Verloren pakketjes kopen, waar?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joy_Mennings

Berichten: 2286
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Verloren pakketjes kopen, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-21 16:23

Hoi allemaal,

Allereerst weet ik niet of mijn vraag hier goed staat, dus als het verkeerd staat verplaats het gerust :)

Ik zie de laatste tijd veel TikTok video's voorbij komen van mensen die pakketjes van Aliexpress/Wish/etc. kopen die niet aangekomen zijn bij de oorspronkelijker koper. Eerst zag ik voornamelijk Amerikaanse mensen dit doen, maar nu ook Nederlandse accounts.

Ik vraag me af waar je dit soort pakketjes kunt kopen? Het lijkt me erg leuk om eens te kopen namelijk hahah. Op Google kan ik niets vinden en van de reacties onder de video's wordt ik ook niet wijzer (behalve een vage FB-pagina van henzelf).

Iemand enig idee waar (veilighuis/website) je dit soort dingen kunt kopen?

Alvast bedankt!

_Bonte_

Berichten: 3380
Geregistreerd: 18-06-06

Re: Verloren pakketjes kopen, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 16:30

Lijkt me echt leuk , ik las wel dat amerika palletten naar hier verscheept maar dat duurt ook lang ....

Joy_Mennings

Berichten: 2286
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-21 17:01

_Bonte_ schreef:
Lijkt me echt leuk , ik las wel dat amerika palletten naar hier verscheept maar dat duurt ook lang ....


Ah dat had ik nog niet gehoord. Maar ik denk dat de prijs dan ook meteen een stuk duurder wordt.

daiswees

Berichten: 1156
Geregistreerd: 04-08-11
Woonplaats: Assendelft

Re: Verloren pakketjes kopen, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 17:15

retourgoederen op facebook bied zulke pakketten aan! erg leuk om te doen!

Calanddra

Berichten: 14121
Geregistreerd: 27-02-03

Re: Verloren pakketjes kopen, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 18:21

Ik lees mee :D ik zag de filmpjes ook al langskomen en vroeg me precies hetzelfde af XD

Leo

Berichten: 50125
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Verloren pakketjes kopen, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 18:47

Huh maar waarom worden ze dan niet alsnog geleverd bij de koper en dus blijkbaar doorverkocht :?
Klinkt als een bijzondere manier van werken?

Geen kritiek hoor, meer verbazing en benieuwd hoe / wat / waarom.

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: Verloren pakketjes kopen, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 18:51

Soms worden pakketjes naar een distributiecentrum gebracht omdat de brievenbus te klein is en er niemand thuis is. Daar wordt het een jaar bewaard voor het verkocht wordt aan opkopers. Voor mij is het distributiecentrum 40 minuten enkele reis rijden, dat doe ik niet als ik een pakketje van 2 euro bij Ali heb besteld. Dan laat ik het "verloren" gaan.

Leo

Berichten: 50125
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Verloren pakketjes kopen, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 18:52

Ah zo, helder. :) Weer wat geleerd.

tengeltje11
Berichten: 7137
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Verloren pakketjes kopen, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 18:59

Maar dan koop je toch een pallet brol lijkt me? Want een kostbaar iets gaan mensen toch om?

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: Verloren pakketjes kopen, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 19:02

Ik vind het ook best een pittige prijs, 40 euro ex verzenden en lees in de recensies inderdaad vaak Ali spul. Soms een telefoon of ipod, maar ik denk dat de kans om de loterij te winnen net zo groot is.

amsterdam10
Berichten: 591
Geregistreerd: 03-05-16

Re: Verloren pakketjes kopen, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 19:04

Wel een leuke verrassing om iets te kopen daar :j
Ik vraag me af hoe groot de kans is dat mensen waardevolle spullen niet ophalen. Heeft iemand daar ervaring mee wat je zoal in zo'n pakketje aantreft?

Muga

Berichten: 2068
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 19:12

Anoeska27 schreef:
Soms worden pakketjes naar een distributiecentrum gebracht omdat de brievenbus te klein is en er niemand thuis is. Daar wordt het een jaar bewaard voor het verkocht wordt aan opkopers. Voor mij is het distributiecentrum 40 minuten enkele reis rijden, dat doe ik niet als ik een pakketje van 2 euro bij Ali heb besteld. Dan laat ik het "verloren" gaan.


En hoe weet je naar welk distributiecentrum je moet gaan?
Ik kreeg een mail van Ali dat ik naar m'n postkantoor moet... Maar geen idee waar...

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 19:14

Muga schreef:
Anoeska27 schreef:
Soms worden pakketjes naar een distributiecentrum gebracht omdat de brievenbus te klein is en er niemand thuis is. Daar wordt het een jaar bewaard voor het verkocht wordt aan opkopers. Voor mij is het distributiecentrum 40 minuten enkele reis rijden, dat doe ik niet als ik een pakketje van 2 euro bij Ali heb besteld. Dan laat ik het "verloren" gaan.


