Foutje van de bank?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 14:53

maar dat is altijd zo bij de postbank Chronos...

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 14:55

Heb je de klantenservice al gebeld ?

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 15:04

Nou het duurt nu gewoon heel erg lang. Verders heb ik geen problemen met de posbank alleen dat duurt lang

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 15:24

Maar nu heb ik wel een probleem door de postbank met de KPN!!!!!! Verdikkeme leuk erg fijn maar weer!!!!

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 16:11

Het kan heel goed zo zijn dat iemand geld over heeft gemaakt naar het verkeerde rekening nummer. Wanneer die persoon dan contact opneemt met de postbank stort die het weer terug.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 16:17

klopt Ikeje, ik heb een keer een bedrag aan mn ouders overgemaakt, aar mn zusje dr rekening nummer ingevuld, toen ik er achter kwamm, heb ik het terug laten storten en alsnog naar mn ouders overgemaakt.

omdat mn zusje ook postbank heeft, net als ik, had ze nog geen afschrift gehad dat er iets was gestort, maar ze zag het wel toen ze dr saldo opvroeg bij de pinautomaat

en ik heb ook een keer iets doms gehad van de postbank, ik pinde bij de coolcat, lukte alsmaar niet, 3x geprobeert toen maar bij bank gaan pinne en contant betaald

was het dus wel 3x van mn rekening afgehaald Bloos!

en coolcat maar zeggen dat ze geen kasverschil hadden enzo, uiteindelijk heeft postbank het wel weer rechtgezet

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-04 16:56

En als dat zo is, dat het verkeerd gestort is, wat gebeurt er dan?
Heb nu namelijk dus meer gepint als dat er eigenlijk op zou staan!

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 18:33

Ik denk dat het gewoon afwachten is.
Heb je geen internetbankieren? Das helemaal makkelijk. Zie je meteen waar je wat aan uitgegeven hebt.
Postbank vind ik sowieso een klotebank

maudy

Berichten: 1309
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 19:37

Lekker jammer voor de postbank, als je meer hebt gepint dan je had. Kon jij toch niet weten toen je die broek kocht Clown

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 00:25

Mijn ex-zwager keek voor de gein zijn giro afschrift eens goed na en telde de bedragen trok er weer bedragen van af. Tot zijn stomme verbazing klopte er niks. Hij ging als zijn afschrift controleren en er waren heel veel reken fouten gemaakt. Hij bellen en vragen of ze konden rekenen en of ze wisten wat + en - was. Er was een foutje gemaakt, was het antwoord. U krijgt het geld terug waar u recht op heeft. Mijn zwager: En de rente????? Oh eh ja, die krijgt u ook. Haha!

Bij Henk was een keer geld afgehaald voor een brommerverzekering??? We hebben niet eens een brommer. Gebeld en het antwoord was: Dat incasso buro maakt vaak fouten, dus we storten het terug en mocht het nog een keer voorkomen dan weer bellen.

Toen we nog in Voorschoten woonde, kreeg ik van de Rabobank een afschrift met 50.000 gulden. We hadden geen rekening bij de Rabo, dus eh dank je wel Meneer Rabobank. Haha!
Wij naar de bank toe en lieten de afschrift zien. Namen alles klopte, alleen we hadden geen rekening bij hun? Antwoord van de Rabo, Oh sorry , is een foutje, we trekken alles wel recht. Sorry voor het ongemak. Verward

Kijk altijd je afschriften na!!! Er gaat heel wat fout en meestal niet in jou voordeel.

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 01:02

Overboekingen van/naar de Postbank duren langer omdat daar een extra handeling tussen zit.

En natuurlijk worden er bij een bank ook fouten gemaakt... (wel eens per ongeluk 10.000 gulden afgeboekt ipv een 10,00... foutje bedankt, dat was ik.... ) Vond het toch knap dat sommige mensen zoveel op hun gewone rekening courant hadden staan. Ook later wel weer recht getrokken, maar toch.... Kon wel door de grond op dat moment, vooral als je dan mensen moet gaan bellen... Bloos! Frusty Nagelbijten / Gniffelen