Uitmaken of toch niet?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Anniek22

Berichten: 1782
Geregistreerd: 12-08-14

Uitmaken of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-20 11:18

Goedemorgen lieve Bokkers,

Ik zit even in tweestrijd en weet niet wat te doen. Ik ben 20, mijn vriend 21.
De afgelopen weken merkte ik dat ik steeds ergens ongelukkiger van werd. Mijn extraverte, enthousiasme kant is langzaam aan het verdwijnen en ik wou weten waarom.
Dit hele jaar heb ik geleefd onder het motto ‘als je het zelf vaak genoeg zegt, ga je er vanzelf in geloven’. Dus ook met geluk en hoe ik mezelf voelde. Ik wil lief, open, extravert, vrolijk en sterk zijn. Dus was ik dat ook steeds en geloofde ik erin dat ik dat ook was. En ook met mijn relatie. Ik had niet veel te klagen dus was ik gelukkig.
Maar uiteindelijk is schijn ook maar schijn en niet de realiteit.

Mijn vriend heeft 1000 goede, leuke kanten, en we versterken en verzwakken elkaar op de goede dingen. Ik hou echt heel veel van hem en ik zou voor de afgelopen 3,5 jaar niks willen veranderen. Hij heeft misschien wat kanten die moeilijker gaan dan bij een gemiddeld mens, zoals motivatie, maar dat zit me niet in de weg.
Maar toch mis ik iets, wat voor mij heel groot is.
Interesse.
Contact.
Fysiek contact.
Ik leef voor knuffels. Voor iemand die vraagt hoe het met je gaat. Voor vaak appen, of bellen, of FaceTimen, als je elkaar niet vaak ziet.
We wonen 50km uit elkaar en zien elkaar zo’n 1 a 2x per week. Waarom? Omdat hij dan nog wel aandacht en liefde voor me heeft, lijkt het. Hij besteedt dan meer knuffels en tijd aan me, dan als we elkaar 5x per week zien.
We vallen al apart in slaap, in verschillende ruimtes. Zijn slaapritme is anders, zijn eetpatroon is anders. We doen niet zoveel dingen samen.

Maar ik mis het. Ik wil iemand het liefste wel 5x per week zien. Wederzijdse vragen hoe het gaat. Knuffels, samen slapen, samen dingen doen.


En toen heb ik hem gisteren verteld dat ik het uit wilde maken. Dat ik niet gelukkig ben.
Maar hij wil door! Hij beweert dat hij wél kan veranderen en zich aanpassen en meer aandacht en contact kan geven.
Maar de afgelopen 3,5 jaar werd het steeds minder... denk ik dan.
Hij zegt dat het misschien 1 maand, 6 maanden, 1 jaar, 2 jaar duurt.
En dat geduld heb ik niet.

Maar tegelijkertijd brak mijn hart echt toen ik hem gisteren zag. Hij was er echt kapot van. Alles om hem heen schreeuwt vertrouwdheid naar mij. We zijn sinds mijn 17e samen en samen gegroeid en diepe dalen doorgekomen. Al zijn leuke kanten zullen ook weg zijn als ik het uitmaak...

Dus de vraag:

Moet ik doorpakken en toch gaan voor het uitmaken? Door de zure appel heenbijten? Want het doet vooral pijn als hij er ís en hij laat zien dat het hem pijn doet (#empathie). Verder sta ik er best nuchter en besloten in om het uit te maken.

Maar dan raak ik ook alles kwijt. Doe ik hem pijn. Besluit ik dat zijn ‘beste’ niet bij mij past en dat ik hem niet nog kansen ga geven.

Wat zouden jullie doen vanuit buitenstaanders perspectief? Want ik zit er echt dicht op qua gevoelens en gedachten.... al 2 weken lang 24 uur per dag :(

Liefs, en dankjewel,

Anniek22

HARTniek’s ART is the creative, chill and yogic place to go....


