Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Zebrastreep

Berichten: 9687
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 11:15

Eva1975 schreef:
verdrietig omdat mijn zoon van 15 niet goed in zijn vel zit en we niet duidelijk krijgen wat er nu eigenlijk aan de hand is.


Ach wat sneu voor je zoon! Lijkt mij erg lastig :(:)

Without the pain there'd be no learning , without the hurting we'd never change - Kate Bush


Myfairytale
Berichten: 5366
Geregistreerd: 26-05-06

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-21 15:38

Even hier niet meer geweest, wegens overlijden van weer een hond, ditmaal onze oudste. Hoewel het te verwachten was, ben ik er toch heel erg verdrietig door.

Sterkte en dikke knuffel voor wie dat nodig zijn. :(:) :(:)

silvericathy

Berichten: 1913
Geregistreerd: 08-09-09
Woonplaats: Maastricht

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 08:08

Ik kom me eventjes melden in het topic. Het is niet zo dat ik super verdrietig ben, maar ik merk wel dat het een onprettig gevoel oplevert waar ik toch behoorlijk mee in mijn maag zit.

Mijn vriend en ik hadden dezelfde werktijden ma tm vrijdag 8-17 u en daardoor hadden we in het weekend twee dagen samen vrij. Meestal een dag voor onszelf en de andere dag lekker samen.

Nu heeft hij enkele maanden geleden van zijn werkgever een keuze gekregen vanwege wijzigingen in werktijden. de keuze was ma tm vrijdag in wisseldiensten (ook hele vervelende begin en eind tijden) of zaterdag tm woensdag in normale werktijden 8-17 u.
Verder heeft zijn werkgever een mooi verhaal over meer salaris, doorgroeimogelijkheden en bijkomende functies opgehangen als mijn vriend voor de zaterdag tm woensdag zou kiezen.

Hij heeft hier dan ook voor gekozen, omdat hij sowieso niet in wisseldiensten wilde werken.

Maar het geen wat mij nu toch best behoorlijk dwars zit is het feit dat we nu geen weekend meer samen hebben. Uiteraard kan hij na zijn werk langs komen, maar ik mis gewoon echt de overdag tijd samen. Het laat naar bed gaan, lekker uitslapen en knuffelen, ontbijten in bed en er verder een leuke dag samen van maken.

Ik merk dat ik er echt veel moeite mee heb, en heb het ook al een paar keer tegen mijn vriend gezegd.

Hij geeft aan dat hij niet op andere dagen zal/kan gaan werken, en het komt er op neer dat ik het maar zal moeten accepteren.

ook schijnt het voor hem moeilijker te zijn om de zaterdag of de zondag dan eens een vrije dag te nemen, ook zijn vakantiedagen staan al vast en hij heeft geen tijd voor tijd uren meer.

Dus als we al eens een dag samen vrij willen hebben zal het dus vanuit mijn kant moeten komen.

Uiteraard ben ik blij met de tijd die we samen kunnen doorbrengen, maar ik vind het gewoon echt niet leuk dat we geen standaard vrije dag meer samen hebben.

Dus dat wilde ik gewoon even kwijt en van me afschrijven.

❤️Paco❤️Mila❤️Novi❤️

PotjeMayo

Berichten: 537
Geregistreerd: 13-05-17
Woonplaats: bij m'n kat

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 11:02

wat ontzettend lastig @silvericathy. lijkt mij ook heel lastig.

ik mis mijn oude klas van dit schooljaar. ik ben ermee gestopt en heb ook afgelopen maandag besloten om tijdelijk te stoppen met werk. en ik mis vooral school nu wel. schoolvrienden niet meer zien en dingen samen doen enzo. voelt gewoon vervelend.

"One day, you will be old enough to start reading fairytales again." ~C.S. Lewis

CalipsoLover

Berichten: 5530
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 14:57

Iemand die ik hier even gewoon een pb kan doen over mijn zorgen?

♥ 17y/o Diallo VW (Up Chique x Burggraaf)
3,5y/o Marie De Montserrat (Glock's Toto Jr x Bretton Woods) ♥

Myfairytale
Berichten: 5366
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-21 20:41

CalipsoLover schreef:
Iemand die ik hier even gewoon een pb kan doen over mijn zorgen?


Dat mag altijd. Ik kan je vast geen tips geven, maar een luisterend oor bieden wel. :)

Zebrastreep

Berichten: 9687
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 19:29

Net te horen gekregen dat mijn oma is overleden.

