Date vraag.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FennyPower

Berichten: 1458
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Date vraag.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-21 17:44

Durf te vragen.
Ik ben benieuwd wat is voor jullie de ideale date?
Ik ben zelf rustig begonnen met daten en weet echt niet wat ik ervan moet verwachten, wel dat ik het heel rustig aan ga doen en ik een persoon eerst goed wil leren kennen.
Waar moet je op letten, en moet je bij een eerste date meteen van alles voelen of is dit wat moet groeien?
(ik ben benieuwd hoe dit bij jullie is, of hoe jullie er naar kijken.)
Wanneer zien jullie in dat daten niet verder moet gaan?

Ik heb zelf een date gehad met iemand, een leuk mens! Andersom netzo en het was gezellig :)
En we hebben een 2e date afgesproken, omdat we beide toch benieuwd zijn hoe het zal lopen als we elkaar beter zouden kennen. Beide vanalles mee gemaakt en dus sowieso voorzichtig.
Ik ben niet iemand die meteen gevoelens heeft voor iemand gelijk maar kan iemand wel gewoon een heel leuk mens vinden. De rest komt meestal als ik iemand echt beter leer kennen.
Vandaar mijn vraag, is dit normaal?

Wat zouden jullie als 2e date doen?
Ik weet dat deze persoon romantisch fijn vind dus wou eventueel wat romantisch doen. (samen koken, en dan aan een gedekte tafel eten en afsluiten met een filmpje ofzo?)
Maar dat zal misschien ook wel niet handig zijn voor een 2e date..
Iemand een idee om de persoon toch een beetje een wow te bezorgen maar dat het wel normaal blijft en ik mezelf niet meteen in het diepe gooi? De persoon houd overigs wel van verassingen.

Nogmaals ik heb echt geen ervaring met daten.

BigOne
Berichten: 38254
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Date vraag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 17:48

Je kunt ook uit eten gaan alhoewel gewoon samen koken ook erg leuk is. Hoe de avond verder gaat, tja daar is niets over te zeggen. Je geeft aan beide voorzichtig te zijn dus is het alleen maar goed om ongedwongen te kletsen om te zien of er nog een derde date komt. Veel plezier en geniet er van, ook wanneer het uiteindelijk niets zou worden.

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 17:51

Ik heb liever in het begin iets waarbij je juist niet veel hoeft te praten, misschien eerst een bios en dan een lunch zodat je ook over de film kunt praten ipv gelijk over je leven. Of iets actiefs zoals een klimparcour, kun je vaak ook bij lachen waardoor je iemand ook al leert kennen. Maar ik denk dat het vooral af hangt hoe jullie er zelf instaan, ik zou op zich ook in zijn voor samen koken bij een van de twee thuis, samen bezig zijn. Of een dierentuin waarbij je afleiding hebt maar ook diepere gesprekken kunt aangaan als je wil

FennyPower

Berichten: 1458
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-21 17:53

En vinden jullie dat je meteen al moet voelen voor iemand op een eerste date?

En hoe geef je toch een beetje dat fleugje romantiek na het koken?
Tafel gedekt met kaarsen zie ik als romantisch maar dat is meer voor als je in een relatie zit al denk ik.

anjali
Berichten: 15080
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 17:58

FennyPower schreef:
En vinden jullie dat je meteen al moet voelen voor iemand op een eerste date?

Een soort klik moet er al wel zijn.Dat je zin hebt om er mee door te gaan.

BigOne
Berichten: 38254
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Date vraag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 18:04

Als er geen klik is is er geen klik, dan kun je nog zoveel ondernemen maar dat word hem meestal niet. Dat word het geforceerd.