Friesfanaat

Berichten: 1338
Geregistreerd: 16-12-08
Woonplaats: Groningen

Re: Uitmaken of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 11:22

Hoe hard en moeilijk ook.. Dit zijn keuzes die kan niemand anders voor je maken. Jij moet zelf uitmaken of je dit wilt ja, of nee.. Dat is moeilijk en ongelooflijk zwaar, maar niemand anders kán én mág deze keuze voor jou maken. Enkel en alleen jijzelf kan dit bepalen..

De enige tip die ik je wil geven, luister naar jezelf en kies niet uit medelijden, maar kies vanuit je gevoel..

Heel veel sterkte en wijsheid gewenst..

Julia ´fan Melman´ Tymen 503 x Wimer 461 - B+2
Meiske ´fan Melman´ Eise 489 x Wimer 461 - B+3


~ No Fear, Life's Better Than You Obviously Thought ♡ ~

Anoniem

Re: Uitmaken of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 11:27

Jij kan nooit je beste zelf zijn als jij je niet gelukkig voelt, en daarmee ook niet de juiste partner zijn. Het feit dat je het overweegt zegt imo genoeg.

Veel sterkte gewenst met wat je beslist!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57910
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 11:35

Eerlijk gezegd vind ik jouw "eisen" vrij onrealistisch en kinderlijk. Zeker als je niet samen woont.

Ik zou zeggen, laat die jongen lekker gaan, bijt door de zure appel heen, zodat hij de kans heeft om iemand te vinden die hem waardeert zoals hij is. In plaats van iemand die enkel aan zichzelf en haar noden denkt. :\
De arme jongen wil nog veranderen (waar hij niet perse gelukkiger van gaat worden en dat weet hij vast zelf ook.) en jij zegt dan gewoon "daar heb ik het geduld niet voor"? Serieus? Om het in jouw taal te zeggen: #Egocentrisch.

Je twijfelt bovendien ook niet omdat je hem perse wil sparen. De meeste redenen die je noemt zijn redenen die te maken hebben met wat JIJ kwijt raakt. :n
Houd die arme gast niet aan het lijntje.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 30-10-20 11:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 11:37

is even een rust pauze inlassen een optie?? , ook voor je zelf om eens te ervaren hoe het is als je geen contact hebt en elkaar ook niet ziet, ontdekken dat je misschien te veel wil

veel wijsheid gewenst, en alle goeds met wat je ook besluit
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-10-20 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt

trustHim
Berichten: 6343
Geregistreerd: 28-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 11:37

niemand kan de keuze voor jou maken, ook hij niet. Wat ik daarmee wil zeggen is: bij hem blijven omdat het hem pijn doet als je dat niet doet is geen goede grond voor een relatie. Ik weet niet of je al eerder in je relatie aangegeven hebt dat jij meer contact nodig hebt? Als dat wel zo is en nooit veranderd is dan weet je zelf al dat het ook niet gaat veranderen. Als hij al zegt misschien 2 jaar nodig te hebben om dat te kunnen bieden moet jij je afvragen wil je zolang wachten en eigenlijk ongelukkig zijn?
Kijk niemand kan 100% voldoen aan wat de ander graag zou willen, je bent nu eenmaal altijd een individu met eigen verlangens en behoeftes maar je kan er wel naar streven om elkaar zoveel mogelijk tegemoet te komen. Ik heb ook wel eens dingen waar ik mij aan irriteer of wat ik jammer vind bij mijn man, maar verder doet hij echt zijn best om die dingen dan te veranderen en maakt hij mij wel gelukkig met zijn liefde en aandacht.
wat je ook kan doen is kijken hoe je invulling zou willen geven aan die aandacht, moet die echt fysiek zijn of is elkaar 2x per week zien maar elke dag een berichtje of even bellen ook goed.

Kortom, kijk jezelf aan in de spiegel en vraag jezelf af wat JIJ wilt. Gaat hij jou op korte termijn wel gelukkig maken, als je denkt van niet of twijfelt zou ik er de punt achter houden en verder gaan hoe moeilijk ook

Niets is onmogelijk, soms wel een zoektocht

Kimbers

Berichten: 5102
Geregistreerd: 04-02-05

Re: Uitmaken of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 11:42

Als je niet gelukkig bent dan maak je het uit.

