herfst zo ongeveer 5 maanden was. Omdat ik in de toekomst er nog wel wat paarden bij wil en een veulen bij mijn paard wil fokken vond ik hem te klein worden. De kraanmedewerker die met de straat bezig was wilde het Maandag wel tegen een mooi bedrag afgraven, gezien hij er toch al was. Dit is gebeurd en ik wilde gisteren net zand bestellen toen 2 heren van de gemeente voor de deur stonden. Ze hadden een melding gekregen dat ik aan het graven was gegaan en dat er zand achter het huis lag. ''Dat klopt, al meerdere jaren. Daar lopen mijn paarden in de winter omdat gras kapot werd gelopen en wil de ruimte iets groter maken.'' zei ik. Ook heb ik er geen hekwerk omheen. Blijkbaar zijn ze al op het erf geweest. Op zich was alles in orde, maar voor zand storten moest ik wel een vooraanvraag indienen bij het omgevingsloket, ondanks ik er al zand had liggen. Eigenlijk zou er geen haan naar kraaien als er geen melding was geweest en in het dorpje met 250 huizen waar ik woon hebben 10 mensen een bak aan huis. Er is zelfs een grote stal die helemaal omgeven is door zand omdat in de winter hier gewoon geen paarden op het land kunnen.. De buurvrouw heeft er dus over geklaagd ineens en ondanks mensen in mijn omgeving zeggen dat het vast geen enorm punt zal worden, geeft dit wel een knoop in mijn maag. Ook de loonwerker uit een dorp verderop die bij mij het zand zou uitrijden heb ik gebeld om de situatie uit te leggen. Die was ook verbaasd en had dit nog nooit meegemaakt. Hij heeft geadviseerd om het door te geven als grondverbetering door middel van zand. Dat is het eigenlijk ook gewoon. Elke gemeente handhaaft weer anders, maar ook hierover zijn tips welkom.
Het voelde goed alles even neer te zetten.. Mijn emmertje is aardig vol nu en ik heb al langer het gevoel dat ze er nijd aan heeft dat er wat meer beweging achter haar huis is dan bij de eerste bewoners. Die waren veel aan het werk en hadden alleen wat schapen en een klein moestuintje. De rest verhuurden ze om te hooien. Echter wil ik absoluut niet verhuizen. Ik kan het goed vinden met mensen hier in de buurt en zo zijn er nog genoeg redenen die veel zwaarder wegen dan dit getreiter. Het weegt zo zwaar aan mij omdat ik dingen gewoon goed probeer te doen, ik ook alles netjes hou en bijna nooit boos word.
Ik vind het prettig om een luisterend oor te hebben en om mijn verhaal kwijt te kunnen aan andere mensen dan mijn naasten. Bij deze ook bedankt als je alles gelezen. :o

Wie goed doet, goed ontmoet.


Talishe

Berichten: 1257
Geregistreerd: 06-03-05
Woonplaats: Utrecht

Re: Vervelende buurvrouw. Advies gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 23:06

Ik heb niet echt tips voor je, behalve dat je je er niet teveel van aan moet trekken. Je doet lekker je eigen ding en geen rare dingen, dus lekker blijven doen. Sommige mensen hebben gewoon te weinig te doen en gaan zich dan ergeren aan van alles.
Ik kan me voorstellen dat het al fijn voelt om het even van je af te schrijven en lekker te kunnen klagen over zo'n stom mens.

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Re: Vervelende buurvrouw. Advies gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 23:12

Geen tips voor je helaas.
Maar man, wat een k*t buurvrouw heb je... Ik begon me er al over te irriteren en ik lees er alleen over.
Ik zou eens een flink gesprek met haar aangaan. Uitnodigen voor een kopje thee en je probleem aankaarten. En als je echt vriendelijk wil blijven ook even vragen of ze haar probleem kan uitleggen. Vaak is dat toch best confronterend. Als ze dan zegt, ja ik zie je trailer, gewoon door vragen wat nou precies het probleem is.
Ik zou ook niet teveel naar haar luisteren eerlijk gezegd. Gewoon denken, nee zij mag mij niet vertellen wat ik met mijn trailer op de openbare weg doe. Flikker toch lekker op vrouw.

