Ik haat je.

Moderators: Hanmar, Mjetterd, Giolli, Sica, ynskek, Ladybird, Polly

Suzywuzy

Ik haat je.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-21 01:49

Ik haat je omdat je mijn hele leven hebt verziekt, ik haat je omdat ik huilend aan de keukentafel moest smeken om te stoppen of op zijn minst moest minderen met je drank waarop we een antwoord kregen "waarom zou ik mijn plezier moeten laten weggooien voor mijn kinderen". Ik haat je omdat je perse geweld moest gebruiken, omdat je weer dronken was kon je jouw emoties niet bij elkaar houden, je ging altijd door het lint. Ik haat je omdat mijn moeder voor ons moest gaan staan om ons te beschermen, we waren op dat moment 9. Ik haat je omdat je niet van me houdt, zoals je het trots dronken tegen onze buurvrouw zei. Ik haat je omdat ik geen vaderfiguur had terwijl ik die op dat moment het meest nodig had. Maar lieve papa, ik hou van jou omdat je een persoon bent uit duizenden, je bent mijn vader. Je gaf me troost en steun tijdens de begrafenissen, je gaf gezelschap, je gaf blijdschap. Lieve papa waarom koos je alcohol boven je eigen kinderen. Ik weet nog dat je zei dat je me niet meer zou aanraken (qua geweld manier), het ging goed totdat je weer te dronken was om na te denken. Ik kwam vermoeiend thuis en ging gelijk naar boven. Toen ik weer naar beneden ging en jullie al boven waren was je zo ontzettend boos omdat ik "jullie zou negeren, ik niet bij je wou zitten". Het was niet de bedoeling om je zo boos te maken. Je zei nog zo geërgerd dat je me niet meer zou aanraken, maar lieve papa, hoe kwam ik aan die blauwe plek daarzo, boven op mijn arm? Ik was me aan het omkleden en had alleen een onderbroek aan toen het gebeurde. Je respect was weg, je wou maar niet weg gaan ookal smeekte ik het, ik schreeuwde het. Ik moest zelfs de deur dicht duwen maar uiteindelijk was je sterker. Lieve papa waarom, wat had ik je misdaan? Ik weet dat je liever geen kinderen wou maar waarom doe je zo tegen mij? Waarom heb ik moeten zien hoe je mijn zus ging wurgen op 6 jarige leeftijd? Waarom laat je alcohol nooit staan, waarom denk je niet aan ons? Je bent geen vader voor mij geweest, ik zie je ook niet zo, ik hou niet van jou maar van de herinneringen. Het spijt me.

-
Sorry. Soms wordt het mij teveel en heb ik een "uitweg" nodig, een soort stortplaats.

Is this the real life? Or is this just fantasy

Suzywuzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-21 02:01

Ik smeek om lucht, om vrijheid. Het lukt niet meer, ik ben aan het verdrinken tussen mijn gevoelens, mijn problemen, mijn woede en verdriet. Ik wil zo graag naar boven, het ijs doorbreken. Soms dan zie ik de zon al schijnen en als ik denk dat ik er bijna ben, voel
ik die kilos, pijn, trauma, zelfhaat, onzekerheid . En ja hoor, ik zak weer naar beneden. Ik snak zo naar lucht. Maar het ijs doorbreken lukt me niet, hoe hard ik ook probeer. De kilos die mij naar beneden brengen helpen niet mee. Meestal als ik er bijna ben, word ik meegedragen. Mijn vriend en vrienden aan mijn zijde. Toch als het donker is, als ik dan alleen ben. Zak ik weer. Vol teleurstelling.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 03:13

Lieve ts,
Je maakt dingen mee die je niet mee zou moeten maken! Is dit al in beeld bij de huisarts?? Is Veilig Thuis al op de hoogte?? Er zijn echt mensen die je kunnen helpen. Als er nog eens zo'n situatie ontstaat niet twijfelen en direct 112 bellen. Want dit mag en kan hij niet maken!!
Ik wil je in ieder geval een hele dikke virtuele knuffel geven! En zoek hulp!! Indien je hulp nodig hebt voor bijvoorbeeld het maken van een afspraak bij de huisarts, mag je me altijd pb'en! Ik help je met liefde!

