aluminimum / lichtgewicht schoolfiets met versnellingen kind

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Re: aluminimum / lichtgewicht schoolfiets met versnellingen kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 20:51

Ik koop ook geen nieuwe meer voorlopig. Mijn dochter is er op zich wel netjes op, maar ze groeien er zo snel uit.

Als ze naar de middelbare gaat, krijgt ze weer een nieuw exemplaar. Tot die tijd een nette tweedehandse.


Echwel

Berichten: 12458
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 20:58

Boras schreef:
Ik koop ook geen nieuwe meer voorlopig. Mijn dochter is er op zich wel netjes op, maar ze groeien er zo snel uit.

Als ze naar de middelbare gaat, krijgt ze weer een nieuw exemplaar. Tot die tijd een nette tweedehandse.

Heel verstandig
Mijn zoon kreeg naar vo een nieuwe gazelle, je wilt niet weten hoe hij er na 2 jaar uit zag

De wereld verandert door jouw voorbeeld, niet door jouw mening Paulo Coelho

pmarena

Berichten: 48047
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 09:00

kwita schreef:
Pmarena,M.borsato en Akishino bedankt voor jullie input!

Pmarena hoe groot is jullie zoon, onze is aan de binnenkant gemeten van zijn benen voor een frog en hij kwam uit op 20 inch 't kind is 4 bijna5 in september. :wow:


Die van ons zal rond de 1m25 zijn zachtjes aan denk ik. Broekmaat 122 van gewone broeken. Bovenmaat 122/128 of volle 128 van de meeste kleding, bij kleinvallend spul een grotere maat :)

Vergeleken met leeftijdsgenootjes is hij gemiddeld qua lengte. Er zijn grotere en kleinere.

De 16 inch is echt nog groot zat hier. Precies de goede maat om nog een poosje op door te groeien :j

Ik heb geen idee of de 20 inch ook zou passen. Misschien zou het nèt gaan. Maar ik kies liever voor een echt goed passende fiets. En dan kijken we over een paar jaar wel weer verder voor welke maat we dan gaan :) Dan zetten we deze op Marktplaats en normaal gesproken haal je dan 100-150 euro van de nieuwprijs af, en daar verkoop je hem voor. Nou, voor 150 euro minstens 2 jaar (verwacht ik) een perfect passende fiets, vind ik het wel waard hoor :)

Toevallig van de week een foto gemaakt:


Afbeelding


Overigens: de spatborden die er bij geleverd worden zijn imo gewoon van prima kwaliteit, ik zie het probleem niet zo. Wij bleven zitten met die los erbij gekochte spatborden....

pmarena

Berichten: 48047
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 10:16

Oh wacht ik zeg het verkeerd! De Frog-maten waren natuurlijk aangepast sinds de vorige fiets Y;(
Wij hebben de Frog-52 zoals ik in de link al plaatste, en dat is de klein vallende 20 inch maat van Frog.

De volgende maat is de Frog-55 en dat is de groot vallende 20 inch.
Als ik het goed begrijp :=

De vorige die wij hadden was de Frog-48 maar die bestaat niet meer.

Het mooie aan de Frogs is de lage instap / dat je het zadel echt heel laag in kan stellen.
Waardoor je al snel op kan stappen op een maatje waar je ook nog een poosje mee kan doen :)
Ideaal voor onze jongen met in verhouding korte pootjes en een lang bovenlijf.

Als ik hier zo kijk dan geven ze aan dat de Frog-52 geschikt is voor kinderen met een binnenbeenlengte van ca. 48/52 cm ( https://www.dekleinespaak.nl/product/frog-52/ ) en de Frog 55 voor een binnenbeenlengte van ca. 55 cm.

Die 55 cm vond ik nog vrij veel dus vandaar onze keuze voor de 52.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-21 15:52

Pmerena: Echt bedankt voor je top uitleg in woord en beeld!.
We hebben onverwachts een 20 ik denk kleine race fiets overgenomen en ons zoontje heeft lange beentjes en een lang lijf en zit aan de 1.20, en inderdaad die lage instap doet het em. Hij zegt zelf dit is de beste fiets ooit. en ja het fietsen gaat echt zonder moeite zo stabiel en krachtig...wat een verschil ( ik moet dus nu aan de bak om hem bij te houden :9 ). Nu wachten tot we hem mogen ophalen dan krijgt zoon lief nog een hele schakel cursus, ik ben benieuwd hoe het na de vakantie gaat met tegenwind en glooiing van de zeedijk.
Voor de dochter moeten we nog eens in beraad en hoe haar te laten wennen aan het idee dat zij niet die cube krijgt die heel de school al heeft -O- ...manlief moet nog even aan het prijskaartje wennen na uitsluitend " goedkope " marktplaats fietsen :x