Onali

Berichten: 18437
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 23:17

Appeltje_1 schreef:
Geen tips voor je helaas.
Maar man, wat een k*t buurvrouw heb je... Ik begon me er al over te irriteren en ik lees er alleen over.



Ik heb exact hetzelfde :+

Iemand die duidelijk een hobby, liefst weg van huis, nodig heeft.
Wat een naar mens.

Black is the colour of my true love's hair

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 23:19

Totaal offtopic, maar even in je profiel gespiekt. Je hebt echt een super mooie plek en leuke paardjes zeg! Die zou ik zeker weten niet weg doen alleen door zo'n naar mens!

JMJ

Berichten: 277
Geregistreerd: 23-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 23:21

Compleet negeren, blokkeren in Whatsapp en als ze je aanspreekt omdraaien en weglopen. Met zo'n mensen kun je helemaal niets.

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Knowledge is a deadly friend, if no one sets the rules
The fate of all mankind, I see, is in the hands of fools (Peter Sinfield)

zonnebloem18

Berichten: 24831
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 23:23

Poeh je bent nog wel erg meegaand. Ik had haar denk ik allang geblokkeerd op WhatsApp.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

Amber_anne

Berichten: 6894
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Vervelende buurvrouw. Advies gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 23:25

Dit klinkt echt als een geval één vinger geven en ze neemt je hele hand. Ik zou gewoon elke keer prima zeggen en er niks mee doen.

Sas_Mon

Berichten: 1637
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 23:27

Negeren en weer door. Ik snap dat dit ongelooflijk irritant is maar je doet er niets aan. Kan je niet eens met haar vriend gaan praten als hij er toch zo vaak is? Of ze samen voor een kopje thee uitnodigen?
Iemand anders inhuren die nog veel irritanter is en die door de straat laten gaan maar dan op zo'n manier dat jullie er samen over kunnen klagen? (Dat ze niet weet dat jij hem ingehuurd hebt) samen klagen schept een band 8-)

lessen in bewustzijn, Rebalancingsessies en hulp met paarden icm centered riding.
http://www.mensenbewustzijn.nl

Mars

Berichten: 33252
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 23:28

Nummer blokkeren, negeren en niet meer op reageren.

Zo te lezen is dit het type dat de tijd heeft zich te ergeren aan alles en iedereen om zich heen. Die stel je nooit tevreden, al doe je alles wat ze vraagt. Ik vind je al heel meewerkend en zolang je niet bewust bezig bent met haar dwars zitten zou ik 0 energie in haar steken, zonde van je tijd!

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

Soepblik
Berichten: 1147
Geregistreerd: 26-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 23:28

Dit is echt gewoon het ultieme voobeeld van een t e r i n g wijf. Bah.

Poekkie

Berichten: 7337
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 23:29

Mijn ouders hebben ook zo’n buren… niets is goed terwijl zij wel gewoon alles doen wat god verboden heeft. Zij hebben ervoor gekozen om ze gewoon te negeren en per se nooit in te stemmen met hun verzoeken. ‘T is een straatje zonder einde anders.

Tegen mij zijn ze eens komen zagen dat ik niet meer op de grond achter hun hek (dus eigelijk op het pad tussen hun grond en de weide mocht lopen) … dat leverde een ‘vette pech voor jullie’ en een boze blik van de buurvrouw op en klaar. Ga je op zulke dingen in, gaan ze steeds verder zoals bij je buurvrouw het geval is.

Ze blijft appen omdat ze succes heeft met haar geapp. Als die trailer wettelijk correct staat, zet die daar gewoon een week en laat het je niet meer boeien. Na een tijd stopt het dan ook wel.

Paardengek in hart en nieren!

