MKZ, lees net in de krant

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-01 18:07

dus weet niet zeker of t klopt.
Paardrijden in de bossen en duinen is voorlopig verleden tijd. Ruiters mogen alleen paarden die in de manege gestald staan berijden, en dan alleen nog binnen. De federatie van Nederlandse Rijscholen heeft al haar leden opgeroepen zich te houden aan het vervoersverbod Voor manegehouders en rijscholen betekent vervoersverbod dat er geen lessen wedstrijden of andere evenementen mogen plaats hebben met paarden die niet op het bedrijf staan. ook moeten rijscholein en maneges alle ruiters weren die van een risicoadres komen of daar zijn geweest.
en dna nog stukje over indoor brabant. Volgens mij betekent dit dus dat je alleen in de binnenbak mag rijden en niet meer in de buitenbak. wei weet ik dus niet bij ons is er namelijk weinig verschil tussen de wei en de buitenbak

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 18:24

Onderstaande is de betreffende brief van de FNRS (www.fnrs.nl)

FNRS Actueel

Mond en Klauwzeer

Betreft: algeheel vervoersverbod voor vee en dus ook voor paarden

Geacht lid,

Als gevolg van het uitbreken van mond- en klauwzeer in Nederland, heeft minister Brinkhorst van het Ministerie van Landbouw, Natuurbeheer en Visserij vanaf hedenmorgen 21 maart 2001 11 uur een algeheel vervoersverbod voor vee en dus ook voor paarden afgekondigd.

Bijgaand treft u de tekst van dit besluit en een persbericht van de NHS aan. Wellicht ten overvloede zouden wij u dringend willen adviseren om strikt gehoor te geven aan dit besluit, waarin onder meer de volgende aspecten vermeld staan:


Geen vervoer van dieren van en naar uw bedrijf

Geen (lege) trailers van en naar uw bedrijf

Geen lessen, wedstrijden en/of andere evenementen, m.u.v. van activiteiten waaraan paarden die gestald staan op uw bedrijf deelnemen

Daarnaast adviseren wij u, voor zover e.e.a. niet reeds verboden is op basis van bovenvermeld besluit, om:


Personen waarvan bekend is dat zij van een risicoadres afkomstig zijn, dan wel aanwezig zijn geweest op een dergelijk terrein, niet op uw manege toe te laten

Alle noodzakelijke en in het besluit vermelde maatregelen te nemen teneinde een verdere verspreiding van het mond- en klauwzeer te trachten te stoppen

Houd rekening met de voorschriften voor aanlevering van voer e.d. (zie ook tekst besluit)

Voor de meest actuele informatie kunt u 24 uur per dag terecht op de website van het Ministerie van LNV http://www.minlnv.nl, welke eveneens te bereiken is via onze website http://www.fnrs.nl.

In het vertrouwen u hiermede voldoende te hebben geïnformeerd,

met vriendelijke groet,

F. Brink
Hoofd Bureau FNRS

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 18:29

Wat erg jammer is van de berichtgeving van het ministerie is dat deze in zulke ambtelijke taal gesteld is dat een normaal mens (zoals wij Lachen ) er geen touw aan vast kan knopen wat nou wel en niet mag.

Mijn zusje belde mij net, ze komt er bij het 0800-nummer al 4 uur (!) lang niet door. Niet eens een ingesprektoon, maar een overbelastingstoon... Ik snap dat ze telefoontjes uit heel Nederland te verwerken krijgen, maar ja, waar haal je nu je informatie vandaan? Zij weet dus nog steeds niet of ze met haar paard naar buiten mag. Ze heeft al verschillende mensen van de vereniging gesproken, de een zegt dit en de ander zegt dat. Voor de zekerheid houdt ze Ameretto maar binnen, er zit niets anders op.

Maar alsjeblieft, ik zou zo graag willen dat het ministerie in begrijpelijk Nederlands liet weten wat nu wel en niet mag... Boos!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 18:32

Mmm... die brief van de FNRS komt al meer in de buurt. Maar toch:

"Alle noodzakelijke en in het besluit vermelde maatregelen te nemen teneinde een verdere verspreiding van het mond- en klauwzeer te trachten te stoppen."

En die zijn...?

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-01 18:36

ja idd kom bij die brieven niet verder dan de datum. om daarna jullie reacties erop te lezen daar kan ik meer uit opmmaken dan uit de brieven en ze worden steeds weer vernieuwd. dus t maakt niet veel uit of ik t wel of niet goed doorlees. morgen is alles weer anders

_________________
Kijk uit malloot ....
een kokosnoot!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Marjolein op 2001-03-22 18:36 ]</font>

Silvia

Berichten: 3267
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 18:36

Ik heb een klein stukje wei afgezet wat ver van de openbare weg ligt en daar mag mijn paard even rondsjezen om zijn energie kwijt te kunnen. Formeel gezien ben ik in overtreding want het vee mag zijn verblijfplaats niet verlaten. En volgens mij in dat in het geval van mijn paard de stal. Zo lang ik niet precies weet wat er met verblijfplaats bedoeld wordt houd ik hem het liefst binnen.

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 21:31

Tja en die van ons staan nu dus gewoon buiten want wij hebben geen stal......vanavond werd mijn vriend al gebelt door de manege dat de lessen niet doorgaan en dat het examen voor het koetsiersbewijs hoogswaarschijnlijk ook niet door gaat!!!

Jacqueline

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 22:14

Is. en Ber. staan buiten. Maar wat ik me net bedacht.. in die wei staat geen gras, althans bijna niets. Ik breng nu van mijn huis een korf vol kuil naar ze. Eigelijk mag dat dus niet!!!! Das ook raar eigelijk, hoe moet het anders, ze moeten toch eten....
Raar he?

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 22:17

Tja het is heel raar Jantina.....wij hebben de paarden ook in een ander land staan dan waar we het hooi hebben liggen.....hooi ligt in een lege stal en bij een leeg weiland.....dus elke dag een half baaltje in de auto en toch naar de paardjes brengen!!!
Je zou onze auto eens moeten zien hihihi.

Jacqueline


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: aniek_joefy, bebble, Boheme, DenieesB, Esplendido, fro, gerlienke, Glenda, IMAY1990, Isab123, Jadero, judithM, LiDi, Mariett, MarJon, Polarize, tanec_meisje, Unit, YandexBot, Zoolgangster en 87 bezoekers