Partner met pensioen, zelf nog fulltime aan het werk

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nico12
Berichten: 814
Geregistreerd: 15-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 16:51

Nico12 schreef:
Maureen95 schreef:
Maak eens een lijstje met wat er allemaal nog gedaan moet worden en schotel hem dat voor. Misschien ziet hij dan ook in dat er nog wel wat werk gedaan moet worden. Ik zou zeker verwachten dat je partner meer gaat doen in huis omdat jij nog fulltime werkt.


Ik hoop niet dat mijn vrouw dit leest. Mijn antwoordt zou zijn: regel huishoudelijke hulp.

Ik bedoel niet schoonmaak in huis Nico. TS schrijft dat er achterstallig onderhoud is. Daar kan haar man dan toch prima bij helpen als hij vrije tijd heeft?[/quote]

Klussen, weet natuurlijk niet of ie 2 linkerhanden heeft. Maar ik klus gemiddeld 12 uur per week in huis excl. de tuinuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 16:55

Maak een lijstje met klussen:

Elke dag stofzuigen en doekje

Maandag stofzuigen boven, dak repareren
Dinsdag badkamer soppen deur verfen
Woensdag boodschappen en kasten uitruimen/ opruimen

Aan het eind van jouw werk dag, haal je je paardijzweepje van stal

Heeft hij het goed gedaan een sensuele tik, heeft hij het fout gedaan een straftik

Problem solved :Y)

Niks onredelijk aan toch? }:) :o?

Ik denk dat je zelf wel kunt bepalen wat JIJ wel of niet onredelijk vind, dat is voor iedereen anders. ;)

Padoertje
Berichten: 1527
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 16:56

Maak samen een briefje met klusjes die gedaan moeten worden. Zo kan hij af en toe iets oppakken om te doen. Als je mannen er niet op aan spreekt, dan vergeten ze het. Zit gewoon niet in hun systeem en als wij er 100 x over moeten beginnen, dan vinden ze je een zeur. Dus, briefje maken met klusjes en in het zicht leggen

belle_boef

Berichten: 10733
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 17:03

Nico12 schreef:
Maureen95 schreef:
Maak eens een lijstje met wat er allemaal nog gedaan moet worden en schotel hem dat voor. Misschien ziet hij dan ook in dat er nog wel wat werk gedaan moet worden. Ik zou zeker verwachten dat je partner meer gaat doen in huis omdat jij nog fulltime werkt.


Ik hoop niet dat mijn vrouw dit leest. Mijn antwoordt zou zijn: regel huishoudelijke hulp.


Maar de man van TS had wel commentaar over kosten. Verder ben ik het met je eens. Wat je niet leuk vind uitbesteden als het kan

FrNo
Berichten: 3657
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Re: Partner met pensioen, zelf nog fulltime aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 17:09

Ik heb niet alle reacties meer gelezen, maar zorg dat je zelf wat wc papier in je handtas/broekzak hebt en hang geen nieuwe rol op.
Dan komt er vanzelf een reactie...

Friesfanaat

Berichten: 1341
Geregistreerd: 16-12-08
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 17:36

FrNo schreef:
Ik heb niet alle reacties meer gelezen, maar zorg dat je zelf wat wc papier in je handtas/broekzak hebt en hang geen nieuwe rol op.
Dan komt er vanzelf een reactie...


Juist ja.. Bijzonder advies..

Als je een gezonde relatie hebt lijkt het mij logisch dat zulke zaken gewoon bespreekbaar zijn en je hier rustig met je partner over in gesprek kunt gaan.. Spreek beide je verwachtingen uit en probeer de gulden middenweg te vinden.

Succes TS!

Edit: Verder ben ik het met Nico eens, een huishoudster/schoonmaker is ideaal! Hier is mijn vriend ook netter en meer bezig met schoonmaken dan ik :+

Zonnetje81
Berichten: 18674
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Partner met pensioen, zelf nog fulltime aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 17:49

Nou ik zou mijn man echt geen lijst voorschotelen. Iemand gaat niet met pensioen om thuis alle k klussen te doen. Maar de gewone kleine dingetjes moet je samen bespreken. Een wc rol ophangen is niet nu ineens een probleem lijkt me.