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 03:52

Suzywuzy schreef:
Ik smeek om lucht, om vrijheid. Het lukt niet meer, ik ben aan het verdrinken tussen mijn gevoelens, mijn problemen, mijn woede en verdriet. Ik wil zo graag naar boven, het ijs doorbreken. Soms dan zie ik de zon al schijnen en als ik denk dat ik er bijna ben, voel
ik die kilos, pijn, trauma, zelfhaat, onzekerheid . En ja hoor, ik zak weer naar beneden. Ik snak zo naar lucht. Maar het ijs doorbreken lukt me niet, hoe hard ik ook probeer. De kilos die mij naar beneden brengen helpen niet mee. Meestal als ik er bijna ben, word ik meegedragen. Mijn vriend en vrienden aan mijn zijde. Toch als het donker is, als ik dan alleen ben. Zak ik weer. Vol teleurstelling.

Ach meis toch!!! Mijn PM staat open om eens te praten

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 04:04

Meisje, hier op bokt zijn heel veel lieve mensen.
Heel veel, ik ben niet iemand die je kan helpen maar zoals je ziet, bieden mensen al aan dat je altijd mag pb’en en sturen je de goede weg op.
En echt, via bokt heeft nog nooit iemand in een rotsituatie ook maar één nacht op straat geslapen in alle jaren dat ik lid ben.
Altijd stond er iemand klaar om te helpen.
Lucht je hart, en luister naar de mensen die helpen met de juiste weg hieruit vinden.
Echt, dit mag en kan niet en er js nooit een excuus voor geweld, zowel fysieke als emotionele mishandeling mag gewoon niet.
Liefst zou ik je hierheen teleporteren, dan kon je je hart uitstorten en kreeg je die arm om je heen die je nu zo hard nodig hebt. :knuffel:

sasja0705

Re: Ik haat je.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 07:36

Lieve TS, allereerst een dikke knuffel.
En chapeau, dat je je hart lucht.

Alcohol is een verschrikkelijke verslaving en ziekte.

Als inmiddels droge Alcoholist weet ik al te goed wat Alcohol met je zelf maar vooral met je naasten doet.

Welk verschrikkelijk leid het je jou liefste mensen aan doet.

Jij, jou moeder en jou zusje - niemand kan jullie vader helpen om uit de verslaving te komen. Dat kan alleen hij zelf.

Wel kunnen hulp voor jullie zelf zoeken.

En alsjeblieft doe het.

Anders gaan jij en jou mam en zusje eronder door.
Je hebt nog een hele leven voor je.

En jullie zijn niet alleen!

Hier alvast een website :

http://www.al-anon.nl

Dat is een groep voor mensen wiens naasten alcoholisten zijn.
Het is de zustergroep van de Anonieme Alcoholisten.

Hier vind je alleen mensen, die allemaal precies weten wat jullie mee maken, die met raad en advies klaar staan om te helpen of nu alleen met een luisterend oor of daadkrachtig.
En vooral schaam je niet, want jou anonimiteit is gewaarborgd.

Mijn pb staat voor je open, als je jou hart wilt luchten, of ook als wilt weten "hoe de andere kant" eruit ziet.

Nog eens een dikke knuffel.

N4N4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 07:52

Lieve TS,

Vanochtend zoals altijd eerst bokt open en zie de titel van je bericht .

Wat knap van jou om dit te plaatsen en je verhaal hier op bokt te zetten.

Wat een ellende en wat een verdriet zit er in je verhaal en wat ontzettend goed van je om het eruit te gooien , hoop zo dat dit je voor even geholpen heeft .

Als je wil staat ook mijn pb voor je open , een hele dikke knuffel en je staat hier op bokt zeker niet alleen .

