Stelling: zingen kan iedereen leren

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Charaz

Berichten: 24263
Geregistreerd: 12-04-02

Stelling: zingen kan iedereen leren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-04 18:53

klinkt misschien raar, maar ik denk dat iedereen zonder stem problemen, met goede les kan leren zingen.

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before


Sirius_

Berichten: 10937
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 18:54

klopt deels. maar je moet er tijd in stoppen, met les leer je een nummer door en door zingen. Maar een les zal je niet verder helpen in idols

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 18:56

Niet mee eens! Jij hebt duidelijk mijn stiefvader nog nooit horen zingen.. En jah..hij heeft jaaaren geleden zangles gehad, maar heeft totaaaaal geen gevoel voor ritme en toonhoogtes! Echt niet. Dat is zoo vals..krijg ik echt buikpijn van! Gelukkig weet ie dat zelf ook, en komt ie niet verder dan een: "OO SOLEEE MIOOO" in de douche.. Knipoog

Op het randje van de afgrond..is het uitzicht het mooist!.......

Charaz

Berichten: 24263
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-04 18:59

Pam schreef:
klopt deels. maar je moet er tijd in stoppen, met les leer je een nummer door en door zingen. Maar een les zal je niet verder helpen in idols


dus ik zou met een zanglessen (niet dat ik dat van plan ben hoor) I will always love you van Withney Houston kunnen zingen?
Nee ik weet ook wel dat dat onzin is, want ik heb niet zo'n dijk van een stem, maar als voorbeeld Waarom nou jij? van Marco Borsato?

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Lindsjah
Berichten: 1093
Geregistreerd: 01-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 19:03

Voor 't grootste deel ben ik ermee eens...
maar ik vind wel dat je van jezelf al een beetje zuivere stem moet hebben!

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 19:06

Ben het deels met de stelling eens
Er zitten mensen tussen die gewoon echt niet kunnen zingen Maar sommige mensen zullen er heus wel beter door gaan zingen en redelijk een liedje kunnen zingen. Maar je moet er ook wel een stem voor hebben vindt ik *LOL*

:+: Lady & Viënna :+:
Blondes have more fun ;)
Mijn fotografiefacebook : La_Vie Photo

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 19:08

newforestlover"]
[quote="Pam schreef:
klopt deels. maar je moet er tijd in stoppen, met les leer je een nummer door en door zingen. Maar een les zal je niet verder helpen in idols


dus ik zou met een zanglessen (niet dat ik dat van plan ben hoor) I will always love you van Withney Houston kunnen zingen?
Nee ik weet ook wel dat dat onzin is, want ik heb niet zo'n dijk van een stem, maar als voorbeeld Waarom nou jij? van Marco Borsato?
[/quote]

Nu kies je 2 moeilijke nummers.. Knipoog

Maar een eenvoudig nummer, is vast wel door iedereen te zingen. Maar of het prettig is om naar te luisteren is een tweede!
Iedereen kan leren zingen, maar om "goed" te zijn heb je ook een mooie stem nodig.. Tong uitsteken

capopjekop

Berichten: 30614
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 19:09

Misja schreef:
Niet mee eens! Jij hebt duidelijk mijn stiefvader nog nooit horen zingen.. En jah..hij heeft jaaaren geleden zangles gehad, maar heeft totaaaaal geen gevoel voor ritme en toonhoogtes! Echt niet. Dat is zoo vals..krijg ik echt buikpijn van! Gelukkig weet ie dat zelf ook, en komt ie niet verder dan een: "OO SOLEEE MIOOO" in de douche.. Knipoog


haha ik ook niet. heb is een keer wat opgenomen met de webcam omdat ik niet snapte dat me pa me vals vond zingen Haha!
toen schrok ik ook wle ff Bloos!

wabisabi

Berichten: 5008
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 19:11

Ik weet het niet. Ik vind dat je zingen als een gave hebt.

