Ervaring met NLP?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Ervaring met NLP?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 22:58

Wie heeft ervaring met NLP (Neuro-Linguïstisch Programmeren) en kan mij hier meer over vertellen?
Ik heb het internet al afgezocht, en veel gevonden, maar ik zoek nu mensen die ermee werken of gewerkt hebben.
Als iemand mij de basistechnieken kan leren zou het helemaal geweldig zijn.
Ook informatie over andere manieren om iemand van een fobie af te helpen is welkom.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 23:11

Ik heb een module op school gevolgd. Als het goed is heb ik daar nog een reader van liggen. Zal eens even zoeken en dan mail ik je wel het een en ander door.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 02:04

Ik weet als organisatie-adviseur redelijk veel van NLP. Voordeel van NLP je biedt mensen een houvast, een methode, gecombineerd met -als het goed gebeurt- geloof in het eigen kunnen.

Nadelen van NLP:
Het is een hype. Iedereen doet het en de meeste begeleiders zijn onvoldoende geschoold. Risico is dat je wonden maakt of weer open maakt die niet geheeld worden. Kortom mensen gaan 'verknipt' naar huis omdat de tijd om was of de begeleiding hier even geen raad mee wist. Als NLP een vervangmiddel wordt voor 'zelf denken' dan is er iets ernstig mis. De tjakka-varianten die zich ook tot de NLP-ers rekenen zijn helemaal eng. Zij gaan desnoods over lijken en hebben geen tot weinig respect voor mensen die niet open staan voor NLP. Iedereen doet mee, is het motto!

Kortom. Het is een methode, die in de goede handen (tezamen met andere methodieken) aardige resultaten kan bereiken. Ik handen van charlatans en begeleiders die ook een NLP-cursusje-begeleiding is het een fout instrument dat mensen in hun waardigheid kan aantasten en veel kwaad kan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 10:38

Ik heb wel een heel goed, duidelijk en makkelijk leesbaar boek liggen. Zal van 't weekeinde even de titel en het bestelnummer voor je noteren.

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 14:35

Heb NLP als vak op school.. Vind het wel interessant.. Zal eens kijken of ik een en ander van de reader kan inscannen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 20:27

Alvast bedankt allemaal.
Ik ben er voor mijzelf nog steeds niet goed achter wat ik er precies van vind, dus er zelf mee aan de slag gaan doe ik (voorlopig?) toch maar niet.