Wat is jouw eigenaardigheidje?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Flying_Angel

Berichten: 15706
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Wat is jouw eigenaardigheidje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-21 09:55

Hoi allemaal,

Ik ben wel benieuwd wat voor eigenaardigheden iedereen heeft. Ik zal beginnen met de mijne. Ik heb het allerliefst mijn tas op tafel, als dat niet kan (bijvoorbeeld bij uit eten), wil ik hem op een stoel. Als iemand mijn tas op de grond zet, krijg ik echt een error in mijn hoofd. Mijn tas hoort niet op de grond :+
(Voordat ik heel Bokt over me heen krijg, ik hou geen stoel bezet als iemand daardoor niet kan zitten hoor :+ )

Wat zijn jullie eigenaardigheidjes?

Live free <3 [o]


CupCakes_

Berichten: 3286
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 10:07

Ik draag al zolang ik weet twee verschillende sokken. En als ik per ongeluk twee dezelfde sokken aan heb, gaat alles geheid mis op een dag. _O-

Rambogirl

Berichten: 3586
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Etten Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 10:11

Geen mayonaise in de buurt kunnen handelen, evenals mosterd en azijn. Ga ik echt van over mn nek.
Hangslot moet vanaf rechts door de opening worden gestoken anders klopt t niet :')
Ik draag geen normale sokken, alleen met grappige prints erop en t liefst 2 verschillende...
En nog heeeeeel veeeel meer waar ik nu zo even niet op kom. :+

If You Want To Achive Greatness Don't Ask For Permission

Snippergroen

Berichten: 6662
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Wat is jouw eigenaardigheidje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 10:19

Ik ben een van de weinige mensen die het echt geen reet interesseert hoe om het wc papier op de houder hangt en dat levert mijn omgeving de nodige frustraties op :')

Regenboog, oh Regenboog, gelukkig ben je krom.

Anders heette je Regenstreep, en dat klinkt zo stom. :)


Voorheen bekend als Negerzoen, maar anno 2021 mocht dat niet meer dus dan maar iets dat rijmt.

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Re: Wat is jouw eigenaardigheidje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 10:22

Ik wil geen twee verschillende boterhammen op elkaar. Ze moeten passen. Dus zoals ze in het brood zaten, zo moeten ze ook op elkaar met beleg er tussen. Niet gedraaid of omgekeerd.

En ook zeker niet een boterham uit het ene brood met een boterham uit het andere brood.

Mijn vriend moest er even aan wennen, maar inmiddels snapt hij ook dat de wereld zoals wij hem kennen nooit meer hetzelfde zal zijn als we de broodregel niet respecteren.

AnnickT

Berichten: 1459
Geregistreerd: 14-07-15

Re: Wat is jouw eigenaardigheidje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 10:26

Als ik een film/serie kijk waarbij in een keer de stemmen niet meer synchroon lopen met de mond, dus dat er een soort vertraging in zit, dan zet ik hem uit :') Kan er niet tegen. Er zijn vast nog wel meer dingen, maar dit schoot me het snelst te binnen.

“Horses don’t love good technique. Horses love interaction that feels good to them.” ~ Lockie Philips

Merileth

Berichten: 1115
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Maarssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 10:27

Snadrem schreef:
Ik wil geen twee verschillende boterhammen op elkaar. Ze moeten passen. Dus zoals ze in het brood zaten, zo moeten ze ook op elkaar met beleg er tussen. Niet gedraaid of omgekeerd.

En ook zeker niet een boterham uit het ene brood met een boterham uit het andere brood.

Mijn vriend moest er even aan wennen, maar inmiddels snapt hij ook dat de wereld zoals wij hem kennen nooit meer hetzelfde zal zijn als we de broodregel niet respecteren.


Ja, maar dat is ook gewoon stom als het niet goed past. Zeker als je dan twee verschillende maten brood hebt, zoals zo'n hoge smalle en dan zo'n lage brede. Nee, 2 sneetjes brood moet inderdaad de 2 naast elkaar zijn, en niet gedraaid.

