Vierde wachtende in de rij bij Jumbo: boodschappen gratis

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Re: Vierde wachtende in de rij bij Jumbo: boodschappen gratis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 22:55

De 4e wachtende met gratis boodschappen kan je ook zien als een goedkopere manier van reclame maken. Mij is het ook eens gebeurd,vrouw achter mij maakte helemaal een vreugdedans :')

Die verhalen doen het goed op de verjaardagen.
(vroeger dan,toen je nog met meer mensen op verjaardag mocht komen)

De gratis zak met fruit heb ik heel vaak gehad,man man man wat letten sommige filialen slecht op de kwaliteit.

Vanavond trouwens nog een gratis droge worst gekregen bij de Jumbo,er hing 1 die was helemaal verkleurd en met wat schimmel en kreeg gelijk een goede gratis mee.

proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 23:04

Ja bij de Vomar gehad, en geroepen, toen ik aan de beurt was en mijn boodschappen op de band lagen, kreeg ik te horen dat ik de kleine letters niet gelezen had waarin stond dat het niet goldt voor bepaalde boodschappen. En laat ik nu net die boodschappen hebben ......dus ging niet door. Borden zijn nu weggehaald.

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 23:05

Ik heb meermaals gehad dat ik 4e in de rij stond, dit duidelijk aangaf, en dat de cassières dit gewoon negeerden, gewoon stoïcijns doorgingen met scannen. Toen ik bij de kassa aankwam en dit aangaf zeiden ze dan heel droog: "Ja dat kunnen we nu niet meer zien, sorry."

Voor mijn gevoel was dat echt een manier om zelf geen uitbrander te krijgen, ofzo, gewoon negeren dat iemand het aangeeft. Heel onklantvriendelijk.

Overigens is het ook twee keer wel netjes gedaan, waarvan 1x met camerabeelden terugkijken. Wel een paar jaar geleden inmiddels.
Tsja, aan de ene kant voel ik me ook altijd een beetje opgelaten om het aan te geven, aan de andere kant is het hun eigen beleid en is het toch een mooie meevaller, gratis boodschappen :+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110678
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Vierde wachtende in de rij bij Jumbo: boodschappen gratis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-20 23:10

Wat jammer dat ze er zelf zo moeilijk over doen of hun eigen spelregels negeren.. :=

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 23:11

Ik had er ook eens een product wat tot de dag ervoor goed was, dan hoor je een nieuwe gratis te krijgen, eerst zeiden ze Ow bedankt voor het melden. Toen heb ik zelf maar de regels verteld :')

KimD

Berichten: 20415
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Vierde wachtende in de rij bij Jumbo: boodschappen gratis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 23:26

Ik heb het meerdere keren gehad maar vriendelijk afgewezen. Ik vind het zo'n belachelijke regel, alsof we niet even het geduld kunnen opbrengen om vijf minuten te wachten.

Als ik geen tijd heb ga ik niet nasr de supermarkt.

Ik vind het oprecht een vreselijke regeling en heb te doen met de medewerkers die daardoor vaak extra druk ervaren.

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 00:09

Ik hou van de 7 zekerheden van Jumbo, maar in al die jaren heb ik maar 1 keer meegemaakt dat ik 4e in de rij was en ik kan het me niet precies herinneren maar ik meen dat de buit bestond uit 2 kant en klaar maaltijden en een blikje energy :')
De groenten en fruit tassen daarintegen waren prachtig, jammer dat ze die niet meer hebben. En ook de gewone vers = vers regeling is erg fijn voor een extraatje hier en daar. :D

rockwitch

Berichten: 11727
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 00:17

vikawiek schreef:
Geen vierde in de rij, maar toen hier net de een jumbo zat hadden ze een actie dat de 100ste of 1000ste klant gratis boodschappen kreeg. De broer van een vriendin van mij was dat, hij had 2 blikjes redbull :')


Dit had ik ook een keer. Had net pot babyvoeding enzo afgerekend. Toen kwam ik erachter dat ik geen tasje had. Er was net een mevrouw aan het afrekenen dus ik daarna tasje laten scannen. Was ik de 100ste klant. Nou ja tasje was gratis en kreeg als troostprijs een bosje bloemen. Was echt zo balen. Want die babyvoeding was 25 euro. Dat was wel lekker geweest, maar ja wie het kleine niet eert zeggen ze dan.

