Basisschool speelt naast raam

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Quanneh

Berichten: 1575
Geregistreerd: 01-03-14

Basisschool speelt naast raam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-21 12:37

Hoi allemaal,

Even een vraag hier op Bokt, omdat ik er zelf niet zo goed raad mee weet en ik ook geen azijnpisser wil zijn, maar wel last heb van dit scenario.

Het zit als volgt. Naast ons huis is een groot grasveld. Op 200-300m zit een basisschool, die wij niet kunnen zien/horen. Deze heeft gewoon een mooi groot speelplein. Nu wil het echter dat, nu het weer mooi weer wordt, de basisschool gebruik maakt van dit grasveld naast ons huis. Dit gaat per groep (denk ik), waardoor er eigenlijk elk uur wel een andere groep op het grasveld speelt. Nu is spelen niet zo erg, maar ik hoor met het raam dicht nog veel geschreeuw en gegil. Ik ben student en werk de hele dag thuis; ik kan helaas niet ergens anders werken.

Ik ben benieuwd eigenlijk of dit 'mag' en of ik er wat van kan zeggen/het gesprek aangaan, of dat dit gewoon een normale situatie is en pech voor mij. Ik ben zelf helemaal geen zuur persoon en gun deze kinderen zeker het speelplezier, maar mijn werken gaat er onder lijden.

Wat vindt Bokt?


Deugenietje

Berichten: 2006
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Basisschool speelt naast raam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 12:39

Ben bang dat je pech hebt.

Is een koptelefoon niet iets voor je?

Winged

Berichten: 32975
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 12:40

Is het terrein van school of is het openbare ruimte? Dan mag de school daar op spelen. Is het terrein van een persoon en heeft deze persoon daar toestemming voor gegeven? Dan mag er gespeeld worden. Is er geen eigendom of toestemming? Dan mogen ze er niet spelen.

Urbanus

Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 12:40