Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 18:20

Maflinger_S schreef:
Moedermelk creme, 't idee is even wennen.

Zo heb ik ook begrepen dat bepaalde mannelijke vloeistoffen ook heel goed voor de huid zouden zijn vanwege de gezonde eiwitten die het bevat. Ik heb me er nog niet toe kunnen zetten om het eens uit te proberen en ik vraag me ook af of ik, als het goed werkt, wel een donor kan vinden die mij van een regelmatige voorraad wil voorzien, aannemende dat de houdbaarheid van het product buiten het mannelijke complex ook niet eindeloos is.

Google eens in het Engels op slagroomtaart en wellicht vind je wat bruikbare tips :)*

Kookaburra

Berichten: 5390
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 08:21

Kun je de batterijspanning van je telefoon aanvoelen?
Ik gebruik mijn telefoon als wekker. Gisteravond was de batterij >50%. Dus ik dacht... Die komt de nacht wel door.

Vanochtend werd ik rond 5 uur wakker met een onrustig gevoel. Even blijven liggen, want wie weet zakt dat weg. Maar neen...
Nu heb ik de laatste tijd al wat gedoe met mijn batterij, dus ik dacht. "Ik kijk even". Oei. 3%

Maar snel een oplader gepakt. En nadat ik hem weer wat had opgeladen, nog heerlijk geslapen.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 11:30

Kookaburra schreef:
Kun je de batterijspanning van je telefoon aanvoelen?
Ik gebruik mijn telefoon als wekker. Gisteravond was de batterij >50%. Dus ik dacht... Die komt de nacht wel door.

Vanochtend werd ik rond 5 uur wakker met een onrustig gevoel. Even blijven liggen, want wie weet zakt dat weg. Maar neen...
Nu heb ik de laatste tijd al wat gedoe met mijn batterij, dus ik dacht. "Ik kijk even". Oei. 3%

Maar snel een oplader gepakt. En nadat ik hem weer wat had opgeladen, nog heerlijk geslapen.


Bij mij trilt hij telkens even over een bepaald niveau. Is dat het niet?

Amado7

Berichten: 10728
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 11:32

Ik denk toch ergens je instinct oid. Ik heb nl datzelfde als ik mijn wekker een keer vergeten ben dat ik steeds wakker wordt. En dan bedenk ik het me in de nacht en dan nadat ik hem gezet heb, slaap je heerlijk.


Dus denk dat het niet per se aan batterijspanning ligt.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17995
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 12:31

Meeste telefoons geven ergens bij 10 of 5 procent een kort bliebje of trillinkje. Ik acht de kans groter dat je daar onbewust iets van mee gekregen hebt, dan dat het echt je instinct is. Maar misschien ben ik gewoon te nuchter :))

marley93

Berichten: 6034
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 14:19

Rust er nog een taboe op zeggen dat je ongesteld bent? Ik merk soms dat mensen er een beetje ongemakkelijk van worden als ik zeg 'ik moet volgende week ongesteld worden' ofzo. En ik merk nou niet perse verschil tussen het gebruik van het woord ongesteld of menstrueren. Of ze gebruiken er een heel andere term voor, zoals 'de rode vlag hangt uit' of 'het is de tijd van de maand'.
Speelt er echt nog zo'n gène om dat onderwerp?

c_alsemgeest

Berichten: 20666
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-22 14:23

marley93 schreef:
Rust er nog een taboe op zeggen dat je ongesteld bent? Ik merk soms dat mensen er een beetje ongemakkelijk van worden als ik zeg 'ik moet volgende week ongesteld worden' ofzo. En ik merk nou niet perse verschil tussen het gebruik van het woord ongesteld of menstrueren. Of ze gebruiken er een heel andere term voor, zoals 'de rode vlag hangt uit' of 'het is de tijd van de maand'.
Speelt er echt nog zo'n gène om dat onderwerp?