xSCWx
Berichten: 7058
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 00:58

Ik ga eigenlijk altijd naar de Hoogvliet dus dit soort dingen nog nooit meegemaakt. Weet iemand of Hoogvliet en AH ook dit soort dingen hebben? (Gratis product als het over de datum is/beschimmeld is etc). Ik heb het echt zo vaak gehad met een bepaald soort afbak broodjes, daar ben ik zo vaak mee terug geweest dat het echt niet meer normaal was. Stond ik daar bij de kassa kreeg ik mijn 40 cent terug, ja daar doe ik het ook niet voor maar let voortaan op je spullen voordat je het in het schap legt :+

silverdapple
Berichten: 810
Geregistreerd: 22-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 01:54

AH voor zover ik weet niet, maar daar plakken ze meestal al een 35% korting sticker op een product dat de houdbaarheidsdatum nadert onder het mom van "weggooien is zonde". Ik kom bij de AH ook lang niet zoveel producten met schimmel/rotte plekjes tegen als bij de winkels die reclamemaken met het zijn van de goedkoopste.

berthe
Berichten: 388
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Loon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 02:04

Mijn zoon heeft een tijdje achter de kassa gezeten bij de jumbo. Hij vond die ‘vierde in de rij’ regel echt vreselijk. Continu opletten of er niet een vierde in de rij dreigt te ontstaan terwijl je je ook gewoon met de klant die aan de beurt is moet bezighouden. En flink op de kop krijgen als er toch een vierde in de rij komt te staan. Dus, voor het personeel geen prettige regel.

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Vierde wachtende in de rij bij Jumbo: boodschappen gratis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 07:21

Ik heb een paar keer de boodschappen gratis gekregen bij Jumbo omdat ik 4e wachtende was. Dat was toen ik nog in Limburg woonde.

In Den Bosch ook een keer 4e wachtende, maar carrière hield vol dat het niet zo was.
Vrouw achter mij gaf ook aan dat het echt wel zo was.
Naderhand een klacht naar de jumbo gestuurd carrière werd gewoon onbeschoft. :=

_kimm

Berichten: 1788
Geregistreerd: 27-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 07:48

xSCWx schreef:
Ik ga eigenlijk altijd naar de Hoogvliet dus dit soort dingen nog nooit meegemaakt. Weet iemand of Hoogvliet en AH ook dit soort dingen hebben? (Gratis product als het over de datum is/beschimmeld is etc). Ik heb het echt zo vaak gehad met een bepaald soort afbak broodjes, daar ben ik zo vaak mee terug geweest dat het echt niet meer normaal was. Stond ik daar bij de kassa kreeg ik mijn 40 cent terug, ja daar doe ik het ook niet voor maar let voortaan op je spullen voordat je het in het schap legt :+


Ik weet niet of je klantenkaartpunten spaart bij de hoogvliet? Als je derde in de rij bent krijg je 100 punten gratis en kans op 100 euro doormiddel van een kaartje. Je moet het wel altijd zelf aangeven. Maar ze doen verder nooit moeilijk.

LisaaSophie

Berichten: 622
Geregistreerd: 17-02-13
Woonplaats: Naaldwijk(westland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 08:07

Hier al eerder 4de geweest en toen probeerde ze er gelijk onderuit te komen.

Zelfde als dat in hun regels staat dat als je een rot product vind dat je die gratis krijgt. Daarvan zei de winkelmanager, die toevallig in het groente pad liep, ook ineens dat dat niet meer zo was. Ging ik later op de site kijken omdat ik twijfelde, stond die regel er toch duidelijk.

Ik vind dat als ze cool doet met van die mooie regels, ze zich er ook aan moeten houden.

