Mishandeld in mijn eigen huis

Moderators: Mjetterd, Sica, Dani, ynskek, Polly, Ladybird, Giolli, Hanmar

chevax

Mishandeld in mijn eigen huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-21 16:50

Mishandeling. Zinloos geweld. Agressie. Je leest erover in de kranten en op social media, spreekt je afschuw erover uit. Je staat in gedachten stil bij de slachtoffers en gaat, logisch, weer verder met je leven. Want dat gebeurt een ander, niet jou. Tot het wél ineens jou overkomt. Zaterdagavond, negen uur. Ik zit heerlijk ontspannen op mijn nieuwe bank in "mijn nieuwe hoek" in ons verbouwde huis. Drukke tijd achter de rug en alles leek rustiger te worden. De bel gaat. Vijf keer achter elkaar. Ik wist instinctief dat dit niet veel goeds voorspelde. Ik doen de deur open, werd uitgescholden en direct fysiek belaagd. Ik ben geslagen, geduwd, vastgepakt, klem geduwd tussen de voordeur. Eindelijk liep hij weg.

Bebloed strompelde ik naar de achterkant van ons huis, waar mijn man, dochter n schoonzoon met een vriend zijn nieuwe brommer ofzo aan het bekijken waren. Ze hadden het gezellig. Tot ik riep "help me, ik ben in elkaar geslagen". Er liep bloed uit mijn mond, bloed op mijn handen en ik was volledig in paniek. Kon niet beseffen wat er was gebeurd. De politie gebeld, ze waren hier al in het dorp. Er was namelijk al eea gaande bij het café waarvan de eigenaar hier aan de deur stond. Ik moest naar het ziekenhuis ivm verwondingen. Er werd ons op het hart gedrukt direct 112 te bellen als er weer iets gebeurde. Terwijl de arts me onderzocht, belde onze dochter. Volledig in paniek, want er probeerden ongeveer zes jongens/mannen ons huis binnen te komen. Onze dochter heeft wat geestelijke problemen. Jaren zijn we bezig om haar te begeleiden, een gevoel van veiligheid te geven. Dat is in één klap weg. De politie was hier erg snel en hadden al contact gehad met de OvJ. Er zou worden overgegaan tot aanhouding, maar pas om 00.00 uur, omdat dat de sluitingstijd was. De kans op escalatie werd zo verkleind. De politie bleef al die tijd bij ons, tot die man veilig achter in het busje zat.

Op het hoe en waarom kan ik niet teveel ingaan ivm het onderzoek. Ik kan alleen zeggen dat er eigenlijk geen "waarom" is. Ik heb geen contact met die man, ik kom nooit in zijn café. In het verleden heeft hij me al eens erg uitgescholden omdat ik hem aansprak op geluidsoverlast. Daarna hebben we nooit meer een woord gewisseld.

Maar ik heb nooit kunnen bedenken dat zoiets als dit zo'n impact op je leven heeft. De eerste twee dagen was ik doodsbang. Ik had veel pijn, voelde me ellendig en wist geen raad met mezelf. En eigenlijk nog niet. Aan werken kom ik niet toe. Omdat ik mijn gedachten er niet bij kan houden, maar ook omdat er zoveel geregeld moet worden. Ook heeft onze dochter ons nu heel hard nodig en moeten we er 24/7 voor haar zijn. Ik wilde dit delen. Niet voor medelijden of voor sensatie, maar om het van me af te schrijven in redelijke anonimiteit. We krijgen heel veel steunbetuigingen, bloemen, berichtjes, noem maar op. En dat is enorm fijn. Maar die paar reacties die online staan van mensen die vinden dat er "van een mug een olifant wordt gemaakt", hebben me keihard geraakt. Mijn gezicht is blauw, mijn armen zijn blauw, ik ben chronisch ziek en hij heeft me op een erg kwetsbare plek pijn gedaan. Hoezo mug en olifant? Dit is gebeurd. En daar moeten mijn gezin en ik mee om zien te gan.

Amado7

Re: Mishandeld in mijn eigen huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 16:53

Wat moeten jullie onwijs geschrokken zijn. Sterkte in alles! Neem de tijd om het een plekje te geven.