Ja... op een of andere vreemde manier wel, vooral mannen kunnen er een beetje spastisch van worden :')
Geef een man maar random een keer onverwachts een (ongebruikte natuurlijk :') ) tampon in zijn handen... de schrikreactie is fantastisch om te observeren :+
En er wordt ook nog steeds blauwe vloeistof gebruikt in maand verband reclames btw :P

marley93

Berichten: 6034
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 14:40

Ja die voorbeelden van het anders noemen komen inderdaad ook beide van mannen af nu ik erover nadenk. :') Maar ook bij andere vrouwen merk ik het, en dat valt me dan eigenlijk een beetje tegen.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 15:13

Ik heb alleen maar mannelijke collegas en ik kan er prima met ze over praten. Het hele prikpil, stoppen met de pil, uitstrijkjes, angst door vreemde bloedingen.

Die zijn heel chill...

Marocje
Berichten: 5606
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 15:18

Oh, ik merk dat ook niet zo, maar wellicht ook omdat ik het zelf nogal makkelijk ben hierin.

marley93

Berichten: 6034
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 15:26

Ja ik ook, maar misschien dan te makkelijk :')

c_alsemgeest

Berichten: 20666
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-22 15:45

Ik hou ook geen rekening met lichtgevoelige mensen hoor :')

hagelslag
Berichten: 9026
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 15:53

c_alsemgeest schreef:
marley93 schreef:
Rust er nog een taboe op zeggen dat je ongesteld bent? Ik merk soms dat mensen er een beetje ongemakkelijk van worden als ik zeg 'ik moet volgende week ongesteld worden' ofzo. En ik merk nou niet perse verschil tussen het gebruik van het woord ongesteld of menstrueren. Of ze gebruiken er een heel andere term voor, zoals 'de rode vlag hangt uit' of 'het is de tijd van de maand'.
Speelt er echt nog zo'n gène om dat onderwerp?

Ja... op een of andere vreemde manier wel, vooral mannen kunnen er een beetje spastisch van worden :')
Geef een man maar random een keer onverwachts een (ongebruikte natuurlijk :') ) tampon in zijn handen... de schrikreactie is fantastisch om te observeren :+
En er wordt ook nog steeds blauwe vloeistof gebruikt in maand verband reclames btw :P




_O-

Toen ik nog kon werken, viel een tampon uit het kastje vd vrachtauto waar ik mijn spul in heb.

Deze maakte echt zo'n superval, van het kastje rechts boven mij, tot door de deur tot daar waar mijn collega stond

Echt jezus, ik moest lachen.....
Gieren en brullen....
Het enige wat hij zei, vertel mijn vrouw niet dat ik in de buurt was van een tampon _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 15:55

c_alsemgeest schreef:
Ik hou ook geen rekening met lichtgevoelige mensen hoor :')
Same. Of als mensen het er in allerlei bedekte termen over willen hebben: "o, je bent ongesteld." O:)

marley93

Berichten: 6034
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 16:11

Ik houd er ook geen rekening mee. Zo is de wereld nou eenmaal. Ergens kan ik me voorstellen dat ze in de reclames liever geen bloed gebruiken, volgens mij zie je bij reclames voor bijvoorbeeld pleisters ook geen bloed? Maar dat weet ik niet helemaal zeker.

c_alsemgeest

Berichten: 20666
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-22 16:28

Mkango schreef:
c_alsemgeest schreef:
Ik hou ook geen rekening met lichtgevoelige mensen hoor :')
Same. Of als mensen het er in allerlei bedekte termen over willen hebben: "o, je bent ongesteld." O:)


Kijk mijn collega riep altijd "Ik ga even tampóneren jongens, deze meid is loops" ik kon het wel waarderen, maar dat roep ik dan ook weer niet door de gang _O-