Ik heb in de ochtend een vaste routine in de badkamer, en als mijn man dan tussendoor binnenkomt (vrij klein, dus je loopt elkaar in de weg) dan is dat helemaal verstoord.
Ik heb heel lang altijd met mijn rechtervoet op de bovenste traptrede willen staan. Of ik nu naar boven of beneden ging. Tot mijn instructrice zei dat ik wat scheef op het paard zat, en dat moest veranderen. Dus werd het vanaf toen mijn linkervoet :+ . Inmiddels wat meer losgelaten, maar ik merk dat het automatisme er nog behoorlijk in zit.

Mijn boeken zijn hier te koop!
Not all treasure is silver and gold....

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16190
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Wat is jouw eigenaardigheidje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 10:30

Ik laat altijd nog 1 slok drinken in mijn glas staan. Ben bang dat er iets van viezigheid in het glas zit wat met de laatste slok mee gaat :=

Colaaa

Berichten: 4120
Geregistreerd: 15-08-08
Woonplaats: Zorgvlied.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 10:31

De radio moet op een even getal staan! Staat ie op 5 of 7 dat kan ik écht niet handelen!
Ook als ik savonds van stal ga moet ik 10 seconden aan de staldeur hangen om écht zeker te weten dat ie dicht zit.

JoT

Berichten: 4007
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Wat is jouw eigenaardigheidje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 10:35

Als er meerdere kleuren snoepjes in een zak zitten, dan moet ik er absoluut eentje van elke kleur hebben. Willekeurig een greep doen of één snoepje pakken is geen optie :o

7 augustus 2012: Rust zacht lieve Macho. Je hebt me zoveel gegeven, ik zal je nooit vergeten.

Pindakaa7
Berichten: 622
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 10:36

Ik wil m'n veters NIET gestrikt. Ik kan er echt niet tegen als m'n schoenen strak om m'n voeten zitten dus de veter zitten lekker losjes met de uiteinden in m'n schoen.
En als een kopje een kring achterlaat op tafel, moet ik het kopje niet terug op die kring zetten maar iets ernaast zodat er twee kringen ontstaan die elkaar kruisen.

Leo

Berichten: 50037
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 10:36

Ik probeer altijd op een rond getal te tanken. :))

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Mars

Berichten: 33223
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 10:47

Ik heb als enige van mijn generatie nooit naar Friends en Telekids gekeken.

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

noviceh

Berichten: 4765
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 10:48

Negerzoen schreef:
Ik ben een van de weinige mensen die het echt geen reet interesseert hoe om het wc papier op de houder hangt en dat levert mijn omgeving de nodige frustraties op :')
Schuldig! :evaw:

♥12-5-1999 Ryvonne Promise †2-4-2013 "If the world would end today..."

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 10:50

Hihi, mooie trekjes hierboven. Ik heb ook vaak twee verschillende sokken aan, maar dat is uit gemak en niet doelbewust.

Als ik niet kan slapen of steeds weer dezelfde droom/nachtmerrie krijg, dan ga ik andersom in mijn bed liggen. Of op de grond. Daarna slaap ik prima :o

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33749
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 10:50

De lijst is erg lang hier... :')

Maar ik vind bij andere / onbekenden eten erg vies en naar. Pas als ik er eens geweest ben kan ik bepalen of ik er kan blijven eten. En nee hier geef ik niet altijd aan toe.

divided
Berichten: 838
Geregistreerd: 07-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 10:52

Negerzoen schreef:
Ik ben een van de weinige mensen die het echt geen reet interesseert hoe om het wc papier op de houder hangt en dat levert mijn omgeving de nodige frustraties op :')


Ik ook.

En ik vind ananas op pizza lekker.

:P

Verder gaat mijn mond op en neer als ik met een schaar iets aan het knippen ben, op de knipbeweging. Als kind deed ik dat al, was geen vrijwillige beweging. Ik probeer het meestal te onderdrukken als ik aan het knippen ben in het openbaar maar soms gebeurt het nog wel eens :D .

Captain

Berichten: 21335
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Wat is jouw eigenaardigheidje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 10:57

Ik drink mijn glas nooit leeg. :')
Ik laat altijd een laagje staan...

stitchlover

Berichten: 2600
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 11:17

Ik schud altijd een bijna leeg pakje of blikje voordat ik weer een slok neem.
Mijn doucheroutine en verzorgingsroutine is altijd hetzelfde, als ik daarvan afwijk krijg ik echt een error.