Kimberley_

Berichten: 4893
Geregistreerd: 22-07-05
Woonplaats: Emmen

Re: Date vraag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 18:06

Ik zat op mijn eerste date fifa te spelen maar dat is nou niet bepaald romantisch.. wel inmiddels 2 jaar samen en verloofd

anjali
Berichten: 15080
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 18:07

Ga je daten met iemand die je nog helemaal niet kent? Denk dan aan je veiligheid en spreek af in een openbare ruimte en niet thuis.

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 18:22

Ik denk niet dat je gelijk na je eerste date compleet verliefd hoeft te zijn. Maar een goede klik is wel belangrijk! Vind je de persoon leuk? Heb je een leuke tijd samen? Dan ga je toch vaker samen op date? :D

Meestal voel je wel heel snel of het iemand is waar je juist niet mee verder wilt. Aangezien jullie eerste date zo leuk ging, zou ik me geen zorgen maken. Het verliefde gevoel kan nog komen en zo niet, ook geen probleem!

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 18:27

anjali schreef:
Ga je daten met iemand die je nog helemaal niet kent? Denk dan aan je veiligheid en spreek af in een openbare ruimte en niet thuis.


Eens hiermee. Doe ik ook nooit meer meteen bij iemand afspreken. Je weet nooit hoe diegene is. Ik weet niet hoe jullie elkaar hebben leren kennen, maar als het via een datingssite is zou ik helemaal voorzichtig zijn.

Verder is misschien een boswandeling met picknick leuk?

FennyPower

Berichten: 1458
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Re: Date vraag.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-21 19:00

Eerste date was in openbare ruimte.

Ik heb overigs wel vaak gehoord van vrienden dat ze aangeven dat ze het belangrijkste vinden dat de romantische klik op de 1ste date er is.
Vinden jullie dat ook?
Ik zelf niet zo zeer.

anjali
Berichten: 15080
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 19:13

FennyPower schreef:
Eerste date was in openbare ruimte.

Ik heb overigs wel vaak gehoord van vrienden dat ze aangeven dat ze het belangrijkste vinden dat de romantische klik op de 1ste date er is.
Vinden jullie dat ook?
Ik zelf niet zo zeer.

Het gaat er om wat jijzelf ervan vindt.Ik denk dat het kan groeien.Maar als je iemand meteen vreselijk vindt moet je er natuurlijk niet mee doorgaan.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 19:21

FennyPower schreef:
Eerste date was in openbare ruimte.

Ik heb overigs wel vaak gehoord van vrienden dat ze aangeven dat ze het belangrijkste vinden dat de romantische klik op de 1ste date er is.
Vinden jullie dat ook?
Ik zelf niet zo zeer.


Het gaat toch niet om wat vrienden vinden. Het gaat om jezelf en wat je zeg nodig acht voor relatiemateriaal.
Maar een klik op de eerste date lijkt me wel een vereiste ja.

Sabri

Berichten: 1394
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 19:23

anjali schreef:
Ga je daten met iemand die je nog helemaal niet kent? Denk dan aan je veiligheid en spreek af in een openbare ruimte en niet thuis.


Inderdaad! Zou ook niet thuis afspreken. Beter in openbare ruimte, waar meerdere mensen zijn. Denk aan bv een strandwandeling of samen naar een park.

Als het totaal je type niet is merk je dat al wel de eerste keer. Verder zolang jullie het beiden fijn vinden om er vervolg aan te geven kan dit. Bedenk wel dat iedere kleine stap ook weer een nieuwe ontdekking is en
iedere stap kan ook inhouden dat het dan toch niet meer goed voelt! Garantie heb je nooit, zelfs niet als je al jaren bij elkaar bent.
Geef het de tijd en je ziet vanzelf wel hoe het loopt. Mijn ervaring is dat je na verloop van tijd er vanzelf achter komt of iets werkt.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 20:49

Ik heb je topic verplaatst naar [LZP] Leven zonder Paarden, omdat het daar beter past. :)

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Date vraag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 21:08

Wadlopen of samen happy stones zoeken in het bos?

capopjekop

Berichten: 30655
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Date vraag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 21:12

Dat is voor iedereen anders. Ik moet het me kunnen voorstellen dat ik sex met iemand kan hebben. Als ik dat niet kan da wordt het nooit iets. Er moet wel aantrekkingskracht zijn en een zekere vorm van interesse. Als dat er niet is komt dat bij mij niet meer. Maar ieder mens is anders. Kijk niet teveel naar anderen, maar ga af op jouw eigen gevoel.

