Weiland kapot gereden en zonder toestemming betreden

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
daantjuhhh

Berichten: 26790
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Weiland kapot gereden en zonder toestemming betreden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 10:35

Ik zou wel even de regels van de gemeente wat betreft sloten onderhoud na kijken. Sommige gemeentes kondigen in de krant onderhoud aan.

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com


Katyatje

Berichten: 1859
Geregistreerd: 25-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 10:52

daantjuhhh schreef:
Ik zou wel even de regels van de gemeente wat betreft sloten onderhoud na kijken. Sommige gemeentes kondigen in de krant onderhoud aan.

In de krant :') lekker achterhaald...

daantjuhhh

Berichten: 26790
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 11:03

Katyatje schreef:
daantjuhhh schreef:
Ik zou wel even de regels van de gemeente wat betreft sloten onderhoud na kijken. Sommige gemeentes kondigen in de krant onderhoud aan.

In de krant :') lekker achterhaald...

Ja dat ben ik zeker met je eens.
Maar is wel helaas hoe het in veel gemeenten geregeld is.

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

Brigitte_D
Berichten: 681
Geregistreerd: 29-01-11

Re: Weiland kapot gereden en zonder toestemming betreden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 11:15

Poeh ik zou ook laaiend geweest zijn, gelukkig is alles goed afgelopen met de paarden. Zou niet weten wat je hiermee kan ben wel benieuwd.

Carienke <3 ster, IBOP v. Upgrade x Burggraaf
Gemma <3 Indoctro x G. Ramiro Z
On the way <3 Highway TN x Indoctro
Orlando <3 Heavy Metal x Verdi

Boras
Berichten: 9933
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 11:22

daantjuhhh schreef:
Katyatje schreef:

In de krant :') lekker achterhaald...

Ja dat ben ik zeker met je eens.
Maar is wel helaas hoe het in veel gemeenten geregeld is.


En dat is juist prima. Voor mensen die niet thuis zijn in de digitale wereld en wel al hun leven lang het plaatselijke krantje lezen. Daar kun je toch niets op tegen hebben? :)

Alle aankondigingen zijn ook online te vinden.
Je kunt er zelfs een abonnement op nemen via bepaalde sites, zodat je niets hoeft te missen.

Voor elk wat wils dus :)

Ts, balen! Ik zou het ook tot op de bodem uitzoeken hoe dit zit. Hopelijk wordt je schade vergoed en kan een volgende keer voorkomen worden. Succes.

Katyatje

Berichten: 1859
Geregistreerd: 25-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 11:40

Boras schreef:
En dat is juist prima. Voor mensen die niet thuis zijn in de digitale wereld en wel al hun leven lang het plaatselijke krantje lezen. Daar kun je toch niets op tegen hebben? :)

Alle aankondigingen zijn ook online te vinden.
Je kunt er zelfs een abonnement op nemen via bepaalde sites, zodat je niets hoeft te missen.

Voor elk wat wils dus :)


Het is helemaal prima als het in de krant aangekondigd wordt. Maar niet enkel in de krant inderdaad :)

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Weiland kapot gereden en zonder toestemming betreden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 12:59

Er hoort een brief over naar het huisadres gestuurd te worden waarin de werkzaamheden worden aangekondigd met tevens zo mogelijk de optie om een andere tijd te kiezen.En naam en telefoonnr. van het uitvoerende bedrijf.

LvdO

Berichten: 417
Geregistreerd: 03-01-13

Re: Weiland kapot gereden en zonder toestemming betreden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 13:07

zo hee... wat een rotzooi... ja de sloten moeten worden schoongemaakt, maar hier moeten wij dat gewoon zelf doen op onze grond.

Wat raar dat dit niet is aangekondigd en dat ze geen navraag hebben gedaan toen de paarden gewoon nog in de wei liepen...

Loving life Xx

Morganlefay

Berichten: 8686
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Weiland kapot gereden en zonder toestemming betreden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 13:11

Ziet eruit alsof het HH alsnog het noodzakelijke schoonhouden van de waterlopen heeft uitgevoerd.
Zou daar ook mijn licht opsteken.

Ben een HSP-er, dus wars van macht, hiërarchie en regels.
Een soeverein? die ligt in mijn gereedschapskist.

Kinke

Berichten: 20477
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 13:32

anjali schreef:
Er hoort een brief over naar het huisadres gestuurd te worden waarin de werkzaamheden worden aangekondigd met tevens zo mogelijk de optie om een andere tijd te kiezen.En naam en telefoonnr. van het uitvoerende bedrijf.


Tuurlijk! En het Waterschap maar wachten en plannen tot ze een bepaalde route kunnen doen :+
Hier wordt het ook niet gemeld. Jaren geleden waren de schouwpaden van het Waterschap, maar dat is verandert. Die strook is nu van ons. Zij maken de sloten schoon en gooien de zooi in de weides, en dat moeten we zelf opruimen. Er staat overigens een kleine vergoeding tegenover (niet genoeg om zelf de zooi af te voeren). Ik verbaas me dus dat men hier verbaasd is dat deze werkzaamheden zijn uitgevoerd :)

Vjestagirl

Berichten: 26629
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 13:36

Kinke schreef:
anjali schreef:
Er hoort een brief over naar het huisadres gestuurd te worden waarin de werkzaamheden worden aangekondigd met tevens zo mogelijk de optie om een andere tijd te kiezen.En naam en telefoonnr. van het uitvoerende bedrijf.


