Help, mijn Buur is klusser

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 19:36

Tja, wij wonen hier 2 jaar en zijn ook al 2 jaar aan het verbouwen. Huis is van 1913 en achterstallig, we doen alles zelf en ook wel problemen gehad met leveringen.

Wij hebben niet echt directe buren, maar mensen zeuren ook niet snel. De een zaagt veel hout, de ander zit bijna dagelijks op de zitmaaier, de volgende is verslaafd aan de bladblazer en er zijn ook honden die soms een uurtje blaffen. En dan het starten en gassen van auto's en brommers verderop, feestjes etc

Wij hadden echt zeurpieten van buren die zelf lawaai en rotzooi maakten, maar zeurden over anderen. Daar liepen we echt op onze tenen.
We hebben dus echt moeten "wennen" om vrij te bewegen en dat mensen niet over alles gelijk miepen.

Wij verbouwen niet omdat we niks beters te doen hebben of omdat het zo leuk is, maar dingen moeten echt gebeuren en kosten tijd als je het zelf doet. Niet alles maakt ook lawaai, dus dat scheelt.

In het begin bood ik voor alles mn excuses aan bij de buren tegenover ons, maar die hoorden het dan niet eens.

Ik doe laat een laatste ronde en dan slapen onze buren vaak al, maar ze horen het niet. Vd week liet ik mn metalen kruiwagen vallen, dus schrok wel, maar kan gebeuren en ben blij dat ik me dan geen zorgen hoef te maken voor kwade gezichten.

Wij beginnen niet vroeg, maar als sommigen een bedrijf inhuren, beginnen die rond 7/7:30. Tja, dan maak ik me niet echt zorgen over ons.
En een keer een laatste schroef indraaien of spijker ergens in slaan rond 22 uur is dan ook eenmalig een keertje.
Je hoort ook knallen van vuurwerk.


MyWishMax

Berichten: 25261
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 19:40

Appeltje_1 schreef:
Wij vinden onze buren ontzettend aardig! En we nodigen elkaar ook gezellig uit. En als er ooit wat is (overlast) zeggen we dat gewoon!
Maar soms zijn we er zo klaar mee. Wij wonen in oude huizen in de binnenstad. Waarbij we snappen dat er eens wat aangepast moet worden. Alleen is dat wat vervelden als het gebeurd om 7 uur s' ochtends op een zondag :+

We hebben ook al heel wat weg geslikt hoor. Zij vast ook van ons!
En als er echt wat groots is zeggen ze het wel. Maar dat is alleen als ze ook mensen inhuren.

Bij de laatste verbouwing werd ik er echt gek van :+ . Toen waren ze in plaats van 2 weken 2 maanden bezig, daar hebben we niks van gezegd.

Betekent niet dat we het nooit irritant hebben gevonden.

Bij iedereen is het denk ik anders. En het ligt denk ik ook aan de relatie met je buren ;)



Die 7 uur op zondagochtend zou ik ook niet kunnen waarderen, nee :=

Ik heb helaas al 2 jaar lang herrie in de straat. Eerst gebouwen gesloopt en nu aan het bouwen. Door bedrijven dus 5 of 6 dagen in de week om 6 uur de 1e die aankomen en om half 7 7 uur beginnen ze. Leuk dat ze wachten tot 7 uur ongeveer,maar dat werkt niet als alle bouwvakkers tussen 6 en 7 aankomen en naar elkaar schreeuwen en de muziek keihard zetten :') Je wordt er idd moe van. Als er dan op zondag nog iemand zo vroeg zou beginnen zou ik wel geïrriteerd raken
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 29-11-21 19:43, in het totaal 1 keer bewerkt

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

E_C
Berichten: 292
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 19:42

Waarom dat niet ter sprake brengen TS? Communication is key, als je een balletje opgooit/vraagt of het op een ander tijdstip kan dan zondagochtend 7 uur, zullen ze dat vast in overweging willen nemen, toch?

Als ik de topics hier op bokt over buren lees ben ik zo blij met onze toppers van buren. Die kwamen de avond na de eerste dag herrie van verbouwen bij ons met een kratje bier (dan kunnen jullie ons verschrikkelijk irritant vinden onder het genot van een koud biertje). Leuke manier van kennis maken, opent meteen een gesprek over o.a de verbouwplannen/duur etc en het heeft er toe geleid dat we vooral veel samen geklust hebben en dat je een leuke relatie met je buren creëert.