De allerliefste en het allermooiste paard van de hele wereld ... is de mijne :-)

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 09:44

Lieve TS, wat een pijn... ik leef zo hard met je mee. Mijn pb staat altijd open. :knuffel:

Giolli
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 09:55

Ik heb het topic verplaatst naar [JH] Jeugdhonk omdat het daar beter past.

LET IT BE

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 10:00

Lieve TS, ik wens je veel kracht toe. Wat een intens verdrietig verhaal omschrijf je daar.
Veel liefde toegewenst. Ik hoop dat je het gewicht ooit van je schouders kunt gooien.

trots op Owen DrZ2+1; SprB+1, SGWL+5 en met 24 still going very strong

Giolli
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 10:04

Giolli schreef:
Ik heb het topic verplaatst naar [JH] Jeugdhonk omdat het daar beter past.

Ik ga het topic toch weer terug verplaatsen naar LZP, leven zonder paarden. Sorry voor de onduidelijkheid TS. :)

LET IT BE

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 10:17

Heel veel sterkte met deze nare situatie ts :knuffel:

En gewoon blijven schrijven hier als je daar behoefte aan hebt!

It’s okay to dislike someone, or even to dislike someone for no reason. But it’s not okay to disrespect, degrade, and humiliate that person.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 11:09

Tranen in mijn ogen. Wat moet dat heftig voor jullie zijn. :(:) Je schrijft op een hele mooie, krachtige manier. Is dit een goede uitlaatklep voor je?

Heb je hier al hulp voor gezocht? Heb je hier al over kunnen praten met een professional? Er zit geen schaamte achter hulp zoeken of vragen.

"A man was standing in a huge field. He spots a woman on horseback galloping wildly towards him. As the horse and rider are passing him he yells out: 'Where are you going?'. The rider responds: 'I don't know. Ask the horse'. We are the rider, the horse is our emotions."

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 11:18

Heel heel veel sterkte en een onwijs dikke knuffel voor jou.

Goed dat je het plaatst.

~Be kind to yourself

Enjoy the moment Fotografie @enjoythemomentfotografie

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 11:19

Meisje, meisje, meisje.
Dit mag jij niet meemaken.
Is het een idee om met je huisarts te gaan praten?

Voor het eerst bestellen bij Picnic?
Gebruik kortingscode PETR3795 voor 5 euro korting!

Suzywuzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-21 12:48

Hoi iedereen, hartstikke bedankt voor de berichten, dat doet me zo goed :knuffel:
Ja, veilig thuis is bekend met de situatie. Deze situatie heb ik eindelijk kunnen luchten vorige jaar bij een GGD checklist. Mijn ouders/vader waren zo ontzettend boos geworden, ze gingen telkens spotten erover, dreigen om ze te bellen want ja ik had dit immers veroorzaakt. Ik mag ook geen professionele hulp krijgen waarom weet ik niet maar eerder zei ik al, ik voel me niet goed, ik voel me soort depressief. Mijn zussen lachte me uit, ze verdraaide het hele verhaal en zeiden dat ik zei dat ik echt depressief was. Mijn moeder wist er ook vanaf maar deed niks behalve zeggen dat ik mijn gevoelens kwijt kon bij haar. Ik ging maar een keer naar therapie toe zodat ze met mij konden spotten over die niet bestaande trauma volgens hun. Therapie zelf was ook niet fijn, geen fijne vrouw en ik liep vast en durfde niks meer te zeggen. Het probleem is mijn ouders zijn heel ouderwets. Het geweld schuift mijn vader dan ook af als "ouderwets" opvoeden. Mentale ziektes willen hun niet kennen, dat is raar, anders en aandachtvragend volgens hun.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 13:19

Jeetje ts, wat heftig..

