Het tijdstip van leveren.. Hoe vroeg is vroeg?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gini
Berichten: 17906
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Het tijdstip van leveren.. Hoe vroeg is vroeg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 10:30

Ik moet wel zeggen dat je openingspost op mij ook serieuzer overkwam dan je latere berichten. Maar ik vind het niet netjes dat sommigen het nodig vinden om je te beledigen.

mag
Berichten: 1601
Geregistreerd: 09-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 10:31

Ik werk veel met koeriersdiensten (vooral bij spoedleveringen), de definitieve planning ontvang ik ook altijd pas 's ochtends, dan weet het koeriersbedrijf ook pas de definitieve route omdat tot 's avonds laat pakketten aangenomen worden, dat is het voordeel van een koeriersbedrijf dat ze zo snel schakelen. Ik kan helaas mijn klanten ook pas 's ochtends de tijdsindicatie geven. Half 8 vind ik niet extreem vroeg, Coolblue ed komen ook zo vroeg, maar goed ik heb jonge kinderen dus half 8 voelt al als uitslapen :o

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 11:22

Anne. schreef:
ik vraag me sterk af of een koeriersdienst, zonder overleg met de klant, überhaupt mag leveren op dit tijdstip?!

Ja dat mag. Zonder overleg en op dat tijdstip. Je ochtendhumeur was wel duidelijk te lezen in je OP :') .

Art_ofLiving

Berichten: 344
Geregistreerd: 10-06-14

Re: Het tijdstip van leveren.. Hoe vroeg is vroeg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 16:20

Ik heb dit ook eens gehad en was ook niet zo blij.. was een wasmachine die ik op Coolblue had besteld, maar omdat ik ook aansluitservice had geboekt moest hij dus via een derde partij komen.

Kreeg ik een SMS dat ze vanaf 6.30/7.00 al konden komen (wat inderdaad best vroeg was voor mij toen..) Uiteindelijk konden ze hem die dag niet leveren dus voor niks vroeg opgestaan. :D

Tsja, het is hopelijk maar één keer vroeg opstaan, maar ik snap dat je liever zelf een tijdsvak had aangegeven. Ik had pas bij Zalando dat m'n bestelling onverwachts door BudBee bezorgd zou worden (nieuwe service) die alleen 's avonds bleek te bezorgen, was ik ook niet blij mee, want ik had die avond afspraken en juist de bestelling overdag verwacht. Communicatie daarover is wel handig dan. :D

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 16:36

Kwamen ze altijd maar rond 7.30. Ik vind dat helemaal niet vroeg. Ik erger me juist aan de late leveringen, soms pas na 21.00 uur. Dan lig ik soms al op bed en hebben ze pech. Ik probeer altijd rond 22.00 uur in bed te liggen.

rien10
Berichten: 14662
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 16:38

Anne. schreef:
Wow, ik wist niet dat jullie er boos om werden.. :=

Ik zeg toch niet dat ik het pakket niet wil ontvangen of niet kan ontvangen?
Als klant ga ik er vanuit dat een koeriersdienst werkt binnen openings- of kantoortijden. Als ik de avond van tevoren voor een laatste keer die link check en dat tijdstip staat er, dan vind ik dat op zijn minst verrassend. Ik ben geen bedrijf, ik krijg niet wekelijks koeriersdiensten op bezoek en kan dus niet anticiperen op dat soort bezorgtijden.

Leuk al die aannames dat 07:30 voor mij een tijdstip zou zijn dat ik nog lekker in mijn bed lig te stinken? Was het maar zo’n feest..
Dat ik niet aan kinderen moet beginnen? Het “pakket” is een box voor mijn pasgeboren kind :')

Ach, jullie hebben ook wel gelijk en daarom zette ik het ook in mijn openingspost; dat rationeel denken over en op deze tijdstippen is niet mijn sterkste kant.
Neemt niet weg dat ik het (als consument) om bovengenoemde reden toch een vreemde tijd vind om zo nog ‘even’ naar te verplaatsen zonder mij 1-op-1 in te lichten.

Nee Dat is niet vreemd maar heeft alles met planning te maken. Er zal wat gewijzigd zijn en nu moet de planning om.
En je vraag: hoe vroeg is vroeg? Ik vind 06:00 uur vroeg.

frensje
Berichten: 722
Geregistreerd: 12-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 16:49

Wij zitten in de bouwsector en iedereen op kantoor (werkvoorbereider, calculator etc) begint om 07.00 uur. En de jongens buiten ook. Ze werken tot ongeveer 15.30/16.00 uur.
Iets afleveren bij ons op de zaak om 17.00 uur is lastiger dan 06.30 uur.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 17:58

Anne. schreef:
(en dan vraag ik me toch stiekem af waar jullie dan werken? Want ik heb tot nu toe nog nooit een werkgever gehad die verlangde dat ik om 7:00 achter mijn bureau zat.. (vind ik ook onmenselijk vroeg trouwens, net als de bezorgtijd. :j ))