Tuurlijk kun je het wel leren. Maar je moet er wel talent voor hebben Lachen

Sirius_

Berichten: 10937
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 19:22

kijk ik bedoel, een nummer dat je leert zingen kun je zingen. zonder nodige uitglijers of toon verschillen. Maar zoals ik al zei, je zult geen idols kunnen winnen. En een nummer van withney.. je moet de noten maar kunnen halen Lachen

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 19:29

ben er deels mee een, iedereen kan zingen, maar ik denk niet dat iemand die niet kan zingen, neem als voorbeeld mezelf, als ik dan op zangles ga, dat ik dan perfect zou leren zingen, en alle noten zou kunnen halen. je moet er wel aanleg voor hebben. dan net zoiets als tekenen, dan kun je wel leren maar je zult nooit zo goed tekenen als iemand die het van zichzelf al goed kent.

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 19:34

je kunt leren toon te houden, en goed stemgebruik enzo.
Maar om een goede artiest te worden heb je toch echt de X factor nodig hoor Haha!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Sirius_

Berichten: 10937
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 19:50

dat bedoel ik dus Lachen

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 19:52

Ik heb het nooit geprobeert, misschien toch eens doen want als ik nu met de radio mee blér dan roept iedereen dat ik stil moet zijn...

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 21:08

Ben het met de stelling eens! Ik heb 10 jaar lang gezongen en mijn lesgeefmens zei altijd dat iedereen kan leren zingen, als ze het ook echt willen. Iedereen kan elk liedje zingen, zelfs Whitney Houston, want dan zing je hem een paar octaven lager.

Alles is mogelijk als je het maar 100 % wilt!

Ben trouwens zelf gestopt omdat ik het supersaai vond na die 10 jaar (ben heel blij dat ik er weg ben want er werd volop voorgetrokken in die groep)

Je bent niet sterker dan je paard, maar wel slimmer en sneller.

Berdien en Daphne: Zusjes en Kei hippe Yostipaardenmiepjes in hart en nieren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 21:43

Ik denk dat, meer nog dan een redelijke stem, een goed gehoor de zangkunsten van een mens bepaalt.
Als je niet hoort of een toon vals of zuiver is, kun je ook je stem niet juist corrigeren en zuiver zingen.
Het gehoor kan voor een deel getraind worden, maar een stukje aanleg is ook nodig.
Daarom zing ik alleen in de auto of onder de douche Knipoog

Charaz

Berichten: 24263
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-04 22:46

Nathalie"]
[quote="newforestlover"][quote="Pam schreef:
klopt deels. maar je moet er tijd in stoppen, met les leer je een nummer door en door zingen. Maar een les zal je niet verder helpen in idols


dus ik zou met een zanglessen (niet dat ik dat van plan ben hoor) I will always love you van Withney Houston kunnen zingen?
Nee ik weet ook wel dat dat onzin is, want ik heb niet zo'n dijk van een stem, maar als voorbeeld Waarom nou jij? van Marco Borsato?
[/quote]

Nu kies je 2 moeilijke nummers.. Knipoog

Maar een eenvoudig nummer, is vast wel door iedereen te zingen. Maar of het prettig is om naar te luisteren is een tweede!
Iedereen kan leren zingen, maar om "goed" te zijn heb je ook een mooie stem nodig.. Tong uitsteken
[/quote]

was is dan een wat eenvoudiger nummer?

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 23:01

Ik ben het er niets mee eens! Ik kan nog niet het eenvoudigste nummer zingen. Geloof me, dat gaat me ook nooit lukken!

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 23:17

Met zangles leer je hoe je moet ademhalen tijdens zingen en dat soort dingen, dat kan natuurlijk onzuiverheden wegwerken en zo zing je een stuk(je) beter. Maar echt zingen... nee, sommige mensen hebben gewoon niet de stem ervoor

Behalve als je zo'n schreeuwliedje gaat zingen, dan kan natuurlijk iedereen zingen Schijnheilig

We verwachten niets maar toch..
WoW-addict ^.^


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Abiola, DotBot, Googlebot, nuscaniels en 21 bezoekers