Pakje van buren aangenomen: brengen of laten halen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 20:36

Ceffyl schreef:
Ik ben dus net geweest en ze waren niet thuis, maar ik weet nu wel waarom de directe buren het niet hebben aangenomen ;( Schijnbaar halen ze dus nooit zelf op en de mensen naast hen nemen daarom niks meer aan. Hun directe buurman zei letterlijk: “oh heb je het al sinds woensdag? Nou veel sterkte dan maar.”

Ik heb wel een briefje bij ze in de bus gegooid dat ik 2x ben langs geweest en dat ze het kunnen komen halen. Ben benieuwd!


Jij bent echt te goed hoor. Zou dat pakket gewoon voor de deur zetten.

En dat ze pissig worden omdat je het pas na drie dagen komt brengen lijkt me niet jouw probleem.

Hier komt iedereen het halen. Of kwam, in mijn vorige buurt. In deze 80+ buurt komt de bezorger alleen bij ons volgens mij en hij legt alles onder de veranda.
Als de buren niet komen breng ik het wel zelf, ms hebben ze dan geen briefje ofzo gehad.
Maar bij zulke rare reacties ga ik echt geen moeite meer doen.

luuntje

Berichten: 13961
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 20:42

Voor mijn directe buren neem ik pakketjes aan.
Die komen ze altijd ophalen.
Van de week pakket voor buren rechts aangenomen en ik zag toen ik terugkwam met de hond buurmeisje buiten lopen. Dus aangegeven dat er een pakket voor hun bij ons stond.
Was zwaar dus ik heb geholpen met tillen.

Mensen verderop in de straat neem ik geen pakketten meer voor aan.
Die doen niet open en komen zeker hun pakket niet ophalen.

Oftewel, ik laat buren het ophalen. Zijn ze na 2 dagen niet geweest dan bel ik bij ze aan. Of stuur een FB berichtje.
Want briefjes met waar je pakket is afgeleverd zijn weleens kwijt.

JustMe8484
Berichten: 1947
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Pakje van buren aangenomen: brengen of laten halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 20:47

Bij ons was het wisselend. Net wie er eerder was met brengen of halen en dat zo beide kanten op. Maar daar was ook goed contact mee. De buren waar we minder contact mee hadden nam ik niks voor aan.

Maar vind het wel de verantwoordelijkheid van de besteller. Ze mogen blij zijn dat je het aanneemt en in dit geval zou dit voor mij ook echt de laatste x geweest zijn...

heidiLOVER

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 20:50

Ik vind het heel raar dat ze verwacht dat jij het komt brengen, ik haal het zelf altijd zsm op en dat doen de buren ook bij ons.. Als we niet komen staan ze wel zelf op de stoep, maar goed dat is alleen als we geen briefje in de deur hebben gehad :+ Zou het gewoon nooit meer aannemen net als hun directe buren, zorgen ze er maar voor dat ze thuis zijn!

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 20:52

Wat een muts joh die buurvrouw! Je pakt het toch hoop ik voortaan niet meer aan voor haar hè...? Wat een gedoe zo joh.

Ik moet overigens zeggen dat ik iemand ben die het überhaupt liever niet heeft dat mijn pakjes bij de buren gedropt worden. Ik haal het veel liever gewoon op het postpunt af. Daarvan weet je immers wanneer het open is. Weinig zo irritant als dagenlang als een soort stalker bij een huisdeur aanbellen in de hoop dat er een keer iemand open doet :n

En je krijgt niet dat ongemakkelijke gevoel dat je die ene buurvrouw die altijd alle pakjes voor het hele rijtje aanneemt en zich daarbij opstelt als een held slash martelaar, oneindig dankbaar hoeft te zijn ofzo.... blijf gewoon lekker van mijn pakjes af en laat ze naar het postpunt gaan :=

pillow
Berichten: 7786
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Pakje van buren aangenomen: brengen of laten halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 21:03

Je kunt haar toch even bellen en zeggen 'hier staat een pakketje voor je wanneer kom je het halen" Is toch weinig moeite. loop jij of zij niet voor niks.

Ibbel

Berichten: 49076
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Pakje van buren aangenomen: brengen of laten halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 21:05

Het is iemand die 15 huizen verderop woont. Heb je daar een telefoonnummer van? Als zo iemand niet in de gids staat en/of alleen een mobiel nummer heeft, hoe ga je dat tel nr dan vinden?

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 21:08

pillow schreef:
Je kunt haar toch even bellen en zeggen 'hier staat een pakketje voor je wanneer kom je het halen" Is toch weinig moeite. loop jij of zij niet voor niks.

Ik heb geen telefoonnummer van mijn buren hoor?

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Re: Pakje van buren aangenomen: brengen of laten halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 21:11

Ik breng het altijd, mensen krijgen af en toe geen briefje in de bus..(en tis ons ook overkomen)

marleen_88

Berichten: 14045
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 21:14

Wat een bijzondere actie van de buurvrouw. Ik zou het pakket ook voor de deur zetten als het niet opgehaald wordt.

Hier sinds thuiswerkende vriend geen pakketten meer die worden afgeleverd bij de buren. Ik kies ook altijd voor afhaalpunt als het kan. Mocht er toch een pakket bij de buren belanden. Dan ga ik hem meteen ophalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 21:18

Ineke2 schreef:
pillow schreef:
Je kunt haar toch even bellen en zeggen 'hier staat een pakketje voor je wanneer kom je het halen" Is toch weinig moeite. loop jij of zij niet voor niks.

