Help, mijn Buur is klusser

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Marije_jiplover

Berichten: 25240
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 11:38

Het gaat heel erg offtopic om daarop in te gaan, maar de buren hebben er dus normaal geen last van.

Daarnaast deed hij het normaal gezien als ze niet thuis waren.
En hebben ze onlangs samen een test uitgevoerd.
Stereo harder dan hij nog mooi vindt om naar te luisteren en in de woonkamer en keuken van de buren was niks te horen.
Dus als die iets zachter dan tijdens die test staat, wat hij wel fijn vindt om naar te luisteren (en nee, via een koptelefoon muziek luisteren is een heel andere beleving dan met een goede geluidsinstallatie gewoon de muziek de kamer in), horen de buren het niet. En kan hij dus wel van zijn hobby genieten.

Tenzij de buren dus in de slaapkamer boven zijn, kwamen ze een tijdje na die test achter.
Tja, 1 berichtje was genoeg om de muziek zachter te zetten, geen onvertogen woord verder.

Zoals ik al schreef, juist omdat we een goede relatie met onze buren hebben, geven we het juist ook aan als er wel even overlast is.
En daar reageren we dan over en weer gewoon goed op.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.


meggiemeg

Berichten: 12185
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 12:42

Onze buurman is de gehele dag thuis, de hele dag hoor of zie je hem niet maar uitgerekend in de avonduren moet hij aan de klus, vaak met veel herrie, vaak ook tot laat (23.00/23.30). Dan denk ik vaak genoeg had je dit niet overdag kunnen doen?

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

meggiemeg

Berichten: 12185
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 12:44

Marije_jiplover schreef:
Zoals ik al schreef, juist omdat we een goede relatie met onze buren hebben, geven we het juist ook aan als er wel even overlast is.
En daar reageren we dan over en weer gewoon goed op.


Juist omdat je goed met elkaar kunt kan je denk ik ook meer verdragen van elkaar en weet je ook dat als er wat van gezegd wordt dat het geen zeuren/klagen is.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

Vivat

Berichten: 1278
Geregistreerd: 18-11-08
Woonplaats: Someren Eind

Re: Help, mijn Buur is klusser

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 19:15

Jeetje hier in de buurt wordt overal geklust, gemaaid en gebladblazerd :+ koeien gemolken, beesten gevoerd en soms snachts kippen geladen of maïs afgehaald. Ook worden er feestjes gegeven en volgens mij heeft daar niemand last van :=
De buurkinderen spelen soms met lawaai buien of stampen op de trap of maken wel eens gewoon herrie. Ze zullen ons ook wel eens horen, ook al zegt de buurvrouw van niet.
Natuurlijk probeert iedereen een beetje rekening met elkaar te houden maar ja sommige geluiden voorkom je nu eenmaal niet en soms moet iets gewoon gebeuren.

Al zul je het in een woonwijk wellicht anders ervaren dan buitenaf. Ik vind het juist altijd leuk dat iedereen lekker bezig is met alles opknappen en mooi maken en kinderen maken nu eenmaal geluid. Deed ik vast ook op die leeftijd :=

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 19:46

Zelda_Link schreef:
Janine1990 schreef:
En dat ik die oudjes blij maak met af en toe even een uurtje kletsen?


Dus, omdat je af en toe een uurtje met hen praat (wat ik niet zo bijzonder vind overigens, maar jij blijkbaar wel want je noemt het meerdere keren in dit topic), en deze mensen daar blij mee zijn, kunnen /mogen ze zich niet meer storen aan je geklus? Wat een vreemde redenering.
Ik zeg niet dát ze zich storen, maar dat je af en toe een uurtje met ze kletst heeft er natuurlijk absoluut niks mee te maken, snap niet waarom dat het goed zou maken of zo? Verdien je daarmee klusuren in de avond in jouw ogen? 'Ik mag 's avonds klussen want ik maak af en toe een praatje?'. Sorry hoor, maar dat uurtje kletsen vind ik doodnormaal en niks met eventuele geluidsoverlast te maken hebben.

