Happy Stones

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48352
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Happy Stones

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-21 20:58

Ik twijfelde tussen LZP en UK... LZP gekozen omdat het niet alleen een inspiratietopic is, maar ook een topic om elkaar blij te maken, en om over het fenomeen Happy Stones in het algemeen te praten :)

Happy Stones... geverfde steentjes die op willekeurige plaatsen opduiken om mensen een blij gevoel te geven. Kennen jullie ze?

Ik heb er nu 2 gevonden en ik word er blijer van dan ik dacht... zo blij zelfs, dat ik ze zelf ook wil gaan maken. Ik heb vandaag een lading stenen opgehaald bij de bouwmarkt (keurig op afspraak).. ze liggen nu te weken in een emmertje water en het weekend wil ik beginnen met verven :)

Afbeelding

Afbeelding

Het lijkt me leuk als we elkaar tips en/of inspiratie kunnen geven :D


Anoniem

Re: Happy Stones

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 20:59

Wat leuk! Ken het niet maar zou me wel een blij momentje bezorgen denk ik!

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Happy Stones

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 21:00

Ja ik heb het ook al eens gedaan. Super leuk.

Emj_23
Berichten: 1178
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 21:01

Wat een leuk topic! Ik ben er ook al een aantal tegengekomen en word er ook blij van. Ik heb ook met het idee gespeeld er zelf wat te maken. Welke stenen heb je besteld? En wat voor verf zou je moeten gebruiken?

SdaphneS

Berichten: 11421
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Happy Stones

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 21:06

Ik zat net te kijken of er al een topic hier over was.
Vandaag mijn eerste steen gevonden!

Hopelijk kan ik morgen wat stenen inslaan, maar dan het verven. Hoe doe je dit?
Ik lees goede verhalen over acrylstiften , dus ga kijken of ik die ergens kan halen. Maar wil liever niet online bestellen, iemand tips?

Goof

Berichten: 28743
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 21:06

Superleuk idee.
Mochten mensen willen; ik heb een hele berg grove kiezelstenen liggen die eigenlijk weg moet. Kom vooral een lading ophalen :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110627
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 21:10

Ik heb er een paar weken geleden ook eentje gevonden. Die in inmiddels alweer verder gaan zwerven :D
Op de FB pagina Kei Tof komen echt prachtige stenen voorbij! Sommigen zijn gewoon echt kunstwerkjes! :oo

De steen die ik gevonden had, voor en achterkant :)
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 04-02-21 21:10, in het totaal 1 keer bewerkt

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

zonnebloem18

Berichten: 24833
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 21:10

Leuk he. Wij zijn inmiddels al een paar weken aan het versieren en halen onze stenen nu per 25 kilo. :o
Zo zitten we 's avonds (als ik vrij ben) te kleuren
Afbeelding

Gemaakt door ons:
Afbeelding
Afbeelding

Gevonden door mijn dochter
Afbeelding

Inmiddels hebben we al 30 stenen verstopt en liggen er 30 klaar om verstopt te worden.
We hebben er ongeveer 20 gevonden waarvan een deel weer opnieuw verstopt is en een aantal blijven liggen om dit weekend ergens anders verstopt te worden.

Wij hebben de acrylstiften o.a. van Bol.com en Amazon.nl

Lak via 123inkt, maar dat was omdat ik daar ook al iets anders moest bestellen. De Action heeft dit ook allemaal wel liggen, dus hopen dat het click en collect daar snel mogelijk is.
Laatst bijgewerkt door zonnebloem18 op 04-02-21 21:12, in het totaal 1 keer bewerkt

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

anca

Berichten: 1778
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 21:11

Er is ook al aardig wat ophef over. Want slechte verf is slecht voor het milieu. De boswachters zijn er niet blij mee.

En t is tegenwoordig geen vinden meer maar struikelen zoveel als er nu in de coronatijd neergelegd worden. Ieder dorp , stad of streek heeft zijn eigen en al concurrerende faceboekgroepen.

Tientallen jaren geleden vond je heel sporadisch eens een steen. Mooi in natuur kleuren geschilderd en nauwelijks opvallend. Tegenwoordig kun je niet om je heen kijken of je ziet ze opvallend liggen .

Nou t is voor kinderen een leuk tijdverdrijf maar denk erom wat je voor verf en materiaal gebruikt.

hartelijke groeten,
anca

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37223
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 21:12

In de regio hier liggen her en der samenloop stenen. Al gaan ze nu geloof ik ook heel nederland door. Je vindt ze meld dat je ze gevonden hebt en legt ze weer ergens anders neer. Een lief en fijn initiatief. Ik vond er een en had de hele dag een blij gevoel erdoor.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

zonnebloem18

Berichten: 24833
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Happy Stones

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 21:13

In de groepen wordt wel benadrukt dat je de stenen af moet lakken zodat ze geen verf lekken en geen plakoogjes of diamantjes o.i.d. moet gebruiken. Bij de groep waar ik in zit worden dat soort stenen ook weggegooid als ze gevonden worden of door de vinder gelakt en opnieuw verstopt.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

marleen_88

Berichten: 14040
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 21:14

Wat leuk dat je eraan begonnen bent! Ik vind het een leuk initiatief.

In de Kop van Noord Holland wordt er ook actief geschilderd, geplaatst, gezocht en verplaatst. Hoorde het bij mijn werk en via insta kwam het langs.

Doe wel en zie niet om

Mando

Berichten: 15684
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 21:16

Ik had ook al gekeken of er een topic over was maar nog niet gevonden.

Ik heb er vandaag 2 gemaakt moet nog even vernis hebben maar idd action dicht.