Tuurlijk! En het Waterschap maar wachten en plannen tot ze een bepaalde route kunnen doen :+


Dat is wel de normale gang van zaken als je over andermans land heen moet. Je kunt toch niet zomaar onaangekondigd op de stoep staan en je gang gaan op andermans land :+ ? Zeker niet als je geen recht van overpad hebt, dat pik je toch ook niet van je andere buren. Mooie puinhoop zou dat worden _O-.

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

capopjekop

Berichten: 30613
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Weiland kapot gereden en zonder toestemming betreden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 13:39

Hier hebben ze het nog nooit aangekondigd, dus ik ging er eigenlijk vanuit dat het zo 'hoort' met waterschap. En ja het is klote als je hele land kapot gereden wordt. Hier zijn ze ooit over het verharde stukje voor mijn stal gereden. Resultaat verzakte blokken. Terwijl ze gewoon de draden hadden kunnen open maken.

Brainless

Berichten: 29662
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 13:41

Hier gaan ze nooit met machines ongevraagd/zonder afspraak in de wei hoor.
Gedeeltes waar zij niet bij kunnen vanaf de openbare weg moeten wijzelf (laten) doen, ook het uitbaggeren 1x per 5 jaar.

Een paar jaar terug kon er niet vanaf de andere kant gebaggerd worden en dan staan ze netjes aan de deur wanneer het vanaf onze kan zou kunnen (of wij kunnen het zelf regelen).

Zal wat zijn dat ik mijn erf altijd vrij moet houden zodat ze altijde (onaangekondigd) de wei in zouden kunnen.
En met mijn paarden in wei gaat dat echt niet goed komen.
Ten eerste moeten er palen en draad verwijderd worden zodat ze door naar achteren kunnen rijden, daarnaast is mijn wei maar 20 meter breed.. denk dat dit niet goed gaat komen en mijn paarden of door de sloot naar de buren gaan of de weg op rennen (omdat de draden vooraan weg zijn).

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

Kinke

Berichten: 20477
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Weiland kapot gereden en zonder toestemming betreden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 13:44

hier moet de chauffeur door een wei met koeien en stier :D
Maar in deze regio weten ze wel in welke percelen eventueel koeien lopen.

daantjuhhh

Berichten: 26790
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Weiland kapot gereden en zonder toestemming betreden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 14:24

Het ligt vaak aan de gemeente hoe het geregeld is. Bij ons was destijds op de boerderij alleen dat het in de krant stond.

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

loulou

Berichten: 14805
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 16:41

Echt bijzonder hoe dat bij sommige gaat hier. Als het nou open maïsland was, maar een weiland met dieren kan je toch niet zomaar in zonder aankondiging.

Hier moesten ze een paar jaar terug werkzaamheden doen en moest er een stuk van ons hekwerk uit. Ze belde keurig om dit aan te kondigen, vroegen of we onze honden binnen wilde laten, want ze hadden gezien dat wij grote honden hadden :') en nadat de aannemer de werkzaamheden had afgrond belde het waterschap of alles naar wens was verlopen. Echt heel erg netjes.

zonnebloem18

Berichten: 24819
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 18:08

Hoe is het gesprek gegaan??

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

Merexa

Berichten: 1162
Geregistreerd: 08-10-16
Woonplaats: Dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-21 17:26

Op zich wel goed!
Eenmaal hier zag de eigenaar van het loonbedrijf de schade die zijn werknemers hebben toegebracht en kon ook wel begrijpen dat ik boos was. Ze hadden er gewoon niks te zoeken. Vanuit de gemeente heeft iemand er opdracht toe gegeven en die heeft gewoon een grote fout gemaakt, want ze hadden de andere kant leeg moeten halen en niet zomaar bij iemand op het erf in mogen breken. Want dat hebben ze gewoon gedaan, al had ik het hek dit keer jammer genoeg niet op slot. Daar heb ik namelijk wel alle recht toe want ik hoef geen erfdienstbaarheid of overgang te verlenen. Had ik er maar een slot op, dan had ik deze ellende niet. Maar goed, ik heb de naam van diegene die er opdracht toe heeft gegeven gekregen van de eigenaar van het loonbedrijf. Ook zou hij een mail naar hem toesturen en mij nemen in de CC afgelopen week maar ik heb nog niks gekregen. In ieder geval heeft hij wel toegezegd het door te zaaien dit voorjaar, dus daar ben ik al blij mee. Morgen ga ik naar de gemeente bellen om contact te krijgen met de opdrachtgever om op papier te krijgen dat dit niet weer gebeurd. De volgende keer doe ik namelijk wel gewoon een flink slot op het hek.

