Het leed dat krullend haar heet

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Het leed dat krullend haar heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 19:23

Hi!

Hoe verzorgen jullie je krullende haar? Ik heb krullend haar en soms zit het echt vreselijk en de andere keer krult het erg mooi. Wat doe je vooral wel en wat vooral niet?

Ik gebruik Andrelon perfecte krul de shampoo, conditioner en voor het klaar maken de crème en schuim van perfecte krul. Vaak ook nog 'n klein beetje wax en haarlak. Wat gebruiken jullie?

Ik was het z'n 2x per week (als ik paardrij vaker) Ik ga niet met nat haar slapen of de deur uit. Ook borstel ik het nooit. Wat zijn jullie do's en don't? Misschien hebben we er wat aan!

Bij de Trekpleister hebben ze een nieuwe lijn voor niet westers naar (dus voor krullen, kroes, pluizig) het heeft 'n moeilijke naam en staat niet in het reguliere schap. Iemand die het herkent? Ik ben wel benieuwd
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-10-20 19:27, in het totaal 1 keer bewerkt

daiswees

Berichten: 1156
Geregistreerd: 04-08-11
Woonplaats: Assendelft

Re: Het leed dat krullend haar heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 19:24

zoek even op de curlygirl methode ! werkt voor mijn haar onwijs goed!
je hebt ook hele fijne cg hair facebook groepen met veel tips en trics

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Het leed dat krullend haar heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 19:37

Sulfaatvrije shampoo en stylingspul van curlygirlmovement.

MarliesV

Berichten: 15193
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Het leed dat krullend haar heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 19:39

Goed laten knippen (Google maar eens, zijn speciale technieken die helpen) en de curl producten van de Hema zijn erg fijn.

Anoniem

Re: Het leed dat krullend haar heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 19:45

Helpt de curlygirl methode echt?

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Het leed dat krullend haar heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 19:47

Ik lees even mee, ben vandaag een enorme ontplofte poedel terwijl mijn haar gisteren veel beter zat :Y)

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 19:51

AmoorM schreef:
Helpt de curlygirl methode echt?

Ja, bij mij wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 19:51

Goede kapper doet wonderen.

Blue_Eyes

Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Het leed dat krullend haar heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 19:53

Een goede kapper, maar ik zweer ook bij de Andrélon Oil&Curl shampoo met buriti olie. Eindelijk geen pluis meer!

Smotz

Berichten: 668
Geregistreerd: 02-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 19:56

Een goede (krullen) kapper inderdaad, sulfaat vrije shampoo (bijv petal fresh) en weleda haarolie. Vooral een beetje olie na het wassen werkt top, dus niet dagelijks erin doen.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70531
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 20:00


Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 20:01

Of je wel of geen olie moet gebruiken, hangt echt helemaal af van je haareigenschappen. Ik moet het niet doen bijv. Ik krijg er echt mega vies en vet haar van. Ongeacht hoeveel of weinig olie ik gebruik.

ellepel

Berichten: 47339
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 20:01

ja curly girl. :j
doet bij mij ook goed.
al zullen alle producten niet curly geschikt zijn die ik gebruik?

ik heb shampo en conditioner van Garnier, de amandelmelk.
ik was eens per week met de shampo en de conditioner er na.
en de andere keer gebruik ik alleen de conditioner.
na het wassen gebruik ik afwisselend cantu leave in of de curl activator van yari.
daarna flink gel er in en ik heb gewoon de curls styling gel van kruidvat.
laten drogen, gel er uit knijpen en meestal zit het dan wel erg goed :j
maar ja krullen zijn denk ik toch eigenwijs.
dus soms zit het ook niet zo denderend :')