Vind het leuk om te maken.



Afbeelding

Wat jij van mij vindt mag je houden, het is niet van mij.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 21:16

Leuk! Al blijft het bij mij voorlopig bij creaties van anderen bekijken en hopelijk eens wat vinden. Ik ben iig Kei Tof op FB gaan volgen.

Afgelopen zomer vond ik een Happy Stone toen ik in Zeeland op vakantie was, maar dat is tot nu toe de enige. Ik heb 'm hier nog liggen en ik ben van plan om hem weer eens de wijde wereld in te sturen.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

AnnoNiemand

Berichten: 872
Geregistreerd: 16-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 21:20

Ben ik de enige die het leuke hiervan niet begrijpt (oprechte vraag)? Ik ben juist erg creatief maar kan niet echt begrijpen wat er leuk is aan zo'n steen vinden. :+ De hele wijk ligt er hier ook vol mee.

Ik vind het ook best lelijk als ik ergens juist zo'n lelijk kunstmatig gekleurde steen vind. :o Eerlijk gezegd vind ik het een stukje milieuvervuiling.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48352
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-21 21:22

Leuk, dat er al reacties zijn :D
Ik heb deze steentjes... de bouwmarkt was zo lief dat ik ze gratis mocht halen :D
Mijn vriend heeft nog acrylverf en blanke lak en acrylstiften moet ik nog kopen... :D

De stenen die ik heb gevonden lagen niet echt in de natuur, maar op een bankje... en op zo’n betonnen steen in de berm...ik ga mijn stenen ook niet op plaatsen in de natuur leggen, maar ook op stenen, bankjes, etc :)

zonnebloem18

Berichten: 24833
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 21:24

Het is een leuke manier om met je kinderen op pad te gaan. Rondje lopen vind mijn dochter niet veel aan, maar nu met die stenen rent ze hele stukken vooruit.
Super leuk om de reactie te zien als ze weer een mooie steen gevonden heeft.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 21:33

Ik vond de mijne in een parkje in Goes, op een sokkel van een standbeeld. Degene die hem daar had neergelegd had hem zelf in een museum gevonden, zag ik op Instagram. Ik hoef ze ook niet per se in de natuur te vinden, maar op bankjes en op 'educatieve' locaties zie ik er geen probleem in. Je hoeft ze niet mooi te vinden en je hoeft ze al helemaal niet mee te nemen als het je niet aanspreekt, dat scheelt misschien weer. ;-)

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110627
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Happy Stones

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 21:35

Die van mij heb ik op een bankje gevonden en ik heb hem op een ander bankje terug gelegd.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 21:39

AnnoNiemand schreef:
Ben ik de enige die het leuke hiervan niet begrijpt (oprechte vraag)? Ik ben juist erg creatief maar kan niet echt begrijpen wat er leuk is aan zo'n steen vinden. :+ De hele wijk ligt er hier ook vol mee.

Ik vind het ook best lelijk als ik ergens juist zo'n lelijk kunstmatig gekleurde steen vind. :o Eerlijk gezegd vind ik het een stukje milieuvervuiling.


In welke wereld is een steen milieuvervuiling?

De cursus ‘Omgaan met teleurstellingen’ gaat wederom niet door.

anca

Berichten: 1778
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 23:31

 zwerven

Je Happy Stones zijn nu klaar om andere mensen blij te maken! Je kunt je stenen achterlaten bij een speeltuin, op een bankje in een park, in bushokjes, bij het schoolplein etc. Als je Happy Stones meeneemt op een wandeling laat ze dan niet zomaar achter in de bossen. Staatsbosbeheer wil namelijk niet dat je materialen achterlaat in de natuur die daar niet horen. De verf en vernis op een steen kan schade aanbrengen aan bijvoorbeeld mossen en grassen, en aan de dieren in de natuur. Als je naar het bos gaat leg je geschilderde stenen dan bijvoorbeeld op een paaltje bij de parkeerplaats of op het terras bij een restaurant. Als boswachters stenen tegenkomen in de natuur dan kan het zijn dat ze weggehaald worden.

hartelijke groeten,
anca

Peuk

Berichten: 6078
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 23:34

Ik kom even volgen.

Ik kende het niet maar ik vind het een erg leuk idee om dit ook eens te doen in mijn vrije tijd. :j

Waar komt dit vandaan? Is het in bepaalde regio’s actief?

Each day's a gift, not a given right

DieL_Zor

Berichten: 3882
Geregistreerd: 04-04-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 23:37

Wat onwijs leuk! Wist helemaal niet dat dit een ding was. Hier nog nooit tegengekomen. Echter twee jaar terug wel eentje in the middle of nowhere in Noord-Ierland!

Misschien dat ik ook wel ga freubelen :D

A snowflake is one of nature's most fragile things but look what they can do when they stick together

Jackie82

Berichten: 639
Geregistreerd: 05-10-15
Woonplaats: Thuis

Re: Happy Stones

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 00:14

Oh ja leuk doen we hier ook aan, we zoeken ze maar maken ze ook!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Spoiler:
Kiekeboe haha ;)

MaNdiii

Berichten: 1771
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: OBL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 00:33

Inmiddels sinds vorig jaar maart al heel veel stenen gemaakt en weggelegd.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

@peuk inmiddels best al veel regio's in het land. Zoek maar op Facebook wie weet is er ook wel een happy Stones groep vanuit jouw regio. Of een kei leuke kei, kei tof enzv.

:¨·.·¨:
`·.Klaas en Bi d'Hilly ♥
[ITP] Klaas na lange tijd weer eens itp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jokonootje, Tigerboy en 151 bezoekers