Na 1,5 jaar gevochten te hebben tegen longkanker heeft ze helaas de strijd verloren. We hebben gisteren heel fijn afscheid kunnen nemen en het voelt ergens heel erg als een opluchting. Andere kant veel verdriet maar ze was helemaal op. Gisteren om half 4 kreeg ze morfine toegediend en is toen gaan slapen en niet meer wakker geworden.

Het is goed zo, ze wou zelf niet meer en dat was voor mij de knop dat het goed zo is en dit niet langer meer zo kon. Toch is het echt heel snel gegaan en een raar idee... Het moet nog even landen allemaal.

Without the pain there'd be no learning , without the hurting we'd never change - Kate Bush

Safiera

Berichten: 7570
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Duitsland

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 19:48

Mijn condoleances Zebrastreep. Blijft heftig, zelfs al heb je afscheid kunnen nemen. Sterkte.

life does not have to be flawless to be good

Myfairytale
Berichten: 5366
Geregistreerd: 26-05-06

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-21 22:59

Gecondoleerd en sterkte Zebrastreep.
Blijft altijd vreselijk moeilijk, ondanks dat ze zelf niet meer wilde en jullie nog afscheid hebben kunnen nemen. "Gelukkig" kon dat nog.
Knuffel voor jou. :(:)

djinnie

Berichten: 2794
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: Wijchen

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 10:57

Sterkte iedereen die het nodig heeft.

Ik voel me vandaag echt rot. Mijn lijf is zo bagger dat ik me van ellende geen raad weet. Sinds drie kwart jaar is mijn fysieke gezondheid zo enorm verslechterd, dat ik er helemaal moedeloos van wordt. Heel veel pijn van mijn artrose, wat deze winter zo erg was dat ik zelfs met 4000 mg pcm en 1600 mg ibuprofen per dag nog verrekte van de pijn. Door tijdelijk een andere pijnstilling te slikken (via de huisarts meloxicam gehad) ben ik de laatste winterweken met een acceptabel pijnniveau doorgekomen. Nu lijkt mijn SI gewricht links naar zn grootje. Daar moet ik oefeningen voor gaan doen in de hoop dat de spieren daar wat sterker worden en de pijn dan zal verminderen.

Maar het is allemaal zo beperkend. Ik werk 3 dagen in de week (ma,di,woe) en ben iedere dag na het werk volkomen op. Donderdag altijd moe en pijnlijk. Net een half uurtje met de hond in het bos gelopen en nu weet ik niet hoe ik moet staan of zitten van de pijn. Wandelen was mijn hobby.
Het huishouden kan ik op werkdagen niet meer doen, de energie is er gewoon niet, dus dat moet deels vandaag...

Dus probeer ik met de hond te wandelen en het huishouden te doen voor ik straks de kinderen uit school haal en het voelt alsof ik gewoon overal op faal. ;( Alsof ik non stop achter de feiten aan loop...

Dus even hier klagen en weer door... bah bah.

De tijd heelt niet alle wonden...
Mama 1956-2014 & Papa 1952-2017

Rodevlinder

Berichten: 2262
Geregistreerd: 16-02-16

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 11:06

Dikke knuffel voor iedereen met verdriet, niet lekker in de vel of gewoon een baaldag.

Gecondoleerd met het verlies van je oma Zebrastreep!

Herkenbaar silvericathy, mijn man werkt onregelmatig waardoor hij doordeweeks wel eens vrij is maar ik aan het werk ben.
Met feestdagen werkt hij vaak en hij heeft 1 weekend in de 5 weken vrij en die werkt hij vaak over.
Dit levert soms ook wel wat verdriet en frustratie op, omdat ik hem gewoon mis als partner om leuke dingen mee te doen.
Maar ook praktisch, aangezien mijn zoon op zaterdagochtend wedstrijden voetbalt en 1 van mijn dochters om precies dezelfde tijd zwemles heeft.

Zebrastreep

Berichten: 9687
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 11:10

Geen tijd hebben voor rouwverwerking omdat ik van alles voor school moet doen. Wil wat dingen een week uitstellen maar daar gaan ze weer moeilijk over doen.

En dat ik gepraat heb met die vriendin van mij waar ik al maanden niet mee gepraat is. We hebben het uitgepraat op een hele fijne manier en face to face. Nog een dikke knuffel gegeven en toen weg gegaan. Denk dat we geen vrienden meer zijn , maar ze wou mij nog wel af en toe spreken. Nou ja heb haar maar een speciaal plekje in mijn hart. Maar gisteren klapte het er wel even in dat het nu echt klaar is. Het voordeel is dat ik nu geen pijn meer kan worden gedaan. Helaas snapte ze niet helemaal waarom ze mij gekwetst heeft maar ik wil daar ook geen punt meer van maken. Dat kost mij meer energie en meer zorgen wat niet meer nodig is.