Kookaburra

Berichten: 5390
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 16:34

Over de telefoon. Dat kleine trilmoment kan natuurlijk ook. Al ben ik dan door die van 15% heengeslapen :P

c_alsemgeest

Berichten: 20666
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-22 16:34

ws zat je dan net in een meer toegankelijke fase van je slaap cyclus :D

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 16:42

Ik vraag me ook altijd af waarom er zo krampachtig over gedaan moet worden. Het is een volledig natuurlijk proces waar gemiddeld de helft van de wereldbevolking mee te maken kan krijgen. En de andere helft er indirect wat van mee gaat krijgen ooit. _O-

Telefoon hier geeft een geluidje. Ik word daar altijd wakker van.

Ik vraag me na vanmiddag iets af en voel me ergens ook ellendig dat ik niks gedaan heb. ;(

Ik mocht na ruim een week huisarrest eindelijk de hond weer fatsoenlijk uitlaten. *\o/* Op de parkeerplaats (geen verlaten enge plek overigens, maar best veel aanloop daar) waar ik stopte zat een jongere vrouw (20/30?) in de auto aan de telefoon best overstuur leek het. :(:) Toen ik terugkwam was ze nog meer overstuur. Maar was me ook steeds aan het aankijken wegkijken aankijken wegkijken. Misschien omdat ze me eng vond? Of zocht ze juist contact om hulp te krijgen?

Had ik toch moeten vragen of ik kon helpen? Ik ben met veel twijfel toch maar weggereden omdat ik bang was dat ze juist geen hulp wilde. En mijn oude hondje was gaan zwemmen opeens en 15 en koud water en lang stilzitten in een koude bus ook geen fijne situatie is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 17:11

c_alsemgeest schreef:
Kijk mijn collega riep altijd "Ik ga even tampóneren jongens, deze meid is loops" ik kon het wel waarderen, maar dat roep ik dan ook weer niet door de gang _O-
Dat is wel humor idd, maar "ehm, ja, ehm, ik heb m'n maanperiode weer" of iets dergelijks, echt, rot op. :')

Kookaburra

Berichten: 5390
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 18:09

Achteraf is het altijd makkelijk praten Karuna... ;)
Maar ik denk dat ik wel die kant op was gelopen, eerst om te kijken of ze daadwerkelijk alleen in de auto zat, en daarna om te kijken hoe ze reageert op mijn 'ik kom er aan'-wandel.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 18:28

Ze zat echt alleen. :j de auto was te klein om er nog iemand te verstoppen. En ze stond ook dichtbij. Gesprek aan de telefoon was duidelijk de oorzaak. Erheen lopen was 10 stappen geweest of zo. Ik heb wel een paar keer bewust teruggekeken maar daarop keek ze snel weer de andere kant op. Vandaar dat ik het niet durfde te gokken. :n Normaal twijfel ik niet maar nu voelt het gewoon vreemd niet ok. :? Gewoon vreemd dus

Kookaburra

Berichten: 5390
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 18:30

Ah! Vreemd ja ;)

fjordjes

Berichten: 12032
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 20:40

Wat te doen tegen etensluchtjes? Heel m'n huis ruikt er naar, afzuigkap staat aan, afzuiging van het huis staat aan, m'n kleren gaan er naar stinken.. Erger me eraan maar wat kan ik nog meer doen? Een raam open doen is geen optie want ik heb in de keuken geen ramen die open kunnen alleen een deur.

Sas_Mon

Berichten: 1637
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 20:57

fjordjes schreef:
Wat te doen tegen etensluchtjes? Heel m'n huis ruikt er naar, afzuigkap staat aan, afzuiging van het huis staat aan, m'n kleren gaan er naar stinken.. Erger me eraan maar wat kan ik nog meer doen? Een raam open doen is geen optie want ik heb in de keuken geen ramen die open kunnen alleen een deur.


De afzuigkap werkt alleen goed als de lucht een plek heeft om vanuit aangezogen te worden. Dus toch een raam open zetten in een andere kamer?