Juut

Berichten: 6899
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 23:34

Ik wens je veel sterkte. Ik had zo'n collega met zijn vriendin-collega....goddank is hij ontslagen, want ik weet niet wat ik eerder zou doen...de computer door zn raam gooien of zelf ontslag nemen. Het gezeur was eindeloos. Ik zou clienten van hen spanning geven, want ik groette terug. Wij moesten op ons eigen terrein omlopen voor hen vanwege corona. Mijn voorstel hoe ze heel makkelijk zelf konden omlopen: wilde ik nu gaan vertellen hoe zij hun clienten begeleidden? Ze hadden last van de tractor op ons terrein. Ze hadden last van de oude balen voordroog met schimmel, waar we plantenheuvel van gingen bouwen. Ze hadden last van bladblazer... Alles constant op mail ook naar teamleider die geen besluiten durfde te nemen, en al deze schijt-mails kwamen op mijn bord omdat mn andere collega's weigerden de mail nog te lezen.

Dit gedrag ging niet stoppen, ook niet na coaching. Het werd alleen maar erger. Het heeft me zo onderuit getrokken, idioot gewoon. Hij is een gast die ik nooit meer hoef te zien.

Je gaat haar nooit naar de zin maken. En dat zou ik ook keihard terug geven. Daarna zo snel mogelijk blokkeren op telefoon en social media. Gezeur heb je toch wel, zij gaat dit niet veranderen.

Handig he...brandgel
Epona paardenmassage
Leef vandaag, niemand heeft je morgen beloofd

Exitium

Berichten: 7135
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Vervelende buurvrouw. Advies gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 23:34

Damn, aardig lang verhaal! Voor een deel kan ik me wel in je buurvrouw inleven. Als je een paar jaar flinke last van je buren hebt gehad met geluidsoverlast en dergelijke kom je op een gegeven moment op een punt waarbij je door ieder geluid getriggerd wordt en je simpelweg niet meer lekker rustig kan wonen. Zelf heb ik dat de afgelopen jaren ook meegemaakt (zat uiteindelijk zoveel mogelijk met een noise cancelling koptelefoon op en sliep met oordoppen in) en ik ben er drie maanden terug uiteindelijk om verhuisd. Het duurt even voor je daar vanaf bent als het weer rustig is, dus een grasmaaier kan dat dan ook triggeren. Uiteindelijk zou dat wel weg moeten trekken though.

Wat de rest betreft slaat ze wel een beetje door. Dat er af en toe een trailer zichtbaar is, zeker als het enkel de bovenkant is, daar heb je in een stad of dorp mee te dealen. Zelfde met iets als paarden achter het huis en dergelijke (heb ik nu ook en zelfs als niet-paardenman vind ik het heerlijk om ze bezig te zien als ik boven ben :+). Wil je dat niet, dan moet je een hutje op de hei uit gaan zoeken. Omdat ze bij alles aan het zoeken lijkt te zijn vermoed ik dat dat bij het grasmaaien ook het geval is. Ja, het is geen prettig geluid maar overdag is het vrij normaal om dat af en toe te horen. Ik weet niet of je enigszins van tevoren weet wanneer je gras gaat maaien, anders zou je eventueel af kunnen spreken dat je bijvoorbeeld een half uur van tevoren een appje stuurt ofzo.

Persoonlijk zou ik daar niet aan beginnen en zou ik inderdaad een keer het gesprek aangaan zoals Appeltje aangeeft. Met wat geluk kun je tot haar doordringen en als dat niet lukt, so be it. Dan heb je je best gedaan en kun je altijd nog aangeven dat je probeert de overlast te beperken, maar ze niet kan verwachten dat ze nooit wat van haar buren hoort of ziet.

All wiyht. Rho sritched mg kegtops awound? ;(

De Man Fotografie

Britta31

Berichten: 13125
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Vervelende buurvrouw. Advies gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 23:37

Volgens mijn buurvrouw trok ik de gordijnen te hard open en dicht.O ja,de onderbuurman trok zijn schoenen te hard uit.Tja

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 23:40

Britta31 schreef:
Volgens mijn buurvrouw trok ik de gordijnen te hard open en dicht.Oh ja,de onderbuurman trok zijn schoenen te hard uit.Tja


Ja, wat moet Ts met die info?

Ts, ik denk dat je er voor moet waken dat het escaleert. Is het gewoon een 1 op 1 gesprek niet een idee? Dat je al je grieven en zorgen kwijt kunt.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Britta31

Berichten: 13125
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Vervelende buurvrouw. Advies gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 23:44

Ik bedoel daarmee onzin klachten.Ik heb er ook niet meer op gereageerd en toen werd het weer rustig.Sorry hoor.