@zonnebloem92

Dankjewel

Without the pain there'd be no learning , without the hurting we'd never change - Kate Bush

djinnie

Berichten: 2794
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: Wijchen

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 11:24

Jeetje, Zebrastreep, wat hard van school dat ze in zo'n situatie moeilijk doen over een weekje uitstellen.
En wat jammer van die vriendschap, maar daar kun je inderdaad beter geen energie meer in steken. Dat geeft je verder niets en best kans dat ze het hoe dan ook niet gaat begrijpen.

De tijd heelt niet alle wonden...
Mama 1956-2014 & Papa 1952-2017

Zebrastreep

Berichten: 9687
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 16:39

djinnie schreef:
Jeetje, Zebrastreep, wat hard van school dat ze in zo'n situatie moeilijk doen over een weekje uitstellen.
En wat jammer van die vriendschap, maar daar kun je inderdaad beter geen energie meer in steken. Dat geeft je verder niets en best kans dat ze het hoe dan ook niet gaat begrijpen.


Inmiddels mag ik van mijn slber wel nog even wat uitstellen. Maar bij een andere docent weer niet omdat ze anders niet uit komen met de planning. Ik wou al wat presenteren en dan een week later mijn beoordeling van mijn stagebegeleider inleveren. Het is iets wat voor mijn diploma al niet eens meer meetelt.... dus zo belangrijk is het ook niet meer.

Helaas is de vriendschap denk ik ten einde , maar hebben we nu wel respect voor elkaar. En ook zij benoemde zeker dat ik een speciaal plekje had in haar hart. De band die we hebben / hadden was er zelfs na dit gesprek zeker nog dus daar teer ik dan maar een beetje op. Qua leeftijdsverschil was het ook geen evenredige vriendschap. Maar ze voelde wel voor mij als een tweede moeder en heeft mij door een ontzettend moeilijke periode gesleept en door haar heb ik weer leren genieten van het leven. En ik denk dat dat ook de reden was dat ze in mijn leven is gekomen. En nu is het tijd om dat gewoon zelf te gaan doen. Maar ik weet ergens dat ze altijd om mij zou blijven geven en dat is zeker wederzijds ook zo.

Without the pain there'd be no learning , without the hurting we'd never change - Kate Bush

_Tristan

Berichten: 1352
Geregistreerd: 10-10-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 00:28

Boos en verdrietig omdat ik zo lang voor de gek ben gehouden en het mij nog steeds zo veel zeer doet terwijl hij daar helemaal geen last van lijkt te hebben. ;(

~ Belle & Tristan ~
@HaflingerTristan

Jeika
Berichten: 2985
Geregistreerd: 20-01-15
Woonplaats: De achterhoek

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 02:13

Verdrietig omdat…. Ach ik weet het ook niet eens. Ik weet niet eens of ik het verdriet kan noemen. Eerder spijt, heel veel spijt. Van alles. Spijt met een vleugje angst voor de toekomst. Ik mag eigenlijk niet zeuren, maar doe het toch. Alles lijkt de goede kant op te gaan en toch voelt het niet zoals ik me altijd heb voorgesteld. Er zijn zoveel mensen die het erger hebben, en toch zit ik vol zelfmedelijden en maak ik mezelf continu het slachtoffer. Ik schaam me er voor. Stiekem mis ik de tijden dat ik echt goede redenen had om me slecht te voelen, zodat ik het in ieder geval kon verklaren zonder verwend of aanstellerig over te komen. Dit moest ik even ergens kwijt.

Iedereen die het nodig heeft, veel sterkte. Goede dingen komen jullie kant op en verdriet is niet voor altijd. :)

Als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 08:22

Niet wetend hoe ik verder moet ... na het overlijden van mijn 2 trouwe maatjes is mijn vader ook nog eens plotseling overleden en afgelopen week gecremeerd... ik mis hem zo verschrikkelijk... ik probeer zo sterk te blijven en de leuke dingen te zien maar ergens wil ik ook opgeven ...

CC Justa Sally Doll *Sal*
[ITP] Waar het allemaal begon ...
Just one Fantasy *Sydney*
[KS-ITP] Mijn eigen Champagne Fantasy
*Sterre*

sterregoud
Berichten: 1797
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 08:46

Veel sterkte, Candalisa !