En hoe weet je naar welk distributiecentrum je moet gaan?
Ik kreeg een mail van Ali dat ik naar m'n postkantoor moet... Maar geen idee waar...

Bij mij was het DHL en die zit (toen in ieder geval) in Amersfoort. Bij Ali kan je toch ook volgen via de track en trace? Daar zou het bij moeten staan.

Joy_Mennings

Berichten: 2286
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-21 19:17

Muga schreef:
En hoe weet je naar welk distributiecentrum je moet gaan?
Ik kreeg een mail van Ali dat ik naar m'n postkantoor moet... Maar geen idee waar...


Normaal gesproken krijg je een briefje van PostNL (of andere bezorgdienst) in je brievenbus waar het bezorgd is. Of via de t&t.

Anoeska27 schreef:
Ik vind het ook best een pittige prijs, 40 euro ex verzenden en lees in de recensies inderdaad vaak Ali spul. Soms een telefoon of ipod, maar ik denk dat de kans om de loterij te winnen net zo groot is.

Ik vond de €40 van bovengenoemde website ook erg veel voor 8 pakketjes.

Op tiktok zie ik vooral aliexpress dingen en die verkopen het zelf weer door, 100 pakketjes voor €50. Ik denk dat ze zelf dus die pakketjes goedkoper inkopen, maar waar ze dat doen willen ze uiteraard niet zeggen ahah.

Muga

Berichten: 2068
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 19:17

Net eens doorgezocht... Staat dat het niet kon worden geleverd en teruggestuurd gaat worden naar de verzender... Maar ze zijn hier echt niet geweest. Lang leve de Ring deurbel. Maar ben ik m'n pakket dan nu kwijt?

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 19:17

Leo schreef:
Huh maar waarom worden ze dan niet alsnog geleverd bij de koper en dus blijkbaar doorverkocht :?
Klinkt als een bijzondere manier van werken?

Geen kritiek hoor, meer verbazing en benieuwd hoe / wat / waarom.

Hier in ben ik met je eens. Eigenlijk is dit gewoon diefstal.

Olympia

Berichten: 55601
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: Verloren pakketjes kopen, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 19:18

Het is geen diefstal. Je kan ook hele containers opkopen van verloren/achtergebleven spullen op schiphol geloof ik.

Freekieee

Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Re: Verloren pakketjes kopen, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 19:21

Ik kwam net op fb iets tegen. 100 pakjes van alie voor 50 euro komt vanuit Tilburg. Maar weet even niet meer waar ik dat zag..

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 19:30

Ooooh dit wil ik!! :')

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 19:31

Ik zie het regelmatig op fb verkoop groepen voorbij komen

Joy_Mennings

Berichten: 2286
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-21 19:49

Muga schreef:
Net eens doorgezocht... Staat dat het niet kon worden geleverd en teruggestuurd gaat worden naar de verzender... Maar ze zijn hier echt niet geweest. Lang leve de Ring deurbel. Maar ben ik m'n pakket dan nu kwijt?


Heb je bij aliexpress gekocht? Zo ja, dan kun je een dispuut openen.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Verloren pakketjes kopen, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 20:08

Oke, ik ben niet meer van deze tijd geloof ik. Er zijn mensen die €40 betalen om pakketjes te kopen waarvan je niet weet wat er in zit?

Seriously. We zijn reddeloos verloren...

Loraine1985

Berichten: 643
Geregistreerd: 07-02-14
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 20:12

Freekieee schreef:
Ik kwam net op fb iets tegen. 100 pakjes van alie voor 50 euro komt vanuit Tilburg. Maar weet even niet meer waar ik dat zag..

Waaaar? Ik kom uit de buurt!

Leo

Berichten: 50125
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 20:17

Chubby schreef:
Oke, ik ben niet meer van deze tijd geloof ik. Er zijn mensen die €40 betalen om pakketjes te kopen waarvan je niet weet wat er in zit?

Seriously. We zijn reddeloos verloren...


Ik sluit me daar bij aan geloof ik. Zeker met de wetenschap hoeveel zooi er bij Ali vandaan komt.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Verloren pakketjes kopen, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 20:30

Wat apart zeg, ik had er ook nooit van gehoord. Wel van spullen die retour worden gestuurd naar nederlandse webshops, vaak schijnt het te duur te zijn om iets opnieuw te laten inpakken dus wordt het voor een prikkie met pallets tegelijk aan opkopers doorverkocht.
Ik vraag me af of je ooit aan een goede waarde komt als je €40 betaalt voor 8 pakketjes.. Ik zorg zelf altijd dat ik onder de 20 euro blijf ivm importkosten, maar de meeste pakketjes die ik bij Ali koop kosten pakweg 2 of 3 euro.. En dan is dat ook nog elektra spul of bootspul of andere dingen waar de meeste mensen niks mee kunnen.