FrNo
Berichten: 3657
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 18:08

Friesfanaat schreef:
FrNo schreef:
Ik heb niet alle reacties meer gelezen, maar zorg dat je zelf wat wc papier in je handtas/broekzak hebt en hang geen nieuwe rol op.
Dan komt er vanzelf een reactie...


Juist ja.. Bijzonder advies..

Als je een gezonde relatie hebt lijkt het mij logisch dat zulke zaken gewoon bespreekbaar zijn en je hier rustig met je partner over in gesprek kunt gaan.. Spreek beide je verwachtingen uit en probeer de gulden middenweg te vinden.

Succes TS!

Edit: Verder ben ik het met Nico eens, een huishoudster/schoonmaker is ideaal! Hier is mijn vriend ook netter en meer bezig met schoonmaken dan ik :+


Oké, ik bedoelde niet dat je dit meteen moet gaan doen.

Maar als je dit vaker aan hebt gegeven, van als je het wcpapier opmaakt, hang even een nieuwe rol op, en dit wordt steeds weggelachen/steeds genegeerd. Dan zou ik na verkoop van tijd dit doen.

crow
Berichten: 2426
Geregistreerd: 12-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 18:10

Absoluut. Ik ben 20 jaar jonger dan mijn man, werk ook nog veel uren. Mijn man is al flink aantal jaren met pensioen, is nu 76. Omdat hij veel meer tijd heeft, doet hij het huishouden. Koken doen we allebei, ligt eraan wie er het meest zin heeft om te koken of tijd. Boodschappen doen we ook allebei, hoe het uitkomt.
Niet meer dan logisch dat je man meer tijd aan huishoudelijke taken besteedt, nu hij meer tijd heeft, zou dit dus zeker bespreekbaar maken.

LWDaisy

Berichten: 4774
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 18:22

Ik werk parttime, mijn partner fulltime. Bovenop het huishouden ga ik ook elke dag naar mijn paard, daar ben ik ongeveer een uur bezig, met reistijd erbij ben ik ongeveer anderhalf uur van huis.

Ik loop er soms ook tegenaan hoor. Ik neem 99% van het huishouden op me - poetsen, de was, kleren opvouwen, naar de supermarkt gaan (met mijn scooter), koken, ... Het basic onderhoud van de tuin doe ik ook - onkruid uittrekken, dagelijks de gevallen noten van onze boom oprapen, achter dingen aanrennen die gaan vliegen, ...

Ramen wassen doet mijn vriend. Het gras afrijden ook. Met het onkruid helpt hij soms ook wel. "Mannelijke" dingen zoals een nagel in de muur kloppen doet hij ook - ik kan dat ook wel hoor, maar ach, ik doe al genoeg denk ik dan :+

Iets waar ik me aan stoor is dat hij zijn gewassen & opgevouwen kleren niet weglegt. Ik was ze, vouw ze op en leg ze in een wasmand voor zijn kast. Enige wat hij dan nog moet doen, is de kleren in zijn kast leggen. Doet ie niet, hij laat de kleren in de wasmand steken en trekt dan wat hij nodig heeft van tussen de stapel. Binnen de 3 dagen is de helft niet meer opgevouwen. Ik probeer me er niet druk in te maken, als hij met kleren met kreukels wilt rondlopen doet ie dat maar :+