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.

Depende

Berichten: 3513
Geregistreerd: 19-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 00:32

Hier ook een vervelende buurman. Hij werkt ook niet en ervaart erg snel overlast. Zo heeft hij er last van als wij hooien, wat misschien 2x per jaar is, de machines maken zoveel herrie (even voor de goede orde dit is altijd overdag, geen rare dingen). Waar hij hiervoor woonde, naast een kerk/kerkhof had hij er last van als er een graf werd gegraven, de mannen van de gemeente tikken de modder van hun schep op een steen -> klacht naar de gemeente geluidsoverlast. (Dit is geen grap). :\

Wij hebben er, buiten het hooien om, weinig last van omdat er een stuk weiland tussen zit. De buren aan de andere kant daarentegen zitten er bovenop. Die krijgen regelmatig geklaag: De bosmaaier maakt teveel herrie, de paarden hinniken, de hond plast tegen de gezamenlijke heg, ze zitten tot 23 uur in de tuin met mooi weer en praten, ze rijden te snel etc.etc. Hoe zij ermee om zijn gegaan vind ik erg knap. Dat komt neer op, duidelijk de eigen grens aangeven, maar altijd vriendelijk en proberen een compromis te sluiten. Bosmaaier na 10 uur in het weekend etc. Escalatie zou ik dan ook proberen te voorkomen, in zo’n klein dorp geeft dat snel gedoe en het bederft je eigen woongenot (mogelijk nog meer). Ga het gesprek aan zoals al genoemd, probeer erachter te komen wat haar dwars zit en kijk of je er iets mee kan.

Ik praat in de verleden tijd over onze boze buurman, want de vervelende buurman en zijn vrouw gaan volgende maand verhuizen. *\%/* Van ons kleine Drentse dorpje naar een kleiner Gronings dorpje. Wij hopen wel nog een keer te kunnen hooien voor die tijd. O:)

"Life, man. I can't guarantee perfection, but I can guarantee intrigue."

Because friends don't waste wine when there's words to sell

PollyJarig
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23407
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Vervelende buurvrouw. Advies gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 06:30

Ik zal misschien ook wel een zeik buurvrouw zijn maar ik zou bosmaaien voor 10u in het weekend ook niet heel erg kunnen waarderen geloof ik :=

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

kosseh

Berichten: 2596
Geregistreerd: 17-06-12

Re: Vervelende buurvrouw. Advies gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 06:50

Kan je niet elke keer als je de trailer pakt of paarden uitlaat een berichtje sturen? Iets in de trant van de trailer is zo snel mogelijk weer weg/naar afgesproken plek.

Dan heb je het gemeld en kan ze er niks meer van zeggen toch?

Zo snel mogelijk geeft geen tijd aan, dus mocht het laden lastig gaan of er wat tussen komen maakt dat niks uit.

Plop1997

Berichten: 1404
Geregistreerd: 27-02-21
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 07:06

Zowel bij mijn partners ouders als mijn eigen ouders hebben we zo’n buurvrouw. De een vind dar honden niet mogen blaffen en gaat op potten en pannen slaan als ze buiten een hond hoort blaffen. Bijna de hele buurt heeft honden dus je kunt je wel voorstellen dat zij niet zo geliefd is. Van de ander mogen we niet op zondag, feestdagen en tijdens ontbijt, lunch en avondeten met tuinmachines aan de slag.

Met eentje valt nog rustig te communiceren maar een buurvrouw die na 1 week dat ze daar woonde al beledigd kwam aanbellen met de melding: uw hond blaft. Daar kan niemand van de buurt iets mee.

