Hulp gezocht; zoeken stageplaats!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Hulp gezocht; zoeken stageplaats!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-04 20:29

Vorig jaar toen ik voor school een stageplek zocht had ik een berichtje gezet hier op bokt of er mensen waren die nog bedrijven wisten waar ik kon solliciteren.
Daar heb ik toen leuke reacties op gehad en wil het daarom dit jaar weer vragen.

Ik doe de opleiding Commerciele economie (MBO) marketing en communictie. Ik zit in het derde jaar en moet na dit jaar nog een half jaar.
Na mijn deze opleiding wil ik HBO-journalistiek gaan doen.

Werkzaamheden die ik volgens school moet kunnen verrichten:

- ondersteuning verlenen ten behoeve van marketing en/of sales
- onderhouden van klant en/of verkoopbestanden
- assisteren bij afhandelen klachten
- ondersteunen bij verzorgen productpresentaties
- ondersteunen bij uitvoeren van onderzoeken van b.v. kanttevredenheid, reclame-effecten, marktpositie, ect.
- ondersteunen bij organisatie en uitvoering van evenementen
- ondersteuning verlenen bij vervaardigen promotiemateriaal
- ondersteuning op de PR- afdeling

Ik hoef niet alle werkzaamheden die hierboven genoemd uit te voeren, maar wel een aantal.

Zelf lijkt het mij heel leuk om deze stage te lopen bij een uitgeverij, reclame(advies)bureau of redactie krant/tijdschrift.
Mijn interesses: paarden (ja echt Knipoog ) fotografie en films. Een bedrijf in combinatie met mijn interesses is natuurlijk ideaal OK dan!

De stageperiode is van 19 april tot en met 25 juni 2004. Eventueel na de zomervakantie nog eens 10 weken. Ook ben ik bereid in de zomervakantie te blijven werken als vakantiebaantje.
Omgeving Amsterdam en goed te bereiken met openbaar vervoer.

Dit waren mijn eisen Schijnheilig
Als er nog vragen zijn hoor ik het wel. Zoektips zijn natuurlijk ook welkom (gouden gids heb ik al gekeken Knipoog ).
Alle tips zijn welkom!

Elliot
Berichten: 6441
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 23:41

Ik doe nu [bijna] precies dezelfde opleiding, loop stage bij New Horizons, een bedrijf dat Microsoft cursussen verzorgd. Ze hebben ook een vestiging in A'dam, als je wilt kan ik het nummer wel even PB'en, want ze waren bij mij erg enthousiast dat ik kwam stage lopen

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-04 09:45

Heel erg bedankt! OK dan!
Helemaal goed dat jij er al een goede ervaring hebt (weliswaar een andere vestiging, maar dat maakt niet uit).

Bedankt voor het adres. Ik heb het World Fashion Centre wel eens zien liggen, dus weet waar het is!

Wat voor opdrachten doe jij daar zoal?

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 10:17

Ik denk dat ik in Amsterdam wel een bedrijf weet, maar die doen heel wat anders, namelijk een verzekeringsmaatschappij. Wel een net gestarte (paar jaar) dus het is niet zo'n standaard verzekeringsbedrijf waar alles al half op slapen ligt. De marketing en sales afdeling is erg druk en actief. Mocht je niets kunnen vinden in jouw richting, PB me dan maar.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-04 19:30

Manon 2 schreef:
Ik denk dat ik in Amsterdam wel een bedrijf weet, maar die doen heel wat anders, namelijk een verzekeringsmaatschappij. Wel een net gestarte (paar jaar) dus het is niet zo'n standaard verzekeringsbedrijf waar alles al half op slapen ligt. De marketing en sales afdeling is erg druk en actief. Mocht je niets kunnen vinden in jouw richting, PB me dan maar.


Ik ga je even PB'en.

Op het moment is het gewoon heel moeilijk om een stageplaats te vinden. En zeker nog eens als ik kieskeurig ga doen Haha!
Vandaar dat ik zeker wel interesse heb in andere adressen Lachen

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 20:01

mssn kan je stage gaan lopen bij de penny Tong uitsteken nee zo het niet weten maar kan je niet gewoon alle bladen/uitgeverij enz bellen of schrijven!! want dat wil je tohc graag? noudan

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 20:03

Nou bij de Penny kan het in ieder geval niet, want daar hebben ze er geen tijd voor. Ik heb het nagevraagd omdat ik daar ook stage wilde lopen ( administratieve organisatie).

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-04 20:07

Ik heb al gezocht in de gouden gids naar uitgeverijen en redacties, maar ze moeten natuurlijk wel in Amsterdam zitten (dat is punt 1) en ze het onderwerp moet me wel liggen(punt 2). Ik zag bijvoorbeeld ook Autoweek, maar daar heb ik niet zoveel mee Haha!

Ook nemen bladen als de Yes en Fancy niet zo snel MBO mensen aan, ze willen alleen HBO journalistiek, maar ik zet er wel steeds bij dat ik die opleiding hierna wil gaan doen.