Ik heb geen telefoonnummer van mijn buren hoor?
Staat die niet in het telefoonboek dan? :))

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Pakje van buren aangenomen: brengen of laten halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 21:20

Telefoonboek? Je bedoelt dat 5cm dikke boek uit de jaren ‘90? Is dat ding überhaupt mee naar 2000 gegaan? :')

Ibbel

Berichten: 49076
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 21:21

Heel veel mensen hebben sowieso alleen nog een mobiel nummer en geen vaste telefoon.
Daarnaast kwam je vroegâh automatisch in de gids tenzij je expliciet aangaf dat je dat niet wilde, tegenwoordig moet je expliciet aangeven of je in de gids wilt met je vaste nummer, en heel veel mensen doen dat niet. Vanwege telefonische verkooppraatjes bv...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 21:24

verootjoo schreef:
Telefoonboek? Je bedoelt dat 5cm dikke boek uit de jaren ‘90? Is dat ding überhaupt mee naar 2000 gegaan? :')
Er is vast nog wel iemand die zo'n ding heeft rondslingeren op een vergeten zolderkamertje. :+

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 21:28

Als ik zelf de hele avond weg ben of de hele dag breng ik het wel altijd even langs. Anders halen ze het altijd zelf op.

Sintara

Berichten: 7385
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Pakje van buren aangenomen: brengen of laten halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 21:35

Ik heb wel het nummer van alle mensen uit hetzelfde gebouw.. Vaak als ik iets heb aangepakt ga ik het wel brengen, even de galerij af vind ik echt geen moeite en wanneer ik thuis ben is moeilijk te voorspellen.
Maar als ze nooit thuis zouden zijn ofzo zou ik het op de gang leggen bij het trappenhuis. Is nog nooit nodig geweest

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-21 21:41

Ineke2 schreef:
pillow schreef:
Je kunt haar toch even bellen en zeggen 'hier staat een pakketje voor je wanneer kom je het halen" Is toch weinig moeite. loop jij of zij niet voor niks.

Ik heb geen telefoonnummer van mijn buren hoor?

Nee ik heb hun nummer niet. Van de meeste buren trouwens niet.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 21:49

In dit geval zou ik nog eenmaal aanbellen en als er niet wordt open gedaan een briefje met een deadline erop in de bus doen. Als er niet op xx datum is afgehaald gaat het pakket retour. En daarna niks meer aannemen. Tegenwoordig kun je het bezorgmoment vaak zelf kiezen. Dan moeten ze het maar laten bezorgen op een moment dat ze wel thuis zijn.

Ik neem altijd aan en als het de dag erop nog niet is afgehaald bel ik zelf even aan als ik zie dat de buren thuis zijn. Bij ons in de buurt gaat het gelukkig altijd goed met de pakjes.

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 21:57

Mkango schreef:
verootjoo schreef:
Telefoonboek? Je bedoelt dat 5cm dikke boek uit de jaren ‘90? Is dat ding überhaupt mee naar 2000 gegaan? :')
Er is vast nog wel iemand die zo'n ding heeft rondslingeren op een vergeten zolderkamertje. :+

Ik heb nog wel heel lang een gouden gids gehad. Mijn zus kon dat niet meer aanzien en heeft hem weggegooid :+

AnnemiekvM

Berichten: 8246
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 22:00

Wat een gedoe met die buurvrouw.
Zelf neem ik geen pakketjes aan en laat ze zelf naar een afhaalpunt of naar mijn ouders brengen.
Omdat ik veel weg ben is het dan ook een gedoe met ophalen.

StalNollie

Berichten: 9106
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 22:05

verootjoo schreef:
Telefoonboek? Je bedoelt dat 5cm dikke boek uit de jaren ‘90? Is dat ding überhaupt mee naar 2000 gegaan? :')


Wij wonen nu 11 jaar hier en kan me herinneren de eerste 2 en zelfs misschien 3 jaar dat we deze nog binnen kregen

CairnTerrier

Berichten: 985
Geregistreerd: 12-07-20
Woonplaats: Laren

Re: Pakje van buren aangenomen: brengen of laten halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 22:10

Wij wonen in een heel fijne wijk en brengen dan ook gerust de aangenomen pakketjes naar de buren als zij al dan niet eerder hebben aangebeld.

loez

Berichten: 11067
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Pakje van buren aangenomen: brengen of laten halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 22:12

Ik ga het altijd zelf ophalen. En als ik hier een pakketje van de buren aanneem komen ze het ook zelf halen. Tenzij ik toevallig toch erlangs kom als ik wegga en gezien heb dat ze thuis zijn bijv.

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Pakje van buren aangenomen: brengen of laten halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 22:17

Ik haal het meteen op als ik thuis ben. Krijg ik iets van de buurvrouw dan zet ik in de buurtapp dat haar Lovetoys pakket binnen is.

hagelslag
Berichten: 8998
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Pakje van buren aangenomen: brengen of laten halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 22:22

Oh het verschilt.
Soms laten ophalen, soms brengen o dat je er toch langs komt