En dan heb je plotseling niets meer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Storm

Berichten: 20840
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 14:53

Palmera schreef:
Maar wie zegt dat dat zo is? Waarom word het in twijfel getrokken?


Nee, ik reageerde op Popstra.

Maar helaas kun je heel veel mensen nou eenmaal niet op hun mooie ogen geloven, geloof me, been there done that. Niks is moeilijker dan iemand vertellen dat de liefde over is. Je wilt iemand niet nog meer pijn doen dan je al doet en dan is het lastig om de harde waarheid te vertellen.

manubres

Berichten: 2778
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 14:55

Wat vreselijk voor je. Zoiets is echt heftig. Vaak een dreun voor je zelfbeeld en traumatisch, vooral ook als je het niet aan hebt zien komen. Zo'n verdriet heeft echt een (rouw)proces nodig...en kost tijd. Afleiding is altijd goed natuurlijk.

Zelf heb ik een partner waarbij zijn vriendin het plots uitgemaakt had, dat heeft echt wonden achter gelaten. Nog steeds krijgt hij de schrik als ik zeg...schat, kan ik even met je praten.

Wat anderen hier ook zeggen vind ik ook...verliefdheid gaat altijd over in houden van. Verliefdheid duurt hoogstens een jaar. Dus als hij na de fase van verliefdheid telkens op zoek gaat naar een ander zal hij zich nooit kunnen settelen. Maar je kan ook houden van als een soort vriendschap en dat is natuurlijk weer een ander soort.

Wens je heeel veel sterkte...wees lief voor jezelf en geef jezelf de tijd om er overheen te komen.
Laatst bijgewerkt door manubres op 22-06-21 14:56, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne
Berichten: 38249
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 14:56

Er zijn mensen genoeg die zo verliefd zijn op de vlinders dat ze de overgang naar houden van niet leuk vinden of niet zien en er mee kappen, op zoek naar de volgende vlinders. Een relatie is niet altijd leuk, spannend of boeiend en soms is het verdomd hard werken of beter gezegd moeite doen van twee kanten.
Wanneer eentje daar geen trek in heeft omdat de koek op is dan komt het hard aan maar dan kun je beter zonder die persoon. Overal is wel is wat maar met goede wil van twee kanten komt het vaak goed. Of je hebt heel veel moeite gedaan , vaak jezelf verloochend om er achter te komen dat het niet genoeg is. Dan is kappen het enige juiste.

Jenara

Berichten: 1555
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Re: En dan heb je plotseling niets meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 15:11

argh TS, wat k*t voor je! Ik begrijp heel goed hoe je je voelt. Ik heb iets soortgelijks meegemaakt met mijn ex, na bijna 4j was het voor hem ook plots "op", zonder aankondiging. Ik heb daar heel erg van afgezien, maar ik heb gedaan wat velen hier al als advies gaven, ik heb aan mezelf gewerkt! Ik ben even dingen gaan doen die ik anders nooit zou gedaan hebben, puur om mezelf te herontdekken. Ik heb mezelf uitgedaagd en in vraag gesteld en mezelf beter leren kennen.
Ondertussen heb ik alweer 6,5j een relatie en hoewel ik mijn vriend supergraag zie, heb ik niet het gevoel dat ik weer in zo'n diep dal zou vallen als deze relatie plots gedaan zou zijn. Ja tuurlijk zou het super pijnlijk en k*t zijn, maar ik heb veel meer mijn eigenheid kunnen behouden en ben niet zo afhankelijk van hem.

Hoe rot het nu ook is, je komt hier sterker uit! Maar neem ook gerust de tijd om te rouwen en verdrietig te zijn, dat is helemaal ok!

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 15:12

Ik vermoed eigenlijk daar daar een woordje mist en er moet staan dat de verliefdheid niet over is gegaan in houden van. Maar misschien vergis ik me hoor en is het wel zo bedoeld als het er staat. Maar dan bedoeld hij denk ik iets anders dan hij zegt

Hoe dan ook een hele nare situatie voor jou, heel veel sterkte met het verwerken, dat is heel lastig wanneer je heel anders in het gevoel zit als de gene waar je zo gek op was

hahahatsjoe

Berichten: 2390
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 15:32

Suzanne F. schreef:
Dat zijn hele vervelende dingen, wat sneu voor je. Dat kan een heel rouwproces zijn. Sommige mensen gaan daar beter mee om dan anderen. Ik ken vrouwen die het verwerkten en na een paar maanden een andere vriend hadden waarmee ze gelukkig werden. Anderen blijven hier jaren mee lopen en zijn nooit meer toe aan een nieuwe relatie. Neem je tijd en vooral tijd voor jezelf. Ga op zoek naar wie je zelf bent, wat maakt jou gelukkig, wat wil je echt? Je bent ook een persoon zonder diegene en die moet je eerst weer terugvinden. Diegene wordt vaak een invulling van jouzelf en geen aanvulling. Als diegene dan wegvalt, valt ook een deel van jezelf weg. Neem de tijd om jezelf letterlijk heel te maken.


