Sassol schreef:Jaloezie komt altijd voort uit onzekerheid. En hoe haal je nu het beste onzekerheid weg? Door er over te praten, de connectie op te zoeken en die liefde en dankbaarheid voor de ander nog eens goed te voelen.
Als je jaloezie bestempeld als iets 'slechts' wat niet mag, dan ga je het proberen te blokkeren. Blokkeer echter het één, blokkeer je ook het ander. Dus ook die fijne gevoelens van liefde, warmte én vertrouwen.
Dus praten praten praten en nog eens praten. Niet alleen over jouw jaloezie, ook over jouw vriend zijn beleving. Wat vindt hij er eigenlijk van dat zijn ex hem bericht? Misschien vindt hij het zelf ook wel lastig, zou het hem ook goed doen om daar over te kunnen praten.
Belangrijk bij dit soort gesprekken is dat je praat om het praten. Zoek niet naar oplossingen of acties die uitgevoerd moeten worden, zoek naar wederzijds begrip. Dan komen de antwoorden vanzelf.
Mijn vriend praat niet over haar. Of dit een kwestie is van niet kunnen/niet willen dat weet ik verder niet.
Ik heb vandaag voorzichtig proberen aankaarten dat ik het fijn zou vinden als hij wat over haar verteld. Zodat ik zelf een beeld heb hoe zij was, ik denk dat mij dat zou helpen
Hij snapt alleen niet waarom ik dat zou willen, verder ontwijkt hij alles wat met haar te maken heeft.
Hijzelf is daar heel makkelijk in, hij wil ook niks van mijn exen horen. Voorbij is voorbij zegt hij en het verleden moet je loslaten. Ik bewonder hem dat hij daar zo makkelijk in is