Je komt wel over als een vrij beklemmende partner.

smurffie

Berichten: 11126
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: Uitmaken of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 11:50

Heb je het besproken voordat je besloot het uit te maken?
Is het iets dat al lang besproken is en je nu geen verbetering in ziet, of heb je van alles gedaan om het beter te maken behalve praten?

Anyway, niemand kan deze keuze voor je maken. Als jij besluit het uit te maken is dat waarschijnlijk het beste.

xPabloBokt

Berichten: 9367
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 11:56

Ayasha schreef:
Eerlijk gezegd vind ik jouw "eisen" vrij onrealistisch en kinderlijk. Zeker als je niet samen woont.

Ik zou zeggen, laat die jongen lekker gaan, bijt door de zure appel heen, zodat hij de kans heeft om iemand te vinden die hem waardeert zoals hij is. In plaats van iemand die enkel aan zichzelf en haar noden denkt. :
De arme jongen wil nog veranderen (waar hij niet perse gelukkiger van gaat worden en dat weet hij vast zelf ook.) en jij zegt dan gewoon "daar heb ik het geduld niet voor"? Serieus? Om het in jouw taal te zeggen: #Egocentrisch.

Je twijfelt bovendien ook niet omdat je hem perse wil sparen. De meeste redenen die je noemt zijn redenen die te maken hebben met wat JIJ kwijt raakt. :n
Houd die arme gast niet aan het lijntje.


Hoe bot het misschien ook is, ik ga hier wel in mee. Ik lees dat hij zich wel degelijk aan jou aanpast, maar het komt een beetje over alsof dat andersom niet is/jij daar geen zin in hebt. Het is heel normaal dat hij je niet constant knuffelt als jullie 5 dagen achtereen samenzijn. Mijn verloofde (!) en ik wonen inmiddels ruim anderhalf jaar samen en als ik hem meer zie/we veel bij elkaar zijn wordt het ook "saaier" (tussen aanhalingstekens omdat het nét niet het goede woord is). Je gaat echt niemand vinden die zo aanhankelijk blijft als je elkaar dag in, dag uit constant ziet, en als je die vind dan garandeer ik je dat je je binnen no time zwaar opgesloten gaat voelen.

Ik zie verschillende ritmes juist als een zegen, je kunt elkaar tenminste nog missen als je niet altijd op dezelfde momenten hetzelfde doet. Houdt het een beetje interessant :)

You got your passion, you got your pride
But don't you know that only fools are satisfied?
Dream on, but don't imagine they'll all come true
When will you realize, Vienna waits for you?

Hutcherson

Berichten: 7326
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 11:57

1 ding heb ik geleerd... Mensen veranderen niet voor hun partner.
Die kans dat dat daadwerkelijk lukt is 1%.misschien minder.

Uiteraard denk/hoop jij dat het hem wel lukt en dat je alsnog gelukkig wordt maar verbetering is van korte duur.

Maar ik vind het enorm sterk van je dat je dit na 3,5 jaar herkent en erkent bij jezelf en ernaar handelt.

smurffie

Berichten: 11126
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 12:03

Hutcherson schreef:
1 ding heb ik geleerd... Mensen veranderen niet voor hun partner.
Die kans dat dat daadwerkelijk lukt is 1%.misschien minder.

Uiteraard denk/hoop jij dat het hem wel lukt en dat je alsnog gelukkig wordt maar verbetering is van korte duur.

Maar ik vind het enorm sterk van je dat je dit na 3,5 jaar herkent en erkent bij jezelf en ernaar handelt.

Mijn ervaring is dat mannen van nature minder praten over gevoel en hoe het met iemand echt gaat een lastige vraag vinden maar als ze het willen dat allemaal zonder moeite kunnen leren met oprechte interesse te vragen.