~Be kind to yourself

Enjoy the moment Fotografie @enjoythemomentfotografie

Apple
Moderator Informatief
May the horse be with you!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 16:54

Heel veel sterkte :(:)

Heeft de politie je ook in contact gebracht met Slachtofferhulp? Doen hoor! Daar kun je je verhaal kwijt en slachtofferhulp kan je ook ondersteunen bij de verdere nasleep :-)

Zomaar in je eigen huis zo mishandelt worden :\ Dan voel je je echt niet meer veilig :(:)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 16:57

Jeetje, wat een verhaal zeg! En wat moeten jullie allemaal bang zijn geweest! :\
Idd zou ik zeker aan de politie vragen of ze je in contact kunnen brengen met Slachtofferhulp, of desnoods via de huisarts.

Heel veel sterkte! :(:)

*\o/* Het kweekseizoen van 2021! Volg jij weer mee? *\o/*
"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 16:58

Jeetje.

Sterkte en indd (slachtoffer)hulp zoeken. Dit is niet niks. In je eigen huis hoor je je veilig te kunnen voelen.

Be your best self

3 jarige high five te koop: https://www.bokt.nl/markt/ad/510908/3-j ... -five-ruin

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-21 17:01

@Amado7, dank je wel.

@Apple: ja, we hebben contact met Slachtofferhulp. Die mensen zijn goud waard. Ze helpen je indd bij alles wat er op je afkomt. Dingen waar je helemaal niet aan denkt, maar die wel moeten gebeuren. Ze "hakken" alles in blokjes en nemen die dan met je door. De politie was ook geweldig behulpzaam.

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 17:05

Jeetje, wat ontzettend heftig.
Als ik het goed begrijp wonen jullie dicht bij dat cafe (waar soms dus ook geluidsoverlast van is)
Zijn er bij dat cafe vaker opruiingen? Niet dat dat jou wat helpt maar misschien kan de politie vaker surveilleren?

Verder, heel erg veel sterkte aan jullie allemaal!

Insta: haflinger_applejack
Mijn trots <3

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 17:06

Verschrikkelijk, geef jezelf tijd. Wees lief voor jezelf... de ‘waarom’ in dit verhaal ligt niet bij jullie maar bij de daders. En dat is eng. Geef jezelf en je gezin de tijd om dat te verwerken.. :(:)

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 17:09

Jeetje wat erg....... :(:)

First you go with your horse.
Than the horse goes with you.
Than you go together.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 17:13

sooo..sprakeloos...wat enorm heftig. |(
Hele grote knuf en veel sterkte :knuffel:

"life is what happens to you while you're busy making other plans"

Door NAH niet altijd handig in het uitdrukken van mijzelf. Maak ik soms wat onhandige zinnen of net niet het juiste woord

&if=1

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-21 17:14

ApplePapple schreef:
Jeetje, wat ontzettend heftig.
Als ik het goed begrijp wonen jullie dicht bij dat cafe (waar soms dus ook geluidsoverlast van is)
Zijn er bij dat cafe vaker opruiingen? Niet dat dat jou wat helpt maar misschien kan de politie vaker surveilleren?

Verder, heel erg veel sterkte aan jullie allemaal!

Ja, er staat vaak politie. We wonen in het centrum van een kleine stad/dorp. Op zich wonen we op een leuke plek, maar er is één café waar het regelmatig uit de hand loopt.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-21 17:15

Dank jullie wel voor alle lieve woorden. Het klant altijd zo suf, maar je hebt dus écht iets aan het medeleven van andere mensen.

hoefnageltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 17:25

Jeetje TS, klinkt als een film, bizar dat dit je overkomen is.
Inderdaad contact opnemen met slachtofferhulp.
Ik wens je heel veel sterkte, dikke knuffel :(:)

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 17:32

Wat vreselijk en ook dat je je niet meer veilig voelt in je eigen huis. En die mug en olifant, lekker makkelijk gezegd vanaf een eigen veilige omgeving. :knuffel:
Heel veel sterkte, en idd denk aan slachtoffer hulp.

Als het niet gaat zoals het moet. Dan moet het maar zoals het gaat.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 17:35

Wat een bizar en naar verhaal, en wat klote ook voor je dochter. Dat thuis niet meer je veilige plek is, lijkt me het allerergste wat je kan overkomen. Sterkte de komende tijd in elk geval.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 17:36

Heel veel sterkte :knuffel:

Janouk ZZ dressuur mennen ZZ vaardigheid mennen, L dressuur, Working Equitation
Meneer Anton, M dressuur mennen en M vaardigheid mennen
Aladdin, L dressuur mennen, M vaardigheid mennen, L2 dressuur

Mkango
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 17:44

"Van een mug een olifant maken," die mensen zijn niet wijs. :n Toen ik nog in gedeelde accommodatie woonde, werd ik op een dag ineens halverwege de nacht wakker om een jongen stomdronken in m'n bed te vinden tijdens een feestje van mijn huisgenoten. Niets gebeurd verder, hij is gewoon gecrasht en gaan slapen, maar zelfs dat heeft me best wel van m'n stuk gebracht - de eerste paar nachten sliep ik echt niet lekker, laat staan als er zoiets heftigs gebeurt als dit!