BabiiVeeraa
Berichten: 1003
Geregistreerd: 11-02-08

Re: Vierde wachtende in de rij bij Jumbo: boodschappen gratis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 08:26

Ik heb het ook een x gehad en gewoon hard op (niet roepend) gezegd dat ik de 4e wachtende was. Maar het gold niet want de kassa die dicht was was kapot. Nouja prima, jammer dan. Vervolgens wordt die kapotte kassa alsnog geopend terwijl ik sta af te rekenen, toen was hij ineens niet meer kapot 8)7

Heb ze toen via Facebook een privébericht gestuurd en zelf ook bericht op Mn eigen tijdlijn met dit verhaal gezet. Mocht alsnog langskomen en kreeg een bos bloemen en alsnog het geld terug _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 10:17

Ik was een keer de 4e wachtende en riep het dus wel, ook in de rij naast me stond een 4e wachtende die toen pas iets durfde te zeggen.. Heeeel snel werd er een kassa bij geopend en toen was ik volgens hun geen 4e wachtende.. Puntje bij paaltje, ik heb mijn boodschappen echt wel gratis gekregen.. Je hebt aan mij echt een verkeerde als je zo gaat doen, 4e wachtende is 4e wachtende en ik wist het 100% zeker. Dus dan hadden ze naar de camerabeelden mogen kijken ;) En chagrijnig dat dat mens deed, heel kinderachtig..

truus1970

Berichten: 1260
Geregistreerd: 07-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 10:24

Ik had ooit een ander erop gewezen dat diegene 4e in rij stond en dus alles gratis kreeg. Als bonus kreeg ik het ook gratis. Dat was wel leuk.

Maar sinds de corona is deze regel eraf gehaald. Ik twijfel of die ooit terug komt

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Vierde wachtende in de rij bij Jumbo: boodschappen gratis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 10:29

ik heb het ooit meegemaakt dat iemand me beleefd voorliet bij de kassa, en vervolgens de 'vierde in de rij' claimde. Mijn mond viel open ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 10:36

Lielle schreef:
ik heb het ooit meegemaakt dat iemand me beleefd voorliet bij de kassa, en vervolgens de 'vierde in de rij' claimde. Mijn mond viel open ...


Heeft hij het ook gekregen?

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Vierde wachtende in de rij bij Jumbo: boodschappen gratis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 10:47

ik heb het ook een paar keer gehad. ik trek echt mijn mond open, dan hadden ze die regel maar niet moeten verzinnen. heb een paar keer kleine boodschapjes gratis gekregen, maar ook een paar keer de volle week boodschappen van rond de 60,-. het toppunt was toen ik het had toen ik boodschappen ging doen voor een verjaardag, met kratten bier, wijn en allemaal zooi plus de wekelijkse boodschappen. dat was zo 150,- :+ toen keek de manager wel wat zuur :=

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 10:53

Ik vind het eigenlijk een heel nare actie. Iemand zei hier klantonvriendelijk, nou, het is toch een dikke fiets you naar je personeel. Hoe kunnen we de werkdruk nog verhogen? Klanten die lekker doorheen de winkel roepen dat de rij waar ze staan te lang is en dus eigenlijk aan het roepen zijn dat deze medewerker heeeeeuuuul traag werkt. Op mijn werk moeten ze er niet mee afkomen, dus ik snap wel dat ze er chagrijnig van worden. Ik zou het dus nooit roepen want zo wil ik niet met mijn medemens omgaan.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110678
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Vierde wachtende in de rij bij Jumbo: boodschappen gratis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-20 10:54

Gini, maar de winkel roept de actie toch zelf in het leven?
Ik ben het wel met je eens dat ik het rot zou vinden voor de betreffende cassiere.

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Vierde wachtende in de rij bij Jumbo: boodschappen gratis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 10:55

Wie is de winkel? Het management of de werkvloer?

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 11:06

Hier wordt daar heel goed opgelet; zodra er een vierde aan komt lopen, wordt er direct een kassa bij geroepen.
De enige keer dat ik vierde was, waren helaas alle kassa's open en dan telt het weer niet.

Maar goed; je moet hier van goede huize komen wil je met gratis boodschappen naar buiten lopen, want zodra het er dus op lijkt dat een vierde richting de kassarij gaat, wordt er prompt een kassa bij geroepen.
Op dit moment hangen die borden er niet meer, dus nu geldt die regel sowieso niet.

MelanieB

Berichten: 25869
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 11:07

Gini schreef:
Wie is de winkel? Het management of de werkvloer?

Eh lekker bijdehand.. De werkvloer heeft de winkel niet opgericht dus je kunt dat zelf wel bedenken lijkt me.

Ik ben wel eens 4e geweest maar ga idd zelf niet aangeven, ik wacht wel rustig wat langer geen probleem.
Vind alleen wel als je zo'n regel beheert als winkel dan moet je dat incalculeren ipv afgeven op werknemers of moeilijk erover doen met winkelende mensen.