Ik werk parttime, mijn partner fulltime. Bovenop het huishouden ga ik ook elke dag naar mijn paard, daar ben ik ongeveer een uur bezig, met reistijd erbij ben ik ongeveer anderhalf uur van huis.
Ik loop er soms ook tegenaan hoor. Ik neem 99% van het huishouden op me - poetsen, de was, kleren opvouwen, naar de supermarkt gaan (met mijn scooter), koken, ... Het basic onderhoud van de tuin doe ik ook - onkruid uittrekken, dagelijks de gevallen noten van onze boom oprapen, achter dingen aanrennen die gaan vliegen, ...
Ramen wassen doet mijn vriend. Het gras afrijden ook. Met het onkruid helpt hij soms ook wel. "Mannelijke" dingen zoals een nagel in de muur kloppen doet hij ook - ik kan dat ook wel hoor, maar ach, ik doe al genoeg denk ik dan
Iets waar ik me aan stoor is dat hij zijn gewassen & opgevouwen kleren niet weglegt. Ik was ze, vouw ze op en leg ze in een wasmand voor zijn kast. Enige wat hij dan nog moet doen, is de kleren in zijn kast leggen. Doet ie niet, hij laat de kleren in de wasmand steken en trekt dan wat hij nodig heeft van tussen de stapel. Binnen de 3 dagen is de helft niet meer opgevouwen. Ik probeer me er niet druk in te maken, als hij met kleren met kreukels wilt rondlopen doet ie dat maar
Oh, en schoenen uitdoen is hier ook zo'n issue. Ik loop zowat elke dag te stofzuigen in de zomer, omdat we elke dag de tuin inlopen. Ik doe mijn schoenen ALTIJD uit als ik binnen kom, ik heb schoenen aan de achterdeur staan die ik aandoe als ik naar de tuin ga. Hij houdt zijn schoenen aan en wilt ze niet in het washok zetten "want dan kruipen er spinnen in"

Deed ie aan de voordeur eerst ook; ik heb hem een afgesloten schoenenkast gegeven en daar wilt hij zijn schoenen wel insteken. Maar ik ben er zeker van dat als ik nu onder tafel kijk, hij zijn schoenen gewoon nog aanheeft, in plaats van zijn huissloefen
Tafel even schoonmaken als hij gemorst heeft met zijn eten doet hij ook niet altijd. En opruimen nadat hij iets gebruikt heeft blijkt ook moeilijk te zijn
Ik heb volgende week een sollicitatiegesprek om weer meer uren te gaan werken. Kan hij lekker gaan aanpoten hoor haha, ik blijf niet alles op mijn eentje doen als ik weer meer ga werken

Hij is trouwens ook een kleine 15 jaar ouder dan mij, dus hij zal ook sneller op pensioen gaan. Wordt lachen