Hopeloze nagels, iemand tips?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tamara

Berichten: 10444
Geregistreerd: 20-07-01

Hopeloze nagels, iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-04 14:46

Heb echt hopeloze nagels, altijd gehad maar nu lijkt het helemaal erg. In amper een week tijd zijn van de 10 (vinger)nagels 7 gescheurd/gebroken/heb ik af moeten knippen. Heb heel vaak last van haakjes en scheurtjes aan de rand, dan vijl ik ze weg of knip ik een stukje af maar dan komt het even hard weer terug. Heb nu ook al voor de 2e keer in korte tijd last van een scheurtje aan de rand van mn nagel, waar nog het vlees onder zit zegmaar. Dat kan je niet wegvijlen, eigenlijk ook niet wegknippen en het is ontzettend lastig, blijf er overal mee hangen. Had het nu aan allebei mn duimnagels.

Ik doe (denk ik) niet zo gek veel rare dingen met mn handen. Soms moet ik op mn werk wel wat dozen openmaken maar daar gebruik ik meestal een scherp voorwerp voor, niet mn nagels. En zit vaak achter de kassa, maybe heeft t daar mee te maken. Vijl ze heel soms als er weer eens 1 afgebroken is of een scheurtje heb. Nou heb ik wel eens gehoord dat je 1 kant op moet vijlen, maar ook dat je vanaf de randen naar het midden moet vijlen. Wat is nou de beste manier?

Heb ook vaak van die 'dubbele laagjes' zegmaar, waar je dan je nagel onder kan zetten en dan pulk je zo een laagje nagel weg. Ik wil graag van die mooie, lange nagels maar dan begint het er eindelijk op te lijken en dan breken ze de 1 na de ander weer af. Heeft iemand nog tips om van die waardeloze nagels af te komen?

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 14:54

Een nichtje van mij heeft gelnagels laten zetten.Voor je eigen nagels is dit niet heel goed,omdat ze geen/weinig zuurstof krijgen...Maar toen haar gelnagels eraf waren had ze vanzichzelf ook mooie lange nagels...

Mijzelf lukt het ook nooit om lange nagels mooi te houden..Ik doe veel te veel met mijn handen..En bijvoorbeeld met het smeden op school zijn lange nagels verre van praktisch..
Ik bijt ze ook af..Een beetje een zenuwtrek

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 15:36

Trind.
Onder andere te koop bij de Etos. Nagelversterker van hun is erg goed. Nail Repair heet het geloof ik.