In 2019 heb ik de sloot gedeeltelijk leeg laten halen vanaf mijn kant en toen zag het er zo uit. (Dit is de enige foto die ik nog heb, hahaha)
Afbeelding

Vorig jaar is er niks door de gemeente gedaan en kreeg ik een aanmaning. Dit werd kwijtgescholden toen ik aangaf in 2019 de gezamenlijke sloot leeg te hebben gehaald (die nog naar achter door loopt) en dat deze te breed was en het loonbedrijf toe had gezegd een maaiboot te gebruiken.
Wat blijkt nu; ieder jaar mag er maar 50% uit de brede sloot gehaald worden omdat er een beschermd plantje in groeit werd mij vorige week dus verteld. Dus die maaiboot komt er niet.
Maar in 2020 had de gemeente dus al de andere kant moeten doen maar hebben dit niet gedaan.

Wie goed doet, goed ontmoet.

Merexa

Berichten: 1162
Geregistreerd: 08-10-16
Woonplaats: Dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-21 13:19

Gisteren heb ik gebeld naar de gemeente en het verhaal uitgelegd, want ze wisten nog van niks want ze hebben geen mail gekregen van het loonbedrijf ondanks dit wel beloofd is. Ik kreeg gelukkig veel begrip, alleen de contactpersoon die ik van de eigenaar van het loonbedrijf heb gekregen was niet de juiste, maar toevallig had deze vanochtend overleg met de persoon die hier wel over gaat. Dus ik kon vandaag tussen 11 en 12 terugbellen, wat ik heb gedaan en kreeg toen ook de juiste contactpersoon aan de telefoon. Ik kreeg ook van hem veel begrip en ze vertelden ook dat dit zeker niet de bedoeling was, zeker niet zonder aankondiging en al helemaal niet bij dieren in het land. Ze hebben toegezegd dat ik in het voorjaar contact op mag nemen om het op hun kosten weer te herstellen en gaan dan het hele stuk opnieuw inzaaien. Ook gaat dit niet weer gebeuren en ik ga als ik thuis kom van mijn werk naar het loonbedrijf bellen, want ze hadden geen contact opgenomen met de gemeente terwijl ze dit wel beloofd hebben. Vandaar dat ik het nu maar heb gedaan. En toch ook dat ze hun werknemers duidelijk maken dat er niet zomaar bij iemand het land op gereden kan worden terwijl er duidelijk paarden lopen die hiervan in paniek raken.

Wie goed doet, goed ontmoet.

josien_m_
Berichten: 2341
Geregistreerd: 23-11-09
Woonplaats: Haule

Re: Weiland kapot gereden en zonder toestemming betreden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 13:35

Ja, ik heb dat ook ieder jaar meegemaakt. Zonder aankondiging vooraf... De watergang op de foto lijkt ook te breed om maar vanaf 1 kant uit te halen of ze kunnen er onvoldoende bij door begroeiing. Het is jammer maar ja, waterafvoer is wel van belang natuurlijk. Maar ik was ook altijd laaiend hoor als ik het bij thuiskomen zo vond. Blijkbaar hebben ze gewoon het recht om het zo te doen, was mijn conclusie bij navraag aan de buren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 13:55

josien_m_ schreef:
Ja, ik heb dat ook ieder jaar meegemaakt. Zonder aankondiging vooraf... De watergang op de foto lijkt ook te breed om maar vanaf 1 kant uit te halen of ze kunnen er onvoldoende bij door begroeiing. Het is jammer maar ja, waterafvoer is wel van belang natuurlijk. Maar ik was ook altijd laaiend hoor als ik het bij thuiskomen zo vond. Blijkbaar hebben ze gewoon het recht om het zo te doen, was mijn conclusie bij navraag aan de buren.


Je hebt het topic niet gelezen, ze hebben toegegeven dat dit niet zo mag en hij mag niet aan beide kanten gedaan worden vanwege een zeldzaam plantje.

daantjuhhh

Berichten: 26790
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Weiland kapot gereden en zonder toestemming betreden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 14:26

Ik zou wel aangeven dat je zwart op wit wilt hebben dat je in het voorjaar de boel mag laten herstellen.
Straks bel je volgend jaar en doen ze alsof ze niks weten. Of die persoon werkt er niet meer.

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

zonnebloem18

Berichten: 24819
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Weiland kapot gereden en zonder toestemming betreden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 14:31

Niet erg netjes dat het niet is doorgegeven terwijl dit wel toegezegd was. De gemeente gaat er gelukkig wel netjes mee om.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

josien_m_
Berichten: 2341
Geregistreerd: 23-11-09
Woonplaats: Haule

Re: Weiland kapot gereden en zonder toestemming betreden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 11:25

Ik heb het topic wel gelezen en geef antwoord op de vraag die ze stelde.

Vjestagirl

Berichten: 26629
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 16:05

josien_m_ schreef:
Ik heb het topic wel gelezen en geef antwoord op de vraag die ze stelde.

Als je het echt gelezen had dan had je gezien dat de vraag al beantwoord was, en dat het antwoord iets anders was dan jij zei

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anne_26, Anoukjuuuhh, Butterfly, Ginny135, Goldwynn, jaap_2005, lambiek_lief, linoleum, luuntje, Shetje14 en 60 bezoekers