Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lau07
Moderator

Berichten: 1566
Geregistreerd: 10-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 16:00

fotolijstje schreef:
Ik erger me aan mezelf, een hamster op marktplaats gezien die in een te klein kooitje zit met geen enkel mogelijkheid tot graven, ik wil hem natuurlijk weer "redden". Ik ga hem dan sowieso even als vervanger in een grote opberg box doen, met veel bodem bedekking :j


Ik heb dit met de Zuidlaardermarkt. Vooral die oudjes. Het zou potverdorie verboden moeten worden om paarden van 22+ jaar nog in de handel te slingeren. Als het dichterbij was geweest, was ik misschien wel met de trailer op pad gegaan. :(

DuoPenotti

Berichten: 29469
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 16:04

Lau07 schreef:
fotolijstje schreef:
Ik erger me aan mezelf, een hamster op marktplaats gezien die in een te klein kooitje zit met geen enkel mogelijkheid tot graven, ik wil hem natuurlijk weer "redden". Ik ga hem dan sowieso even als vervanger in een grote opberg box doen, met veel bodem bedekking :j


Ik heb dit met de Zuidlaardermarkt. Vooral die oudjes. Het zou potverdorie verboden moeten worden om paarden van 22+ jaar nog in de handel te slingeren. Als het dichterbij was geweest, was ik misschien wel met de trailer op pad gegaan. :(

op zo'n moment is het idd maar goed dat er niet ben.... want heb momenteel de centjes niet om een oudje op te vangen, een meestal hadden ze dan wel ppid en speciaal voer enz nodig en is het niet goedkoop ze te houden.
Wat waarschijnlijk ook de reden is dat een walgelijk oud baasje ze de markt op hebben geslingerd.

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 17:13

De volslagen klapjostie die de trein in sprintte nog voordat de mensen konden uitstappen. Zonder mondkapje natuurlijk. De trein vertrekt er echt niet eerder van hoor :roll: _-:(

Love_Laugh
Berichten: 837
Geregistreerd: 21-10-15

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 17:29

Mensen die perse vinden dat je gevaccineerd moet zijn voor corona.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 17:40

Love_Laugh schreef:
Mensen die perse vinden dat je gevaccineerd moet zijn voor corona.

Wat een onzin. Voor corona kun je beter niet gevaccineerd zijn.
Ertegen uiteraard juist wel.

Zebrastreep

Berichten: 9753
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 17:40

Daarom ga ik ook niet naar de zuidlader markt ik wil ze dan allemaal mee naar huis :') moet er niet aan denken om mijn oudje van 22 nog te verkopen daar pff.

Fearn

Berichten: 4765
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 17:41

De vertragingen van de trein vandaag.. (of eigenlijk: kapotte trein?). bijna 1,5 uur extra reistijd.. :(

fotolijstje

Berichten: 2712
Geregistreerd: 17-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 18:30

De zelftesten, vaag tweede streepje bij de T, dus nu opnieuw testen hopelijk negatief!

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 19:01

xPabloBokt schreef:
Dat mijn kat wéér langs de bak heeft geplast.

Ik heb alles al geprobeerd. Ander grind, andere plek, andere bak, wel een matje, geen matje.. heel mijn vloer gaat eraan zo -O- en de ene keer zit ze er wel gewoon netjes op en de andere keer gaat ze er gewoon naast zitten. Alsof ze het wel makkelijk vind ofzo. Boven staat exact dezelfde bak en daar doet ze het niet, alleen in de woonkamer. Bak staat niet op een locatie waar veel mensen voorbij lopen.

Ze is overigens kerngezond, niet al te lang geleden bij de DA geweest en toen was dit probleem er ook al. Ze is op gewicht, krijgt voer van de betere merken, drinkt voldoende, geen historie met blaasproblemen en glimt als een spiegel.

Wil niet weten hoe de ondervloer eruit ziet want ze plast pontificaal tegen de muur aan en het drupt zo tussen het laminaat en de muur onder de vloer.. ik ben echt ten einde raad..


Ik lees het er niet helemaal in terug, maar heb je ook een urine en bloedonderzoek laten doen?
Je schrijft namelijk dat hij geen historie heeft met blaasproblemen, maar is dit ook recent gecheckt dmv urine onderzoek?
En een bloedonderzoek kan ook nog eventuele problemen met nieren of schildklier uitwijzen.