Zijn genoeg sectoren die vroeg beginnen. De hele bouwsector zit bv om 7.00 op kantoor. Maar bij veel fabrieken ook bv.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 18:12

Zorg, beginnen vaak ook om 7 uur.
Inderdaad fabrieken, tuinbouw, beveiliging, bakkers, winkeliers die bevoorrading krijgen, vrachtwagenchauffeurs, echt enorm veel beroepen.
En ik het kantoor waar ik voorheen werkte was ook open van 7.00 tot 22.00 voor de werknemers zodat er niet perse in de file gestaan hoefde te worden.
Beveiliging was er een half uur eerder en later nog.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 18:32

AnnoNiemand schreef:
Jeetje mina. Ik zou willen dat ik een keer tot 7.30 kon uitslapen. :+ TS, begin maar nooit aan kinderen. :')

Ik vind deze bezorgtijd geen enkel probleem, en al helemaal niet als het maar voor 1x is en je daarna iedere dag weer heerlijk kan uitslapen.


Dan moet je andere kinderen nemen, die van mij worden pas om 9 uur wakker. Minimaal.

Anne, kom je morgenochtend om 7 uur aan mijn bureau zitten? <<)

rien10
Berichten: 14662
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Het tijdstip van leveren.. Hoe vroeg is vroeg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 19:42

Bij tieners gaan sowieso niet voor 12 uur de luiken open :D

Ibbel

Berichten: 49104
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 20:49

rien10 schreef:
Bij tieners gaan sowieso niet voor 12 uur de luiken open :D


Nou bestellen tieners zelden een box voor een kind...

Kimbers

Berichten: 5103
Geregistreerd: 04-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 21:12

Scum schreef:
Femke_Tweety schreef:
Ik ben blijkbaar een van de weinigen hier die 7.30 ook echt te vroeg vindt.


Tussen 8.30 en 17.30 vind ik normaal.
Buiten die tijden alleen na overleg.
(En dus niet een eenzijdige mededeling, maar overleg, das niet hetzelfde...)


Toch werd hier een keer een wasmachine afgeleverd. We lagen in bed en om 5.15 's morgens ging de deurbel. Huh? Wie belt er nou zo vroeg aan????
Het was nog haasten om te zorgen dat we de de trap af waren en de voordeur op tijd open maakten want hij wilde alweer vertrekken.


Dit vind ik gewoon asociaal. Dat is toch geen tijd om dingen te leveren?

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 21:21

Vind het zo opvallend hoe fijn mensen het altijd vinden om hun eigen ego te strelen door de TS dan als zeikerd neer te zetten - terwijl TS gewoon een vraag stelt. ''Oh kijk mij beter dan jou zijn want ik vind het normaal/niet erg!''

Ik vind 7:30 ook erg vroeg voor bezorging, en imo zijn normale kantoortijden zeker niet vanaf 7:30.
Vaak is het toch vanaf 8:30/9:00 met een uitzondering naar 8:00. Als je op een kantoor werkt waar andere tijden zijn betekend dat nog niet dat dat de norm is.

Shadow0

Berichten: 43500
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Het tijdstip van leveren.. Hoe vroeg is vroeg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 21:26

Voor wat het waard is: ik vind het erg vroeg en zou daar niet blij van worden. En al helemaal niet als dat eenzijdig gewijzigd wordt op een moment dat je er niets meer aan kunt doen en dat je het misschien niet eens meer ziet.

Er zijn dagen en er zijn pakketjes waarvoor ik in dat geval mijn bel uit zou zetten en die pas weer aan zou zetten als ik op ben, niet eerder. Ik doe erg mijn best om thuis te zijn voor pakketjes, maar niet om 7:30 in de ochtend zonder inspraak.

Rosebud

Berichten: 2008
Geregistreerd: 26-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 21:30

Pfff nou ik begrijp je wel TS, toen ik ons zoontje snachts nog moest voeden, en ik vaak om 02u en 06u een half uur aan het voeden was. Dan had ik echt geen zin om een uur later mijn bed uit te moeten stappen voor een pakket. Ik vind 07.30u ook vroeg voor een pakket, en zou dezelfde vraag eerlijk gezegd hebben. Fijn dat de box er inmiddels is en geniet van jullie kindje!

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 21:36

Ik zit dit topic met open mond te lezen, hoeveel mensen dit normaal vinden en hoe de TS blijkbaar afgebrand moet worden. Nou sorry, ik vind dit geen normale bezorgtijd en ik zou daar ook echt not amused over zijn. En ik ben een avondmens maar ik vind leveringen na 21 uur ook knap laat. Redjepakketje gaf laatst zelf aan tot half 11 in de avond te kunnen komen, maar je kon wel even bellen als je dat een probleem vond. Dat zou met zulke vroege leveringen ook wel fijn zijn zeg maar :=

robeer

Berichten: 1405
Geregistreerd: 26-02-09
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 21:39

ik vind het ook vroeg hoor, het maakt niet uit hoe de omstandigheden zijn.
Een wasmachine bezorgen om 5.15......sorry maar dat vind ik belachelijk. Vanaf 'n uur of 8 vind ik christelijk.