En knuffelen/fysiek contact, daar is ieders behoefte anders in. Sleutel is communicatie. Mijn vriend en ik zeggen echt wel eens ' joh kom eens lekker knuffelen, daar heb ik zin in ' waarom zou iemand dat moeten ruiken?
Het is imo pas een probleem als met communicatie de behoeftes niet blijken te stroken

Selina

Berichten: 14258
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 12:07

Maar het is toch niet erg als zij wel iemand is die vaak wil knuffelen en samen wil zijn?
Het wordt pas een probleem als de ander die behoefte minder heeft.
Ikzelf ben ook iemand die m'n partner vaak wil zien en vaak aandacht wil, maar hij heeft dat ook dus dan werkt dat.
Uiteindelijk moet je allebei gelukkig zijn en als één van de twee dat niet meer is, dan wordt het lastig. Als hij het moeten forceren, de meer knuffels en aandacht, dan is het ook minder oprecht denk ik. Als het meer is dat hij er af en toe aan herinnerd moet worden van 'joh ik heb behoefte aan een knuffel' is het al anders.

Mooie foto’s van jouw hond? http://www.simondel.nl

Esmee_RS

Berichten: 4878
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 12:10

Ik vind het ook aardig wat, 5 keer in de week (zeker als je op 50 kilometer van elkaar woont). Heeft hij/heb jij dan geen verdere hobby's of vrienden? Wanneer je bijvoorbeeld fulltime werkt en je moet 5 keer in de week afspreken, hoe heb je dan nog tijd voor je eigen sociale leven?

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Uitmaken of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 12:17

Ik denk dat de vraag meer met jezelf te maken hebt. Waarom heb jij het nodig om 5 keer per week elkaar te zien? Waarom verlang je meer interesse?

Ik herken namelijk wat je schrijft, alleen besef ik dat ik teveel 'hang' aan een ander omdat ik mezelf te weinig respecteer. Nu leer ik dat om denken, dus als ik ergens mee zit, de vraag terug te leggen bij mezelf. Wat mis ik bij mezelf, wat ik eigenlijk onterecht bij een ander neer leg maar eigenlijk mezelf aan moet pakken?
Warrig geschreven, maar misschien kan je er iets mee.

Karaat_the_newforest op Instagram

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 12:24

Hutcherson schreef:
1 ding heb ik geleerd... Mensen veranderen niet voor hun partner.
Die kans dat dat daadwerkelijk lukt is 1%.misschien minder.


Misschien heb ik dan die 1% te pakken! Mijn vriend is het afgelopen jaar echt steengoed bezig met werken aan zichzelf en zijn flinke mindere kant waardoor wij heel dicht bij elkaar zijn gekomen. Het kan echt, maar alleen als je samen wil.

Daarnaast: ik mis het stukje communicatie ts! Heb je dit al eerder aangegeven? Wat ziet jou vriend als ideale relatie? Hier wou vriend ook 1 a 2 keer per week afspreken, maar ik liefst elke dag wel.. uiteindelijk liet ik hem los waardoor hij naar me toe trok en met de loop der jaren is hij minder uitgoing, maar meer huisje boompje beestje. Als jij veel om hem geeft dan zou ik het zeker nog niet opgeven.

Anoniem

Re: Uitmaken of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 12:33

Typisch dat mensen gelijk over elkaar duikelen om TS veeleisend te noemen, terwijl het me toch niet zo gek lijkt om samen met je partner in slaap te vallen. Niet iedereen vindt het prettig om elkaar maar 1 keer per week te zien en dat is echt niet gelijk veeleisend?

Dat gezegd hebbende, als je niet gelukkig bent moet je de stekker eruit trekken TS. Het is even pijnlijk maar uiteindelijk is het voor jullie allebei beter om gewoon te stoppen op het moment dat je elkaar nog lief vindt en niet wachten tot er gezeik van komt. Jullie zijn echt nog hartstikke jong, je hebt elkaar ontmoet in een periode in je leven waarin je waarschijnlijk hele andere dingen wil dan als volwassene. Naarmate je groeit in leeftijd groeien je verwachtingen, je dromen en je ambities. Als blijkt dat je partner daar niet meer bij aansluit is het echt geen schande om ermee te stoppen. Waarschijnlijk loopt er iemand rond die ook juist graag veel intimiteit en nabijheid heeft, meer dan je huidige partner.