Oh, en schoenen uitdoen is hier ook zo'n issue. Ik loop zowat elke dag te stofzuigen in de zomer, omdat we elke dag de tuin inlopen. Ik doe mijn schoenen ALTIJD uit als ik binnen kom, ik heb schoenen aan de achterdeur staan die ik aandoe als ik naar de tuin ga. Hij houdt zijn schoenen aan en wilt ze niet in het washok zetten "want dan kruipen er spinnen in" :+ Deed ie aan de voordeur eerst ook; ik heb hem een afgesloten schoenenkast gegeven en daar wilt hij zijn schoenen wel insteken. Maar ik ben er zeker van dat als ik nu onder tafel kijk, hij zijn schoenen gewoon nog aanheeft, in plaats van zijn huissloefen :+

Tafel even schoonmaken als hij gemorst heeft met zijn eten doet hij ook niet altijd. En opruimen nadat hij iets gebruikt heeft blijkt ook moeilijk te zijn :+

Ik heb volgende week een sollicitatiegesprek om weer meer uren te gaan werken. Kan hij lekker gaan aanpoten hoor haha, ik blijf niet alles op mijn eentje doen als ik weer meer ga werken :+ Hij is trouwens ook een kleine 15 jaar ouder dan mij, dus hij zal ook sneller op pensioen gaan. Wordt lachen :+

Goof

Berichten: 28770
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 18:46

Zonnetje81 schreef:
Nou ik zou mijn man echt geen lijst voorschotelen. Iemand gaat niet met pensioen om thuis alle k klussen te doen. Maar de gewone kleine dingetjes moet je samen bespreken. Een wc rol ophangen is niet nu ineens een probleem lijkt me.


Nou, dat!
Die man heeft kennelijk zijn hele leven hard gewerkt en is nu net 3,5 week met pensioen.
Mag hij aub gewoon eerst even lekker genieten van zijn verdiende tijd?

Over de gewone, kleine dingetjes in het huishouden kan je overigens gewoon een gesprek aangaan toch? Maar dat had je jaren geleden ook al kunnen doen.

Himyar

Berichten: 4538
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-20 20:11

Wie zegt dat hij álle klussen moet doen? Heb ik dat gezegd?
Nee, met de wc rol is niet nu pas een probleem. Maar eerst kon ik nog denken dat hij druk was, nu niet.

Goof

Berichten: 28770
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 20:20

Himyar schreef:
Wie zegt dat hij álle klussen moet doen? Heb ik dat gezegd?
Nee, met de wc rol is niet nu pas een probleem. Maar eerst kon ik nog denken dat hij druk was, nu niet.


Te druk met kakken om een wcrol te vervangen? >;)

HorsePassion
Berichten: 973
Geregistreerd: 21-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 20:23

Ik dacht ook te lezen dat je man in het weekend alleen op pad gaat?
Ik vraag mij eigenlijk af hoe gelijkwaardig jullie zijn. Je man kan toch ook rekening houden met jou.
Zeker nu hij meer tijd heeft.
Ik zou zeker een goed gesprek met hem aangaan. Jij bent niet zijn moeder noch de huishoudster.
Kom voor je zelf op.

chanicha

Berichten: 12150
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 20:28

Mijn vader zei altijd andermans boeken......!
Mijn man helpt in het huishouden ook al werkt hij gewoon nog maar dat vindt hij heel normaal en ik vind het fijn omdat ik niet kan zoals ik wil.
Ik snap best dat als hij net thuis zou zijn hij even wil genieten van het niet moeten maar zou nooit zo over mijn man op internet praten, dat doe je samen.

JorineV
Berichten: 1091
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Gouda

Re: Partner met pensioen, zelf nog fulltime aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 20:54

Het lijkt me een flinke omschakeling. Dat is heel erg wennen. Wat iemand al zei, als je zeeën van tijd hebt, krijgt er niets prioriteit en gebeurt er dus weinig. Erover praten, jpuw mening en wensen delen, zal allicht helpen in het vinden van een nieuwe balans.

Ik denk alleen wel, dat veel mensen hier er nogal hard of eisend in staan. Ik ken jouw partner niet, maar niet iedereen zal daar even inschikkelijk op reageren.