De algemeen geldende tijd voor kantooruren is trouwens van 8/9 uur tot 17.00 uur. Dat anderen vroeger beginnen of later stoppen staat daar echt buiten. Ik werkte vroeger vaak in het weekend maar heb nooit problemen gehad met de term 'werkdagen'..... :roll:

Pantykous

Berichten: 10484
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 21:52

Alwiene schreef:
Ik zit dit topic met open mond te lezen, hoeveel mensen dit normaal vinden en hoe de TS blijkbaar afgebrand moet worden. Nou sorry, ik vind dit geen normale bezorgtijd en ik zou daar ook echt not amused over zijn. En ik ben een avondmens maar ik vind leveringen na 21 uur ook knap laat. Redjepakketje gaf laatst zelf aan tot half 11 in de avond te kunnen komen, maar je kon wel even bellen als je dat een probleem vond. Dat zou met zulke vroege leveringen ook wel fijn zijn zeg maar :=


Nou inderdaad, wat een zure wijverij hier.

Ik vind het ook vroeg en ik ben echt een ochtendmens. Wasmachine om 5.15 is helemaal extreem.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Het tijdstip van leveren.. Hoe vroeg is vroeg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 22:02

Maar waarom zouden bezorgtijden gelijk moeten lopen met kantoortijden? Het is toch geen kantoor?
5 uur is nog nacht. Maar half 8 vind ik zo gek niet.

Shadow0

Berichten: 43500
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 22:20

_Penotti schreef:
Maar waarom zouden bezorgtijden gelijk moeten lopen met kantoortijden?


Hoeft ook niet. Als je het maar niet eenzijdig ineens gaat veranderen zonder mogelijkheid voor de ontvanger om daar wat mee te doen.

En dat geldt eigenlijk voor elk tijdstip. Als de bezorgdienst eerst zegt 'tussen 9 en 11' en je plant daarom een afspraak om 12:30 in (lekker ruim) en ze veranderen ineens op het laatste moment naar 'tussen 12 en 2' dan is er gewoon een kans dat het niet kan. Staan die bezorgers voor een dichte deur. Genoeg ontvangers die best rekening willen houden met de bezorgers, maar niet zomaar op stel en sprong alles kunnen veranderen.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Het tijdstip van leveren.. Hoe vroeg is vroeg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 22:24

Dat is inderdaad erg vervelend. Maar gebeurt wel vaak. Hier tegenwoordig is de tijd niet veranderd maar staat de bezorger een paar uur eerder.
En die zet het er neer en tekent zelf zonder toestemming. Maar dat is weer een andere discussie :+

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 00:23

Pantykous schreef:
Alwiene schreef:
Ik zit dit topic met open mond te lezen, hoeveel mensen dit normaal vinden en hoe de TS blijkbaar afgebrand moet worden. Nou sorry, ik vind dit geen normale bezorgtijd en ik zou daar ook echt not amused over zijn. En ik ben een avondmens maar ik vind leveringen na 21 uur ook knap laat. Redjepakketje gaf laatst zelf aan tot half 11 in de avond te kunnen komen, maar je kon wel even bellen als je dat een probleem vond. Dat zou met zulke vroege leveringen ook wel fijn zijn zeg maar :=


Nou inderdaad, wat een zure wijverij hier.

Ik vind het ook vroeg en ik ben echt een ochtendmens. Wasmachine om 5.15 is helemaal extreem.


Dan was ik wel in de gootsteen. Snap best dat 7.30 heel vroeg is, zeker met een pasgeboren baby. Dan is dat uurtje extra slaap gewoon heel welkom.

En dan zo'n jankopmerking dat ze dan maar niet aan kinderen moet beginnen... pfff.

Rennie89
Berichten: 37245
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 00:47

Om dit soort redenen (wakker blijven of vroeger opstaan) laat ik als het mogelijk is mijn pakketten bij een afhaalpunt afleveren. Scheelt weer een hoop. Ik werk onregelmatige diensten dus dan moet ik aan mijn uren komen.

just_kiki

Berichten: 6812
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: West Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 01:00

Rennie89 schreef:
Om dit soort redenen (wakker blijven of vroeger opstaan) laat ik als het mogelijk is mijn pakketten bij een afhaalpunt afleveren. Scheelt weer een hoop. Ik werk onregelmatige diensten dus dan moet ik aan mijn uren komen.



Ts heeft het over koeriersdiensten met grote pakketten. Zoals complete kamers, boxen. Maar dat kan net zo goed je nieuwe keuken zijn of je nieuwe bank. Niet echt een optie bij een afleverpunt :+