Je ziet het zo vaak stuklopen op niet communiceren en opkroppen van dingen ipv uitspreken. Dat is jammer en vaak onnodig. Overigens begrijp ik je wel dat het vervelend kan zijn, maar het gesprek aangaan kan vaak al een hoop irritaties wegnemen.

DuoPenotti

Berichten: 29356
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 19:43

Burenlawaai is echt wel erg storend.
Onze buren in ons vorige huis hadden altijd net wat teveel lawaai. Nee net dat je de politie er op afkon sturen.
Nee niet aan de klus, ook niet de radio op 100, maar wel altijd standje net te hard, waar dan uiteraard overheen gepraat moest worden. Hadden dagelijks vrienden op bezoek, gezellig, maar niets als er dan tot 24.00 doordeweeks standje alles te luid gaat.
Terwijl bij ons de wekker tussen 5 en 6 ging.
En dat gaat storen, enorm storen!
Ik moet er dan ook niet aan denken dat er standaard aan de andere kant van je muur na half 9 nog geklust word. Kijk als je weet dat iemand een tijdje aan het verbouwen is, prima. Maar niet als die herrie jaar in jaar uit gaat duren.
Echt verschrikkelijk!!

Wij wonen nu buitenaf.
En ja hier heb je ook geluiden. Maar gelukkig allemaal ver genoeg dat het een stuk minder storend is en zeker ook niet dagelijks.
En ja als dan toch die mais er ineens af moet om 23.00 is dat geen probleem, je weet waarom. En ook dat is dan eens een keer.

ik zou echt horendol worden van altijd klussers in de avond.
In het weekend overdag zou ik wat minder erg vinden, dan ben je zelf ook vaak wel iets aan het doen.

Life is what happens to you while you’re busy making other plans

LWDaisy

Berichten: 4771
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 19:56

Wij huren, dus echt verbouwen/slopen is er niet bij, maar klussen wel, om ons wooncomfort te verhogen. Daar komt de boor en zaag en slijpmachine ook wel eens bij kijken. En dat proberen we dan liever in de tuin te doen, dan in de garage.

Alle huizen hier zijn wel vrijstaand, dus wanneer wij onze muren te lijf gaan met een boor, horen de buren dat niet. Denk ik toch haha, we hebben toch nog nooit klachten gehad, en durven het ook op de vreemdste uren doen, gewoon omdat we overdag altijd werken en niet kunnen dan. En als de slijpmachine oid bovenkomt in de tuin, doen we dat op normale uren.

Want: ik heb er ook een hekel aan, om in de tuin te liggen relaxen, en bouwherrie te moeten aanhoren. Of constant een grasmaaier oid. Krijsende kinderen, daar loop ik terug voor naar binnen, daar krijg ik écht koppijn van.
Maar.. ik snap het wel. Ik snap dat mensen in stukjes verbouwen - je hangt af van leveringen, van werklui, van centjes om de boel te bekostigen.

Daar pal naast wonen zal idd niet leuk zijn. Helemaal niet als het rijwoningen betreft.

Ik heb ooit eens een huurwoning afgewezen omdat ik zag dat het nieuwbouwproject aan de overkant echt nog heel veel werk nodig had, had ik echt geen zin in.

Maar dat is een risico dat je gewoon altijd loopt met buren. Bij de ene is het echt nodig, de ander doet het gewoon graag en heeft er de centen voor.

Hier wordt asap (als de loodgieter alle materialen geleverd heeft gekregen) de badkamer uitgebroken, da's echt sloopwerk. Maar die badkamer bevind zich in het midden van ons huis, heeft geen ramen, dus ik denk niet dat de buren dat echt gaan horen. En is sowieso tijdens de werkuren, en het moet gewoon echt gebeuren, we zitten met een lek.

In hoeverre kan je vragen om rekening met elkaar te houden.. Ik snap het wel hoor, dat we dat willen!
Maar als je in een rijtjeshuis woont, en gezin A met de vroege shift werkt, gezin B met daguren en gezin C met de avond/nacht, hoe los je dat dan op? Sorry, ik zou er mijn verbouwingen niet voor laten. Ik zou ook niet gaan lopen pesten natuurlijk, maar als ik in de lente mijn terras met de hogedrukreiniger te lijf wil gaan, op een normaal uur, dan doe ik dat. En als ik op zaterdag om 11u 's ochtends mijn gras wil afrijden, vind ik dat ook geen fout tijdstip.