Is er niemand, geen oom of tante of een opa en oma die jou kan helpen?
Toen mijn thuis situatie niet meer houdbaar was heb ik aangegeven niet meer thuis te willen wonen bij mij jeugd psycholoog. Uiteindelijk ben ik bij mijn oom en tante gaan wonen. Zij wisten een beetje van mijn situatie en hadden altijd gezegd dat ik bij hun terecht kon.

Ik vind het al heel knap dat je zelf al opzoek bent gegaan naar hulp in de vorm van therapie.
Hopelijk vind je gauw een therapeut waar het wel mee klikt.

Do not read the next sentence

Spoiler:
You little rebel! i Like you

mirna6308

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 13:25

Hey lieve ts!

Wat een nare situatie! En wat blijf jij sterk!! Ook dat je het hier durft te delen, wat dapper! Meestal kun je via school ook naar een psygoloog, en dat kan ook zonder dat je ouders er van weten.

Zelf heb ik ook wel wat meegemaakt.... Ik vond schrijven altijd leuk, en ben toen begonnen te schrijven in een boek...( Ik stuur zo foto's weet de naam zo niet :+ ) mischien is dat ook een iedee?

Hier even een knuffel van mij
:(:) :knuffel:

Mijn pb staat altijd open, voor de gezeligheid of als je gewoon even je verhaal kwijt wil.. Ik lees wel mee! Maar weet, dat je er niet alleen voor staat!

Groetjes,
Mirna
(Mooi geschreven trouwens!!)

Suzywuzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-21 13:40

mirna6308 schreef:
Hey lieve ts!

Wat een nare situatie! En wat blijf jij sterk!! Ook dat je het hier durft te delen, wat dapper! Meestal kun je via school ook naar een psygoloog, en dat kan ook zonder dat je ouders er van weten.

Zelf heb ik ook wel wat meegemaakt.... Ik vond schrijven altijd leuk, en ben toen begonnen te schrijven in een boek...( Ik stuur zo foto's weet de naam zo niet :+ ) mischien is dat ook een iedee?

Hier even een knuffel van mij
:(:) :knuffel:

Mijn pb staat altijd open, voor de gezeligheid of als je gewoon even je verhaal kwijt wil.. Ik lees wel mee! Maar weet, dat je er niet alleen voor staat!

Groetjes,
Mirna
(Mooi geschreven trouwens!!)

Ik heb mijn eindexamens gedaan, als ik slaag dan ben ik eigenlijk weg van school. Ja schrijven is voor mij een uitweg en ik vind het heel fijn omdat te doen.

Suzywuzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-21 13:45

Ik voel dat ik heel moe ben, uitgeput en heel emotioneel. Ik ga nu naar men vriend en vrienden, hopelijk geeft dat me de steun die ik nodig heb. We gaan ook hoe wij het noemen jonko doen. Ben benieuwd of het me wat fijner maakt nu.

(Ik doe drugs trouwens maar eens in de zoveel tijd, geen zorgen, er gaat niks fout) :)

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 18:32

Suzywuzy schreef:
Hoi iedereen, hartstikke bedankt voor de berichten, dat doet me zo goed :knuffel:
Ja, veilig thuis is bekend met de situatie. Deze situatie heb ik eindelijk kunnen luchten vorige jaar bij een GGD checklist. Mijn ouders/vader waren zo ontzettend boos geworden, ze gingen telkens spotten erover, dreigen om ze te bellen want ja ik had dit immers veroorzaakt. Ik mag ook geen professionele hulp krijgen waarom weet ik niet maar eerder zei ik al, ik voel me niet goed, ik voel me soort depressief. Mijn zussen lachte me uit, ze verdraaide het hele verhaal en zeiden dat ik zei dat ik echt depressief was. Mijn moeder wist er ook vanaf maar deed niks behalve zeggen dat ik mijn gevoelens kwijt kon bij haar. Ik ging maar een keer naar therapie toe zodat ze met mij konden spotten over die niet bestaande trauma volgens hun. Therapie zelf was ook niet fijn, geen fijne vrouw en ik liep vast en durfde niks meer te zeggen. Het probleem is mijn ouders zijn heel ouderwets. Het geweld schuift mijn vader dan ook af als "ouderwets" opvoeden. Mentale ziektes willen hun niet kennen, dat is raar, anders en aandachtvragend volgens hun.

