Post Retour Afzender

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 18:36

Sizzle schreef:
Sinds ik een keer een doos hergebruikt heb om iemand wat toe te sturen waar mijn eigen adres niet meer opstond maar die toch 2 dagen later weer bij mij voor de deur stond controlleer ik nu bijna zeer goed op streepjes codes (die zat er dus nog op) Dus ja, ik zou ook de streepjes code door strepen :')


Misschien gaan pakketjes anders dan brieven?

Sure_lee

Berichten: 10389
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Post Retour Afzender

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 19:08

Wij hebben een keer op het werk gehad dat er per ongeluk een brief verstuurd was die niet verstuurd had moeten worden. De tactiek om brieven niet aan te laten komen als het toch per ongeluk verstuurd werd was de adresgegevens te vervangen voor ' niet verstuurd '.
Krijg ik toch die klant aan de lijn dat hij die brief heeft ontvangen. Nou ik stond echt voor een raadsel. Blijkt inderdaad dat bij het verzendbestand dan de adresgegevens op de barcode komen en dan kwam het alsnog aan!
Leermoment......

Henniie

Berichten: 524
Geregistreerd: 10-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-21 20:04

AmyII schreef:
Ja die streepjescode en jouw adres moet je onleesbaar maken. Alles gebeurd tegenwoordig machinaal bij de post, waardoor die brief eigenlijk pas weer ‘gezien’ wordt door de bezorger.

Machine leest alleen adres en/ of streepjescode, dus als je die niet doorhaalt heeft jouw bijgeschreven tekst weinig zin.

Als je ze wel doorhaalt gooit de machine ‘m eruit en kan de medewerker het poststuk verder afhandelen.


Ik had dus wel het adres doorgestreept maar dat is dus blijkbaar niet voldoende

Henniie

Berichten: 524
Geregistreerd: 10-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-21 20:05

Brainless schreef:
Blue_flower schreef:
Dit! Alle goed bedoelde reactie met enkel adres doorkruisen en retour afzender schrijven is niet genoeg!

Altijd gedaan en nog nooit wat terug gehad.
Ook de postnl geeft aan dat alleen je eigen adres doorstrepen voldoende is.

Citaat:
Post gericht aan iemand anders
Waarschijnlijk heb je post ontvangen voor de vorige bewoner(s). Je kunt de post terugsturen naar de afzender. Dit doe je als volgt:

Zet met pen een kruis door de adresgegevens.
Schrijf op de envelop (of kaart) 'Vertrokken – Retour afzender'.
Stop de post in een oranje brievenbus of geef deze af op een PostNL-punt.
PostNL stuurt alle zendingen retour naar de afzender. Ook als je het nieuwe adres van de geadresseerde op de envelop hebt geschreven.

Nergens staat dat je (streepjes)code moet doorstrepen.


Nou dat dacht ik dus ook maar kreeg het dus mooi terug wat ik al heel vreemd vond

Urielle

Berichten: 50072
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Post Retour Afzender

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 13:16

Ik stuur niks meer retour maar doe een mailtje naar bedrijven/deurwaarders/incassobureaus om het adres uit hun bestand te halen ivm deze geadresseerde verhuisd sinds datum x. Werkt 100 keer sneller en efficiënter is mijn ervaring, anders krijg je doodleuk de nieuwe post alsnog aan.

JorineV
Berichten: 1091
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Gouda

Re: Post Retour Afzender

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 13:43

Oh de methode van Urielle is voor mij plan B en werkt dan ook niet altijd... Incassobureau weigerde namelijk pertinent om het adres te verwijderen als we geen nieuw adres konden aanleveren. In contact komen met de vorige bewoner is dan het snelst. Wel eens via de verhuurder doorgegeven dat er nog post voor hen kwam bij ons - toen was het klaar.

Henniie

Berichten: 524
Geregistreerd: 10-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-21 13:57

Urielle schreef:
Ik stuur niks meer retour maar doe een mailtje naar bedrijven/deurwaarders/incassobureaus om het adres uit hun bestand te halen ivm deze geadresseerde verhuisd sinds datum x. Werkt 100 keer sneller en efficiënter is mijn ervaring, anders krijg je doodleuk de nieuwe post alsnog aan.