Life with Daisy ღ Al 10 jaar mijn Valentijn!
En dan.. Het laatste eerbetoon.. Rust zacht, mijn liefste Daisy..
Fueled by caffeine - sarcasm - inappropiate thoughts.
Gids te Fort van Breendonk - voor een rondleiding, pm me!

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 19:58

Mensen werken nou eenmaal, dus tijdens werktijden klussen kan meestal niet. Dan hou je de avonden en de weekenden over.

Bouwvakkers, gemeente's etc beginnen heel vroeg en zijn mega vrolijk met harde muziek vaak. Tja.........Is niet elke dag.

Maar het is natuurlijk wel dagelijks als iedereen een keertje iets doet. Als iedereen op hetzelfde moment op de zitmaaier stapt, is het 1x. Doen alle buren het om de beurt is het dagelijks.

Wij waren op zaterdagavond nog wat aan het doen en dat maakte wel wat geluid. Dan vinden mensen het ook niet leuk als ze een feestje hebben bijv. Maar zo kan je wel bezig blijven.

Leven maakt geluid. Onze vorige buren zaten bij de brandweer en reden soms midden in de nacht met een noodgang weg, hoorde ze ook wel weer thuis komen, traplopen etc. Maar ja. Dat is nood, dus dat moet kunnen.
Voor mij maakt het echter niet uit, want ik word wakker, dus maak geen onderscheid in welk geluid vervelend is dan.

Wij hebben 2x bij buren aangebeld van mn moeder. 1e keer zaten we sinterklaas te vieren en maakten ze echt veel verbouw geluid en konden we niet eens praten.
2e keer zaten we met begrafenisondernemer te praten en hebben we ook gevraagd of het 2 uurtjes minder kon.

Maar dan vraag je het netjes met alle begrip voor hun etc.

Onze buren zeurden echt over alles, terwijl mensen verderop zoveel lawaai maakte, ook late feestjes........Tja, dan denk ik ook; waar wil je beginnen dat iedereen stil is?

Janine1990

Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 20:54

superpony schreef:
Mensen werken nou eenmaal, dus tijdens werktijden klussen kan meestal niet. Dan hou je de avonden en de weekenden over.


Ik vraag me ook af in hoeverre moet de buurman rekening houden met in verhouding tot de woningcorporatie?

Om mij heen worden vier blokken met rijwoningen van de woningbouwvereniging momenteel gerenoveerd. Dit betreffen jaren 50 woningen die volledig geisoleerd worden, een warmtepomp en zonnepanelen krijgen, de volledige gevel wordt opgeknapt, alle kozijnen worden vervangen... De hele rambam kan je wel stellen.
Een project waar ik als niet-bewoner alleen maar achter kan staan!

Het gaat gepaard met onwijs veel auto's in een straat die in de jaren 50 (mijn huis is jaren 70) gebouwd is op maximaal 1 auto per gezin. Ten tijde van de bouw van mijn huis en een aantal andere vrijstaande woningen in de straat was dit dus al te weinig parkeerruimte.
Gemoedelijk als we zijn als straat is dit eigenlijk nooit een probleem... Maar nu is het gewoon even 3 á 4 maanden lastig.

Klein voordeel is dat ik momenteel even geen wekker hoef te zetten, ze beginnen namelijk bij de eerste schemer met het uitkappen van voegen. Een hele hoop herrie.

Een woningcorporatie die zo'n operatie laat uitvoeren gaat ook echt geen rekening houden met de werktijden van de bewoners hoor, of dat er kinderen slapen, of oude mensen in de buurt misschien van hun rust willen genieten.

En nu wil ik niet stellen dat omdat zij, wij ook maar zo mogen omgaan met... Maar ik denk dat mijn buurtbewoners in de betreffende huizen het momenteel een stukkie pittiger hebben dan ik die af en toe mijn auto niet op de juiste plek kwijt kan, zo nu en dan ingeparkeerd wordt en in plaats van mijn eigen muziek nu wakker wordt van het uitkappen van de voegen...