Je huis is je veilige haven, een soort cocon waar je even weg bent van de rest van de wereld. Als mensen daar op wat voor manier dan ook zo in binnendringen, heeft dat natuurlijk een flinke impact! Je veilige plek is immers (al dan niet tijdelijk) weg. Heel veel sterkte met de verwerking! :knuffel: Neem er vooral je tijd voor, voor jou en je gezin.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 17:45

Wat vreselijk dat dit jullie overkomen is! :(:)

Ik zou direct het gevoel van veiligheid in huis verhogen, als jullie dit nog niet hebben. Denk aan een ring deurbel/camera, afgesloten voortuin (mits mogelijk), deurspion, deurketting, degelijk raam- en deurbeslag, enz.

Heel veel sterkte!

03-02-2010 Jorinde Lynn
03-04-2012 Viënna Jade
05-07-2014 Eline Mae
♥12-5-1999 Ryvonne Promise †2-4-2013 "If the world would end today..."

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 17:53

Sterkte.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 17:57

Wat een vreselijk gebeurtenis :( Dikke knuffel voor jullie allemaal :knuffel:

Ik hoop dat jullie het over een poosje een plekje kunnen geven, maar ik kan me voorstellen dat dat tijd nodig heeft. Let maar goed op jezelf en wees extra lief voor jezelf, want dat verdien je echt.

- DANIËLLE LUKSEN PHOTOGRAPHY -
Volg mijn hondenfotografie op Instagram of Facebook!
www.danielleluksen.nl

Oscar
Forumcoordinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 17:59

Oef..... dit is echt heftig. Heel erg heftig.
Ik kom niet echt heel erg nuttigs uit me, maar ik wil jou en jullie familie heel veel sterkte en een knuffel geven :knuffel:

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

Prrrr
Moderatorrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 18:06

Je leest dan in strafvonnissen de standaardtekst dat iemand in zijn eigen huis, waar hij zich veilig moet kunnen voelen, is aangevallen, en dat dat zwaar aangerekend wordt... maar het is wat anders als het iemand overkomt die je kent. Wat ongelofelijk k*t.

Heel veel sterkte samen, ook voor je dochter. Hopelijk kunnen jullie het samen verwerken dat het weer jullie eigen plekje wordt. Slachtofferhulp is een goed begin :j Hele dikke :(:)

The purpose of life is to live it
Eleanor Roosevelt

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 18:07

Bah, het zal je gebeuren zeg. Veel sterkte

Doe wel en zie niet om

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 18:08

Meid wat een gruwelijke ervaring! Heel veel sterkte bij het verwerken van dit trauma, ook voor je dochter :knuffel:

Wat die café uitbater betreft zou ik toch denken dat hij zijn vergunning kwijt zou horen te raken, op deze site https://www.khn.nl/vergunningen/drank-e ... vergunning staat bijvoorbeeld dit :
Citaat:
Die eisen, samen met de bestaande leeftijdsgrens (leidinggevenden vanaf 21 jaar) en de zedelijkheidseisen (verklaring van goed gedrag), zijn er op gericht dat de leidinggevenden in de horeca hun speciale verantwoordelijkheid kunnen waarmaken.

Voor een drankvergunning moet je een diploma halen wat 'sociale hygiëne' heet. Sociale hygiène staat voor verantwoordelijk met mensen omgaan in een situatie waar alcohol genuttigd word en gegokt wordt en dergelijke. Een speciale verantwoordelijkheid. Hoop dat de politie ervoor zorgt dat er daar niet meer getapt kan worden

Chère Mère Terre donne moi la sérénité d'accepter les choses que je ne peux changer, le courage de changer les choses que je peux et la sagesse d'en connaître la différence.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 18:10

Wat ontzettend naar dat jullie dit mee hebben moeten maken. Naast alle hulp die jullie al krijgen wil ik zeggen, wees lief voor jezelf. Het is echt niet niks wat je is overkomen. Je eigen huis is waar je je veilig waant. Het is heel heftig als daar inbreuk aan wordt gedaan.

Hocus Pocus
Branco