Wauw wat mooi gezegd, moest er even van slikken.

Frost

Berichten: 804
Geregistreerd: 09-01-10

Re: En dan heb je plotseling niets meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-21 05:29

Dankjulliewel voor alle berichten!

Ik weet dat ik door moet en hem los moet laten maar dat is even verdomd lastig wanneer je altijd bij die persoon was en eigenlijk gewoon met die persoon door wil.
Het voelt gewoon alsof 95% van je huidige wereld onder je weg gehaald wordt aangezien ik mezelf echt samen zag in de toekomst en hier al op inspeelde.

De tijd nemen vind ik erg lastig, helemaal omdat alles nog zo vers is. Het ene moment ben ik heel goed te pas en het andere moment kan ik alleen maar huilen.
Ik ben gewoon bang voor wat ik nu moet gaan doen. Ik weet niet wat ik met m’n toekomst wil en op wat voor manier ik aan mezelf wil werken.

Sherivey
Berichten: 8620
Geregistreerd: 06-11-15

Re: En dan heb je plotseling niets meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 06:57

Ik ben nu misschien even heel hard, maar je bent 1,5 jaar met hem samen geweest. Op een gemiddeld mensenleven is dat echt niet heel lang.

Ik snap je verdriet echt wel, maar het is niet je hele leven dat ia ontstaan in dat anderhalve jaar.
Wat deed je hiervoor graag? Hoe zag je leven er toen uit?
Probeer daar naar te kijken en niet naar de toekomst die je met hem voor ogen had.

miereneter

Berichten: 2530
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 07:28

Frost schreef:
Dankjulliewel voor alle berichten!

Het voelt gewoon alsof 95% van je huidige wereld onder je weg gehaald wordt aangezien ik mezelf echt samen zag in de toekomst en hier al op inspeelde.

Ik ben gewoon bang voor wat ik nu moet gaan doen. Ik weet niet wat ik met m’n toekomst wil en op wat voor manier ik aan mezelf wil werken.


Zo voelt dat inderdaad bij een relatiebreuk. En je hoeft nu nog helemaal niets. De wond is te vers. Probeer het over je heen te laten komen. Ik (oma vertelt 8-) ) spreek uit ervaring: het slijt echt. Echt! Maar dat heeft tijd nodig. Daarna kun je weer helderder zien: dat je prima zonder hem kunt, dat je je (net als voorheen) prima je eigen boontjes kunt doppen.

Nú hoef je nog niet te bedenken wat je met de toekomst wilt, of hoe je aan jezelf gaat werken. Dat komt wel. Gun jezelf nu even tijd om te rouwen, te huilen, bij vrienden op de bank te liggen, of wat je ook maar nodig hebt.

Komt goed meisje. Echt waar. :knuffel:

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 07:53

Inderdaad wat Miereneter zegt. :j Je hoeft niet meteen positief te zijn en te weten wat je wilt. Liefdesverdriet is gewoon poedersuiker en geef jezelf die tijd en ruimte om verdrietig/boos/whatever te zijn.

Sterkte! :knuffel:

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: En dan heb je plotseling niets meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 08:20

Sterkte meid... :(:)

meggiemeg

Berichten: 12225
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 08:35

Popstra schreef:
Ehm, verliefdheid gaat toch altijd over in ,houden van, in een relatie of heb ik dat verkeerd!?
Je kan toch niet altijd maar verwachten verliefd te blijven!?

Dit dacht ik dus ook als eerste, verliefd is de eerste fase en die veranderd dan langzaam aan in houden van.

Storm

Berichten: 20840
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 09:03

meggiemeg schreef:
Popstra schreef:
Ehm, verliefdheid gaat toch altijd over in ,houden van, in een relatie of heb ik dat verkeerd!?
Je kan toch niet altijd maar verwachten verliefd te blijven!?