Friesfanaat

Berichten: 1338
Geregistreerd: 16-12-08
Woonplaats: Groningen

Re: Uitmaken of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 12:41

Voor alle mensen die vinden dat TS ´veeleisend´ is in haar manier van liefde ervaren.

Het boek ´5 talen van de liefde´ is een enorme aanrader voor iedereen :-)

Julia ´fan Melman´ Tymen 503 x Wimer 461 - B+2
Meiske ´fan Melman´ Eise 489 x Wimer 461 - B+3


~ No Fear, Life's Better Than You Obviously Thought ♡ ~

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: Uitmaken of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 12:55

Ik zou het eerlijk gezegd geen relatie kunnen noemen als ik mijn vriend zo weinig zou zien en er zo weinig contact mee zou hebben.
Komt bij mij meer over als een vriendschap.

sanne1992
Berichten: 2036
Geregistreerd: 04-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 12:58

Jeetje TS wat een verhaal, het is ook net of ik mijzelf hoor in mijn 1e relatie alleen had ik toen nog wat meer punten erbij.

Hoe dan ook jij bent degene die deze keuze moet maken. En hoe lastig ook, maak deze keuze voor jou en niet voor hem. Jullie zijn beide nog jong en hebben een heel leven voor je. Ik zag mijn toekomst niet samen met mijn ex, en heb gekozen er een punt achter te zetten. Het moeilijkste wat ik ooit gedaan heb, ik heb hem echt gebroken achter gelaten. Maar nu 3 jaar later ben ik inmiddels verloofd en ook hij heeft een nieuwe relatie.

Dat gezegd te hebben, ik heb mijn ex ook een 2e kans gegeven. Voor mij was het punt dat ik mij voornamelijk een sloofje voelde en alleen goed was voor de sex. Ook ons toekomst beeld was heel verschillend van elkaar. Hij woonde 1 uur bij mij vandaag (eigen woning ik nog thuis) en zagen elkaar dus ook maar een paar keer per week. Als ik daar dan was was het er een bende en kon ik opruimen. Ik ben daar heen gegaan met het idee van uitmaken, en kwam terug met we kijken het 2 maanden aan. In mijn geval is er in die 2 maanden niks veranderd en heb ik het toen definitief uitgemaakt.

Lieve ts, je kan hem nog een kans geven of niet. Maar bedenk voor jezelf of jij jezelf in een toekomst ziet met je vriend, is het antwoord nee, maak het uit. Is het antwoord misschien, vraag jezelf dan af of zijn manier van veranderen niet ook een vorm van schijn zal worden, en dus uiteindelijk weer stopt. En is je antwoord ja, kijk het dan aan. Geef hem dan de kans om te geven wat jij zoekt.

Het is misschien een warrig verhaal, dus ik hoop dat je er wat aan hebt. Het is hoe dan ook nooit leuk om een relatie te verbreken, maar het is ook niks om je hele leven een schijn op te houden.
Laatst bijgewerkt door sanne1992 op 30-10-20 13:03, in het totaal 1 keer bewerkt

smurffie

Berichten: 11126
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 13:00

Blussem schreef:
Ik zou het eerlijk gezegd geen relatie kunnen noemen als ik mijn vriend zo weinig zou zien en er zo weinig contact mee zou hebben.
Komt bij mij meer over als een vriendschap.

Kwantiteit over kwaliteit?
Als je 50 km uit elkaar woont is 5 dagen per week elkaar zien ook automatisch geen andere hobby's meer denk ik?

J0anieke

Berichten: 4863
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 13:03

pimaude schreef:
Hutcherson schreef:
1 ding heb ik geleerd... Mensen veranderen niet voor hun partner.
Die kans dat dat daadwerkelijk lukt is 1%.misschien minder.


Misschien heb ik dan die 1% te pakken! Mijn vriend is het afgelopen jaar echt steengoed bezig met werken aan zichzelf en zijn flinke mindere kant waardoor wij heel dicht bij elkaar zijn gekomen. Het kan echt, maar alleen als je samen wil.

