Ervaring met vinted

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
caro29
Berichten: 8041
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 11:43

Ik meld dat als een probleem.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 12:09

Ik neem dat altijd als eigen verlies, ben te lui voor een probleem melden. Koop zoveel via vinted dat ik af en toe zoiets wel kan handelen. Heb het ook eigenlijk vrijwel nooit dat er echt iets niet naar wens is.
Ligt er overigens ook aan hoeveel je betaald hebt.

Maar je kan het idd als probleem melden en terugsturen.

moi22
Berichten: 901
Geregistreerd: 16-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 13:27

Ik vind dat met die broek wel lastig. Als er l staat in het label en het valt wat klein zou ik m’n verlies nemen.
Als het mij duidelijk is dat de maatvoering niet helemaal juist is zet ik dat er bij in de advertentie maar binnen een maat kan het ook zo veel variëren. Pas wel een rok maat 40 verkocht die toen ik op m’n zwaarst was en maat 48/50 aan had nog ruim zat. Was goed voor m’n ego maar klopte natuurlijk van geen kanten :') Dit bij de advertentie vermeld en de koopster had gelukkig goed gelezen. Was er blij mee en paste goed.

Ik ben bijna 25 kg afgevallen. Heb nu veel kleding dat te groot geworden is maar ook nieuwe kleding dat ik nu pas maar bij nader inzien niet meer leuk vind dat ik wil verkopen. Vanochtend weer een pasrondje gedaan. Heb nu nieuwe broeken maat 42 gehad die ruim zaten en gebruikte (waarbij ik er van uit ga dat die wat opgerekt zijn) maat 46 die strak zaten :? Ik ben het hierdoor even helemaal kwijt en vind verkopen hierdoor ook wat lastig als ik dit lees

pmarena

Berichten: 48096
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 14:43

Gewoon in de categorie zetten die past bij het label, tenzij het overduidelijk groter of kleiner is. En dan foto's maken met meetlint er langs. Dan hebben mensen niks te mopperen achteraf.

In je omschrijving ook nog even vermelden dat je twijfelt welke maat het nu precies is omdat het maatlabel in jouw beleving niet lijkt te kloppen, en dan verwijzen naar de foto's waar de mensen de maten kunnen bekijken :)

Verlies nemen doe ik ook wel eens, maar dingen die echt niet kloppen die gaan wel gewoon op rood hoor.
Een duidelijk babymutsje dat geadverteerd was als maat 8-10 jaar ofzo. Verpulverende schoenen van 50 euro. Een zwembroek met een gat. Van die dingen waar ik echt niks aan heb weet je wel.

Is het een goed kledingstuk maar met een vlek ofzo maar wel een heel billijk prijsje, dan denk ik ook van nouja laat maar gaan. Jammer maar helaas...

foxy80

Berichten: 7870
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 14:49

Idd wat pmarena zegt. Maatlabel volgen. Evt maten nemen en erbij zetten of het groot/klein valt.

Ik heb ook een tijd geleden schoenen gekocht die als 38 geadverteerd stonden maar waar 36 in stond. Verkoopster zei doodleuk dat ze voor haar voeten (maat 38 pasten), alleen jammer dat ik een 39 heb en dacht dat een echte 38 wel zou passen... En toen kon ik op eigen kosten terug sturen naar 1 of ander hol in Frankrijk met de post omdat deze dame te lui was naar Mondial Relais te lopen (waarmee ze nota bene verzonden had). Ik was zoooo boos, regelrechte oplichting en Vinted doet dan niks.

moi22
Berichten: 901
Geregistreerd: 16-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 15:47

foxy80 schreef:
Idd wat pmarena zegt. Maatlabel volgen. Evt maten nemen en erbij zetten of het groot/klein valt.

Ik heb ook een tijd geleden schoenen gekocht die als 38 geadverteerd stonden maar waar 36 in stond. Verkoopster zei doodleuk dat ze voor haar voeten (maat 38 pasten), alleen jammer dat ik een 39 heb en dacht dat een echte 38 wel zou passen... En toen kon ik op eigen kosten terug sturen naar 1 of ander hol in Frankrijk met de post omdat deze dame te lui was naar Mondial Relais te lopen (waarmee ze nota bene verzonden had). Ik was zoooo boos, regelrechte oplichting en Vinted doet dan niks.