Wat verdrietig dat je de zorg niet krijgt die je zo nodig hebt. Kun je dat niet zelf via huisarts proberen?

Doe wel en zie niet om

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 19:58

Wat vreselijk voor jou. Mijn pb staat altijd open, ik kan er voor een klein deel in mee praten. Het is soms walgelijk hoeveel macht ouders hebben over hun kinderen, die geen kant op kunnen. En ik weet dat wiet roken etc. een uitweg lijkt maar het word alleen maar erger qua drugs gebruik. Ik heb dat wereldje van dichtbij mogen meemaken met mijn toenmalige vriend en ik wist niet hoe snel ik eruit moest stappen.
Ik weet niet hoe het wettelijk zit maar dit mag niet oké zijn, als jij mentaal zo achteruitgaat en fysiek blauwe plekken krijgt en angst ontwikkeld, zal je evt. samen met je moeder iets kunnen proberen, kunnen jullie niet bij een familielid terecht tot dat jouw vader toegeeft aan zijn problemen en hulp zoekt? Iets anders dan in jouw huidige situatie in ieder geval, want dat kan zo niet natuurlijk...

Pablo Shetlander: Ze zijn werkwillig, nieuwsgierig en leergierig.
Dexter Haflinger: Hij zal rustig en stabiel zijn werk doen, zolang zijn grenzen niet overschreden worden.
Diana Tinker: Is rustig, koelbloedig en heeft een goed en eerlijk karakter. Daarnaast zijn ze zeer nieuwsgierig en dapper
https://www.youtube.com/watch?v=itayDOc31yg & https://www.youtube.com/watch?v=1cA7egQ3rLE

Suzywuzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-21 10:46

Ik krijg vaak te horen van mijn moeder dat ik op mijn opa lijk, net zo nors en in zich zelf gekeerd. Mijn opa overleed al voordat ik geboren werd. Als ik soms dan in de spiegel kijk, wat moet ik zien? Ik ken de verhalen, verslaving zit in de familie. Zeer waarschijnlijk heeft mijn vader precies het zelfde meegemaakt, geweld, een alcoholist als vader. Ik speur me gezicht af, die helder blauwe ogen heb ik van mijn moeders kant, die ogen die alles hebben gezien wat ik zag. Geen enkel persoon wens ik dat toe. We gaan naar mijn wangen, die hebben gevoeld wat eigenlijk niet mog. Meerdere keren dat ze dat moesten voelen. Die klappen, ze wezen erop dat ik niemand meer kon vertrouwen. Hij zou me moeten beschermen maar daarin tegen. Ik zie er eigenlijk meer uit als mijn vader dan mijn moeder, hiervoor is mijn moeder ook bang voor, dat ik net zo verslaafd word.

lauwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 11:42

Vreselijk wat je moet meemaken Ts. Is er een mogelijkheid om uit huis te gaan? Bij je vriend in huis of bij vrienden? Er zijn ook instellingen waar je naar toe kunt als je zo jong bent. Pak vooral de hulp die je nodig hebt zodat je niet dezelfde problemen krijgt als je vader. Heel veel sterkte :(:)

<3 Milan 12-10-2017 <3
<3 Elise 25-08-2020 <3

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 12:13

Hoi lieve TS, wat een heftig bericht zeg. Wat weet je het op een emotionele manier op te schrijven, ik krijg er kippenvel van. Ik hoop echt dat je de hulp krijgt die je nodig hebt en verdient :knuffel: Mocht je ergens over willen praten of gezellig willen kletsen, dan mag je altijd een berichtje sturen :(:)

- DANIËLLE LUKSEN PHOTOGRAPHY -
Volg mijn hondenfotografie op Instagram of Facebook!
www.danielleluksen.nl