[18+] Bijzonder luguber deel 2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dieuwke_
Berichten: 4543
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 11:54

Ik ken de podcasts die je noemt niet Moestuin (zal ze eens opzoeken), dus of dit in je straatje past weet ik niet zeker. Maar ik luister momenteel Moordcast, IJskoud, Moorden in het Noorden en Medical Crimes, de dood in doktersjas. Allemaal op Podimo

Luxorvalkje
Berichten: 1935
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 12:09

Ik mijd podimo.

Maar de vroegere jaren van Morbid en My favorite Murder zijn wel interessant.

meintje

Berichten: 1834
Geregistreerd: 07-02-07
Woonplaats: Waterlandkerkje

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 12:17

'Once upon a crime' en 'The teachers pet'
Of zoek je in het Nederlands?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 12:33

Nee, Engels/Amerikaans mag ook! Liefst op spotify of een andere gratis app :D Ik jaag er namelijk 4/6 luisteruren per dag door, dus alle tips zijn welkom!

capopjekop

Berichten: 30655
Geregistreerd: 30-11-03

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 12:55

Duister de podcast is ook leuk. Verder vind ik vooral podcasts die zelf op onderzoek gaan fijn om te luisteren. Hunting warhead is de beste die ik tot dusver geluisterd heb. Die zit zo goed in elkaar. Verder the teachers pet, crime junkie, uncover. In het podcast topic heb ik nog meer lijstjes staan. Ik luister zoveel podcasts dat ik het lastig vind om zo tips te gooien

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 15:00


Sanet

Berichten: 7944
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 15:02

Arm kind….

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 17:20

Sanet schreef:
Arm kind….


Ja je kan alleen maar hopen dat hij transgender is.
Zouden ze het geslachtsdeel er nog aan kunnen zetten eigenlijk? En werkt het dan ook weer zoals het hoort?

Luxorvalkje
Berichten: 1935
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 17:32

Het zijn zwellichamen, maar dat lijkt me toch behoorlijk complex.
Arm joch.

Wel een passende straf vind ik.

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 17:38

Suzanne F. schreef:
Sanet schreef:
Arm kind….


Ja je kan alleen maar hopen dat hij transgender is.
Zouden ze het geslachtsdeel er nog aan kunnen zetten eigenlijk? En werkt het dan ook weer zoals het hoort?
Ik zou een beetje oppassen met zulke uitspraken, al kan het hier online denk ik niet veel kwaad, het kan wel kwetsen. Zo heeft mijn lief een vriendin die begin dit jaar moeder is geworden van een zoon, geboren zonder anus. Ventje heeft meer operaties ondergaan dan het aantal maanden dat hij hier op aarde is, maar uiteindelijk is het 'relatief' gezien goed gekomen met hem. Arts maakte na de laatste operatie wel nog de opmerking dat het kereltje maar beter geen homo kon worden. Moeder was not amused.

fleurtjeuh
Berichten: 10314
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 17:40

Jeetje wat ongevoelig van die arts zeg -O-

Shenavallie
Berichten: 11575
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 17:59


Shenavallie
Berichten: 11575
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 18:00

Ailill schreef:
Ik zou een beetje oppassen met zulke uitspraken, al kan het hier online denk ik niet veel kwaad, het kan wel kwetsen. Zo heeft mijn lief een vriendin die begin dit jaar moeder is geworden van een zoon, geboren zonder anus. Ventje heeft meer operaties ondergaan dan het aantal maanden dat hij hier op aarde is, maar uiteindelijk is het 'relatief' gezien goed gekomen met hem. Arts maakte na de laatste operatie wel nog de opmerking dat het kereltje maar beter geen homo kon worden. Moeder was not amused.

Wat een k*topmerking van die arts. Heeft ze hem gemeld bij de raad van het ziekenhuis? Dat zou mijn keuze in ieder geval wel zijn geweest.

Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 18:03

Ailill schreef:
Suzanne F. schreef:


Ja je kan alleen maar hopen dat hij transgender is.
Zouden ze het geslachtsdeel er nog aan kunnen zetten eigenlijk? En werkt het dan ook weer zoals het hoort?
Ik zou een beetje oppassen met zulke uitspraken, al kan het hier online denk ik niet veel kwaad, het kan wel kwetsen. Zo heeft mijn lief een vriendin die begin dit jaar moeder is geworden van een zoon, geboren zonder anus. Ventje heeft meer operaties ondergaan dan het aantal maanden dat hij hier op aarde is, maar uiteindelijk is het 'relatief' gezien goed gekomen met hem. Arts maakte na de laatste operatie wel nog de opmerking dat het kereltje maar beter geen homo kon worden. Moeder was not amused.

Ik ben slecht, want ik moest wel even lachen hiermee.