Ushi Rust zacht 01-12-2011
Stitch Professioneel grasmaaier
Busted B+13 / L1+14/ L2+12/ M1+20/ M2+10/ Z1+18/ Z2+15/ ZZ-L+13/ ZZ-Z+11/ PSG+5/ InterI+3
Murphy Basis

Alvaron

Berichten: 1763
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 11:19

Ik tel altijd de treden als ik de trap oploop. Als kind ooit eens gedaan omdat ik wilde weten hoeveel treden de trap had en nooit meer vanaf gekomen :+

Endurance: To Finish is To Win!
[o]

Alvaron 1.6.1988 - 31.8.2017 Dag lief, ik mis je...

Telpeva

Berichten: 14599
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 11:24

Maureen95 schreef:
Ik laat altijd nog 1 slok drinken in mijn glas staan. Ben bang dat er iets van viezigheid in het glas zit wat met de laatste slok mee gaat :=

Hier nog een die dat doet.

Buiten huis heb ik altijd een schoudertas bij mij, anders ben ik niet compleet.

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

Wodamen
Berichten: 135
Geregistreerd: 29-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 11:24

Captain schreef:
Ik drink mijn glas nooit leeg. :')
Ik laat altijd een laagje staan...



Hier ook, thee gaat nooit helemaal op. Vriend vind het verschrikkelijk. Moet hem nog even aanleren dat die eerst moet kijken of er nog wat in zit voordat het op de kop de vaatwasser in gaat.
Borden moeten ook helemaal schoon, lekker alle saus of iets eraf likken :')

Duhelo

Berichten: 28506
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 11:31

Captain schreef:
Ik drink mijn glas nooit leeg. :')
Ik laat altijd een laagje staan...

idem, net als mijn bord. Er blijft altijd nog een schepje over. Mijn bord is nooit helemaal leeggeschraapt zoals van iedereen anders in mijn familie :+

xMarieke

Berichten: 5701
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Aan het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 11:46

Wodamen schreef:
Captain schreef:
Ik drink mijn glas nooit leeg. :')
Ik laat altijd een laagje staan...



Hier ook, thee gaat nooit helemaal op. Vriend vind het verschrikkelijk. Moet hem nog even aanleren dat die eerst moet kijken of er nog wat in zit voordat het op de kop de vaatwasser in gaat.
Borden moeten ook helemaal schoon, lekker alle saus of iets eraf likken :')


Hier gaat de thee ook nooit op. Komt nog uit de tijd dat m'n moeder kruidenthee maakte en 't bodempje sowieso uit prut bestond

JJ4

Berichten: 641
Geregistreerd: 14-02-18
Woonplaats: Op de grens van Drenthe met Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 11:50

Van mezelf ben ik vrij chill, stoor me aan weinig dingen vond ik….. Tot dit topic voorbij kwam en ik me realiseerde dat mijn lijstje van eigenaardigheden eigenlijk best lang is :D

Even een willekeurige greep :

- Cruisecontrol, alleen de even nummers graag (de 5 mag ook nog).
- Als ik iets lekker vind smaken dan wrijf ik continu mijn duim en wijsvinger over elkaar.
- Bij pindakaas, leverpastei en jam op brood, smeer ik aan 1 kant boter. Bij kaas en ham, 2 kanten boter.
- Een ‘vies’ aanrecht, al is er maar 1 kopje onbeheerd achtergelaten dan moet ik het hele aanrecht (opnieuw) afnemen.
- bij het avondeten mag op mijn bord niets elkaar aanraken. Als het stukje vlees lekt in mijn groente…. :evaw:

Er is nog veel meer, maar genoeg voor nu. :o

Spoiler:
You’re nosy, I like you already!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Black_Moon, brennie85, ComscoreBot, djodjodjo, Eliana, IASCrawler, JosjeDZ, JoyenUnory, MerelV, Mette, Muronia, muzzy17, Nalonyda, nardxash, ontherun, Patriesje, Schuur_, sterregoud, weslyjune, xSannee, zonnetje1903, Zuidpool29 en 69 bezoekers