Ik bedoelde met verlies nemen juiste maat op het label maar past net niet lekker. Dat zou ik gewoon door verkopen en vind ik wel wat risico van Vinted.
Wat jij noemt is idd oplichting en zou ik ook niet pikken

Opmeten is idd een goed idee dan kunnen die maten ook gewoon in de advertentie. Sowieso plaats ik alles wat een maat heeft ook met het maatlabel. Voordeel is dan ook dat je tot op zekere hoogte ook de mate van slijtage ziet.

Liannevh
Berichten: 1747
Geregistreerd: 24-11-07

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 16:12

Ik kom ook even binnenvallen. Ik heb namelijk net zo'n rare ervaring met Vinted achter de rug. ik begrijp nog steeds niet wat er precies gebeurd is/hoe het zo heeft kunnen lopen, misschien dat er hier mensen tussen zitten die weet hoe dit kan.

Ik had een camera verkocht via vinted naar Spanje. Het aankopen ging al lastig, de eerste keer kreeg ik de melding dat het product gekocht was maar ik kon geen verzendlabel aanmaken. De koper zei contact te hebben gehad met Vinted en er zou een probleem geweest zijn met het afhaal punt wat zij gekozen zou hebben, dat zou niet meer bestaan?

Op haar verzoek de camera opnieuw erop gezet en dit keer kreeg ik wel een verzendlabel. Direct daar achteraan kreeg ik bericht van Vinted dat de koper een veiligheidscontrole moest ondergaan en dat ze me adviseerde het product pas te verzenden als zij bericht gaven dat het in orde was. De koper zei dat ze de controle goed doorlopen had en stuurde print screens van het gesprek mee en zei dat ik het moest verzenden. Echter kreeg ik van Vinted geen bevestiging binnen en gaf ik aan daar op te willen wachten, er was namelijk nog geen dag overheen gegaan en vinted had opgegeven binnen 48u uitsluitsel te geven. Daarop reageerde ze erg geïrriteerd dat ze te vertrouwen was en dat ik anders de bestelling maar moest annuleren. Ik heb op dat moment ook daadwerkelijk getwijfeld om de bestelling te annuleren aangezien ze zo aan het pushen was en dat toch ook wel red flags kunnen zijn. Ik heb de bestelling niet geannuleerd en kreeg de dag erop bevestiging van Vinted dat de veiligheidscontrole voltooid was en ik het artikel kon verzenden. Voor de zekerheid nog even nagevraagd maar ze wilde de camera dolgraag hebben dus ik heb hem op de post gedaan (via Mondial Relay).

Een paar dagen later kreeg ik bericht dat het pakket opgehaald kon worden door de koper. Vlak daarna kreeg ik bericht van haar dat er iets mis zou zijn met de bezorging. Op de print screen die ze stuurde was het pakket aangemeld bij een ander pakket punt(de verkeerde) en 2 min later beschikbaar bij het pakket punt wat zij had opgegeven. Volgens haar kon dit nooit kloppen dus had ze melding gedaan bij vinted, ondanks dat er op de track en trace te zien was dat het pakket gewoon beschikbaar was om af te halen.

Wat ik vervolgens niet verwachtte gebeurde, vinted annuleerde de bestelling en ik kreeg bericht dat de koper het geld terug kreeg. Ik stond dus met lege handen, geen geld en een pakket wat klaar ligt in Spanje om te worden opgehaald. In mijn ogen zou de koper nu kunnen wachten op haar geld en vervolgens snel het pakket afhalen, daar heeft ze namelijk een week de tijd voor. Volgens de koper had vinted tegen haar gezegd dat het afhaal punt wat zij gekozen had wederom niet meer bestond en dat het pakket retour zou komen.. Echter kon ik nergens terug vinden dat het pakket daadwerkelijk retour kwam en was volgens Google de locatie gewoon open.