Daar gá en wil je toch ook niet over klagen? Maar als het dan om private personen gaat dan is klagen ineens een recht, en bij voorkeur indirect...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41555
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 20:58

Ik denk dat het verschil zit in tijdelijk versus jaren achtereen ieder weekend.

Als de woningbouw klaar is, zijn ze klaar. Dan gaan ze niet een jaar later nog eens de zooi openbreken. En al helemaal niet in het weekend. Enkel door de week en tussen gezette tijden.

Janine1990

Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 22:23

_San87_ schreef:
Ik denk dat het verschil zit in tijdelijk versus jaren achtereen ieder weekend.

Als de woningbouw klaar is, zijn ze klaar. Dan gaan ze niet een jaar later nog eens de zooi openbreken. En al helemaal niet in het weekend. Enkel door de week en tussen gezette tijden.


Jaren achtereen elk weekend klussen komt denk ik nagenoeg alleen maar voor bij mensen die een echte bouwval hebben gekocht.

Als je daar naast woont, kan je het volgens mij best wel aardig zien aankomen als de voorgaande buur de boel de boel laat en niets aan het huis moderniseert.
Ook dáár kan je weinig aan doen... Je kan je buurman moeilijk gaan vertellen dat hij zijn huis moet bij- en onderhouden omdat je geen zin hebt in een klussende opvolger...

Hetzelfde geldt voor ergens gaan wonen... Je ziet waar je terecht kan komen, loopt er een paar keer een rondje op verschillende tijden en je hebt een heel goed beeld. Dan kan je niet daarna nog eens gaan vertellen wat je buren wel en niet mogen doen op welke tijdstippen indien zij zich gewoon houden aan de APV.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41555
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 22:28

Ik denk dat je dat mis hebt. Maar dan nog, dat je weet dat iets gebeurt, en dat accepteert, maakt niet dat je je er niet aan mag gaan ergeren. Bouwgeluiden zijn voor veel mensen gewoon heel erg vervelend, helemaal wanneer ze lang aanhouden. Ik snap niet waarom dat gebagetelliseerd moet worden.

Rekening houden met gaat twee kanten op.

Janine1990

Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 22:56

_San87_ schreef:
Ik denk dat je dat mis hebt. Maar dan nog, dat je weet dat iets gebeurt, en dat accepteert, maakt niet dat je je er niet aan mag gaan ergeren. Bouwgeluiden zijn voor veel mensen gewoon heel erg vervelend, helemaal wanneer ze lang aanhouden. Ik snap niet waarom dat gebagetelliseerd moet worden.

Rekening houden met gaat twee kanten op.


Ik zeg ook niet dat dat niet zo is. In tegenstelling tot wat menigeen in dit topic al heeft bedacht ben ik denk ik niet de meest beroerde buur die je kan hebben.

Alleen wat vinden mensen redelijker dan aangegeven in de APV?

Persoonlijk ben ik wel van de zondagsrust. Niet bepaald met een Christelijke gedachte, meer omdat ik van mening ben dat je ook een dag moet ont-moeten. Dus dat voer ik persoonlijk uit, echter betekent dat niet dat ik me stoor aan buren die op zondag wel aan het klussen zijn. Zolang het niet ten koste gaat van mijn rust.

En ik begrijp dat ik het niet voor een ander kan bepalen. Maar ik denk wel dat het goed is om belangen af te wegen als je je ergens enorm aan stoort en desgewenst dingen te ondernemen.

Suzanne F.

Berichten: 49172
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Help, mijn Buur is klusser

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 23:03

Dat is het voordeel van in een christelijk dorp wonen. Het is hier echt stil op zondag.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Dagahra

Berichten: 879
Geregistreerd: 22-08-21

Re: Help, mijn Buur is klusser

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 00:16

Hier wonen we gelukkig op het platteland. Meeste buren doen niet moeilijk over lawaai.

Wel hebben de overburen een b&b. Waarbij ze keer een verzoek kregen of ze konden vragen aan ons, of we ook later konden melken ivm het lawaai van de melkmachine :+ En we beginnen pas om 07.00 met melken :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 07:02

Janine1990 schreef:
_San87_ schreef:
Ik denk dat het verschil zit in tijdelijk versus jaren achtereen ieder weekend.