Geen aanval trouwens, heb met je te doen, lijkt me vreselijk als je kat zo naast de bak plast.

Flowery

Berichten: 2443
Geregistreerd: 31-07-12
Woonplaats: HHW

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 21:33

Op de 1 of andere manier mijn stuitje (?) verrekt en nu kan ik niet meer lekker liggen of zitten |o Omkleden was net een hel dus ik hoop dat het morgen spontaan verdwenen is :+

Zebrastreep

Berichten: 9753
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 21:37

Dat ik als avondmens verplicht van mijzelf vroeg op bed moet , omdat de wekker morgen om 6:10 gaat....

Ik ben hier zo slecht in :+ Zit wel in bed maar altijd voordat ik slaap is het op de een of andere manier toch weer 12 uur vaak geweest...

En dat ik morgen ook gekke werktijden heb , heel kort ben op tijd weer thuis maar aan de andere kant ook wel weer lekker en tijd voor wat huishoudelijke klusjes.

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 22:09

Okee een ziek kind is ff vervelend maar mn vriend is nu ook ziek en wat kan hij klagen en zielig zijn zeg! Nooit geweten dan mannengriep zo erg kon zijn! _O-

DiscoDipp

Berichten: 2869
Geregistreerd: 29-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 22:41

Fireheart schreef:
xPabloBokt schreef:
Dat mijn kat wéér langs de bak heeft geplast.

Ik heb alles al geprobeerd. Ander grind, andere plek, andere bak, wel een matje, geen matje.. heel mijn vloer gaat eraan zo -O- en de ene keer zit ze er wel gewoon netjes op en de andere keer gaat ze er gewoon naast zitten. Alsof ze het wel makkelijk vind ofzo. Boven staat exact dezelfde bak en daar doet ze het niet, alleen in de woonkamer. Bak staat niet op een locatie waar veel mensen voorbij lopen.

Ze is overigens kerngezond, niet al te lang geleden bij de DA geweest en toen was dit probleem er ook al. Ze is op gewicht, krijgt voer van de betere merken, drinkt voldoende, geen historie met blaasproblemen en glimt als een spiegel.

Wil niet weten hoe de ondervloer eruit ziet want ze plast pontificaal tegen de muur aan en het drupt zo tussen het laminaat en de muur onder de vloer.. ik ben echt ten einde raad..


Ik lees het er niet helemaal in terug, maar heb je ook een urine en bloedonderzoek laten doen?
Je schrijft namelijk dat hij geen historie heeft met blaasproblemen, maar is dit ook recent gecheckt dmv urine onderzoek?
En een bloedonderzoek kan ook nog eventuele problemen met nieren of schildklier uitwijzen.

Geen aanval trouwens, heb met je te doen, lijkt me vreselijk als je kat zo naast de bak plast.



Als het een poes is hoeft het geeneens uit de urine te komen, gezien poezen een blaasontsteking zonder bacterie kunnen hebben. Makkelijk te behandelen met een NSAID :) Wellicht idd toch even langs de DA inderdaad :D

TessaxQuincy

Berichten: 1037
Geregistreerd: 31-12-17
Woonplaats: Meppel

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 22:50

Dat ik niet weet wat ik voor m'n verjaardag wil. En elke keer denk ik dat ik iets wil dan ga ik daarna alsnog twijfelen. |o

xPabloBokt

Berichten: 9398
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-21 23:04

Ik heb respect voor jullie mening over de DA maar ze vertoont dit gedrag al sinds ik haar heb, dat is inmiddels bijna drie jaar. Ik verwacht niet dat het een medische oorzaak heeft.

Ik heb via PB de tip gekregen om Feliway te proberen. Hier hadden wij eerder positieve ervaringen mee toen we de katten moesten koppelen anderhalf jaar terug, dus die ga ik een ophangen. Ook ga ik de oude kattenbak als optie terug aanbieden in een andere hoek van de kamer. Dan heeft ze beneden twee bakken en op de eerste verdieping een bak om uit te kiezen.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 23:19

Verder zou ik de schade ook gewoon beperken. Zeil halen en tegen de muur ophangen en over de vloer met een verhoogde op de vloer, zodat als ze er nog plast, het niet van het zeil loopt. Bovendien haten ze zoiets meestal om tegen te plassen.