Ik bleef de melding houden dat het pakket beschikbaar was om op te halen. Meerdere verzoeken bij vinted voor opheldering bleven onbeantwoord. De koper had aangegeven dat het pakket niet bezorgd kon worden dus hadden zij het recht om de bestelling te annuleren en de koper het geld terug te geven en ik moest maar wachten tot het pakket terug kwam.
De track and trace die ik had werkte niet op de website van de pakketdienst, de barcode werkte wel bij een andere app. Daar staat dat 5 dagen later het pakket aangemeld is voor retour (dus nog voor de gebruikelijke 7dagen) maar ook dat het op dezelfde dag is afgehaald/bezorgd in Spanje.

Een dikke week verder kreeg ik ineens bericht, met een andere verzendcode, dat er een pakket van Vinted kon worden afgehaald. Het bleek helaas niet mijn camera maar een doos met kleding te zijn maar met dezelfde gegevens van de koper maar nu als afzender. Het was geen retour ticket maar een gewoon verzendlabel.
Natuurlijk direct weer contact opgenomen met Vinted want het voelde alsof ik opgelicht was. En na weer een aantal dagen wachten kreeg ik gelukkig bericht dat Vinted naast de compensatie van €150,-,waar ik kennelijk eigenlijk maar recht op had, de rest van het bedrag ook zou uitbetalen uit coulance. Een hele opluchting natuurlijk!

Maar ik snap nu nog steeds niet wat er gebeurt is, was dit oplichting, was dit een fout vanuit mondial relay of vinted? De koper is wel geblokkeerd door vinted dus oplichting lijkt me aannemelijk. Maar hoe dan? Hoe krijg je het ook als oplichter voor elkaar dat dit zo gelopen is? Vinted zelf wil in ieder geval geen duidelijkheid verschaffen, die zijn met een (goede) oplossing gekomen en daarmee is het klaar.

Ik heb hier in ieder geval van geleerd dat ik nooit meer duurdere artikelen verkoop via vinted. Ondanks de nu goede afloop viel het me erg tegen hoe makkelijk er werd meegegaan in een verhaal van de koper en dat je als verkoper toch echt moet "vechten" om gehoord te worden.

_Lorette_

Berichten: 12081
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 16:16

Wat een verhaal! :oo Ik zou er helemaal niets meer van snappen. De koper heeft ook geen verklaring voor de doos met kleding (per ongeluk labels verwisseld)? En je krijgt dus wel je geld?

Liannevh
Berichten: 1747
Geregistreerd: 24-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 16:20

_Lorette_ schreef:
Wat een verhaal! :oo Ik zou er helemaal niets meer van snappen. De koper heeft ook geen verklaring voor de doos met kleding (per ongeluk labels verwisseld)? En je krijgt dus wel je geld?


Nee, de koper had geen verklaring maar beschuldigde mij direct van oplichting.
Ik krijg gelukkig wel mijn geld idd.

moi22
Berichten: 901
Geregistreerd: 16-06-06

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 16:23

Wat een raar verhaal zeg. Zeker dat je een doos met kleding terug gekregen hebt. Collega heeft een keer dr schoenen en geld terug gekregen wat ook al heel vaag gegaan was maar dit slaat echt alles.

pmarena

Berichten: 48096
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 16:26

Je zou verwachten dat je koper toch ook wel verbaasd zou zijn als jij foto's kan maken van een door haar verzonden doos kleding die helemaal niet bij jou terecht zou moeten zijn gekomen... hoe zou jij dat via oplichting voor elkaar moeten krijgen dan vraag ik me af :=

Linnie050

Berichten: 11800
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 19:42

De jurk waar maat M in stond is de verkoopster akkoord gegaan

De broeken niet dus deze staan weer te koop.
Alleen heb ik verkeerd geklikt.
Kon retour zenden niet vinden.