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

pmarena

Berichten: 48047
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 16:01

Ja ik vond het ook wel een behoorlijke prijs hoor... maar goed / veilig leren fietsen, en het ook echt leuk gaan vinden doordat je goed tempo kan maken en die fiets lekker in de hand ligt, vond ik ook heel wat waard :j

En tja voor veel "standaard" fietsen krijg je nauwelijks nog wat als kind er uit is gegroeid. Frog fietst dan eigenlijk best betaalbaar :)

En als je tweedehands koopt moet je ook altijd maar afwachten of er geen rare dingen mee gebeurd zijn ofzo, waardoor hij alsnog niet fijn is.
Dus vooralsnog is bij ons het plan om het sowieso gedurende de basisschool gewoon lekker bij de Frog te houden :j

Wat leuk dat hij zo enthousiast werd over de racefiets! Zitten er ook dunne bandjes onder...? Dat zou ik wel een beetje spannend vinden persoonlijk namelijk. Bij de Frog vind ik het wel fijn dat hij niet meteen omlazert als hij per ongeluk een keer naast het fietspad komt, of vast komt te zitten als hij toch over een put ofzo rijdt :=

Ik kwam trouwens net toevallig nog deze foto tegen:

Meneer zijn "oude" Frog-48 met nieuwe Frog-52, toch best een behoorlijk verschil dacht ik zo :j


Afbeelding
Laatst bijgewerkt door pmarena op 24-07-21 16:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23409
Geregistreerd: 09-04-01

Re: aluminimum / lichtgewicht schoolfiets met versnellingen kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 16:22

Onze zoon heeft nu zijn tweede noxon, op deze zitten 3 versnellingen. Tweedehands bij de lokale fietsenwinkel.
Ik zou gewoon eens een kijkje bij een fietsenwinkel in de buurt nemen, kan je ook meteen proberen.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

pmarena

Berichten: 48047
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 16:32

Oh en ik kom ook nog een fiets-foto tegen van eerste proef-rondje 3 maanden geleden:

Afbeelding

Ik vind het wel een mooie zithouding ook op deze fietsen. Beetje sportief, niet te rechtop en niet te ver voorover gebogen :) Ook dat het stuur gewoon mooi op schouderbreedte is zeg maar, niet zo'n veel te breed stuur.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: aluminimum / lichtgewicht schoolfiets met versnellingen kind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-21 11:52

Nou dat is zeker zichtbaar op de foto , je kind zit echt in de fiets ja ik ben heel gelukkig dat we net op tijd waren voor dat fietsje!. Overigens zijn zijn banden net zo breed als die van je zoontje zijn fiets, dat bespaard mijn moederhart veel spanning iid.

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Re: aluminimum / lichtgewicht schoolfiets met versnellingen kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 17:13

Dat is waar.

Maar hoe breder de banden, hoe zwaarder het fietst.

Weet ik uit eigen ervaring. Ik zit er wel heerlijk op.

pmarena

Berichten: 48047
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 19:38

Ja is ook zo :j

Wat dat betreft vind ik dit echt een mooie breedte en structuur banden: prima voor op de weg maar ze kunnen er ook goed mee off-road. Pas een keer een fietscrossbaantje in het bos mee gereden, door de modder en kuilen. Ging perfect. En het ding rijdt gewoon als de brandweer :oo

Bij dat kleinere fietsje had hij vaak dat hij zo snel ging trappen en dan op een gegeven moment eigenlijk de trappers niet meer bijhield, en dan zijn voeten er af haalde. Bij deze kan hij gewoon lekker doorpeddelen +:)+

Zadel nog iets hoger gezet (stond op zijn laagst) en spatborden er op enzo, en nu is hij ideaal.
Volgende wordt een Frog 55 met schakelsysteem is de bedoeling :j Ik neem aan dat dat nog wel 2 jaar zal duren.

dierenfan
Berichten: 9599
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 20:21

Hier Gazelle fiets. Net voor 50 euro op laten knappen en is weer als nieuw. Fiets is inmiddels 18 jaar in mijn bezit en 4 jaar lang 50 kilometer per dag op gefietst naar school. Net 4 jaar niets met fiets gedaan en dus remmen en banden laten vernieuwen en kan weer prefect jaren mee. Dus tja...

pmarena

Berichten: 48047
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 08:12

Het zal alleen niet echt een kinderfiets zijn voor een 4- en 8-jarige :=


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Bloemetje75, boeflover, carineken, catharin, ComscoreBot, Irene793, lanouska, lobkew, maitestar23, MariskaFally, midori, mvdende, Sterrendief, TheNovelist en 145 bezoekers