Anoniem

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 23:51

Dat blijkbaar hondeneigenaren het normaal vinden dat een hond vaak blaft tijdens het uitlaten, want het is een hond en die blaft nou eenmaal. Blaffen naar andere honden is absoluut geen sociaal gedrag voor een hond en het is zeker asociaal naar de buurt en andere hondenbezitters die proberen te wandelen.
Ik heb ook een blaffertje, maar met veel trainen heb ik het er goed uit gekregen. Ze was gewoon een beetje bang, zeker voor onverwachte geluiden, en nu maakt ze in plaats van blaffen meestal contact met mij en ze kan rustig kijken naar de oorzaak van het geluid.
Als je een hond wilt moet je er ook mee trainen maar dat vergeten mensen -:(- je hond gaat niet magisch gewenst gedrag vertonen zonder dat je hem uitlegt wat de bedoeling is

fleurtjeuh
Berichten: 10315
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 23:54

[***] schreef:
Dat blijkbaar hondeneigenaren het normaal vinden dat een hond vaak blaft tijdens het uitlaten, want het is een hond en die blaft nou eenmaal. Blaffen naar andere honden is absoluut geen sociaal gedrag voor een hond en het is zeker asociaal naar de buurt en andere hondenbezitters die proberen te wandelen.
Ik heb ook een blaffertje, maar met veel trainen heb ik het er goed uit gekregen. Ze was gewoon een beetje bang, zeker voor onverwachte geluiden, en nu maakt ze in plaats van blaffen meestal contact met mij en ze kan rustig kijken naar de oorzaak van het geluid.
Als je een hond wilt moet je er ook mee trainen maar dat vergeten mensen -:(- je hond gaat niet magisch gewenst gedrag vertonen zonder dat je hem uitlegt wat de bedoeling is

Dat werkt tegenwoordig ander.
Is net zoals met kinderen.
Lekker zichzelf laten zijn en al het gedrag laten uitvoeren dat ze willen.
:j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 00:18

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-02-23 14:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Niobe

Berichten: 7986
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 01:17

xPabloBokt schreef:
Ik heb respect voor jullie mening over de DA maar ze vertoont dit gedrag al sinds ik haar heb, dat is inmiddels bijna drie jaar. Ik verwacht niet dat het een medische oorzaak heeft.

Ik heb via PB de tip gekregen om Feliway te proberen. Hier hadden wij eerder positieve ervaringen mee toen we de katten moesten koppelen anderhalf jaar terug, dus die ga ik een ophangen. Ook ga ik de oude kattenbak als optie terug aanbieden in een andere hoek van de kamer. Dan heeft ze beneden twee bakken en op de eerste verdieping een bak om uit te kiezen.


Als ze het boven niet doet, dan geloof ik ook niet dat het medisch is. Katten blijven ook vreemd wezens.
Eentje van ons poept 1x in de zoveel weken ergens anders? Waarom? Zeg het maar.

xPabloBokt

Berichten: 9398
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-21 01:54

Niobe schreef:
xPabloBokt schreef:
Ik heb respect voor jullie mening over de DA maar ze vertoont dit gedrag al sinds ik haar heb, dat is inmiddels bijna drie jaar. Ik verwacht niet dat het een medische oorzaak heeft.

Ik heb via PB de tip gekregen om Feliway te proberen. Hier hadden wij eerder positieve ervaringen mee toen we de katten moesten koppelen anderhalf jaar terug, dus die ga ik een ophangen. Ook ga ik de oude kattenbak als optie terug aanbieden in een andere hoek van de kamer. Dan heeft ze beneden twee bakken en op de eerste verdieping een bak om uit te kiezen.


Als ze het boven niet doet, dan geloof ik ook niet dat het medisch is. Katten blijven ook vreemd wezens.
Eentje van ons poept 1x in de zoveel weken ergens anders? Waarom? Zeg het maar.