Bekijk het eens uit een andere hoek: hoe meer werk hij jou uit handen neemt, hoe meer tijd er is om samen dingen te ondernemen. Ga ik er wel even vanuit dat jullie elkaar nog altijd graag zien :D

Hof_Arcadia
Berichten: 99
Geregistreerd: 15-12-12

Re: Partner met pensioen, zelf nog fulltime aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 21:08

Het is inderdaad een hele omschakeling. Mijn partner is nu een jaar met pensioen en het is een moeilijk jaar geweest.
Hij heeft nooit zoveel in huis gedaan en daar is geen verandering in gekomen. Er valt absoluut niet over te praten, geen plezier in onze tuin, niet in de dieren, komt eigenlijk niet van het erf af.
Zijn laptop is favoriet en daarnaast de bank en zijn bed. Hij wil na al die jaren werken geen enkele verplichting meer. Het wordt wat minder moeilijk omdat ik me erbij heb neergelegd en mijn eigen gang ga. Misschien verandert het nog wel eens. Maar pensioen is niet altijd een pretje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 22:19

Hof_Arcadia schreef:
Het is inderdaad een hele omschakeling. Mijn partner is nu een jaar met pensioen en het is een moeilijk jaar geweest.
Hij heeft nooit zoveel in huis gedaan en daar is geen verandering in gekomen. Er valt absoluut niet over te praten, geen plezier in onze tuin, niet in de dieren, komt eigenlijk niet van het erf af.
Zijn laptop is favoriet en daarnaast de bank en zijn bed. Hij wil na al die jaren werken geen enkele verplichting meer. Het wordt wat minder moeilijk omdat ik me erbij heb neergelegd en mijn eigen gang ga. Misschien verandert het nog wel eens. Maar pensioen is niet altijd een pretje


Ik schrik hier echt van, je kunt toch samen zoveel mogelijk proberen te genieten en er wat moois en gezelligs van maken thuis. Dat moet meer energie geven i.p.v. voelen als een verplichting.

Anoniem

Re: Partner met pensioen, zelf nog fulltime aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 22:32

Er zijn nu eenmaal 3 types mensen als ze op pensioen gaan. Die die verder gaan op het tempo dat ze deden. Die die een 2de jeugd beleven en helaas zijn er ook die letterlijk stilvallen. Dat laatste is zeer, zeer triest.

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 22:42

Wat erg om te lezen zeg, lijkt me echt een nachtmerrie zo'n man constant thuis.

Overigens ook heel storend dat 'helpen in het huishouden', net zoiets als dat mannen 'oppassen' op hun kinderen. Het is hun huishouden!!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 22:54

Voor de geïnteresseerden: er was vanavond via de Universiteit Utrecht een Science Session over genderrollen in het huishouden. Deze is hier terug te zien (37 minuten).

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 23:04

Zonnetje81 schreef:
Nou ik zou mijn man echt geen lijst voorschotelen. Iemand gaat niet met pensioen om thuis alle k klussen te doen. Maar de gewone kleine dingetjes moet je samen bespreken. Een wc rol ophangen is niet nu ineens een probleem lijkt me.


Dit dus ... tenzij jullie dat van tevoren overeengekomen zijn, maar zo te horen niet. Ik vind je dus wel onredelijk. Heb je voordat hij met pensioen ging het nooit gehad over de invulling van zijn tijd?

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 23:46

LWDaisy schreef:
Ik werk parttime, mijn partner fulltime. Bovenop het huishouden ga ik ook elke dag naar mijn paard, daar ben ik ongeveer een uur bezig, met reistijd erbij ben ik ongeveer anderhalf uur van huis.

Ik loop er soms ook tegenaan hoor. Ik neem 99% van het huishouden op me - poetsen, de was, kleren opvouwen, naar de supermarkt gaan (met mijn scooter), koken, ... Het basic onderhoud van de tuin doe ik ook - onkruid uittrekken, dagelijks de gevallen noten van onze boom oprapen, achter dingen aanrennen die gaan vliegen, ...