Y;(

Banyu
Berichten: 12460
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 11:03

Laatste dagen weer het gevoel dat ik alleen ben!
Kom na het werk thuis, en dan denk ik, voor wie doe ik het eigenlijk ook allemaal???

Zebrastreep

Berichten: 9687
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 23:55

Banyu schreef:
Laatste dagen weer het gevoel dat ik alleen ben!
Kom na het werk thuis, en dan denk ik, voor wie doe ik het eigenlijk ook allemaal???

:(:)

Meest vervelende gedachte die er maar kan zijn....

Ik denk altijd van het zou zo zielig zijn voor mijn paardjes als ze zonder mij zouden zijn , je kunt het ze niet uitleggen. En dan vervolgens denken voor hun doe ik het het meeste. Ik heb dat gevoel zelfs al bij mijn cavia's. Soms moet je in de kleine dingen denken , maar dat kan heel lastig zijn op zo'n moment.

Maar het lijkt mij zo niet leuk om alleen thuis te komen en dan even gevoelsmatig niks te hebben.....


Misschien tijd voor een leuk huisdiertje? Fleurt de boel toch weer op ( twee cavia's zijn bijvoorbeeld erg gezellig , ze 'kletsen' veel en zijn daarnaast zeer aanwezig en 'vragen' ook wel dingen van je)

Without the pain there'd be no learning , without the hurting we'd never change - Kate Bush

Independence
Berichten: 1375
Geregistreerd: 05-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 16:11

Mijn ouders zijn al vier jaar uit elkaar en ik ben een paar weken in het huis van mijn moeder, waar ze sinds kort samenwoont. Ik gun haar dat ze gelukkig is, maar alles waar ze nu gelukkig van wordt met haar nieuwe relatie had ze ook kunnen doen met mijn vader. Het maakt me verdrietig dat dat niet zo was en dat ze het niet een tweede kans heeft gegeven.

Suzanne F.

Berichten: 48946
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 16:51

Independence schreef:
Mijn ouders zijn al vier jaar uit elkaar en ik ben een paar weken in het huis van mijn moeder, waar ze sinds kort samenwoont. Ik gun haar dat ze gelukkig is, maar alles waar ze nu gelukkig van wordt met haar nieuwe relatie had ze ook kunnen doen met mijn vader. Het maakt me verdrietig dat dat niet zo was en dat ze het niet een tweede kans heeft gegeven.


Ik snap dat je het zo voelt maar mijn ervaring is dat je nooit alles weet over hoe iemand zich voelde of wat er speelde. Als kind sta je er middenin maar toch ook buiten. Ik ben ook heel boos geweest, vooral omdat ik zeker wist dat diegene loog en mijn moeder er keihard intrapte. Achteraf heb ik gelijk gekregen maar wat schiet je ermee op? Niks. Je kan alleen maar je moeder tot steun zijn en haar keuzes respecteren. Accepteren hoeft nog niet eens, maar het zijn haar keuzes want het is haar leven ook.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

YvonneV
Berichten: 8730
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 18:57

Independence schreef:
Mijn ouders zijn al vier jaar uit elkaar en ik ben een paar weken in het huis van mijn moeder, waar ze sinds kort samenwoont. Ik gun haar dat ze gelukkig is, maar alles waar ze nu gelukkig van wordt met haar nieuwe relatie had ze ook kunnen doen met mijn vader. Het maakt me verdrietig dat dat niet zo was en dat ze het niet een tweede kans heeft gegeven.


Gelukkig worden is niet een kwestie van dingen doen maar van gevoel. Gevoel laat zich niet sturen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 11:57

Papa. Al geruime tijd gaat het niet soepel tussen ons. Je hebt mij in de steek gelaten in mijn jeugd. Toen je ongeveer 40 was zei je letterlijk: Het is tijd voor mij om te genieten. Niet meer om te zorgen. En hop, daar ging je. Feesten, vakantie etc. Wij bleven altijd thuis bij mama. Mama, met haar persoonlijkheidsstoornis. Vaak zonder eten. Als wij jou dan als jonge tiener belden om te vragen of je naar huis wou komen om eten te halen dan gooide je neer en bleef je rustig verder feesten. Voor 5 dagen. Op een festival.