Dit dacht ik dus ook als eerste, verliefd is de eerste fase en die veranderd dan langzaam aan in houden van.


Klopt, dus óf het is verkeerd bewoord door haar vriend óf hij gaat haar vreselijk missen en komt weer bij haar terug.

Palmera

Berichten: 9457
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: En dan heb je plotseling niets meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 09:09

Óf het is gewoon zo en hij heeft dat verliefde gevoel nodig.
Echt, bijzonder hoe er vanalles ingevuld word

Sherivey
Berichten: 8620
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 09:12

Palmera schreef:
Óf het is gewoon zo en hij heeft dat verliefde gevoel nodig.
Echt, bijzonder hoe er vanalles ingevuld word

Nou idd. En aan al dat analyseren heeft TS ook niks.

Het is uit, dat is küt, daar mag ze verdrietig om zijn. Maar je afvragen waarom, en of het nog goed komt, die energie kan ze beter in leuke dingen steken om er weer bovenop te komen.

Storm

Berichten: 20840
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: En dan heb je plotseling niets meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 09:41

Dat is niet wat ik zeg. Als hij inderdaad nog van haar houdt, dan gaat hij haar echt wel missen en inzien dat kriebels nou eenmaal overgaan.

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: En dan heb je plotseling niets meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 09:45

En wat voor zin heeft het nu om TS nog wat meer hoop te geven?

anjali
Berichten: 15077
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 09:46

Ts,wees blij dat het uit is voordat jullie samen een huis gekocht hadden.

Roodvos

Berichten: 6658
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 10:12

Frost schreef:
Ik ben gewoon bang voor wat ik nu moet gaan doen. Ik weet niet wat ik met m’n toekomst wil en op wat voor manier ik aan mezelf wil werken.


Waarom moet je aan jezelf werken? Waarom ben je niet goed genoeg zoals je bent?

anjali
Berichten: 15077
Geregistreerd: 25-07-15

Re: En dan heb je plotseling niets meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 10:16

Ts,later als je hierop terugkijkt zul je blij zijn dat het zo gelopen is.Enne,er zijn mannen genoeg. Geen hand vol maar een land vol!

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 11:03

Toen mijn relatie uitging, gaf mijn moeder me twee clichés: achter de wolken schijnt de zon en tijd heelt alle wonden. En hoe cliché die twee zinnen zijn, ze zijn écht waar. :knuffel:

Geef jezelf vooral de tijd. Je mag echt tijd nemen om te huilen, boos en verdrietig te zijn. En uiteindelijk kom je op een punt dat je een soort acceptatie voelt en weer verder kunt. Maar dat kan best even duren, en dat is helemaal niet erg. :(:)

Jenara

Berichten: 1555
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 18:38

Roodvos schreef:
Frost schreef:
Ik ben gewoon bang voor wat ik nu moet gaan doen. Ik weet niet wat ik met m’n toekomst wil en op wat voor manier ik aan mezelf wil werken.


Waarom moet je aan jezelf werken? Waarom ben je niet goed genoeg zoals je bent?


Dat heeft weinig te maken met niet goed genoeg zijn, maar meer met terug leren alleen zijn.
Hoe je het ook draait of keert, je past je in meerdere of mindere mate aan iemand aan in een relatie
en als die relatie wegvalt moet je terug even leren dat andere deel zelf op te vullen.
Even herbronnen en nadenken wat jij zélf wil in je leven, los van die ander.

Nog aan TS, wat mij destijds geholpen heeft is op bijna alles "ja" zeggen, ook dingen waar je in eerste instantie niet zo'n zin in hebt of die je niet persé echt leuk vindt.
1. Het houdt je bezig, het leidt je af van die momenten met verdriet
2. Het geeft je de kans om weer te focussen op wat jij wel en niet leuk vindt, soms ontdek je nieuwe leuke dingen, soms herontdek je waarom je bepaalde dingen niet leuk vond en vindt je opnieuw bevestiging van jezelf.

Ik heb zelf destijds een cursus gevolgd om catwalkmodel te worden toen, hoewel ik eigenlijk niets heb met uiterlijk vertoon of materialisme en kledij, maar het heeft me wel een enorme boost aan zelfvertrouwen gegeven en het heeft me achteraf enorm zeker gemaakt van het feit dat ik er niets mee heb :+ Maar ik kijk er wel naar terug als een heel positieve ervaring.