Daarnaast: ik mis het stukje communicatie ts! Heb je dit al eerder aangegeven? Wat ziet jou vriend als ideale relatie? Hier wou vriend ook 1 a 2 keer per week afspreken, maar ik liefst elke dag wel.. uiteindelijk liet ik hem los waardoor hij naar me toe trok en met de loop der jaren is hij minder uitgoing, maar meer huisje boompje beestje. Als jij veel om hem geeft dan zou ik het zeker nog niet opgeven.

Hier ook 1 hoor. Onbewust dan wel, maar dat vind ik des te fijner. Sinds mijn vriend ander werk heeft heb ik de vriend weer terug die ik 7 jaar geleden heb leren kennen, thank god.

Verder ben ik het eens met bovenstaande. Ik snap jou gevoel heel goed, dat je knuffels nodig hebt enzo, maar als je dat gevoel hebt, zeg je dat dan ook? Of verwacht je van hem dat hij het aanvoelt dat jij knuffels nodig hebt? Je moet echt praten, elke keer weer, om het voor hem duidelijker te maken.

    Alana. ♡

Sassol

Berichten: 5254
Geregistreerd: 16-01-09
Woonplaats: Omg. Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 13:04

Als het is om hem nog 'een kans' te geven dan zet je het al op voor failure. Want zodra hij dus een minder moment heeft, slecht in zijn vel zit of wat dan ook. Verbruit hij z'n kans en geeft jou de ammo om het uit te maken. Ook zal z'n drijfveer voor gedragsverandering gebaseerd zijn op verlatingsangst in plaats van liefde. Zodra hij zich weer safe voelt, zal hij terugvallen in zijn gewoonte.

De vraag is: wil je er SAMEN nog aan werken? Verwachten dat jouw vriend zich helemaal aanpast, zonder dat jij zelf ook wat dingen veranderd, vind ik niet heel fair. Relaties zijn hard werken, samen.
Ook is het kijken naar 'wat zou ik graag willen?' VS 'wat heb ik nódig?'

Hartstikke toppie natuurlijk 5 dagen super gezellig alles samen doen, maar is dat wat je nodig hebt? Of zou je met 1 dag in de week op en top aandacht voor elkaar ook gelukkig kunnen zijn? Of 2, 3 misschien?
Of misschien vind je het samen slapen echt belangrijk, gaat het helemaal niet om de dag. Als je hem maar samen start en eindigt, in bed bijvoorbeeld.

Als wat jullie nodig hebben niet overeenkomt, maak het dan vooral uit want je gaat elkaar tekort doen. Als jullie elkaar kunnen voorzien in deze essentiële dingen en samen willen werken om daar voorbij te groeien naar wat jullie beiden zouden willen: ga dan samen verder.

Mijn advies nu zou zijn: kijk eens goed naar jezelf en ga een gesprek aan met je partner. Hoe zien jullie beiden de ideale relatie voor je? En de minimaal werkbare? Wat zijn de verschillen/overeenkomsten? En is er dan een mooie samenwerking te vinden naar dat wat jullie allebei willen?

Oh en de belangrijkste tip: maak dingen CONCREET. Houden van, liefhebben, aandacht geven etc. allemaal hele vage termen. Wat moet iemand precies doen om jou het idee te geven dat hij van je houdt? Dat hij aandacht voor je heeft?

The 4th Dog Commandement: Do not be angry at me for long, and do not lock me up as punishment. You have your work, your entertainment and your friends. I only have you...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 13:07

smurffie schreef:
Blussem schreef:
Ik zou het eerlijk gezegd geen relatie kunnen noemen als ik mijn vriend zo weinig zou zien en er zo weinig contact mee zou hebben.
Komt bij mij meer over als een vriendschap.

Kwantiteit over kwaliteit?
Als je 50 km uit elkaar woont is 5 dagen per week elkaar zien ook automatisch geen andere hobby's meer denk ik?