En eens een keer geluidsoverlast hebben van de buren omdat ze moeten klussen, is echt iets anders dan met grote regelmaat.

Ik kan het prima vinden met mijn buren, en dat zou ik ook kunnen als ze veel zouden klussen. Ik zou er dan ook niks van zeggen want je wil de goede relatie niet verprutsen. Maar dan kun je je er nogsteeds aan storen!
Juist als je een goede relatie hebt is het moeilijker er iets van te zeggen.


Ik heb nog steeds de indruk dat je jouw idee van en ervaring met een goede buur zijn projecteert op mijn situatie. En daarnaast ook nog eens invult hoeveel overlast ik daadwerkelijk geef in de vorm van geluid.

Heb dan ook niet de behoefte om meer uit te wijden over mijn situatie en de relatie met mijn buren. Zoals je aangeeft viel ik daarin al in herhaling.



Vivat schreef:
Jeetje hier in de buurt wordt overal geklust, gemaaid en gebladblazerd :+ koeien gemolken, beesten gevoerd en soms snachts kippen geladen of maïs afgehaald. Ook worden er feestjes gegeven en volgens mij heeft daar niemand last van :=
De buurkinderen spelen soms met lawaai buien of stampen op de trap of maken wel eens gewoon herrie. Ze zullen ons ook wel eens horen, ook al zegt de buurvrouw van niet.
Natuurlijk probeert iedereen een beetje rekening met elkaar te houden maar ja sommige geluiden voorkom je nu eenmaal niet en soms moet iets gewoon gebeuren.

Al zul je het in een woonwijk wellicht anders ervaren dan buitenaf. Ik vind het juist altijd leuk dat iedereen lekker bezig is met alles opknappen en mooi maken en kinderen maken nu eenmaal geluid. Deed ik vast ook op die leeftijd :=


Ik vraag me ook echt af en toe af of ik de enige ben die kan genieten van spelende kinderen bij mij in de wijk. Ik vind het oprecht jammer dat ze allemaal van dezelfde leeftijd zijn en nu allemaal naar de middelbare school gaan :(

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Help, mijn Buur is klusser

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 19:52

Horror, spelende kinderen. Eigenlijk alles wat lawaai maakt. Een klusser, een gillend kind, een blaffende hond, een bladblazer … ik wil gewoon rust aan mijn hoofd. :+

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Marije_jiplover

Berichten: 25240
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Help, mijn Buur is klusser

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 19:57

Wij hadden een schippersinternaat aan de andere kant naast ons, alleen onze tuinen grenzen aan elkaar.
Inmiddels is het fenomeen schippersinternaat achterhaald, omdat vaak maar 1 ouder aan boord zit en de andere ouder aan wal woont met de kinderen.
Inmiddels is het huis naast ons langzamerhand omgegaan naar een gezinsvervangend tehuis.
Hartstikke leuk, als in de zomer de kinderen in de tuin spelen en lekker bezig zijn.
Dat soort geluiden geven ons echt geen overlast :n

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Poosje81
Berichten: 21173
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 01:00

meggiemeg schreef:
Onze buurman is de gehele dag thuis, de hele dag hoor of zie je hem niet maar uitgerekend in de avonduren moet hij aan de klus, vaak met veel herrie, vaak ook tot laat (23.00/23.30). Dan denk ik vaak genoeg had je dit niet overdag kunnen doen?


Die moet misschien thuiswerken en kan niet tegelijk achter een computer zitten en een badkamer verbouwen (bwv)?

Des Lions - Fokkerij van Tinkers in Zuid Frankrijk
https://www.deslions.eu/
Live cam voor veulens 2024 via dit youtubekanaal; https://www.youtube.com/channel/UCOqsI9 ... bvuviF1vnw
Topic 2024; [KS-MK] Franse (Tinker)veulens 2024 - here we go again!