Als de woningbouw klaar is, zijn ze klaar. Dan gaan ze niet een jaar later nog eens de zooi openbreken. En al helemaal niet in het weekend. Enkel door de week en tussen gezette tijden.


Jaren achtereen elk weekend klussen komt denk ik nagenoeg alleen maar voor bij mensen die een echte bouwval hebben gekocht.

Als je daar naast woont, kan je het volgens mij best wel aardig zien aankomen als de voorgaande buur de boel de boel laat en niets aan het huis moderniseert.
Ook dáár kan je weinig aan doen... Je kan je buurman moeilijk gaan vertellen dat hij zijn huis moet bij- en onderhouden omdat je geen zin hebt in een klussende opvolger...

Hetzelfde geldt voor ergens gaan wonen... Je ziet waar je terecht kan komen, loopt er een paar keer een rondje op verschillende tijden en je hebt een heel goed beeld. Dan kan je niet daarna nog eens gaan vertellen wat je buren wel en niet mogen doen op welke tijdstippen indien zij zich gewoon houden aan de APV.


Alles staat en valt met communicatie. Onze beide buren verbouwen veel zelf en daardoor veel in het weekend. De ene buur belt aan en zegt 'sorry komende twee weekenden gaan we extra lawaai moeten maken en dan ook nog eens recht voor jullie gevel en kinderslaapkamer maar dan en dan moet het zeker klaar zijn.' Wij bedanken en proberen een logeerplek te vinden voor die weekenden zodat kind kan slapen of plannen een daguitstap om even geen herrie te horen.

De andere buren zijn nu al een jaar lang 7 dagen in de week bezig, beginnen gerust om 7 uur en gaan door tot 22. Tijdens het slopen (omdat ze zelf graag een andere indeling wouden) is dat zonder aankondiging gedaan waardoor er dingen gesneuveld zijn die aan onze gedeelde muur hingen. Onze tuin ligt met regelmaat vol bouw afval wat ik niet alleen voor ons kind niet zo leuk vind, maar ook onze kat (die de tuin niet uit kan) en de planten zijn daar niet zo blij mee.

En ja dan is de frustratie wel erg hoog als ze aanbellen, terwijl een van ons eindelijk in bed ligt na opgeroepen te zijn voor het werk in het ziekenhuis midden in de nacht, omdat die buren niet op voorhand konden aangeven dat ze onze parkeerplaats nodig hadden voor het een of andere en de auto weg moet.

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 07:30

Pas om 7 uur beginnen met melken is voor een melkveehouder vrij laat, maar voor iemand uit de stad die op vakantie is echt enorm vroeg.

Niet dat je wat mij betreft je werktijden hoeft aan te passen, mensen kunnen zich ook verdiepen in de plek waar ze denken te gaan uitslapen.
Maar "pas om 7 uur" is voor veel mensen in hun vrije tijd gelijk aan "midden in de nacht".


En laten we wel wezen, als onze buren dagelijks om 7 uur zouden beginnen met klussen, ook op zaterdag en zondag, dan zou ik daar wel wat van zeggen :+

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Flowery

Berichten: 2443
Geregistreerd: 31-07-12
Woonplaats: HHW

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 07:45

Onze nieuwe onderburen hebben dik een half jaar geklust… En hun appartement was net een paar jaar oud (2019 opgeleverd) en maar 32m2 _O- Wij maakte soms ook grapjes onderling of ze nog wel een muur overeind hadden staan of zoveel gaten in de muur zaten dat het misschien een kunstproject werd :')

Maar o zo bloed irritant. Er werd geklust op de gekste tijden, door de weeks soms half 7 al en in de weekenden gingen ze gerust tot 23:00 door.

boemel

Berichten: 8361
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 07:55

Een vervelend probleem. Misschien kan je gewoon vragen aan ze hoever het staat met de verbouwing en daarbij aangeven dat je de herrie om je heen toch wat moe begint te worden.
Verbieden kan je het ze niet, maar door erover in gesprek te gaan, weten zij iig dat het als storend ervaren wordt en kunnen ze er wellicht wat aan doen en jij weet hopelijk wanneer het einde in zicht is.