Dat ligt er toch aan hoe je het indeelt? 50km is niet zo heel ver. Na je werk naar vriend toe (of andersom) samen eten, beiden (of een van de twee) hobby, samen wat drinken en naar bed. Volgende dag vanuit dat huis naar je werk. De volgende dag andersom. Zo kan je best 5 avonden samen doorbrengen (incl weekend) en toch je eigen hobby’s houden. Ken genoeg mensen die dat zo doen voor ze echt gaan samenwonen :)


Verder wil ik TS nog meegeven; komt dat ongelukkige gevoel en gebrek aan aandacht alleen door hoe je relatie met je vriend is? Want ik kan me zo voorstellen dat voor een extravert gezelligheidsmens de Coronablues er ook inhakt, je mist zoveel normale sociale contacten dat je wellicht ook meer dan normaal verwacht in je relatie.

Gini
Berichten: 17893
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 13:10

Ik mis vooral het stuk communicatie van TS richting haar vriend? In haar verhaal wordt niet duidelijk of dat er al geweest is?
Ze zegt dat ze de hele tijd de schijn ophield dat ze gelukkig was, ik kan me voorstellen dat je dan als partner geen flauw benul hebt van het feit dat het toch niet zo goed gaat. Weet hij dat zij liever samen in slaap zou vallen? Weet hij dat zij veel wilt knuffelen? Het lijkt alsof deze breuk als een donderslag bij heldere hemel komt.

_Lot

Berichten: 1449
Geregistreerd: 20-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 13:17

xPabloBokt schreef:
Ayasha schreef:
Eerlijk gezegd vind ik jouw "eisen" vrij onrealistisch en kinderlijk. Zeker als je niet samen woont.

Ik zou zeggen, laat die jongen lekker gaan, bijt door de zure appel heen, zodat hij de kans heeft om iemand te vinden die hem waardeert zoals hij is. In plaats van iemand die enkel aan zichzelf en haar noden denkt. :
De arme jongen wil nog veranderen (waar hij niet perse gelukkiger van gaat worden en dat weet hij vast zelf ook.) en jij zegt dan gewoon "daar heb ik het geduld niet voor"? Serieus? Om het in jouw taal te zeggen: #Egocentrisch.

Je twijfelt bovendien ook niet omdat je hem perse wil sparen. De meeste redenen die je noemt zijn redenen die te maken hebben met wat JIJ kwijt raakt. :n
Houd die arme gast niet aan het lijntje.


Hoe bot het misschien ook is, ik ga hier wel in mee. Ik lees dat hij zich wel degelijk aan jou aanpast, maar het komt een beetje over alsof dat andersom niet is/jij daar geen zin in hebt. Het is heel normaal dat hij je niet constant knuffelt als jullie 5 dagen achtereen samenzijn. Mijn verloofde (!) en ik wonen inmiddels ruim anderhalf jaar samen en als ik hem meer zie/we veel bij elkaar zijn wordt het ook "saaier" (tussen aanhalingstekens omdat het nét niet het goede woord is). Je gaat echt niemand vinden die zo aanhankelijk blijft als je elkaar dag in, dag uit constant ziet, en als je die vind dan garandeer ik je dat je je binnen no time zwaar opgesloten gaat voelen.

Ik zie verschillende ritmes juist als een zegen, je kunt elkaar tenminste nog missen als je niet altijd op dezelfde momenten hetzelfde doet. Houdt het een beetje interessant :)


Dat verschilt ook per persoon/relatie imo.. In vorige relaties ging ik me bijvoorbeeld wel opgesloten voelen als de ander er behoefte aan had om elkaar constant te zien. Inmiddels woon ik 8 maanden samen met mijn huidige vriendin, we zijn tijdens de lockdown 24/7 samen geweest terwijl we nog niet zo lang samen waren. En toch zijn we na 8 maanden samenwonen nog net zo klef en verliefd als dat we in het begin van onze relatie waren :D
Ik merk nu ook dat ik enorm veel behoefte heb aan samen zijn en knuffelen, terwijl ik dat voorheen dus absoluut niet had. Ik snap TS dus wel, en dit hoeft dus ook niet per se beklemmend te zijn :)

TS, ik zou proberen te communiceren met je vriend. Gewoon open zijn en aangeven waar je behoefte aan hebt, en aan hem vragen om hetzelfde te doen. Succes ermee, lijkt me een lastige situatie!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Ceffyl, YandexBot en 135 bezoekers