Amber_anne

Berichten: 6859
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Help, mijn Buur is klusser

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 01:45

Wij wonen in een nieuwbouwwijk waar ze nog altijd bezig zijn met huizen bouwen. Dus grote klus geluiden als heien, tractoren die rijden etc is heir orde van de dag. Gelukkig is het huis goed geïsoleerd maar ik moet dan wel alle roosters en ramen dicht doen. De buren houden het gelukkig erg rustig.

Wij klussen soms nog wel. Zo hebben we laatst een planken wand gemaakt voor de katten waar we ontzettend veel voor moesten boren. Netjes bij de buren aangegeven en gevraagd wanneer dat het beste uit kwam Ivm hun baby. Kreeg ik terwijl ik bezig was constant appjes hoelang het nog ging duren en dat het erg luid was etc. Dan is het begrip ook wel enigszins weg hoor, ik geef nu ook niet meer aan als ik iets ga boren bijvoorbeeld.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41326
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 07:05

Poosje81 schreef:
meggiemeg schreef:
Onze buurman is de gehele dag thuis, de hele dag hoor of zie je hem niet maar uitgerekend in de avonduren moet hij aan de klus, vaak met veel herrie, vaak ook tot laat (23.00/23.30). Dan denk ik vaak genoeg had je dit niet overdag kunnen doen?


Die moet misschien thuiswerken en kan niet tegelijk achter een computer zitten en een badkamer verbouwen (bwv)?

Als ie moet thuiswerken kqn ie vast e.e.a. wel omdraaien en overdag een paar uur klussen en in de avonduren werken.

Tot 23/23.30 klussen vind ik heel asociaal.

MyWishMax

Berichten: 25053
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Help, mijn Buur is klusser

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 07:39

Oordelen waarom iemand s avonds wat doet ipv overdag moet je niet willen doen. Maar tot zo laat vind ik ook niet oke. Mag hier ook niet apv, 22 uur is de max.

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

meggiemeg

Berichten: 12185
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 08:07

Poosje81 schreef:
meggiemeg schreef:
Onze buurman is de gehele dag thuis, de hele dag hoor of zie je hem niet maar uitgerekend in de avonduren moet hij aan de klus, vaak met veel herrie, vaak ook tot laat (23.00/23.30). Dan denk ik vaak genoeg had je dit niet overdag kunnen doen?


Die moet misschien thuiswerken en kan niet tegelijk achter een computer zitten en een badkamer verbouwen (bwv)?

Het enige thuiswerk wat hij doet is 's morgens en 's avonds 1½ uur kalveren voeren, meer doet hij niet. Dan zou je denken dat je daar tussen genoeg tijd hebt om te klussen.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.


meggiemeg

Berichten: 12185
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 08:13

Janine1990 schreef:
Ik vraag me ook echt af en toe af of ik de enige ben die kan genieten van spelende kinderen bij mij in de wijk. Ik vind het oprecht jammer dat ze allemaal van dezelfde leeftijd zijn en nu allemaal naar de middelbare school gaan :(


Het ligt er aan hoe ze spelen. Als het gezellig spelen is, maar dan ook echt samen spelen met het bijbehorende geklets en gelach vind ik het ook meer dan prima. Maar als het vaak eindigt binnen 10 minuten met gegil, geschreeuw, janken, gooien met spullen omdat ze hun zin niet krijgen, meerdere keren op een dag ben je het wel snel zat. Aan de ene kant bij ons 5 kinderen en aan de andere kant 7. Daarnaast hebben ze er 2. Ik merk wel verschil tussen de opvoeding van de kinderen. Die van 2 zijn heel anders, je merkt gewoon dat de moeders van de 5 en 7 kinderen veel makkelijker zijn, laat maar janken, laat maar gaan. Natuurlijk zijn alle kinderen weer anders maar een beetje opvoeding haal je er wel zo uit.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Aniek23, Babsiej, christel0908, DotBot, Esther, Eulogy, henshem, IASCrawler, juval, leintje_, LouLi, LWDaisy, MissyNr1, Nescio18, Pferdchen, ReadTheRulez, Rosa_, xPearl, xSannee en 67 bezoekers