Nu doet ze moeilijk om de jurk terug te kopen.
Helaas

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 12:00

Had een pasjeshouder "gekocht" die ik echt heel graag wilde hebben omdat die nergens meer is te krijgen verder zover ik heb kunnen vinden. Verstuurt ze m niet dus is de koop net geannuleerd.
Ze is ook niet meer online geweest nadat ze m'n bod geaccepteerd heeft. Rete irritant en ik baal!

pmarena

Berichten: 48096
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 12:32

Wat balen zeg...dat had ik met een shirtje voor die kleine dat ik heel graag wilde...nog gevraagd of de verkoop toch nog door kan gaan op 1 of andere manier maar ik krijg geen enkele reactie -O-

Wildgirl

Berichten: 11662
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 08:45

Meer mensen last van het feit dat geld niet direct naar je vinted portemonnee gaat wanneer de koper op alles is oke heeft geklikt? Volgens vinted kan dit 2 dagen duren? Ik heb dit nog nooit meegemaakt....

Phrono

Berichten: 8939
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 13:12

Heb het ook idd. Laatst duurde het ook al eens 2 uren, normaal gesproken staat het er direct op.

Tallie1979
Berichten: 22747
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 18:47

Wildgirl schreef:
Meer mensen last van het feit dat geld niet direct naar je vinted portemonnee gaat wanneer de koper op alles is oke heeft geklikt? Volgens vinted kan dit 2 dagen duren? Ik heb dit nog nooit meegemaakt....


Ja, weer een storing. Bij mij is het inmiddels in mijn portemonnee bijgeschreven. Gisterenmiddag al op oké gedrukt door koper.

KB12
Berichten: 516
Geregistreerd: 01-06-21

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 13:49

Ik heb gisteren een pakket via dpd opgestuurd. Aan het pakketpunt zei mevrouw dat er een storing was, maar dat alles goed zou komen. Nu is volgens vinted mijn pakket niet opgestuurd en wordt morgen of overmorgen de verkoop geannuleerd. Dpd heeft mijn pakket niet kunnen inscannen, maar het is wel onderweg. Hoe moet ik dit aanpakken?

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 16:25

Heb je een verzendbewijs? Dan zou ik dat doorsturen naar Vinted..

Esther_

Berichten: 3996
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 16:27

KB12 schreef:
Ik heb gisteren een pakket via dpd opgestuurd. Aan het pakketpunt zei mevrouw dat er een storing was, maar dat alles goed zou komen. Nu is volgens vinted mijn pakket niet opgestuurd en wordt morgen of overmorgen de verkoop geannuleerd. Dpd heeft mijn pakket niet kunnen inscannen, maar het is wel onderweg. Hoe moet ik dit aanpakken?


Het kan soms 24-48 uur duren voordat de tracking wordt bijgewerkt. En rond het einde banned verzendtermijn heb je ook een knop “ik heb het al verzonden”. Ik zou dus nog even geduld hebben.

Appeltje00

Berichten: 5011
Geregistreerd: 28-09-09

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 07:07

Sinds gister krijg ik continu een Qpark reclame filmpje in beeld tijdens het rondkijken op Vinted. Ik had dit vroeger niet. Hebben jullie dit ook? Het is echt elke 2 minuten.

tengeltje11
Berichten: 7136
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 08:01

Hier sinds een week of 2, heel irritant

pmarena

Berichten: 48096
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 08:10

Nee? Hopelijk blijft dat zo dan :=

Ik heb wel een baal-aankoop....stond een super leuke joggingbroek in maatrubriek 140.
Er stond bij van mooie staat enzo, en "valt niet erg groot". Nouja als hij als 134 valt of desnoods zelfs 128-134 dan is het prima. Dus dat zou goed moeten komen. Ziet hij er bij het uitpakken wel heel klein uit..... blijkt hij net zo lang te zijn als de maat 122-128 broeken waar die van ons nu uitgegroeid is :x

Als iets zó veel kleiner valt dan mag je er imo wel iets meer duidelijkheid over geven dan "valt niet erg groot" zeg. Want wie gaat nou in maat 140 zoeken als ze 122-128 nodig hebben -O-

_lautje_

Berichten: 9257
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 08:17

Ja die reclame is hier nu ook. Knettergek word je er van.

Corelli

Berichten: 9996
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 20:33

Appeltje00 schreef:
Sinds gister krijg ik continu een Qpark reclame filmpje in beeld tijdens het rondkijken op Vinted. Ik had dit vroeger niet. Hebben jullie dit ook? Het is echt elke 2 minuten.

Elke 20 seconden hier zo ongeveer, ik word er he le maal gestoord van