Sterker nog, ze heeft net nog gewoon hier beneden op de bak gezeten :')

Soms verrekt ze het gewoon ofzo, geen idee. :+

Wpaard

Berichten: 469
Geregistreerd: 08-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 08:10

[***] schreef:
Dat blijkbaar hondeneigenaren het normaal vinden dat een hond vaak blaft tijdens het uitlaten, want het is een hond en die blaft nou eenmaal. Blaffen naar andere honden is absoluut geen sociaal gedrag voor een hond en het is zeker asociaal naar de buurt en andere hondenbezitters die proberen te wandelen.
Ik heb ook een blaffertje, maar met veel trainen heb ik het er goed uit gekregen. Ze was gewoon een beetje bang, zeker voor onverwachte geluiden, en nu maakt ze in plaats van blaffen meestal contact met mij en ze kan rustig kijken naar de oorzaak van het geluid.
Als je een hond wilt moet je er ook mee trainen maar dat vergeten mensen -:(- je hond gaat niet magisch gewenst gedrag vertonen zonder dat je hem uitlegt wat de bedoeling is


Ik heb mijn hond nog maar 1,5 week. Ze blaft tijdens uitlaten naar andere honden omdat ze het nog erg spannend vind. Ze komt namelijk uit sint Maarten dus ze moet erg wennen aan de nieuwe omgeving. Als ik haar los laat dan blaft ze niet maar aan de riem wel en ik ga hier mee aan de slag maar dat kost veel tijd..
Sommige mensen zijn hier dan ook mee bezig met hun hond maar dat vergt veel tijd. Als mensen dit gedrag normaal vinden dan ben ik het inderdaad met je eens dat het niet normaal is.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 09:42

Dit. Elke dag zinloos geweld ;( . Nu weer met voetbalhooligans.

Citaat:
Belgische Manchester City-fan (63) voor dood achtergelaten na zware agressie door Club Brugge-supporters op parking langs E40
DRONGEN/MEERBEKEGuido D. P. uit Meerbeke (Ninove)en 63-jarige City fan werd dinsdagavond na de wedstrijd voor dood achtergelaten op de parking langs de E40 in Drongen, nadat hij werd aangevallen door enkele supporters van Club Brugge. had samen met 233 andere Belgische City supporters van fanclub Blue Moon de Champions League wedstrijd van zijn favoriete ploeg bijgewoond in Jan Breydel. De zestiger vecht voor zijn leven in het ziekenhuis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 10:11

Wpaard schreef:
[***] schreef:
Dat blijkbaar hondeneigenaren het normaal vinden dat een hond vaak blaft tijdens het uitlaten, want het is een hond en die blaft nou eenmaal. Blaffen naar andere honden is absoluut geen sociaal gedrag voor een hond en het is zeker asociaal naar de buurt en andere hondenbezitters die proberen te wandelen.
Ik heb ook een blaffertje, maar met veel trainen heb ik het er goed uit gekregen. Ze was gewoon een beetje bang, zeker voor onverwachte geluiden, en nu maakt ze in plaats van blaffen meestal contact met mij en ze kan rustig kijken naar de oorzaak van het geluid.
Als je een hond wilt moet je er ook mee trainen maar dat vergeten mensen -:(- je hond gaat niet magisch gewenst gedrag vertonen zonder dat je hem uitlegt wat de bedoeling is


Ik heb mijn hond nog maar 1,5 week. Ze blaft tijdens uitlaten naar andere honden omdat ze het nog erg spannend vind. Ze komt namelijk uit sint Maarten dus ze moet erg wennen aan de nieuwe omgeving. Als ik haar los laat dan blaft ze niet maar aan de riem wel en ik ga hier mee aan de slag maar dat kost veel tijd..
Sommige mensen zijn hier dan ook mee bezig met hun hond maar dat vergt veel tijd. Als mensen dit gedrag normaal vinden dan ben ik het inderdaad met je eens dat het niet normaal is.


Maar dat het tijd kost is logisch. Dit zijn mensen die erom lachen en het aanmoedigen...

hagelslag
Berichten: 9024
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 10:32

Een boer die nu alweer vraagt of ik een nieuwe chauffeuse ben

Ehm hallooooo ik werk hier al 4 jaar en ben hier ook al vaker geweest en ook al vaker dat we met elkaar hebben gesproken