Ik ben zelf lange tijd de irritante klusbuur geweest.
2 onder 1 kap, gehorige jaren 30 woning.
We hebben direct met de buren gesproken over onze werkzaamheden.
Tot mijn verbazing vonden ze het geluid van onze bedrijvigheid wel leuk. Ze vonden het mooi dat we het huis zo opknapten en we hoefden geen rekening te houden qua tijden. (Ze sliepen makkelijk en hadden overdag toch muziek op staan).
Zo'n reactie had ik dus niet verwacht.

Nu klussen we in een vrijstaande jaren 30 woning. Ben blij dat ie echt vrij staat, want phoe deze verbouwing is zo groot dat we echt vreselijk veel lawaai hebben gemaakt.

M1+10

Sabbientje
stokpaard connaisseur

Berichten: 4693
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 07:59

Ik heb zo'n buurman die soms ineens een horrel krijgt.
En dan komt de buurvrouw thuis en ligt de WC of de badkamer in de voortuin.

Hij is ook wel eens om 23.00 plinten van de muur gaan halen of om 7.00 op zondag ochtend gaan boren.
Maar nadat we gevraagd hebben of hij rekening met ons wilde houden, doet hij dat niet meer.

Momenteel is hij al een tijdje rustig. Maar hij werkt ook veel. (En volgens mij is er weinig meer om te verbouwen. )

Er was een tijd dan verbouwde hij thuis en ging naar zijn tweede huis in het buitenland en ging daar vervolgens verder.
Zijn vrouw werd lichterlijk gek van hem :')

Dagahra

Berichten: 879
Geregistreerd: 22-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 08:17

Marije_jiplover schreef:
Pas om 7 uur beginnen met melken is voor een melkveehouder vrij laat, maar voor iemand uit de stad die op vakantie is echt enorm vroeg.

Niet dat je wat mij betreft je werktijden hoeft aan te passen, mensen kunnen zich ook verdiepen in de plek waar ze denken te gaan uitslapen.
Maar "pas om 7 uur" is voor veel mensen in hun vrije tijd gelijk aan "midden in de nacht".


En laten we wel wezen, als onze buren dagelijks om 7 uur zouden beginnen met klussen, ook op zaterdag en zondag, dan zou ik daar wel wat van zeggen :+

Oh ik begrijp heel goed, dat het zo voor hun aanvoelt. Maar het staat gewoon op de site vermeld. Buren zelf klagen er ook niet over. In het begin was het even wennen voor ze. Maar nu horen ze het al niet eens meer.

Als wij het bedrijf overnemen, gaan we wel naar 06.00 of 05.30 uur melken ivm de werktijden van mijn vriend.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Help, mijn Buur is klusser

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 14:51

Ik zou echt niet later gaan melken. Ja, 7 uur kan best vroeg zijn, maar kom op, je weet waar je naast woont.
Wij voeren rond 6:15/6:30 de paarden en varkens en je bent nooit snel genoeg voor de varkens, dus die gillen even alsof ze geslacht worden. Tja. 1 buur zal het horen, maar die weet ook heel goed waar hij woont.

Wij wilden eerst in een jaar klaar zijn met verbouwen, maar paar keer plannen aangepast, andere problemen die op je pad komen, dus al 2jr bezig.
Niet alles maakt natuurlijk mega veel lawaai. Je bent niet alleen met een sloophamer bezig. Alle elektra die mn man doet, zal niemand horen.

En de buren die ook verbouwd hebben zeiden zelf ook; wij zijn wel 5jr bezig geweest. En die doen ook nog steeds weleens wat.

En wat is geluid. Wij accepteerden in ons vorige huis aan 2 kanten huilende baby's en kinderen. Dat gebeurt nou eenmaal. Pas toen 1 kant moeilijk ging doen en er wat dingen voorvielen, begonnen de irritaties en kan je steeds minder van elkaar hebben.

Wij willen klussen en daarna is het grotendeels wel klaar. Een ander wil harde muziek draaien. De volgende zit op de zitmaaier en de ander wil graag crossen met veel gas geven.
Ik hoor van feestjes ook mensen lachen en gillen boven de muziek uit. Mogen mensen dan ook geen feestjes meer geven? Is dat leuk lawaai? Voor de 1 wel, voor de ander niet.

Volgens mij gaat het echt om wie, waar en hoe. Van de een kunnen mensen heel veel hebben en van de ander niet. Irritaties bouwen ook echt op.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 14:55

Suzanne F. schreef:
Dat is het voordeel van in een christelijk dorp wonen. Het is hier echt stil op zondag.