Goeie tip neem ik mee als ik hem weer terug ga krijgen

Urielle

Berichten: 50072
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 14:02

JorineV schreef:
Oh de methode van Urielle is voor mij plan B en werkt dan ook niet altijd... Incassobureau weigerde namelijk pertinent om het adres te verwijderen als we geen nieuw adres konden aanleveren. In contact komen met de vorige bewoner is dan het snelst. Wel eens via de verhuurder doorgegeven dat er nog post voor hen kwam bij ons - toen was het klaar.

Serieus? Wtf, ik huur van de woningbouw, mijn zorg niet wat de vorige bewoners allemaal uitspookten, waar die nu zijn en ik ga zeker niet het werk voor een incassobureau zitten doen door uit te zoeken waar mensen dan naartoe verhuisd zijn. Denk dat ik het simpelweg zou houden bij : Meneer u weet bij deze dat uw brieven hun bestemming niet bereikt hebben. U kunt sturen wat u wilt, maar het ligt dus bij mij in het oud papier. De groeten!

Gelukkig alleen nog nette reacties terug gehad dat ze mijn adres uit het bestand zouden halen, en inderdaad inmiddels nog maar een enkele keer post voor een oude bewoner.

capopjekop

Berichten: 30656
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Post Retour Afzender

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 14:06

Kun je aan de buitenkant zien welk bedrijf het is? Vaak ben je er het snelst vanaf als je even naar ze belt dat je post krijgt van de vorige bewoner.

Verder zou je je postbode even kunnen aanspreken. Want in principe moet het hem of haar opvallen dat er een brief tussen zit die retour moet. Hij kan er dan een retour sticker op doen

JorineV
Berichten: 1091
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Gouda

Re: Post Retour Afzender

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 16:00

Nou ik had weinig zin om een deurwaarder op de stoep te krijgen ;) Maar gelukkig zijn niet alle bedrijven zo vasthoudend dat ze bewust voer voor de papierbak blijven sturen. Zal bij TS vast ook snel over zijn, tips genoeg :j

Zoolgangster

Berichten: 9590
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 16:50

JorineV schreef:
Nou ik had weinig zin om een deurwaarder op de stoep te krijgen ;) Maar gelukkig zijn niet alle bedrijven zo vasthoudend dat ze bewust voer voor de papierbak blijven sturen. Zal bij TS vast ook snel over zijn, tips genoeg :j


Ik had een keer deurwaarder op de stoep voor een vorige bewoner, en als je rustig uitlegt dat je de beste man/vrouw niet kent en dat jij er nu woont, is er niks aan de hand.

Ik weet niet wat groezelige incassoburootjes a la "Jacobse en van Es" doen als ze bij je op de stoep staan.
Ben er eigenlijk wel benieuwd naar, hou je ons op de hoogte? :P

Henniie

Berichten: 524
Geregistreerd: 10-08-08

Re: Post Retour Afzender

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-21 15:35

Als ik google gebruikte met de naam die op de brief stond ben ik benieuwd als er niet betaald word of er dan nog incasso’s gaan komen.
Ik kon blijkbaar via de site doorgeven dat persoon hier niet meer woonde maar heb geen e-mail ofzo terug gehad dus ben benieuwd hoe het af gaat lopen.

luuntje

Berichten: 13972
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Post Retour Afzender

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 16:16

Hennie, is de oude bewoner wel uitgeschreven op je adres?
Dit kan je bij de gemeente controleren en laten doen.

Henniie

Berichten: 524
Geregistreerd: 10-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-21 21:22

luuntje schreef:
Hennie, is de oude bewoner wel uitgeschreven op je adres?
Dit kan je bij de gemeente controleren en laten doen.


Ja die is wel uitgeschreven beide, want zijn uit elkaar en kregen anders sowieso geen urgentie

luuntje

Berichten: 13972
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Post Retour Afzender

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 09:43

Gelukkig dat ze wel uitgeschreven zijn.
Goed dat je dat weet.