Maar goed, een kind is soepel en vergeefzaam. Dus de laatste 10 jaar heb ik alles gedaan om een band op te bouwen. De eerste kink kwam 5 jaar terug. Je had al een jaar een nieuwe vriendin en je wou bij haar gaan wonen. Ik was 23 dus kon wel uit de voeten. Maar jou jongste, die was 17. Die ging nog naar school. Je hebt haar gewoon koudweg op straat gezet. De voorbije 5 jaar zorgt contact met jou voor veel spanning bij mij. Als wij afspreken met jou is 50/50 of je wel of niet komt opdagen. Wij horen jou enkel als je ons nodig hebt en je verwachte zelfs dat mijn man een maatwerk keuken ging plaatsen voor een schijntje. We gingen zelfs niet uit de kosten komen voor enkel materiaal. Toen wij dit weigerden was je uiteraard niet gelukkig… Zo gingen wij op en af. Verjaardagen vergat je, cadeaus waren een vage belofte. Wij hoorden jou eigenlijk niet meer.

Begin dit jaar kreeg ik weer wat hoop. Je bood aan dat je wou komen helpen met de verbouwingen. Gretig ging ik daar op in. Je kwam een dag helpen, maar eigenlijk heb je niet veel gedaan. Je hebt ons zitten afkraken. In de grond gestampt. De andere helpers stonden met hun mond vol tanden. Hoe slecht wij wel niet alles voorbereiden. Hoeveel beter jij niet was. Met als toppunt dat je tegen mijn man zei dat hij te ‘dom’ was om van bepaalde zaken kennis te hebben want hij had maar BSO gedaan. Ik stond daar niet bij en misschien maar best. Ik ben trots op mijn man. Hij is slim, maar hij moet werken. Hij moet zijn energie kwijt kunnen. Hij kan rekenen als de beste. Hij is niet ‘te dom’. Je vertrok. 4 mensen kwamen direct zeggen dat ze niet meer kwamen helpen als jij nog kwam. 1 voor 1 heb je ze afgekraakt.

De voorbije maanden zag ik jou wat vaker dan normaal. Ik ben getrouwd. Waar jij bij was. Net zoals jou nieuwe vriendin. Waarbij jij jou ouders in de kou liet staan. Het was de verjaardag van mijn dochter. Je kwam veel te laat want je was eerst nog geen winkelen. Kan gebeuren. Waarop jou vriendin voor alle aanwezigen luidop is gaan klagen dat het stonk bij ons naar de boerenbuiten en ze hier niet langer wou blijven. Jullie zijn 2 uur gaan wandelen in diezelfde boerenbuiten. Jullie zijn terug gekeerd, hebben de familie van mijn man zitten beledigen. Jou vriendin heeft mama zitten beledigen. Jullie zijn na een half uur opnieuw vertrokken want jou vriendin werd ziek van de lucht…

Ik was er klaar mee. Ik heb contact opgenomen dat zo gedrag niet gewenst was. Weer liet je een tafel achter met 14 mensen waarvan hun mond op de grond hing van verbazing, over jullie uitspraken jegens mama en ons. Jij vond dat er niets mis was. Het was mijn rare kijk op de wereld.

Nu ligt jou mama in het ziekenhuis. Jou papa heeft hulp gevraagd. Je weigert. Je bent zelfs kwaad dat ze geen 2 weken op de hond willen passen. Je bent ons er gaan zwart maken en je bent gaan liegen tegen meerdere personen. Ik heb de voorbije weken geen contact gehad met jou tot gisteren. Gisteren kreeg ik een bericht. Ik had enkele weken terug, toen ik jou aansprak over het feest, over jou vriendin gepraat in de ‘ze’ vorm. Ik had gezegd: ‘Naam’ vond het precies niet fijn. Heeft ‘ze’ ergens een probleem mee? Jou bericht ging over de ‘ze’. Ik mag nooit of te nimmer nog de ze of zij vorm aannemen over jou vriendin. Ik viel net niet achterover… Papa, ik weet niet op welke troon dat jij denkt te zitten, maar het niet iets om trots op te zijn. Je bent al zoveel familie en vrienden kwijt door jou gedrag. Nu zeg ik ook gedag. Ik laat jou dit niet weten, want volgens jou ligt het toch alleen maar over mijn perceptie van deze wereld. Dag papa, dag vreemde.

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 00:10

Ik ben verdrietig omdat er zoveel kinderen de dupe zijn van de ruzies en problemen van hun ouders.

Weer politie in de straat, ik heb gedaan wat ik kon, meer dan wat de rest van de ramptoeristen deden, maar het is een druppel op een gloeiende plaat.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Hinneke, agesus, carina, Eliana, Goldwynn, GrapeshotBot, IASCrawler, Lalidan, leanneXXnona, neline11, Polarize, sinnekinne, stella92, VuurVleugels, xKatinkii, xPabloBokt en 57 bezoekers