Ligt er ook aan waar je dan woont en hoe christelijk.

In Ermelo is zondagsrust wel gewenst bij veel mensen. Wij hebben ons toen als import compleet aangepast. Hadden aan beide kanten buren met jonge kinderen, dus klussen na werk even snel en vroeg stoppen voor die kinderen.
Op zondag geen lawaai maken, terwijl het huis echt uitgewoond was en er veel moest gebeuren.

Maar toen we er eenmaal woonden was het juist het stel uit Ermelo, met commentaar op alles en iedereen die zelf wel lawaai maakten op zondag.........

Zelda_Link

Berichten: 215
Geregistreerd: 04-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 09:17

Janine1990 schreef:
En dat ik die oudjes blij maak met af en toe even een uurtje kletsen?


Dus, omdat je af en toe een uurtje met hen praat (wat ik niet zo bijzonder vind overigens, maar jij blijkbaar wel want je noemt het meerdere keren in dit topic), en deze mensen daar blij mee zijn, kunnen /mogen ze zich niet meer storen aan je geklus? Wat een vreemde redenering.
Ik zeg niet dát ze zich storen, maar dat je af en toe een uurtje met ze kletst heeft er natuurlijk absoluut niks mee te maken, snap niet waarom dat het goed zou maken of zo? Verdien je daarmee klusuren in de avond in jouw ogen? 'Ik mag 's avonds klussen want ik maak af en toe een praatje?'. Sorry hoor, maar dat uurtje kletsen vind ik doodnormaal en niks met eventuele geluidsoverlast te maken hebben.

En eens een keer geluidsoverlast hebben van de buren omdat ze moeten klussen, is echt iets anders dan met grote regelmaat.

Ik kan het prima vinden met mijn buren, en dat zou ik ook kunnen als ze veel zouden klussen. Ik zou er dan ook niks van zeggen want je wil de goede relatie niet verprutsen. Maar dan kun je je er nogsteeds aan storen!
Juist als je een goede relatie hebt is het moeilijker er iets van te zeggen.

MyWishMax

Berichten: 25261
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 11:01

Zelda_Link schreef:
Juist als je een goede relatie hebt is het moeilijker er iets van te zeggen.


Daar ben ik het juist niet mee eens. Bij de buren waar ik goed mee kan bel ik rustig aan als ik ergens last van heb. Dan bespreken we het even. Dat ik ergens last van heb of me aan stoor betekent niet dat het meteen klaar moet zijn. Je kan overleggen, maar allebei de buren hebben geen alleen recht op wat er wel of niet gebeurt. Dus bij buren die ik minder goed ken ga ik niet aanbellen dat ik last van ze heb.

De buurman waar ik geen goede relatie mee heb kan ik juist niks tegen zeggen. Naast dat ik me dan niet veilig voel, dus extreme situatie, wil ik juist ook geen buurvrouw zijn die alleen maar komt klagen.

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Help, mijn Buur is klusser

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 11:35

Ik kan heel goed met mijn buurman en als die lawaai gaat maken onder mijn online overleg app ik even om te vragen of het een uurtje stil kan zijn.
Of mijn man loopt er even heen als hij weet dat ik in overleg ben en hij hoort dat de buurman gaat klussen.
En dat is dan altijd helemaal prima, juist ook omdat ik dan aangeeft, dit uur graag even geen lawaai, daarna is het minder erg.

Zij appen ons wel eens als mijn man zijn muziekluisteruur op flink volume heeft en zij naar bed gaan, om de een of andere reden hebben zij beneden nooit last van geluid, maar schuin naar boven wel.
Dus als mijn man muziek luistert als ze beneden zijn, horen ze het niet, als ze in de slaapkamer zijn wel, geven ze het even aan en gaat hier de stereo een eind zachter.

Juist heel goed te doen omdat we het goed met elkaar kunnen vinden.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

luuntje

Berichten: 13961
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Help, mijn Buur is klusser

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 12:19

Ik zal wel een zeikerd zijn.
Maar waarom zet je de muziek zo hard dat buren er last van kunnen hebben.
Zet een koptelefoon op.

[o]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __Martine__, capriz, ComscoreBot, furious, herr_balou, Iloveiswan, Noor, tessaenhenk en 157 bezoekers