Ayasha
Blogger

Berichten: 57934
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 20:28

Een goede kapper. Verder doe ik alles wat verboden is denk ik. _O-
Ik was eens per week of om de week (het wisselt) maar doe wel elke dag conditioner. Heb ook leave in conditioner die er in gaat. Nu het lang genoeg is vlecht ik het nat en slaap zo ook. Daarvoor gewoon los.
Als ik ergens heen ga heb ik een soort spraygel (tis geen haarlak, het effect lijkt om dat van schuim maar met schuim krijg je vaak te dik samen geplakte stroeven en deze spray doet dat niet.)
Dit is de enige foto die ik vind Waar mijn krullen degelijk zichtbaar zijn. Maar er is niks schokkend te zien uiteindelijk. Inmiddels zijn ze wel bijna dubbel zo lang.

https://m.facebook.com/photo.php?fbid=9 ... 949&type=3
Werkt dit? :=

Ik gebruik de banana hairfood shampoo en conditioners trouwens en een zwarte fles waarvan ik zo meteen de naam moer gaan zoeken.

Edit: novex my curls mystic black.

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Het leed dat krullend haar heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 20:36

Alleen maar nat kammen/borstelen en niet droog.
Petal Fresh is inderdaad fijn en Moroccan oil ook, vooral de treatment.

nowylover

Berichten: 906
Geregistreerd: 13-12-08
Woonplaats: Oosterwolde GLD

Re: Het leed dat krullend haar heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 20:43

Een goede kapper inderdaad.

Daarnaast gebruik ik ook de Andrelon perfecte krul shampoo en conditioner 1 a 2 keer per week.

Dagelijks borstel ik het uit, spuit het wat nat om het nogmaals door te borstelen en dan doe ik de mouse en spray van Andrelon perfecte krul er in en klaar.

Dat werkt voor mij. Al moet ik nodig weer eens naar de kapper want het wordt te lang waardoor de krul er niet meer mooi in zit en het slap word

bowena_84
Berichten: 2543
Geregistreerd: 11-10-03
Woonplaats: Enschede

Re: Het leed dat krullend haar heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 20:46

Ik sluit me aan bij bovenstaande, een goeie krullen kapper en de curly girl methode. Er is een wereld voor me open gegaan.
Ik dacht eerst wat een tijd en geld! Maar ik gebruik vrijwel alleen maar Kruidvat producten en qua tijd heb ik nu een fijn ritme.

Als je zoekt op curly girl kapper kom je uit best de beste krullen kappers van Nederland

Franciee
Berichten: 738
Geregistreerd: 19-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 20:50

Ik was mijn haar met Loving Blends Olijf en wissel dan af tussen shampoo met conditioner of shampoo en haarmasker. Na het douchen haal ik er een tangle teezer doorheen als het nog echt nat is. Als ik serieuze krullen in mijn haar wil dan gebruik ik krullen mousse van Andrelon, als dat niet zo is dan volstaat een beetje haarmasker of haarcreme (of een elastiek :+ ).
De krullen breng ik in model door voorover te hangen en ze er dan van onder in te knijpen. Voor mij werkt het het beste als mn haar nog zo nat is dat het net-niet druppelt, zijn de krullen dan naar wens dan pak ik een handdoek en knijp ik daarmee verder tot het handdoek droog is. Daarna laat ik het aan de lucht drogen, meestal heb je dan zo'n ongemakkelijke half-nat/half-droog fase waarin je denkt dat het nooit meer goed komt maar dat valt eigenlijk altijd wel mee :D
Als het droog is en/of het heeft in een staart gezeten kan ik er niks meer aan veranderen, behalve uitborstelen. Als ik dan mn krullen weer terug wil moet ik het nat maken

Biscuitje

Berichten: 1235
Geregistreerd: 04-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 20:53