Nu, ik moet zeggen, ik snap dat moeders dat geen leuke opmerking vond.
Anderszijds, ik neem aan dat die opmerking meer was dat dat deel nogal gevoelig zou blijven en het dus geen goed idee is om daar iets in in te brengen. Ik neem ook aan dat eenmaal de boel genezen en er verder geen complicaties meer zijn, dat er daar verder niet zoveel opvolging meer voor hoeft te zijn, dan kan het wel interessant zijn om kind op de hoogte te brengen eenmaal die op die leeftijd is dat hij begint te experimenteren, dat het geen zo een goed idee is om daar iets mee te gaan doen... :)*

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 18:18

Als arts/professional kan zo’n opmerking echt niet vind ik.

fleurtjeuh
Berichten: 10314
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 18:22

@duhelo,
Als de arts dat bedoelde, dan had diegene dat toch kunnen zeggen?
'joh, t zal een kwetsbaar deel blijven. Let erop met sexuele voorlichting dat te benoemen en aandringen voorzichtig te zijn'

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 18:28

fleurtjeuh schreef:
@duhelo,
Als de arts dat bedoelde, dan had diegene dat toch kunnen zeggen?
'joh, t zal een kwetsbaar deel blijven. Let erop met sexuele voorlichting dat te benoemen en aandringen voorzichtig te zijn'


Hm nee dat zou ik ook niet doen eigenlijk. Want dan zou je kunnen krijgen dat moeder hem heel raar vragend aan gaat kijken.
Ik denk dat de arts beter gewoon niks had kunnen zeggen. Of gewoon aangeven dat dit deel altijd kwetsbaar zal blijven. Klaar.

capopjekop

Berichten: 30655
Geregistreerd: 30-11-03

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 18:30

Nou ja als het invloed kan hebben in de toekomst dan vind ik wel dat een arts het moet benoemen. Maar dan idd in de trant zoals fleurtjuh zegt. Zoals de arts het zei is echt heel lomp en ongevoelig.

Die moeder in het artikel is echt ziek ja. Het zegt ook wel wat dat ze volledig ontoerekeningsvatbaar is verklaard

julius_juut

Berichten: 3101
Geregistreerd: 14-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 20:46

Die mensen met die katten zijn echt, echt, echt gestoord zeg! Sjemig, en dat is dan ook net ouder geworden. Pas maar op als kind, vooral nooit stout zijn of iets stukmaken, anders ga je in de magnetron.
Wel mooi dat er een houderijverbod opgelegd is. Een stuk beter dan 'foei, niet weer doen' en een boete zoals het vaak is bij mishandeling.


Suzanne F. schreef:
Sanet schreef:
Arm kind….


Ja je kan alleen maar hopen dat hij transgender is.
Zouden ze het geslachtsdeel er nog aan kunnen zetten eigenlijk? En werkt het dan ook weer zoals het hoort?


Transgender zou hij de boel ook liever hebben gehouden. Dat materiaal wordt allemaal hergebruikt...

Zal wel net zijn hoe lang de boel er af is geweest en hoe erg de zenuwen en bloedvaten beschadigd zijn. Op zich is er veel mogelijk tegenwoordig wat betreft aan elkaar zetten van zenuwen en bloedvaten, als ze snel bij een ziekenhuis waren...

Daphne__
Berichten: 12458
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 21:24

Ook vreselijk voor de moeder lijkt me... Ze had dus al psychische problemen, maar functioneerde goed met medicijnen. Pas na wisselen van medicijnen ging het mis. Kan me niet voorstellen hoe je je moet voelen als je dan weer helder bent en er achter komt wat je je eigen kind hebt aangedaan ;(

Psychoses vind ik echt heel eng. Het idee dat je zo de weg kwijt kunt zijn dat je je geliefden iets aan doet.. En dan helder word en daar dan mee moet leven. Doodeng %)

Rivendell

Berichten: 6818
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 01:09

Daphne__ schreef:
Ook vreselijk voor de moeder lijkt me... Ze had dus al psychische problemen, maar functioneerde goed met medicijnen. Pas na wisselen van medicijnen ging het mis. Kan me niet voorstellen hoe je je moet voelen als je dan weer helder bent en er achter komt wat je je eigen kind hebt aangedaan ;(

Psychoses vind ik echt heel eng. Het idee dat je zo de weg kwijt kunt zijn dat je je geliefden iets aan doet.. En dan helder word en daar dan mee moet leven. Doodeng %)


Ik vind de straf ook best heftig. Een psychose kan idd door de medicatie, wil niet zeggen dat ze een monster is

Sanet

Berichten: 7944
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 08:15

Nee, maar ligt dan wel constant soort van op de loer?

capopjekop

Berichten: 30655
Geregistreerd: 30-11-03

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 09:08

Ze zijn dan schijnbaar bang voor recidive. Laatst luisterde ik een podcast over een moord waar de angst voor recidive er niet was. En toen eiste het om behandeling maar geen tbs

ista
Berichten: 1134
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 11:25

Suzanne F. schreef:
Ja je kan alleen maar hopen dat hij transgender is.


Nou, de meest nutteloze opmerking van 2022 is gemaakt hoor :roll: En als het een grapje is, dan is het een zeer misplaatste grap.

Wat heeft transgender zijn hier nou weer mee te maken? Dat zou het trauma minder erg maken??

Suliko

Berichten: 4312
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 13:42

Plus dat een transgender ook geen afgeknipt geslachtsdeel wenst... Veel transgenders behouden hun geslachtsdelen zoals ze zijn vanwege de gecompliceerde operaties, die wel opereren hebben ook hun geslachtsdelen nodig om het te veranderen.
Wat vreselijk voor dit jongetje, ik hoop dat ze operatief iets voor hem kunnen betekenen.

Ik denk dat de opmerking goedbedoeld is. Maar het is een nogal onhandige opmerking, omdat het helemaal niet relevant is en daarmee ook ongepast als je bedenkt dat ook voor transgenders geslachtsdelen erg belangrijk zijn of het gewenste of ongewenste geslachtsdelen zijn of niet.