Ramen wassen doet mijn vriend. Het gras afrijden ook. Met het onkruid helpt hij soms ook wel. "Mannelijke" dingen zoals een nagel in de muur kloppen doet hij ook - ik kan dat ook wel hoor, maar ach, ik doe al genoeg denk ik dan :+

Iets waar ik me aan stoor is dat hij zijn gewassen & opgevouwen kleren niet weglegt. Ik was ze, vouw ze op en leg ze in een wasmand voor zijn kast. Enige wat hij dan nog moet doen, is de kleren in zijn kast leggen. Doet ie niet, hij laat de kleren in de wasmand steken en trekt dan wat hij nodig heeft van tussen de stapel. Binnen de 3 dagen is de helft niet meer opgevouwen. Ik probeer me er niet druk in te maken, als hij met kleren met kreukels wilt rondlopen doet ie dat maar :+

Oh, en schoenen uitdoen is hier ook zo'n issue. Ik loop zowat elke dag te stofzuigen in de zomer, omdat we elke dag de tuin inlopen. Ik doe mijn schoenen ALTIJD uit als ik binnen kom, ik heb schoenen aan de achterdeur staan die ik aandoe als ik naar de tuin ga. Hij houdt zijn schoenen aan en wilt ze niet in het washok zetten "want dan kruipen er spinnen in" :+ Deed ie aan de voordeur eerst ook; ik heb hem een afgesloten schoenenkast gegeven en daar wilt hij zijn schoenen wel insteken. Maar ik ben er zeker van dat als ik nu onder tafel kijk, hij zijn schoenen gewoon nog aanheeft, in plaats van zijn huissloefen :+

Tafel even schoonmaken als hij gemorst heeft met zijn eten doet hij ook niet altijd. En opruimen nadat hij iets gebruikt heeft blijkt ook moeilijk te zijn :+

Ik heb volgende week een sollicitatiegesprek om weer meer uren te gaan werken. Kan hij lekker gaan aanpoten hoor haha, ik blijf niet alles op mijn eentje doen als ik weer meer ga werken :+ Hij is trouwens ook een kleine 15 jaar ouder dan mij, dus hij zal ook sneller op pensioen gaan. Wordt lachen :+

Dat jullie nog steeds samen zijn :=

LWDaisy

Berichten: 4774
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 07:14

Blussem schreef:
LWDaisy schreef:
Ik werk parttime, mijn partner fulltime. Bovenop het huishouden ga ik ook elke dag naar mijn paard, daar ben ik ongeveer een uur bezig, met reistijd erbij ben ik ongeveer anderhalf uur van huis.

Ik loop er soms ook tegenaan hoor. Ik neem 99% van het huishouden op me - poetsen, de was, kleren opvouwen, naar de supermarkt gaan (met mijn scooter), koken, ... Het basic onderhoud van de tuin doe ik ook - onkruid uittrekken, dagelijks de gevallen noten van onze boom oprapen, achter dingen aanrennen die gaan vliegen, ...

Ramen wassen doet mijn vriend. Het gras afrijden ook. Met het onkruid helpt hij soms ook wel. "Mannelijke" dingen zoals een nagel in de muur kloppen doet hij ook - ik kan dat ook wel hoor, maar ach, ik doe al genoeg denk ik dan :+

Iets waar ik me aan stoor is dat hij zijn gewassen & opgevouwen kleren niet weglegt. Ik was ze, vouw ze op en leg ze in een wasmand voor zijn kast. Enige wat hij dan nog moet doen, is de kleren in zijn kast leggen. Doet ie niet, hij laat de kleren in de wasmand steken en trekt dan wat hij nodig heeft van tussen de stapel. Binnen de 3 dagen is de helft niet meer opgevouwen. Ik probeer me er niet druk in te maken, als hij met kleren met kreukels wilt rondlopen doet ie dat maar :+