Als je echt over eieren moet gaan lopen en mensen gaan nog zeiken dan zou ik ze gewoon kei hard negeren. Of wellicht een keer vragen of de azijn in de aanbieding was. ;)

Valentijn - Tinkerkruising - ruin - 17/04/2018
Lucky - KWPN - ruin - 11/05/2016
Nirvana - Shetlander- merrie - 06/05/2019
Sappy - Shetlander - merrie - 25/05/2023
https://linktr.ee/dwallyshorses

Depende

Berichten: 3513
Geregistreerd: 19-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 07:09

Polly schreef:
Ik zal misschien ook wel een zeik buurvrouw zijn maar ik zou bosmaaien voor 10u in het weekend ook niet heel erg kunnen waarderen geloof ik :=

Buurman wilde dat er alleen door de week gemaaid werd, niet in het weekend. Wanneer de ‘normale’ buurman gewoon werkt. Hun buurman begon vaak om 9.30, maar dan dronk vervelende buurman net koffie en dat stoorde hem dan. Dus zo werd het 10 uur dan was het koffiedrinken afgelopen.

"Life, man. I can't guarantee perfection, but I can guarantee intrigue."

Because friends don't waste wine when there's words to sell

Sure_lee

Berichten: 10382
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 07:10

Jeetje wat een verhaal.

Ik vind je veel te lief en meegaand overkomen. Ik denk dat het daardoor alleen maar verder gaat. De dingen die je doet zijn niet gek en zorgen ook niet voor overmatig overlast. Die dingen die jij al voor haar doet zou ik echt nooit gedaan hebben. Ik zou nog 1 keer face to face een gesprek aangaan en vervolgens haar appjes negeren of haar blokkeren. Als ze dan echt iets heeft komt ze maar langs.

Wij hebben ook een poos ergens gewoond waar de buren met ons wilden praten. Ze vonden het niet erg als wij in de tuin zaten maar muziek hoefde daar niet bij. Daar hadden ze echt last van. Wij hebben toen aangegeven dat wij van muziek houden en het stond ook echt alleen maar aan als achtergrondmuziek. Wij zaten misschien 1 keer per week in de tuin in de zomer en zij iedere dag dus zijn we niet in mee gegaan. Wel hebben we de BBQ op een andere plek gezet want ze hadden last van de rook. dat vond ik wel een terecht punt.
We hadden een keer visite met kinderen op zaterdag en de kinderen waren dansjes aan het doen op muziek in de tuin. Om 21.00 kregen we een appje of de muziek uitkon. Dat hebben we ook genegeerd en om 22.00 alles netjes uitgedaan zoals ook het plan was.
Ik denk dat als we bij hen ook mee waren gegaan in alles wat ze vroegen dat het dan ook steeds erger zou zijn geworden.

frensje
Berichten: 721
Geregistreerd: 12-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 07:12

Wat een vreselijke buuf heb je. Ik kan me voorstellen dat je daar gek van wordt.
Duidelijk je grenzen aangeven en je niet al te onderdanig opstellen dus ik zou zeker niet vooraf dat je iets gaat doen een appje sturen. Vooral niet omdat je hele normale dingen doet op normale tijdstippen.

Probeer rustig te blijven maar vooral duidelijk en er niet teveel aandacht aan te geven. Al is dat vanaf hier makkelijk gezegd.

Hard work pays off

meggiemeg

Berichten: 12214
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 07:17

Zo'n buurvrouw kan je beter op afstand houden. Vriendelijk blijven (wat je nu al doet) en als ze klaagt over een grasmaaier dan direct de bal terug kaatsen, zij zal waarschijnlijk ook haar gras moeten maaien. Dat het een beetje geven en nemen is. Dat als ze ergens last van heeft ze bij jou aan moet kloppen en niet de hele buurt erbij moet betrekken omdat je dat erg vervelend vindt voor de buren dat zij hun lastig gaat vallen met dingen waar ze niets mee te maken hebben. Je hebt toestemming van de gemeente voor de paardentrailer om deze daar neer te zetten, dus wees daar zuinig op , als ze nu al zo laf is om meldingen te maken over je paddock dan kan ze daar ook mee aan de gang gaan. Maar je hoeft niet over je heen te laten lopen (wat je nu ook niet doet). Blijf vriendelijk, zeg de waarheid, klaagt ze met iets wat ze zelf ook doet geef dan aan dat jij ook niet bij haar klaagt als zij bijvoorbeeld gras maait. Dat jij niet een kopie bent van de vorige buurman en dat het veel gezelliger is als ze dat in gaat zien.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.