Goof

Berichten: 28784
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 21:13

Weet je, ik zou heel simpel willen zeggen 'volg je gevoel'. Je denkt er nu veel over na en probeert alles perfect te doen. Maar volg gewoon je gevoel, doe wat opkomt, wat fijn voelt.

Voor mij persoonlijk is zo'n klik op date 1 wel belangrijk. Als die er niet is komt die niet meer.

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 21:14

Pokemon go spelen op de kijkduin en wedjes maken welke pokemon er gaat spawnen...

Kabayo

Berichten: 13975
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Date vraag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 21:16

Ik zou een buiten activiteit doen. Of een terrasje pakken samen ofzo. Ik nam nooit vreemden zomaar mee naar huis

Century

Berichten: 5962
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 21:17

Klik is wel belangrijk, maar vonk hoeft echt niet gelijk vind ik. Dat moet soms ook groeien. Maar je voelt vaak vanzelf wel of er potentie is of dat het niets wordt verder. Dat is ook prima, daar gewoon eerlijk in zijn.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 21:19

Peelie schreef:
Pokemon go spelen op de kijkduin en wedjes maken welke pokemon er gaat spawnen...


:')

Wat je moet voelen de eerste keer is voor iedereen anders. De één is tevreden met gewoon een interesse gevoel, de ander wilt gelijk helemaal ontploffen met vlinders. Zoek dat vooral voor je zelf uit.

Ik vind het fijn om juist iets te ondernemen met een date. Ik ben al wel eens gaan schaatsen en in corona tijd is het 'in' om te gaan wandelen. Ik ben zelf niet zo van ergens wat eten of een drankje doen; zo geforceerd praten. Bios vind ik ook niets want dan zeg je 1,5 uur niets tegen elkaar :P

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 21:22

Je hebt al een eerste date gehad lees ik, met een leuk mens. En het leuke mens vindt jou ook leuk, dus nu komt er een tweede date. Dan ben je volgens mij al op de helft.

Ik heb als enige tip voor je: ga iets doen waarbij jij je goed voelt en waarvan je denkt dat het leuke mens het ook wel OK zal vinden. De rest volgt vanzelf.

(Ter illustratie: mijn eerste date met mijn nu echtgenoot was ook niet standaard: eerst een eindje gewandeld in de regen onder de paraplu (geen aanrader omdat hij langer is dan ik) en vervolgens bij hem thuis film gekeken: "de langste dag". Over de landing van de geallieerden in Normandië tijdens de Tweede Wereldoorlog. Geen standaard datemateriaal denk ik maar het heeft gewerkt.)

JoellaLoves

Berichten: 698
Geregistreerd: 24-10-12
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 21:23

Mijn 1e date ben ik gaan wandelen met mijn hond en hem.

2e date zijn we naar avifauna gegaan omdat hij uilen zo gaaf vind, niet wetend dat avifauna maar 2 uilen had. Maar wel een super leuke date gehad waar het ook goed was als we soms niks zeiden en keken.

daantjuhhh

Berichten: 26869
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Date vraag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 06:49

Ik hoef niet direct een romantisch gevoel te hebben bij een eerste date.

Maar zeker wel z’n sparkle.. dat je denkt oeh. Die wil ik beter leren kennen.

Als ik alleen denk: goh wat een aardige man. Dan komt er eigenlijk nooit meer uit dan een vriendschap.

Maar dat is heel persoonlijk.
Sommige mensen groeien vanuit een vriendschap naar meer.