Oh, en schoenen uitdoen is hier ook zo'n issue. Ik loop zowat elke dag te stofzuigen in de zomer, omdat we elke dag de tuin inlopen. Ik doe mijn schoenen ALTIJD uit als ik binnen kom, ik heb schoenen aan de achterdeur staan die ik aandoe als ik naar de tuin ga. Hij houdt zijn schoenen aan en wilt ze niet in het washok zetten "want dan kruipen er spinnen in" :+ Deed ie aan de voordeur eerst ook; ik heb hem een afgesloten schoenenkast gegeven en daar wilt hij zijn schoenen wel insteken. Maar ik ben er zeker van dat als ik nu onder tafel kijk, hij zijn schoenen gewoon nog aanheeft, in plaats van zijn huissloefen :+

Tafel even schoonmaken als hij gemorst heeft met zijn eten doet hij ook niet altijd. En opruimen nadat hij iets gebruikt heeft blijkt ook moeilijk te zijn :+

Ik heb volgende week een sollicitatiegesprek om weer meer uren te gaan werken. Kan hij lekker gaan aanpoten hoor haha, ik blijf niet alles op mijn eentje doen als ik weer meer ga werken :+ Hij is trouwens ook een kleine 15 jaar ouder dan mij, dus hij zal ook sneller op pensioen gaan. Wordt lachen :+

Dat jullie nog steeds samen zijn :=


Hij is een goeie vent hoor. Werkt kei hard, elke dag, en zorgt ervoor dat ik niet fulltime moet gaan werken. De reden dat ik wat meer wil gaan werken dan dat ik nu doe, is mijn eigen keuze, niet die van hem en niet omdat het nodig is :) Ik doe het leeuwendeel van het huishouden - hij brengt het leeuwendeel van onze gezamelijke rekening naar huis :)

Als ik iets aan hem vraag, doet hij het. Gaat in het weekend vaak mee naar de paarden, rijdt mij zaterdags naar de supermarkt als ik dat vraag. Laadt ook regelmatig de afwasmachine in/uit. Zal ook altijd mijn paardeneten gaan halen en naar stal brengen.

Natuurlijk is hij niet perfect, maar dat ben ik ook niet. Natuurlijk zou ik willen dat hij meer doet in ons huishouden, dat willen we allemaal wel haha. Hij zegt zelf wel dat indien ik meer zou werken, hij thuis meer zou doen, en dat was in het verleden idd het geval, dan ging hij ook gerust eens rond met de stofzuiger. Ik vind het zelf ook niet erg en zelfs vrij logisch dat ik nu het leeuwendeel op mij neem - hij kan toch moeilijk 's nachts nog de was gaan doen? Hij is elke dag van 7u tot 18u van huis, terwijl ik max. 5u per dag werk :)

Schoenen uitdoen hoort imo nu ook weer niet echt bij het huishouden, maar ach, hij zal zich ook wel aan dingetjes van mij ergeren. Hij veegt in ieder geval zijn voeten :+

Oh, en hij beséft wel wat ik hier allemaal loop te doen. Niet dat hij dagelijks een bos bloemen naar mijn hoofd gooit (en dat moet ook helemaal niet!, maar hij zal wel regelmatig laten vallen dat het huis er echt top uitziet, en dat ik blijkbaar heel erg mijn best gedaan heb. En dat is ook wel wat waard, mannen zat die zoiets maar for granted nemen waar nooit een complimentje af kan. Hij heeft zijn kanten - maar draagt mij wel op handen. Dus tja, geven en nemen he :)

Edit: hij heeft ooit 2 maanden thuis gezeten, dik 4 jaar geleden. Toen deed hij de was en de plas, en moest ik alleen maar koken want dat kan hij écht niet.

Lara_Silver

Berichten: 9117
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 07:43

Hoe je kan verlangen dat hij meer gaat doen? Met hem praten! Zeggen dat je niet van plan bent samen te leven met een uit de kluiten gewassen teleurstellende tiener die niet voor zichzelf kan zorgen. Maar bokt kan daar niet echt bij helpen..