Ik ben sinds enkele maanden bezig met CG, nog steeds erg zoekende.. Was mijn haar ong. 1-2x per week met Zwitsal shampoo en conditioner. 1x per week Kruidvat Great Lengths Haarmasker in laten trekken. Na het wassen het haar uitknijpen, borstelen, conditioner aanbrengen in de lengte en in het natte haar scrunchen/kneden. Daarna nog haar mousse erin scrunchen op diezelfde manier. Tot slot Moroccan Argan Haarolie in de punten en weer scrunchen. Ik laat het haar aan de lucht drogen, maar er zijn heel veel mensen die het föhnen op de kop voor extra volume.

ik heb op YouTube filmpjes opgezocht over de CG methode om de werkwijze te leren.
Dit topic is heel leerzaam: [MWS] Curlsys methode/ tips voor krullend haar
Op FB heb je ook heel veel CG groepen met informatie, ik ben o.a. lid van The Curls Cult. In die groep worden er veel producten gedeeld die CG approved zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 21:09

Ik herken het. Mijn routine:
1. Borstelen (droog) (Tangle teezer)
2. Haar wassen met alleen warm water
2. Deepco erin (onderkant) (Garnier laving blends argan cameliaolie)
3. Shampoo erin (bovenkant) (Neofollics)
4. Even laten zitten
5. Goed uitspoelen (ik gebruik er een shampoo massage borstel)
6. Leave in conditioner erin knijpen (Giovanni direct leave in)
7. Haarmousse erin knijpen (Etos curl extra strong)
8. Slapen
9. In de ochtend de hardheid eruit knijpen
9. Kijken of wat geworden is of niet

Het is en blijft een strijd.

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 21:14

Ik heb gisteren een haarwrap ondekt. Ik was eigenlijk opzoek naar een side updo maar toen kwam ik deze wrap tegen. Ik heb het Vannacht geprobeerd. Van mezelf heb ik hele sterke slagen. Ik heb het gewrapt toen ik net uit de douche kwam.


https://youtu.be/X8o9oExf39k




Afbeelding
dit was het resultaat vanochtend.idd voorzichtig loshalen uitschudden. Ik heb vervolgens een beetje haarlak gespoten. En tadaa.

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12736
Geregistreerd: 27-09-05

Re: Het leed dat krullend haar heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 07:23

Moderatoropmerking:
Aangezien dit topic over persoonlijke verzorging gaat, verplaatst naar [MWS] Mensenwelzijn en sport

marleen_usar

Berichten: 24655
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 08:25

Ik was het 1 keer per en borstelen doe ik zelden, klitten haal ik er uit met mijn handen. Ik gebruik alleen producten van Holland en barret, ik had een fijne haarschuim maar die gaat uit het assortiment dus heb ik de gel maar die vind ik niet zo fijn.

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 08:27

Absolem schreef:
Ik heb gisteren een haarwrap ondekt. Ik was eigenlijk opzoek naar een side updo maar toen kwam ik deze wrap tegen. Ik heb het Vannacht geprobeerd. Van mezelf heb ik hele sterke slagen. Ik heb het gewrapt toen ik net uit de douche kwam.


https://youtu.be/X8o9oExf39k




[ [url=m/S8yniy.png]Afbeelding[/url] ]
dit was het resultaat vanochtend.idd voorzichtig loshalen uitschudden. Ik heb vervolgens een beetje haarlak gespoten. En tadaa.


Prachtig!

Ballard_L

Berichten: 2492
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 09:16

Absolem schreef:
Ik heb gisteren een haarwrap ondekt. Ik was eigenlijk opzoek naar een side updo maar toen kwam ik deze wrap tegen. Ik heb het Vannacht geprobeerd. Van mezelf heb ik hele sterke slagen. Ik heb het gewrapt toen ik net uit de douche kwam.


https://youtu.be/X8o9oExf39k




[ [url=m/S8yniy.png]Afbeelding[/url] ]
dit was het resultaat vanochtend.idd voorzichtig loshalen uitschudden. Ik heb vervolgens een beetje haarlak gespoten. En tadaa.


Wauw dit is vet! Ga ik ook eens proberen :D